Pali mi se na kratko ESP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atg
    CBC Član
    • 04.04.2007
    • 35
    • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

    Pali mi se na kratko ESP

    Imam neki cudan problem, koji nikako nemogu da dokucim. Ponekad kad krenem u prvih par 100m upali mi se ESP lampica i cujem cudno zvuk motora kao da odjednom nema zvucnu izolaciju ili da je hauba otvorena. Broj obrtaja je normalan, nema povecanja/smanjenja, auto isto vuce, nema razlike niusemu osim u zvuku i lampici. Obicno sam jos na parkingu tako da ne vozim ni brzo niti imam neke krivine ili bilo sta. Posle par sekundi sve je opet normalno. Cini mi se da se cesce desava kad je brz start, posto obicno kilavim i upalim motor i radi par minuta dok ja namestim i raspakujem.

    To mi se nikad ne javlja u toku voznje, vec samo nakon kretanja do prvog km. Zvao sam par ljudi koji imaju isti auto i nisu imali takvih problema, vec mnogo dosadnijih paljenja ESP-a kad neki senzor zeza.

    Inace auto je pre nepunih mesec dana imao redovan servis i dijagnostiku u Porscheu i najveci problem koji su nasli su zacepljene mlaznice za pranje stakla Prijatelji koji ima garazu je gledao i vozio, sve je u perektnom stanju.

    Da li neko ima predstavu sta to moze biti?
    Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
    2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

  • #2
    ESP,ABS i TC imaju zajedničko većinu komponenti od kojih je najuočljivija hidraulični modulator kojim se vrši upravljanje radom kočnica u slučaju aktiviranja tih sistema.On sam po sebi ne proizvodi zvuk koji bi mogao da čuješ jedino vibracije pedale kočnice(osim ako je na autu brake by wire)
    TC npr mora pored toga da ima komunikaciju sa ECU motora kada se aktivira da se smanji obrtni moment na točkovima koji proklizavaju,za to postoji nekoliko tehnika...oduzimanje gasa,aktiviranje kočnica,retardiranje ugla paljenja kod benzinskog motora...otuda može da se promeni zvuk motora
    Cini mi se da se cesce desava kad je brz start
    2.5 turbo dizel ima dosta snage,a pogotovo obrtnog momenta da točkovi proklizaju pri svakom oštrijem startu
    ESP sistem ima pored senzora na točkovima (koje koriste i ABS i TC) i senzore položaja upravljača i "yaw" rate senzor (akcelerometar) koji meri hm bočna ubrzanja.Aktiviranje sistema zavisi od toga kako računar interpretira podatake sa njih(software).Da li si siguran da ESP ne bi trebalo da se aktivira?
    Obicno sam jos na parkingu tako da ne vozim ni brzo niti imam neke krivine ili bilo sta
    Da,ovo unosi pometnju..Ali ako si krenuo sa oštrim dodavanjem gasa sa točkovima pod uglom bočna ubrzanja su izražena a i točkovi se kreću različitim brzinama što računar može da shvati kao kritičnu situaciju.Pitanje je pri kojoj minimalnoj referentnoj brzini vozila se sistem aktivira.Vidim da imaš i integralni pogon

    Comment

    • atg
      CBC Član
      • 04.04.2007
      • 35
      • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

      #3
      Ma pod pojmom brz start sam mislio na to da sednem upalim auto i odmah krenem. Nisam mislio na to da odmah dam do daske gas. Posto obicno sacekam par minuta po paljenju da se motor "zagreje", mada iskren da budem ta pauza je pre da bih se ja namestio, prikljucio punjace, deaktivirao zastite i tako to... Uostalom par puta sam stao kad se upalila lampica, i ostala je da svetli i ostao je taj "rezak" zvuk motora iako nisam mrdao.

      Ono sto se naprimer nikad ne desi, to je da mi se to dva puta desi u toku voznje. Ili da mi se desi nakon duzek perioda voznje posle vise od 3-4km.

      Nisam neki vozac, ali ja taj ESP nikad nisam ni uspeo da upalim, tj nisam ni pokusavao namerno, niti znam sta bi trebao da uradim da bi se aktivirao. Da li je zbog quattra i odlicnog drzanja auta ili zbog toga sto u "gustim" situacijama nisam ni gledao lampicu ko ce znati
      Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
      2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

      Comment


      • #4
        To što lampica ESP ostaje upaljena kad se zaustaviš ne izgleda dobro.Tako se uopšteno signalizira kvar odnosno prestanak funkcionisanja sistema.Rezak zvuk može biti rezultat ulaska ECU motora (i tiptronic menjača) u neku sportsku mapu ,ali i kvara.Kratak email fabrici uz ova dva podatka će rešiti svaku dilemu u vezi sa ispravnosti.Ne bi bilo čudno da ih konsultuješ ako porsche servis u Beogradu nije znao o čemu se radi jer je u pitanju složen (i skup) auto.Na porsche autima sa PSM(Porsche Stability Management)pored klasične ESP funkcionalnosti kočnica postoji i "E-Gas" funkcija koja upravlja leptirom gasa "according to specific requirements" što će reći po potrebi,ali ovo je podatak za benzinski auto(konkretno Carrera 4 pre 2000. godine) Napisao si da se broj obrtaja motora kada se pojavi zvuk ne menja.Meni je kao izvor zvuka konkretno sumnjiv-menjač neka i neko drugi da komentar A Tiptronic i ESP dobijaju podatke sa više zajedničkih senzora!
        Da,quattro pogon čini dinamiku vozila mnogo drugačijom i ESP praktično nema posla jer se aktivira u situacijama understeer ili oversteer (pod i preupravljanje srp.-valjda) što je više karakteristično kada je samo prednji ili zadnji pogon.Ali ima načina i da se kod tebe aktivira naravno.Pored svega imaš i automatski menjač koji komunicira sa računarima svih prethodno opisanih sistema i odziv auta na pritisak pedale gasa i kočnice dolazi u više pojavnih oblika

        Comment

        • atg
          CBC Član
          • 04.04.2007
          • 35
          • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

          #5
          Od Porschea nisam ni trazio odgovor. Kad sam uzeo auto odmah sam otisao na dijagnostiku i redovan servis kod njih. Tako da sam predpostavio da se to stanje nije javilo kao greska jer bi verovatno moglo da se iscita u kompjuteru a oni su rekli da je sve u perfektnom stanju.

          Meni deluje kao nesto banalno, ali me je malo uplasio tvoj odgovor. Poslao sam im mail, pa cemo videti sta mi je ciniti.
          Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
          2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

          Comment


          • #6
            može biti da je glupost u pitanju.I kod ABS-a ako je neki od senzora neispravan što je sitan kvar sistem se deaktivira i lampica svetli.Nema dovoljno podataka za rad.

            Prepisaću neke podatke koje sam našao u knjigama u vezi sa Tiptronic sistemom za one koje interesuje.

            ...Tiptronic first appeared in 1990. with technology directly descended from F1 and the "Le Mans" Porsche 962s,which went on to win the 1994. "Le Mans 24Hr"...
            Tiptronic-S "fully intelligent multi-programme automatic transmislion" uči o stilu vožnje vozača nadgledajući 8 senzora u vozilu koji uključuju senzor pozicije pedale gasa,referentnu brzinu vozila(senzori na točkovima),broj obrtaja i temperaturu motora,bočna ubrzanja(i usporenja)...Zaštitni programi "crvenog polja" štite motor od grešaka prebacivanja u neodgovarajuću brzinu(pretpostavlja se manuelno).Shift pattern-i (mape,strategija) mogu biti ekonomski do dinamičkih gde se motor vrti do maksimalnih snage i obrtnog momenta u odgvarajućim brzinama bla bla...Brzina u kojoj se nalazi menjač je uvek indikovana na display-u na instrument tabli...Nagli pritisak na pedalu gasa kao i naglo ubrzavanje rezultuju u promeni mapa menjanja brzina do najekstremnije varijante(tiptronic-S ima 5 mapa).Dodatno sistem je dovoljno inteligentan da reaguje na druge uslove u vožnji kao na primer,automatska promena u niži stepen prenosa kada se koči pred krivinom što reflektuje stil vožnje sa manuelnim menjačima.
            "Intelligent Shift Program"-ISP na Tiptronic-S se karakteriše sledećim specijalnim svojstvima pored 5 automatskih elektronskih mapa šaltanja

            1)A warm-up program,which suppresses early up-shifting to ensure a rapid rise to the engine operating temperature to ensure clean emissions
            2)Active shifting-when the accelerator pedal is depressed and released rapidly,the most "dynamic" shift map is available instantaneously.
            3)Suppresion of the overrun up-shift on a sudden lifting of the throttle -e.g. no gear change mid-bend
            4)Brake initiated downshift to the next lower gear for more efficient engine breaking
            5)Holding onto a gear in curves-i.e. no gear change whilst in mid bend
            6)Graduated up-shfting from lower gears to prevent immediate changeover to the top gear,especially after active downshifting
            7)Identification of uphill stretches to stay in the lower gears as long as possible when driving up or downhill
            8)Slip-induced up-shifting initiated by inertia forces when braking on slippery surfaces (rain,snow) to improve lateral guidance of the driving wheels and consequently driving stability

            Comment

            • atg
              CBC Član
              • 04.04.2007
              • 35
              • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

              #7
              Tiptronic deluje zaista mocno kako je ovde napisano. Nisam obracao uopste paznju na to kako radi i sta radi, ali ipak je daleko to od toga da se on privikava meni, vec pre ce biti da se privikavam ja njemu.

              Sto se ESP-a tice, dobio sam odgovor od Porschea da dovezem auto i da moze da potraje dijagnostika, posto na servisu nista nije bilo u kompjuteru kod njih na dijagnostici. Problem i jeste takav da nemoze lako da se reprodukuje, tako da mi se ne ostaje bez auta nedelju dana, a moze da se desi da mi se to ne pojavi ni dve-tri nedelje.

              Zar ne bi trebalo svako paljenje lampice da upise nesto u kompjuter, ili da moze da se vidi istorija zadjnih par paljenja ESP lampice ili tako nesto. Smesan sam i sam sebi kad postavljam ovakva pitanja al sta da radim kad sam za kompjutere u kolima glup.
              Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
              2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

              Comment


              • #8
                nisi ti uopšte glup,naprotiv sam si uočio važne podatke.u porscheu nisu napravili kompletan pregled prvi put. ovde ima ljudi koji rade sa vag-com interfejsom i znaju njegove mogućnosti pa neka ti oni objasne mislim da se tiptronic-u i esp-u na tvom autu može pristupiti samo preko njega

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  Potpuno se slazem sa Elwood-om,

                  Ili nadji nekog sa foruma ko ima Vag-Com ili idi u servis VW da ti auto prikljuce na VAS ili VAG. Trazi opstu dijagnostiku i da ti kazu koje kodove gresaka je kompjuter nasao.
                  Nemoj da te na servisu zavaravaju da mora auto da ostane na ispitivanju. U momentu kada ti se ESP ukljucio a ti znas da nije bilo razloga znaci da je bio neki zboj u sistemu (cak i problem sa naponom struje) takav problem se odmah registruje i ostaje u memoriji dok god se ne izbrise iz nje.
                  Dijagnostika moze cak da otkrije da stoji tvoj rucno ustanovljen prekidac koji si ti postavio da sprecis paljenje motora i kradju. Ukljucivanje/iskljucivanje ovog prekidaca se takodje registruje kao prekid strujnog kola i u kom delu (recimo da si ga stavio na pumpu za gorivo) i kompjuter ce ti to reci.

                  Jos jednom, trazi da urade prvo opstu dijagnostiku a onda posebno dijagnostiku kocionog sistema i da ti daju mogucnost da vidis koje greske su izasle. Ti ces to da platis i imas pravo da ti odstampaju tu informaciju0kao kada stelujes trap pa ti daju list sa vrednostima.


                  Da li ti se lampica ASR/ESP upali i tako stoji ili treperi u tim prvim minutima voznje?
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • atg
                    CBC Član
                    • 04.04.2007
                    • 35
                    • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

                    #10
                    Lampica kad se upali stoji, ne treperi. Kada taj rezak zvuk motora prestane, ona se ugasi sekund dve nakon toga.

                    Kako sam skapirao, to sto se meni lampica palila, to stoji u kompjuteru, bez obzira sto je proslo oko nedelju dana od poslednjeg "incidenta". Ne moram da cekam da se to ponovo desi pa tek onda da idem na dijagnostiku?

                    Sad jos samo da nadjem nekog sa foruma, ili preporuku nekog ko ima taj VAG i zna posao. Ne ceka mi se 15 dana da zakazem u Porscheu. A kod njih od cele dijagnostike, sve sto sam dobio je racun i "mobilno jamstvo" koje niko ne zna da objasni cemu sluzi .

                    Da li se to zna koliko kosta takva dijagnostika da me ne oderu? Jel to po satu, po iscitavanju ili po strani ili sta (da ne lupam vise...)? Stvarno nemam iskustva, tj bar ne neka pozitivna sa servisima i majstorima.
                    Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
                    2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #11
                      Tacno tako, kada se jednom desi zboj i kompjuter ga registruje, greska ce ostati u memoriji beskonacno dugo dok je ne izbrises.
                      Ja znam jednog clana sa foruma (nadimak-Silverrider) koji ima interfejs i program Vag-Com.
                      Sto se tice VAG,VAS koji su servisni programi (Vag-Com je njihova kopija ali za narodne mase) u Nemackoj i uopste po Evropi dijagnostika kosta +/-60Evra i traje 2-5 minuta.

                      Ako sam dobro shvatio tebi se pali na obrtomeru trougao sa znakom uzvika u njemu (ASR/ESP) i stoji upaljena neko vreme.
                      Postoje 4 moguca problema :
                      -short to positive in ASR/ESP button
                      -short to Ground (GND) in the activation of ASR/ESP warning lamp
                      ova 2 su ustvari vrsta kratkog spoja
                      -the wiring from instrument cluster to terminal 31 of ABS control module J104 is interupted
                      -The ASR/ESP system has been switched off via ASR/ESP button E256
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • atg
                        CBC Član
                        • 04.04.2007
                        • 35
                        • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

                        #12
                        U Porscheu je sat vremena dijagnostike 2700 din, za druga mesta ne znam. Pare nisu problem ako znam da sam ih nisam uludo dao.

                        Da, pali mi se ta lampica. Medjutim ja bih iskljucio kratak spoj, jer sumnjam da bi se kratak spoj lampice odrazio na drugaciji zvuk motora.

                        Nesto sam pomisljao da se taj ESP aktivira greskom pa da se mozda cuje neki... (lupicu i ostati ziv) reduktor, diferencijal, nesto sto konvertuje/prosledjuje te obrtaje na tockove pa da je zapravo to uzrok takvog zvuka. ESP valjda neke tockove usporava neke ubrzava, ali posto ne znam da li se to "cuje" ne znam da li taj zvuk odatle potice.

                        Danas sam na autoputu kod tempa pokusao da uletim vecom brzinom u petlju za iskljucivanje (posto nemam petlje to je za mene bilo samo 70kmh), i osetio sam neko truckanje kao da mozda tockovi malo proklizavaju po strani ali ESP je cutao.

                        Uglavnom da vas ne smaram vise, idem na dijagnostiku verovatno u Porsche posto se niko nije javio sa preporukom pa cu vam reci sta je bilo.
                        Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
                        2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          znaci da je bio neki zboj u sistemu (cak i problem sa naponom struje)
                          Kada taj rezak zvuk motora prestane, ona se ugasi sekund dve nakon toga.
                          iz @nenad navodjenja na mogu?i uzrok i tvog opšteg opisa,
                          li?i da mi mogla akubaterija da bude uzrok.

                          u pitanju je dizelaš, 6 cilindara pa ima veoma jak anlaser i 6 greja?a.
                          ako je još originalni aku sve ove godine, sasvim je mogu?e da napon odmah po startu bude ispod minimuma potrebnog za rad elektronike (bezrešni rad).

                          kako navodiš da se bilo ako se vozi bilo ako se na leru na parkingu provede neko vreme, sasvim odgovara situaciji da se napon akua malo oporavi...i tada se lampica ne pali.

                          ja bih otišao do auto elektri?ara da proveri stanje akubaterije, kao prvi korak.

                          ina?e, ti tranzijenti sa naponom se možda i ne pamte trajno u kompjuteru (ne znam taj model auta kakav sistem ima).

                          to ne bi trebalo da skupo košta, a može da pomogne u dijagnostici.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • atg
                            CBC Član
                            • 04.04.2007
                            • 35
                            • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

                            #14
                            Originally posted by brick
                            iz @nenad navodjenja na mogu?i uzrok i tvog opšteg opisa,
                            li?i da mi mogla akubaterija da bude uzrok.
                            ....
                            ja bih otišao do auto elektri?ara da proveri stanje akubaterije, kao prvi korak.
                            ina?e, ti tranzijenti sa naponom se možda i ne pamte trajno u kompjuteru (ne znam taj model auta kakav sistem ima).
                            to ne bi trebalo da skupo košta, a može da pomogne u dijagnostici.
                            Pa akumulator je nov i originalan. Zamenjen je na redovnom servisu pre dva meseca, jer su rekli da onaj nije bio bas u tip top stanju. Meni se cini da auto isto pali i sa starim i sa novim. Zna malo da otegne, sekund zakasnjena kad je hladno, a i ovako ne pali trenutno kao naprimer 2 godine star golf 2.0tdi, ima malecko kasnjenje. Daleko je to od onog verglasnja ili sta vec. E sad kako ne znam kako pali nov v6 2.5 TDi ne znam da li je to ok ili ne.
                            Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
                            2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ok, taj potenijalni razlog je time odba?en pa zaboravi na sugestiju.
                              dalja dijagnoza je potrebna.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X