Auto gubi rashladnu tecnost?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • novice
    CBC Član
    • 22.11.2006
    • 51
    • Beograd

    Auto gubi rashladnu tecnost?

    Primeceno da nestane po pola litra tecnosti na 100km gradske voznje. Vec me jeza podilazi od moguci kvarova ali da cujem vasa misljenja o mogucem uzroku. Inace auto je Golf benzinac, presao 160.000, mislim (ali nisam siguran) da mu je pre 70.000 menjan dihtung glava. Od uzroka pojave palo mi je sledece:

    1. Curi negde - ispod auta se ne vidi nista da kaplje, ali kad dodje blizu ukljucenja ventilatora vidim malo pare napred kod hladnjaka, ne vidi se bas gde. U kabini nema neke preterane kondezacije pa pretpostavljam da ni grejac kabine ne curi.

    2. Crko dihtung glave - kad se rashladna tecnost ugreje, creva budu prilicno tvrda, ali ne znam da li tako i treba? Dok je motor hladan, creva nisu naduta iako motor radi. Auto ide sasvim ok, ne vidim da se nesto preterano pregreva, majoneza na cepu za ulje ima pomalo, ali tako je na tom autu od pocetka, pre bih rekao da je kondenzacija. U rashladnoj tecnosti ne vidim ulje a ulje ne trosi uopste.

    3. Puko blok (ovde me vec hvata panika).

    Sta mislite sta je od ova 3 i jel imate jos neki moguci uzrok. Meni najvise "smrdi" na dihtung glave, ali kako nema ulja u rashladnoj tecnosti? Mislim da kompresija motora nabija pritisak u tecnost (zato i malo pare izlazi na spojevima creva kod hladnjaka) a kad iskljucim motor tecnost krene u cilindre (mada valjda bi trebalo da primetim neki otezani start ili slicno a to ga nema).Kako da proverim sta je u pitanju. Jel zna neko koliki pritisak treba da je u rashladnom sistemu na temperaturi od 90-tak stepeni?

    Inace termostat i termodavac rade, po pokazivacu temperature na tabli, na odgovarajucim temperaturama. Skidao sam neki dan i svecice, sve su iste boje i podjednako potrosene.
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Moze i glava da pukne pa da pomalo troskari vodu.
    Verovatno negde curi ali pod opterecenjem, znaci u voznji. Podigni auto na dizalicu pa ga pogledaj odozdo. Antifriz ostavlja tragove pa se da lako videti. Moze da bude i neki od cepova na bloku, na spojevima creva, hladnjak, pumpa moze da procuri...

    Comment

    • novice
      CBC Član
      • 22.11.2006
      • 51
      • Beograd

      #3
      Update: malopre sam nesto razgledao i primetio nesto sto ne umem da objasnim: kad se rashladna tecnost zagreje dobro, tj pred samo paljenje ventilatora, nivo tecnosti pocne da se dize, tako da curi iz prelivnog suda???? Uz to kao da pocne blago da kljuca, a pre toga ne primecujem nikakve mehurice. Cim se ventilator upali, nivo pocne da pada??? U leru se ventilator pali svakih pet minuta, mislim da to nije kriticno jer ovi golfovi imaju mali hladnjak. Jel ima neko ideju sta se ovde desava, necu da krenem da rasturam motor ako tu ne lezi problem.

      Vodena pumpa radi, vidim da prska vodu u prelivni sud.Cep na prelivnom sudu previse dihtuje, uopste ne pusta pritisak. Da li da mu izbusim neku malu rupicu?

      Comment

      • miloica
        CBC Član
        • 14.08.2006
        • 52
        • N>BGD

        #4
        Probaj cep sa nekog drugog automobila, koji koristi isti. Koji golf je u pitanju? Posto mozda ima slicnosti cepova sa nekih drugih automobila. moguce da je do cepa jer on "drzi" do 1.2 bar-a, a posle toga pritisak sabija malu oprugu u cepu i izbacuje visak pritiska, ako ti je cep riknuo verovatno izbija na najslabijem spoju i tako gubi vodu.
        Kosta

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Originally posted by novice
          Vodena pumpa radi, vidim da prska vodu u prelivni sud.Cep na prelivnom sudu previse dihtuje, uopste ne pusta pritisak. Da li da mu izbusim neku malu rupicu?
          Nikako, to je zatvoreni sistem i mora imati pritisak, ne sme imati nigde rupicu...
          Naduvana creva govore da imaš prevelik pritisak u sistemu koji može biti jer termostat kasno otvori pa proključa voda mada može biti da je zaptivač malo produvao ali bi onda trebalo da nastavi sa naduvavanjem.
          Ako primećuješ negde vodenu paru dok se zagreva onda ti curi negde tečnost i to doprinosi gubljenju pritiska u sistemu a to opet izaziva nedovoljno snabdevanje tečnošću visoke delove motora kao što je glava pa je moguć uzrok prokuvavanja vode u glavi.
          Proveri termostat kad otvara...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • novice
            CBC Član
            • 22.11.2006
            • 51
            • Beograd

            #6
            Termostat otvara, na kojoj temperaturi moram da proverim ali dosta pre nego sto pocne kljucanje. Mozda je ipak problem u termoprekidacu, ako on suvise kasno otvara onda rashladna tecnost prokljuca. Valjda bi trebao da ukljuci negde na 95 stepeni, moram da nadjem termometar i da proverim. Ne mogu ovo da uhvatim ni za glavu ni za rep, koga god pitam niko nije cuo ni video nesto slicno. Voda u prelivnom sudu krene da se dize kao kafa kad je kuvate, mora da se negde stvara cep od vodene pare. Mozda i vodena pumpa zeza...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Voda u prelivnom sudu krene da se dize kao kafa kad je kuvate,
              voda ili antifriz mesavina ?

              tako i treba da se ponasa ispravni sistem kada se nalazi u stanju pregrejanosti (obicno 110-115C) na atmo pritisku.

              kada je sistem pod radnim pritiskom, taj natpritisak ne dozvoljava tecnosti da se naglo siri cak i kada se zagreje.

              zato se i kaze da se nikada ne otvara zatvoreni sistem skidanjem cepa kada je vruc jer antifriz/voda naglo krene napolje, naglo se siri sa padom pritiska.

              proveri cep ekspanzione posude, on ima 2 ventila.
              jedan za natpritisak (pri zagrevanju antiftiza ima funckiju) i drugi za potpritisak (pri hladjenju anriftriza).

              lici da ti je taj cep neispravan i da ne dihtuje dobro (gubi pritisak).

              ti plasticni cepovi cesto napuknu tu negde oko navoja, neka mikro pukotina dovoljna da ne dihtuje kako treba.

              za probu, pozajmi sa drugog auta istog modela cep pa provozaj malo.
              ako ima bitne razlike, nasao si problem- cep.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • novice
                CBC Član
                • 22.11.2006
                • 51
                • Beograd

                #8
                Originally posted by brick
                voda ili antifriz mesavina ?
                Ma antifriz, naravno, mada sam ga sad malo razredio jer sam dolio destilovane vode, bometar pokazuje -20C.

                Originally posted by brick
                tako i treba da se ponasa ispravni sistem kada se nalazi u stanju pregrejanosti (obicno 110-115C) na atmo pritisku.
                Onda mi ne valja termoprekidac, jer ventilator treba da se ukljuci na 95C. Nista moram da nabavim termometar pa da izmerim temperaturu "vode". Medjutim, sve deluje sasvim normalno, ventilator se ukljucuje na istoj temperaturi (po pokazivacu temp. na tabli) kao i godinama ranije, a da su mi u isto vreme crkli i termo davac i prekidac i to tako da im se rastelovala temperatura... mislim da za to nema sanse.
                Jedino sto mi pada napamet da postoji problem sa cirkulacijom vode, tj da se negde u motoru voda zagreje na tih 115C i pocne da kljuca a da u hladnjaku ostane ispod 95 i ventilator se ne ukljuci, znaci kao da je crkla pumpa za vodu, ali meni se cini da je ona ok? Mozda ce ipak prvi korak biti skidanje pumpe. Malo mi je nezgodno jer je to auto mog matorog, nije mi bas blizu pa da svaki cas trcim do njega. Na svu srecu on ga minimalno koristi, tako da se valjda nece nista gore desiti dok ovo ne sredimo.

                Originally posted by brick
                lici da ti je taj cep neispravan i da ne dihtuje dobro (gubi pritisak).
                Cep nije puk'o a da li mu ventilici rade .... probacu na kompresor pa ako drzi preko 1.5 bar ili pusta ispod 1bar-a onda valjda ne valja.

                Comment

                • APOGEE
                  CBC Senator
                  • 01.06.2005
                  • 243
                  • Beograd, Vracar

                  #9
                  Imao sam slican slucaj, pa mozda nekom pomogne. Pre 15-ak godina kupim novu Ladu Samaru, koja od starta poce da trosi oko litar rashladne tecnosti na 100 km. Obisao sve moguce Zastavine servise u Bg-u cak i van grada medjutim niko da nadje kako nestaje antifriz (kasnije voda) . Ulje bilo cisto, dakle nije bilo mesanja.

                  Posle par nedelja potucanja po servisima bez ikakvih rezultata, dodje moj bivsi komsija, cika Aca inace penzionisani profesionalni vozac i kaze mi: idi kresni auto, otvori haubu i gledaj pozadi na auspuh. Odem iza auta i cekam a Aca zvekno gascinu do daske, i drzi neprekidno broj obrtaja na maximumu. Posle pola minuta kroz auspuh pocne prosto da piski voda.

                  Da ne duzim, konacna dijagnoza je bila poroznost bloka motora. Posle na jedvite jade, iskamcim od Kosmaja novi motor (ovi prvo hteli da mi menjaju samo blok) posto je auto bio nov u garanciji.
                  Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                  Comment

                  • pajadevil
                    CBC Član
                    • 01.03.2007
                    • 14
                    • Knjazevac

                    #10
                    Ja sam imao slican slucaj na R19 i kod mene je bi dihtung na glavi porozan, izmedju kompresionog i vodenog prostora, i duvao je creva, gubio vodu itd. Dig'o glavu, stavio novi dihtung i zavrsio posao, posle toga je sve bilo OK.

                    Comment

                    Working...
                    X