Blagi trzaji u radu motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • novice
    CBC Član
    • 22.11.2006
    • 51
    • Beograd

    Blagi trzaji u radu motora

    Hteo bih da malo cujem vase misljenje o sledecoj stvari. Auto je Pezo 307 benzinac ali mislim da problem nije vezan za vrstu auto, eventualno je bitno sto je BOSCH ECU.
    Elem, narocito u leru osecam sitna "seckanja" u radu, potpuno su nasumicna. a javljaju se na par svakih par sekundi. Na 2-3000 obr/min takodje mogu da ih osetim samo nesto manje. U voznji naprotiv ne osecam nikakvo seckanje, ubrzanje je linearno samo sto imam pad ubrzanja na oko 3000o/min, koji se opet ne javlja svaki put. Mislim da ovo drugo nije vezano sa seckanjem i da potice ili od pumpe za gorivo ili zapusenog katalizatora. Sta moze biti uzrok tom seckanju, tj deluje kao da izostane varnica. Svecice nisu, i nove i stare se ponasaju isto. Za bobine mi kazu da ako je jedna neispravna, auto bi jos losije radio u voznji sto kod mene nije slucaj(u stvari kod ovog auta nema odvojenih bobina nego je integrisani pack). Ovaj motor nema senzor bregaste vec samo radilice, predpostavljasm da se ugao paljenja odredjuje na osnovu njega? Sta je uopste ovaj senzor, jel nesto kao hall-ov element i koliko impulsa daje po obrtaju. Nekako mi on najvise smrdi(ako uopste pravilno shvatam rad BOSCH ECU-a) jer mi se ponekad pri paljenju auta desi da sekundu dve ne moze da se snadje, tj da obrtaji budu 100-200 pa odjednom se stabilisu na 1000.
    Posto nema senzora sa bregaste, predpostavljam da bi greska u zupcenju takodje imala veliki uticaj, ali ne da auto nasumicno secka. Jel moze knock senzor da pravi ovakve probleme ( meni se cini da ne moze al da ipak pitam).
    Nisam majstor i ne razumem se preterano u automobile. Da ima sposobnog majstora ne bih se ovime uopste baktao, ali posto sam vec bio kod dvojice i nisu nista pametno uspeli da urade, pokusavam sam da nesto zakljucim.
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    Svi zahtjevi za pomoc trebaju imati detaljno navedene podatke o vozilu. Godina, model, motor, kilometraza, vrsta goriva i ubrizgavanja, tvornicki alarm ili naknadno ugradjeni. Barem osnovne podatke. Bez istih, postovi ce biti brisani ili prebaceni.

    Comment

    • novice
      CBC Član
      • 22.11.2006
      • 51
      • Beograd

      #3
      Ok, Peugeot 307 1.6 16v benzinac TU5JP4 80KW 2003 god ,95000 km, ECU BOSCH ME7.4.4, serijska oprema.

      Comment

      • novice
        CBC Član
        • 22.11.2006
        • 51
        • Beograd

        #4
        Evo da odgovorim sam sebi posto niko drugi ne zna. Senzor radilice se nalazi na kucistu kvacila, meri se brzina zamajca na kome ima 58 zuba, a sezor jeste hall-ov element. Regulacija ugla paljenja ide na osnovu njegovog polozaja, ali za sinhronizaciju trenutka ubrizgavanja jos se i gleda oblik napona na jednoj bobini (za 1 i 4 cilindar)? SU svakom slucaju, skinucu ovaj senzor ga da ga ocistim da vidim da li se stvar poboljsala. Nasao sam serviserski prirucnik za bosch-a pa mi sad sledi citanje i proucavanje nacina rada. Nije bas tako prosto kao sto sam mislio, ali su bar sve faze rada objasnjene.

        Comment

        • Boki Ar
          CBC Senator XXL
          • 11.11.2004
          • 2827
          • Aranđelovac
          • Vektra

          #5
          Ja bih tu obratio pažnju na brizga?e. Po ovome što pišeš oni su na prvom mestu.

          Comment

          • novice
            CBC Član
            • 22.11.2006
            • 51
            • Beograd

            #6
            Sistem za gorivo je ociscen na WYNS masini i situacija se nista nije promenila posle cisceja, jedino da skinem brizgaljke i odnesem negde da se testiraju. Videcu, da krenem nekim nekim redom pa cu proveravati deo po deo. U svakom slucaju, hvala na sugestiji.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Svecice ili napajanje strujom (coil pack ili bobina)?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Boki Ar
                CBC Senator XXL
                • 11.11.2004
                • 2827
                • Aranđelovac
                • Vektra

                #8
                Ne?u da pametujem, samo da se nadovežem na ovaj Wyns..Naši ljudi štede na sredstvu za ?iš?enje pa ga onda razredjuju dodavanjem..ovoga onoga.Kad je koncentracija sredstva puna, ovaj metod u mnogome pomaže.
                Problem je što bez skidanja brizga?a mi ne možemo videti kako oni zapravo rade.
                Dalje..da li si priklju?ivao neki dijagnosti?ki uredjaj i da li on išta "vidi"?

                Pozzzz
                BP
                ********

                Comment

                • novice
                  CBC Član
                  • 22.11.2006
                  • 51
                  • Beograd

                  #9
                  Auto je kacen na "nekakve" dijagnostike, jednu sam video i bila je Bosch ali neki stari model koji radi sa PC-jem, i nisu uspeli da primete nista odredjeno kao problem. Memorisanih gresaka nema, lampica "check engine" se ne pali nikada. Po majstorima to seckanje na leru nije neki problem (jeste problem, mene nervira ), kao "zameni svecice i resice se" (nije se resilo) a pad snage na 3000 obrtaja nisu mogli da provere jer se desava u voznji i to ponekad. Cak su mi podsmeljivo predlozili da odvezem auto na Dyno masinu da proverim da ja to ne umisljam.
                  Bobina moz' da bude ali auto ponekad radi sasvim dobro (izuzev seckanja na leru koje se uvek javlja), jednostavno jedan dan vuce sasvim linearno, drugi dan slabije posle 3000 obr ? Da ipak ne umisljam govori mi cinjenca da sam probao na auto putu da ga "izgazim", nece preko 175 po cajgeru iako bi trebalo preko 190. Uz to imam sasvim ok potrosnju, negde 9-10 litara u gradu, drugi mi kazu da su te cifre prave za ovaj motor.
                  Jos se borim da nadjem neki posteni servis, poslusacu tvoj savet i trazicu da mi se provere dizne. Ovi ranije nisu mogli ni da mi izmere pritisak pumpe samo su odoka onako izvalili " ma ok je". Sve sam blizi da odvezem auto u Verano, nisu ni oni nesto pametni al imaju svakakvu opremu. Ima da sednem pored servisera i da sve pratim, samo jos malo da se "obrazujem" pa da znam sta da gledam . Ipak prvo cu da probam neke stvari sam da uradim, kao sto je skidanje pomenutog senzora sa radilice i ciscenje "trotle housing-a" (kako se ovo prevodi na srpski, jel regulator gasa?),mada ovo drugo ne znam kako da skinem jer su ga zguzili neverovatno.
                  Sto se ciscenja Wynsom tice, covek je ispred mene otvorio novu kanticu tog sredstva. Jedino sto me buni sto su neki ovde na forumu rekli da je druga faza ciscenja bila sa turiranjem motora a kod mene je auto sve vreme bio na ler-u (2x po 15-ak minuta, sa pauzom od pola sata izmedju).

                  Comment

                  • Boki Ar
                    CBC Senator XXL
                    • 11.11.2004
                    • 2827
                    • Aranđelovac
                    • Vektra

                    #10
                    Telo usisnog leptira ne diraj, ako nemaš ?ime da posle intervencije uradiš adaptaciju istog.(zero-position).
                    Što se pranja ti?e, moja se metoda malo razlikuje od te 2x15min, ne bih o tome, no bilo bi interesantno videti kako brizga?i zaista "raspršuju".
                    Kako radi visokonaponski sistem, može se takodje videti u radu na leru, da li ima prekide u iskri i tako..
                    Najbolje da nadješ nekog majstora u koga imaš poverenja i da ti to sredi, preporu?ujem ti da pored istog ne sediš..i ne "dišeš mu za vrat" dok radi..bolje je tako..

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Narvno , kod mene je cena za usluge 100%

                      Ako gledaju 150

                      ako oce da pomognu 200%
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • novice
                        CBC Član
                        • 22.11.2006
                        • 51
                        • Beograd

                        #12
                        @ Dr Boca: ovaj BOSCH izgleda ima self-tuning kalibraciju leptira a moze se i kalibracija "rucno" obaviti tako sto se da kontakt, ne stiska pedala gasa, drzi 15 sek i posle iskljuci, isto saceka 15 sek i gotova procedura!!! Barem tako pise u ovoj dokumentaciji koju ja imam. No verovatno necu to dirati, bacam se u potragu za majstorom KOJI ZNA DA RADI svoj posao.
                        @ BOOST Onima koji urade posao umesto tebe onda naplacujes 300% .Salu na stranu, ovde se auto popravlja tako sto se menjaju delovi napamet i redom pa dok se ne ubode pravi. Naravno svaku fazu hoce da ti naplate.

                        Comment

                        • Boki Ar
                          CBC Senator XXL
                          • 11.11.2004
                          • 2827
                          • Aranđelovac
                          • Vektra

                          #13
                          Ako je to ta?no..onda OK, kupi jedan sprej za ?iš?enje klapni i odradi posao.
                          Ovo sa zamenom delova, je krajnje neprihvatljivo u poslu...to se nekad radilo tako..sad je i nama omogu?eno da možemo svesti kvar na mnogo "uže polje"

                          Comment

                          Working...
                          X