Punto 1.2 8v 44kw (2002) ECU problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imandic
    CBC Veteran
    • 10.01.2005
    • 124
    • Kragujevac

    Punto 1.2 8v 44kw (2002) ECU problem

    Znaci, prijatelju u toku voznje auto naglo izgubio snagu...Motor radi jako (ali bas jakooo) nestabilno, trese se strasno (kao da radi na 2 cilindra)...

    Dijagnostika kaze da bobina ne valja...Probali smo da promenimo nekoliko bobina i isto se desava...Inace, postoje 2 bobine...

    Na ulazu jedne bobine (koja baca varnicu) je 10.1 volt konstantno (mereno digitalnim voltmetrom, ali amaterskim, tako da nije bas pouzdana informacija)

    Na ulazu bobine koja ne baca varnicu napon brzo varira od 6 do 9 volti (oprilike)...

    Svecice su nove skroz (po katalogu zamenjene), auto ima ugradjen i sekvencijalni plin, i na plinu se isto ponasa...

    Elektricar baja kaze da je crko ECU i da je od 320 do 400E polovan (plus dekodiranje?)

    Sta mislite o simptomima i ceni naravno (da li da jurimo negde jefinije). I kakvo dekodiranje? Zar taj punto nema posebnu jedinicu za kod kljuc?
    Ivan Mandic
    www.spotkg.com
  • Vlada_nbgd
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2005
    • 1066
    • Novi Beograd/Topcider
    • ford focus sport pack

    #2
    U servisu gde odrzavam svog fiata cuo sam da ja ne puntu 2 cesta pojava crkavanje ECU-a,i spominjana je neka cena od 300eur valjda za nov.Ako bude potrebno mogu da proverim...
    FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #3
      Ulazni napon bobine ne dolazi s PCM-a vec s baterije preko releja. Dali ste sigurni da je mjerenje radjeno na odgovarajucim zicama, dali je konzultirana shema zica?

      Comment

      • imandic
        CBC Veteran
        • 10.01.2005
        • 124
        • Kragujevac

        #4
        Pa nema sta da se omasi, u bobinu dolaze 2 zice, a iz nje odlaze po jedna ka svecicama (2 ukupno)...

        Znaci, treba proveriti i releje? OK, hvala...
        Ivan Mandic
        www.spotkg.com

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #5
          Nemam vremena za pogledati autodatu. Razni sistemi su oziceni na razlicit nacin. Dali svaka bobina ima po dvije zice, ili obadvije bobine imaju ukupno tri zice?

          Comment

          • imandic
            CBC Veteran
            • 10.01.2005
            • 124
            • Kragujevac

            #6
            dve zice dolaze na jednu bobinu
            dve zice dolaze na drugu bobinu
            svaka od te dve bobine napaja po dve svecice
            Ivan Mandic
            www.spotkg.com

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Jasno. Mislim da to kod vas nazivaju "twin spark". Prije nego se krene dalje, ja bih jos jednom provjerio dali je mjereno na ulaznim vodovima, a zatim gdje je slab spoj. Vjerujem da se obadvije bobine napajaju s istog izvora.
              Dobro je pogledati shemu zica zato jer se time postize bolji uvid i bolja startna pozicija u osmisljavanju pristupa problemu. Sretno.

              Comment

              • dieselman
                CBC Senator XXL
                • 14.11.2005
                • 833
                • tt

                #8
                To im je vrlo cest kvar.Crkne ECU.Koliko znam resenje je flesh ECU-a,naravno kada se zameni...

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #9


                  K46 = relej, F22 = osigurac, dvije bobine zaokruzene na dnu.

                  Comment

                  • imandic
                    CBC Veteran
                    • 10.01.2005
                    • 124
                    • Kragujevac

                    #10
                    Hvala na semi...

                    Relej je sigurno u redu (i osigurac) jer oba napajaju i ostale uredjaje (2. bobinu koja baca varnicu)...

                    Kacio sam novu bobinu umesto ove koja ne baca varnicu i ista je situacija (nema varnice)..

                    Da li da probam da kabl ka drugoj bobini (koja radi lepo) povezem i na prvu? Da li ce onda sve svecice da se pale u isto vreme? Ili ce sve sve paliti ali svaki drugi ciklus?

                    I aj, neka je crko ECU, sta je potrebno dekodirati na polovnom da bi se zamenio ovaj neispravni, i da li je dovoljno zakaciti bio koji sa istom oznakom (IAW nesto, zaboravio sam tacno) ili se mora naci bas sa istog automobila? Jedan prdavac tvrdi da mora da trazi sa potpuno istog, istog godista, istog nivoa opreme..samo boja auta moze da bude razlicita
                    Ivan Mandic
                    www.spotkg.com

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #11
                      Jednostavan nacin da se eliminiraju komponente je zamjena one koja radi s onom koja ne radi. Dakle, zamijeni mjesta dviju originalnih bobina te ako imas isti problem znat ces da nije bobina u pitanju.

                      Spominjes nove svjecice, no ne i visokonaponske kablove. Moze li se zamijeniti kabl izmedju dva cilindra, dali su dovoljno dugacki. Dali postoji mogucnost da imas prekid / otpor u kablu?

                      Sad nazad k napajanju bobina. Tocno je da je izvor napona isti, no vod se grana prema jednoj od tih bobina i tu postoji mogucnost slabog spoja.
                      Mozes li zamijeniti vodove koji napajaju bobine. Ako bobina proradi, a ona koja je radila stane znat ces na cemu si. Jedan od nacina je i da povuces zicu direktno s baterije i spojis na ulaz bobine na kojoj napon varira. Naravno, moras postaviti osigurac na taj vod.
                      Ja cesto nadjem prekid na zicama unutar izolacije gdje vizuelna inspekcija ne pomaze. Ako je izolacija probijena test opremom treba biti sumnjicav, tu cesto dodje do prekida.

                      Kakav je fizicki pristup spojnici na bobini; postoji li mogucnost da se odpoji vod koji dolazi sa kompjutera pa da se opet izmjeri ulazni napon?
                      Pri tome treba gibati kablove nebi li se opteretili losi spojevi.

                      Comment

                      • observer
                        CBC Veteran
                        • 06.10.2005
                        • 196
                        • Novi Sad
                        • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                        #12
                        Nisam hteo da se pravim pametan ranije, ali kad je vec Valent spomenuo, mogu samo da dodam da sam posle redovnog servisa imao isti problem i da se na kraju ispostavilo da je jedan visokonaponski kabl bio razlabavljen (tj. unisten) jer ga je "majstor" divljacki cupao prilikom zamene.
                        Uvek treba poci od najjednostavnijeg razloga pa potem tek ici na "svemirske" uzroke tipa ECU i sl.

                        Comment

                        Working...
                        X