KVIZ ili muka ;) BMW 330Ci M/03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    KVIZ ili muka ;) BMW 330Ci M/03

    Pozz!

    Auto je sa sekvencijalnim menjachem.
    Greska se pokazala kao:

    Nece da prihvati brzinu.

    Scaniranjem utvrdjeno:
    ABS jedinica daje nestabilan signal brzine.

    Malo kasnije, auto nece da pali.

    Dakle, na kljuch ali nista se nedesava, pritiskanjem na pedalu kocnice nedolazi do otkljuchavanja komandne ruchice menjacha.

    U medjuvremenu su amateri vozali aito, kad se ohladio upalio je normalno i shaltao normalno.

    No, sumnjali su na neke osigurache (vlasnik - jer boze moj nemoze da bude veci kvar na autu koji je samo 3 god star a za razbibrigu nema osiguranje koje ce ga pokriti jer je auto direktan import iz Svabije te je zelja da je sitnica u pitanju jacha nego li je logika) .

    Dolazi do blokade menjacha i signalna grupacija lampica za upozorenje daje informaciju greske na menjachu.

    Sta i kako reshiti problem.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    #2
    Menjach

    Imamo li komunikaciju sa tim menjačem?
    Šta je scaner rekao o motoru?

    BTW da li si ovo radio Carsoftom?

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Sa VAG COM , zadnja verzija, flashovo interface.

      Sa menjachem ima komunikacije.
      Motor nema greshke, u izvesnim momentima CAN nije imao komunikaciju.

      Greska koja je prijavljena je fabrichki specifichna i od strane menjacha je. SGI menjach.

      Periodichni kod koji dolazi je greska sa senzorom zadnjel levog tochka.

      Sledeci put bez nekog pravila daje podatak greske na ventilu u ABSu, prednji levi tochak.

      No, kako god, cilj ove teme nije u samoj sustini sama greska koja je lako locirana , vec kako na jednom ovakom autu sve ima veze sa svim i nista nema veze nisachim

      Chitam tamo neku temu o odushevljenju na M6 pa se pomislih da prezentiramo ova "chuda od elektronike"
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Nece da prihvati brzinu - kad? Dok se pali? U voznji? Radi na leru i ne mozes da ga ubacis u brzinu, ili nece da predje iz jedne u drugu, ili menjac uopste ne mozes da ubacis ni u jednu, ili mozda ne mozes ni da pokrenes auto jer menjac ne detektuje pritisnutu kocnicu? Ako nece da se pomeri iz brzine ili nece da upali jer je menjac u brzini, ocigledno da elektronika ne cita ili ne dobija signal da je kocnica pritisnuta.

        Takodje je indikativno da, kako sam ja shvatio, menjac pri paljenju nece da prihvati brzinu, odnosno ler, a da normalno menja brzine jednom kad se upali. Ni meni auto nece da bekne ako mi je menjac u brzini a ne pritisnem kocnicu. Mozda je i ovde slicna stvar, menjac pri gasenju motora ostaje u brzini (verovatno tako podesen da auto ne ostaje u leru) i ne moze i nece da pokrene auto ako se ne deaktivira brzina pritiskanjem kocnice, o cemu ocigledno ne dobija signal.

        U svakom slucaju, ovde kako ja vidim postoje 2 problema oba vezana za kocioni sistem. Proveriti prvo najociglednije, prekidac na pedali kocnice, senzore ABS-a, itd...Ne komplikovati sa pretpostavljanjima da se radi o velikom kvaru, ako menjac prvo ne radi, pa onda odjednom radi i salta normalno, ocigledno je da nije hardverski problem ozbiljnije prirode, odnosno mehanika menjaca.

        Samo naizgled nista sa ni sa cime nema veze, taj menjac i kompletna elektronika auta samim tim i menjaca podatak o brzini vozila dobija sa ABS-a, shodno njemu i bira program menjanja brzina i menja brzinu, normalno da nece da presalta ili da brljavi ako ne dobija podatak o pravoj brzini vozila, kako zna da na 200+ ne prebaci u 2-gu? Takodje, indikacija pritisnute kocnice, kao i na svakom automatiku, itekako ima veze sa mogucnoscu biranja brzine pre pokretanja vozila, odnosno onemogucavanjem pokretanja ako je vozilo u brzini.

        Licno mislim da upravo prekidac na pedali kocnice ili slicna neka zajebancija pravi zbrku.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Hehe.. nice da se uljuchio jedan koji ga ima

          Ovako:

          Cachkanjem po osigurachima , "experti" su zaboravili da vrate osigurach za shtop svetlo.
          Ta linija je ista koja daje signal za manjach , tj komandnu ruchicu da je otkljucha.
          Dakle, ta stvar je resena lako jer momento prilikom sedanja za volan dalo se uochiti da piktogram prijavljuje da shtop svetla nerade.

          Pitanjem vlasnika da li su vratili sve osigurache, slegao je ramenima , nesiguran u sta su radili

          Ok.. nadjeno prazno mesto br 9 (standard za stop svetlo kod BMW E46 )
          i po ubacivanju osiguracha naravno, uspeva da otkljucha ruchicu.

          Auto kad zeli da shalata to i radi u svim uslovima voznje i na leru.
          Kad nezeli, nema sanse da se krene, tj. nema staltanja i odziva na komandu ruchice menjacha.

          Lepo si uocio da ima veze sa ABSom, na sta sam ciljao i zeleo da navedem misli u ovoj temi.
          Naime, kad auto stoji malo duze sve je funkcionalno, kad radi duze od 10-ak minuta, pobrljavi.

          Za vreme dok radi nema smetnji , nema interminentnih gresaka.

          Izveshtaj o signalu brzine iz ABS komandne jedinice je korektan.

          Sta je u pitanju, da bi se svatila srz problema, treba poznavati kako odredjene kodmandne jedinice saradjuju i sta se desava ako i ako ...
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Strucnjak za BMW, sta da vam kazem
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              No, problem i dalje ostaje, nema problema sa otkljucavanjem rucice menjacha, ubacivanje u brzine nedaje rezultat.

              Prilikom izbora pozicije za automatsko menjanje brzina, na piktogramu se pali lampa sa zupchanikom.

              Stabilizacioni paket neradi, i sad se upalila i ABS lampa.

              Od kodova greske i dalje daje iz transmisije: nestabilan signal brzine iz ABS kontrolne jedinice.

              Da li smo blize reshenju?
              Auto nezeli saltati, nema dakle odziva na rucicu menjacha , nema pomeranja istog.
              Dok je upaljen u N poziciji je i kao takav se i po gasenju nalazi u N poziciji
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Boki Ar
                CBC Senator XXL
                • 11.11.2004
                • 2827
                • Aranđelovac
                • Vektra

                #8
                Ima CAN? Znači ima i sabirnicu podataka...Možda se sistemi, u nekom momentu, medjusobno "ne vide"..."razmišljam na glas"...
                Neka vulgarnost tipa loš spoj na osiguračima, loša masa...??

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  OK, otkljucava rucicu, ali nece da ubaci u brzinu? Upalis auto, nece da ubaci u brzinu i ostaje u leru, i onda posle nekog vremena hoce - ili nece da radi samo u automatskom modu dok rucni radi kako treba?

                  Kad se pojavila greska, da li je cackano nesto oko "hardvera" - nove felne/gume, kocnice/plocice, da li je skoro ubacivao BILO sta od nestandardne opreme? Da li je vozio auto na dyno mozda? Kad, u kom tacno trenutku je pocela zajebancija - iz cista mira ili su gazde nesto prckale po autu?

                  Problem je ocigledno vezan za losu kalibraciju ili neku vrstu promene na kocioniom sistemu, ili tockovima, nesto u tom fahu, jer kazes da ni ASC ne radi koji takodje kupi podatke sa ABS-a o brzini okretanja tockova. Ili neki od senzora ne radi ilipovremeno radi, ili su, lupam, razlicite dimenzije tockova napred/nazad od fabrickog standarda odnosno odnosa, ili je auto vozen na DYNO pa postoji neobrisana greska ABS-a koja je nastala kad su prednji tockovi stajali u mestu a zadnji se vrteli.

                  Nema ovo veze sa nedostatkom komunkacije sa ECU-ima, ocigledno rade kako treba i stite od neke stete, i reaguju kako bi trebali na gresku negde drugde na sistemu. Da li postoji i da li je radjena funkcija ponovne autoadaptacije i inicijalizacije sistema i senzora ASC i ABS?
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    svi senzori funkcionalni, nema prekida u komunikaciji, greshka nije isprovocirana ni na jedan nachin.

                    Sada imamo ABS jedinicu kao primarnu greshku, nepostoji kod greshke iz ABSa , dok piktogrami prikazuju da intispin i ABS nerade.
                    Jedini kod greshke koji izbacije je i dalje iz transmisije:
                    ABS signal brzine varirajuci.

                    Dakle, auto nije pomoren ni 1mm code reset , opet generishe isti code

                    da li pocinje da smrdi
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • mirdza
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2005
                      • 2437
                      • Katowice (PL) / Banja Luka
                      • AGP / W126

                      #11
                      kako radi senzor kod E46? mehanicki ili elektronika?
                      da nije neka glupost tipa potrosene pakne (daju signal istrosenosti a komp ludi...). lupam
                      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Cekaj, ABS signal brzine varirajuci, a auto stoji u mestu?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • mirdza
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2005
                          • 2437
                          • Katowice (PL) / Banja Luka
                          • AGP / W126

                          #13
                          bas zato i pitam kako radi senzor kod E46

                          BTW a da mu ne fali kocione tecnosti? ili je lose odzracen sistem...
                          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ABS signal brzine varirajuci
                            da li tako nesto uopste i postoji ?

                            ABS ima 4 (ili 3) senzora i svaki generise signal proporcionalan brzini rotacije tock(ov)a.
                            razlika brzine rotacije je ono sto ABS kompjuter zanima, sama brzina ne igra ulogu.

                            da li se brzina kretanja vozila mozda meri zasebnim senzorom (u kucistu diferencijala) ili postoji neki specijalni integrator/ konverter ABS signala koji od vise signala sa tockova interpolacijom izmislja neki novi prosecni ?

                            meni deluje da bi to bilo glupo resenje iz ugla inzenjerske postavke- previse truda za konverziju koja je uz to inepouzdana umesto direktno koriscenje 1 senzora sa linearnim ocitavanjem.

                            za dijagnostiku signala kretanja vozila- sta pokazuje brzinomer (koji koristi isti taj signal kao i menjac) o stanju kretanja tockova ?
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Sta je u pitanju, da bi se svatila srz problema, treba poznavati kako odredjene kodmandne jedinice saradjuju Mig i sta se desava ako i ako ...
                              sam napisao....

                              Razlog je da bi poceli da shvatamo dokle se ide sa komlikacijama.

                              Resenja gde je u autu montiran stabilizacioni paket , uvek uzimaju u obzir zvaki tochak zasebno, njegovu brzinu i oscilacije izmedju rezultiraju u proizvod signala za komadu dalje sledecim jedinicama.

                              206 je dobro odreagovao na postavku, auto stoji, dok je kod greske i dalje signal brzine varira. Dakle ima nepravilan oblik.

                              Nemojte se cuditi u buducnosti da ako crkne jedna sijalica da nemozete upaliti auto shala , nadam se da ce biti dozvoljeno, inace nashi panduri ostadoshe bez svog reketa

                              ==================================

                              ABS jedinica je zaduzena za generisanje signala brzine auta, taj signal se preko buza deli na vishe drugih PCM jedinica.

                              Zakljuchak:
                              Auto stoji i neocekujemo da treba da postoji ikakav signal brzine.
                              Medjutim, isti generishe signal neke brzine kretanja auta , nepravilnog oblika.

                              Na sta nas navode cinjenice?
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X