Evo jos jednog problemcica. Ko nezna u pitanju je Tipo 2.0 8v + LPG LovEco Pro, 1992 god, ~150k km.
Jos pre jedno 3-4 godine kada auto nije imao LPG, ponekad se dogadjalo da pri duzoj voznji autoputem, a spoljnja temperatira je oko 2*C, prilikom izbacivanja iz brzine ler gas ostane na ~2000 obrtaja. Davnje gasa nije pomagalo. Ugasim motor, posle 10s uplaim i sve je u redu.
Ove zime slicna stvar samo sto su u pitanju krace relacije na konstantnih ~4000 obrtaja i spoljnja temperatura 0-9*C, izbacim iz brzine a ler ostane na ~2000 obrtaja. OK znam da je IAC osetljiv na necistoce, skinem ga, i po IvanoT-ovom savetu rasturim ga i ocistim sa onim sredstvom za ciscenje kocnica. A da je bio prljav, jeste. Pomislim ja da bi sada trebalo da je resen problem, ali jok, ponovo pri relaciji od par stotina metara i na uzbrdicama ~4000 do ~5000 obrtaja ler ostaje na ~2000 obrtaja i posle ~10sec padne na normalu, ili oko normale ~900. Inace u vecini slucajeva je ler na 850 obrtaja.
E sad, moje je pitanje: sta daje signal IAC-u da se otvori ili zatvori, i kojim redom-prioriterom? Senzor temperature rashladne tecnosti (menja vrednost od ~7000 ohm (hladan) do ~220 ohm (zagrejan na radnu temperaturu))? Senzor temperature u****nog vazduha (menja vrednost od ~1200 ohm (hladan) do ? (u zavisnosti od spoljnje temperature))? Lambda sonda (trebalo bi da je ispravna-tako bar kaze IvanT kada je stelovao LovEco Pro?
Tnx
E da, zaboravih da kazem da je posle ciscena IAC-a malo "teze palio" na malim jutanjim mrazevima -3 do -1*C, tj. moram malo da mu dam gas da bi upalio. U tim situacijama a i sada kada je iznad nule prvi minut je ler gas oko 800 a onda se za minut popne na 1100-1200 u zvisnosti od temperature i tu ostaje dok se motor malo ne zagreje, kada pada na normalu.
Jos pre jedno 3-4 godine kada auto nije imao LPG, ponekad se dogadjalo da pri duzoj voznji autoputem, a spoljnja temperatira je oko 2*C, prilikom izbacivanja iz brzine ler gas ostane na ~2000 obrtaja. Davnje gasa nije pomagalo. Ugasim motor, posle 10s uplaim i sve je u redu.
Ove zime slicna stvar samo sto su u pitanju krace relacije na konstantnih ~4000 obrtaja i spoljnja temperatura 0-9*C, izbacim iz brzine a ler ostane na ~2000 obrtaja. OK znam da je IAC osetljiv na necistoce, skinem ga, i po IvanoT-ovom savetu rasturim ga i ocistim sa onim sredstvom za ciscenje kocnica. A da je bio prljav, jeste. Pomislim ja da bi sada trebalo da je resen problem, ali jok, ponovo pri relaciji od par stotina metara i na uzbrdicama ~4000 do ~5000 obrtaja ler ostaje na ~2000 obrtaja i posle ~10sec padne na normalu, ili oko normale ~900. Inace u vecini slucajeva je ler na 850 obrtaja.
E sad, moje je pitanje: sta daje signal IAC-u da se otvori ili zatvori, i kojim redom-prioriterom? Senzor temperature rashladne tecnosti (menja vrednost od ~7000 ohm (hladan) do ~220 ohm (zagrejan na radnu temperaturu))? Senzor temperature u****nog vazduha (menja vrednost od ~1200 ohm (hladan) do ? (u zavisnosti od spoljnje temperature))? Lambda sonda (trebalo bi da je ispravna-tako bar kaze IvanT kada je stelovao LovEco Pro?
Tnx
E da, zaboravih da kazem da je posle ciscena IAC-a malo "teze palio" na malim jutanjim mrazevima -3 do -1*C, tj. moram malo da mu dam gas da bi upalio. U tim situacijama a i sada kada je iznad nule prvi minut je ler gas oko 800 a onda se za minut popne na 1100-1200 u zvisnosti od temperature i tu ostaje dok se motor malo ne zagreje, kada pada na normalu.
Comment