Autodijagnistika - ne ocitava motor?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trajce
    CBC Član
    • 19.05.2006
    • 35
    • Kragujevac

    Autodijagnistika - ne ocitava motor?!

    Pozdrav svima!

    Imao bih jedno pitanje. Danas sam zamolio ?aleta da mi odveze auto do majstora ovde u Kragujevcu (obzirom da nisam mogao da odsustvujem da posla), da ga malo proveri, obzirom da pomalo nemirno radi na leru. Nije strašno, ali se ponekad ipak ose?a, a i ?ini mi se da je pomalo lenj.

    Auto je priklju?en na dijagnostiku, proverene su sve?ice (fabri?ke BOSH, u odli?nom su stanju), brizga?i su u redu, a sama dijagnostika je pokazala da su i svi ostali sistemi u auto u odli?nom stanju (prešao 89.005 Km). Jedini problem koji autodijagnostika jeste prijavila je nemogu?nost o?itavanja parametara motora?! E, sada!
    Interesuje me eventualni razlog nemogu?nosti o?itavanja istog!
    Nije da neverujem ?oveku, na kraju, važi za verovatno najboljeg autoelektri?ara ovde, ali i šire. Interesuje me, dali je mogu?e da je u pitanju samo neki neispravan kontakt pa nemože da dobije pravu informaciju na ure?aju, ili ipak postoje i neki drugi mogu?i razlozi za ovako nešto? Nije problem ni da odem do ovlaš?enog servisa (?a?ak, Beograd...) ali bih unapred voleo da znam šta mogu da o?ekujem.

    Ina?e, razlog za odlazak majstoru je i slede?e - imamo službenu Škodu Oktaviju 1.6 benz.). Oktavija ima 90 KS, a po težini su tu negde. Picasso je benzinac, 1.8 L, 115 KS, pa ipak je Oktavija ZNATNO startnija, tj., vu?e kao šašava u svim režimim a vožnje, a Picasso mi se posle nje ?ini nekako isuviše tromim. Tako?e, kao da ima malu "rupu" na po?etku dodavanja gasa, što je sve skupa (pomalo i povremeno nemiran rad na leru + ta "rupa" na po?etku dodavanja gasa + startniji auto koji je ina?e slabiji) izazvalo kod mene blagu sumnju, pa sam rešio da sve to proverim kod majstora (bolje spre?iti, nego le?iti).
    Znam da obrtni momenat nije isti kod ovih modela, kao ni odnos prenosa u menja?u, ali mi je ipak jako sumnjivo da su razlike tolike.

    Vaša mišljenja?
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Jedna stvar mi nije jasna povodom tvog poredjenja ta dva automobila i njihovih specifikacija/performansi.

    Motor u Citroenu je DOHC 16v, inache razvija 115 KS i 163 Nm @ 4000 rpm.

    Medjutim, nije mi poznato da je u Octaviu ugradjivan 1,6 benzinski motor sa 90 KS, i to je ono shto me "buni". Naime, u Octaviu je na pochetku ugradjivan benzinac 1,6 sa 76 KS, a kasnije je pojachan na 102 KS sa oko 145 Nm. Moguce da greshim, tj. da mi je taj detalj promakao, ali mi je zaista nepoznato da je VW radio benzinski 1,6 motor sa 90 KS koji je ugradjivan u Octaviu?

    U svakom sluchaju Picasso je oko 100 kg tezhi od Octavie, a ima i loshiju aerodinamiku zbog dizajna, tako da u tome "trazhi" razloge malo loshijih performansi. U svakom sluchaju ostaje nedoumica oko tog motora... Ako je Octavia sa tom pojachanom verzijom motora onda razvija vec pomenutih 102 KS, shto sa 100 kg manje tezhine i znatno boljom aerodinamikom apsolutno objashnjava razloge boljih performansi od Picassa, tim pre shto je maksimalni obrtni moment Skodi dostupniji na nizhim obrtajima u odnosu na Picassa, koji dobro povuche tek preko 4000 rpm...

    Nego, da nije kojim sluchajem ta Octavia sa "ozloglashenim" () 1,9 TDI VW motorom koji upravo razvija 90 KS?! U tom sluchaju su opisane razlike u performansama sasvim ochekivane, jer taj zeldi razvija oko 215 Nm josh na 1900 rpm

    Mozhesh li da potvrdish info u vezi tog motora iz Skode?
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • vega
      CBC Senator XXL
      • 21.02.2006
      • 324
      • Beograd

      #3
      Ma verovatno je i menjac u Picasi "dugacak", sto je i primerenije nameni tog auta. Kad sve skupis na gomilu ne bih se ni malo cudio sto Skoda bolje povlaci.
      ... and then the damn thing gone wild!

      Comment

      • trajce
        CBC Član
        • 19.05.2006
        • 35
        • Kragujevac

        #4
        Hmmmmm... pazi, moguće i da imam pogrešnu informaciju!!! Ne zanimaju me VW automobili baš previše, tako da nisam upoznat sa njihovim motorima. Ovo mi je rekao službeni vozač (radim u državnoj firmi), pa sad, ako on laže mene...
        E, a ne bi me čudilo, obzirom da i nisu neki stručnjaci. Baš ću sutra da proverim sa njima šta piše u saobraćajnoj za Oktaviju.
        Moguće da je ipak moja greška, a ukoliko ima onaj jači motor (od 102 KS) i što reče Vega, odnos u menjaču je drugačiji - biće onda da je to razlog!
        Javiću sutra kada proverim!

        Comment

        • Boki Ar
          CBC Senator XXL
          • 11.11.2004
          • 2827
          • Aranđelovac
          • Vektra

          #5
          Re: Autodijagnistika - ne ocitava motor?!

          Originally posted by trajce
          Picasso je benzinac, 1.8 L, 115 KS kao da ima malu "rupu" na po?etku dodavanja gasa, što je sve skupa (pomalo i povremeno nemiran rad na leru + ta "rupa" na po?etku dodavanja gasa + startniji auto koji je ina?e slabiji) izazvalo kod mene blagu sumnju, pa sam rešio da sve to proverim kod majstora (bolje spre?iti, nego le?iti).

          Vaša mišljenja?
          Li?no mislim da je vreme za ?iš?enje brizga?a...
          Pozzzz
          BP
          **********

          Comment

          • 351c
            CBC Početnik
            • 27.03.2007
            • 8

            #6
            U pitanju je motor EW7. pretpostavljam, jer ne verujem da je ugradjivan motor starije generacije. EW7 kao i EW10 imaju karakteristiku da se blago tresu pri radu na leru, a ujedno i nisu bas zivahni u nizim rezimima rada motora <3000 obrtaja. Tako da performanse dolaze do izrazaja pri ostrijoj voznji u visim obr.
            Bilo bi idealno kada bi mogao da provozas identican auto, ili bar neki sa istim motorom pa da napravis poredjenje.
            Jedno je sigurno, da bi bilo pametno otici u ovlasceni servis, a ako ti i tamo kazu da je sve OK onda ja ne bi potencirao na postojanju kvara! Naravno adekvatno cicenje brizgaca mu nece skoditi!

            Comment

            • Darko
              CBC Senator XXL
              • 29.03.2005
              • 528
              • Beograd

              #7
              Predstavite se i popunite lokaciju u Vasem profilu. Hvala!

              Comment

              • trajce
                CBC Član
                • 19.05.2006
                • 35
                • Kragujevac

                #8
                Za Oktaviju je ipak onaj jači model (sa 102 KS)!
                Ovi službeni vozači neznaju ni koja kola voze?!

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  Bash kako sam i pretpostavio u ranijem postu...

                  Znachi, Octavia sa 102 KS i 145 Nm vs Xsara sa 115 KS i 163 Nm + 100 kg + loshija aerodinamika... Nema mesta nikakvim brigama shto se performansi tvoje Xsare tiche, to je chinjenichno stanje...

                  A shto se sluzhbenih vozacha tiche, chudilo bi me da je drugachije...
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • civi
                    CBC Senator XXL
                    • 26.07.2005
                    • 1492
                    • Pozarevac

                    #10
                    el ima ta dijagnostika mogucnost citanja can-bus veze neki candi modul?
                    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                    - Kako to misliš, kočim?

                    Comment

                    • pivarac
                      CBC Član
                      • 14.05.2006
                      • 40
                      • Kragujevac

                      #11
                      Mislim da bi najbolje bilo da odes pravac u ovlasceni servis.Mislim da si pravi pacijent za njih!!!
                      OPEL Corsa 1.0 12v

                      Comment

                      • trajce
                        CBC Član
                        • 19.05.2006
                        • 35
                        • Kragujevac

                        #12
                        Da se izvinim pošto me nije bilo dugo - kao prvo!

                        I da se nadovežem na odgovore.

                        @351c
                        Ne znam tačnu oznaku motora, ali se radi o agregatu od 85KW (117KS), 16 ventila - pa bih rekao da nije u pitanju starija verzija motora. Moguće da su vibracije uobičajene kod ovog motora (naravno, mislim na veoma blage vibracije, ne na nenormalno ponašanje), ali ih ja bar ranije nisam primećivao.

                        @pivarac
                        Obzirom na moju blagu paranoju koju imam (a koja je izazvana ipak mojim nepoznavanjem rad automobila "u sitna crevca") - verovatno bi mu servisu i dočekali raširenih ruku, tj. kao "pacijenta"!

                        Comment

                        • pivarac
                          CBC Član
                          • 14.05.2006
                          • 40
                          • Kragujevac

                          #13
                          E upravo sam na to i mislio, uopste nemora da znaci da imas problem sa autom samo zato sto ti dijagnosticki uredjaj nije mogao ocitati parametre, zato i postoji vise proizvodjaca dijagnostickih uredjaja, ponudio bih ti da probamo sa mojim uredjajem, ali posto si izrazio sumnju u postojanje istog predpostavljam da da to ne dolazi u obzir!!!
                          OPEL Corsa 1.0 12v

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14
                            Jedan od prvih i osnovnih faktora za identifikaciju vozila je godina proizvodnje, a tek onda zapremnina motora. Ocito niko ne cita pravila igre na podforumu DIJAGNOSTIKA. Takodjer nije receno koji aparat za testiranje je koristen. Na osnovu godista poznavaoci mogu preporuciti aparate koji su provjereni za upotrebu na Citroenu.

                            Comment

                            • Boki Ar
                              CBC Senator XXL
                              • 11.11.2004
                              • 2827
                              • Aranđelovac
                              • Vektra

                              #15
                              Slažem se.
                              Dodao bih da "motor" na PSA (Pežo-Sitroen) lepo radi par univerzalnih dijagnostik uredjaja, no konkretno Citroen - zna se - Lexia, Proxia...

                              Pozdrav!
                              BP
                              ************

                              Comment

                              Working...
                              X