problem sa lerom!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • polvertum
    CBC Početnik
    • 25.06.2007
    • 4

    #16
    Evo vec par mjeseci obilazim forum ali nikako da se usudim da postavim pitanje posto nisam mehanicar i nebavim se tim poslom. Elektronicar sam, ali ne za auta (i nemam namjeru da mijenjam profesiju). Medjutim imao sam problem slican TiCo-vom koji, prije 10-tak dana je prerastao u mozda mnogo veci. Kupio sam audi 100 2.0e (u saobracajnu pise Tip: C4AAD2 ma sta to znacilo, 92. godiste, sa k glavom) sa ugradjenim plinom (ugradjen u cacak, tako mi je rekao lik sto mi je prodao auto). Imao je gresku kad pali na benzin, trebalo mu je malo dati gasa (svaki put kad pali) da bi upalio, medjutim kad upali radi ok (sam prebaci na plin ili kad ostavim na benzin). Htio sam da i to radi ok pa sam otisao kod majstora. Cacne on k glavu i to napravi. Otkako je cacnuo k glavu, auto radi ok na benzin ali na plin se gasi, stanem na semafor on se ugasi, jednostavno nema ler gas. Pocnem da vozim samo na benzin (jer nisam imao vremena da idem kod majstora za plin tada) i sto duze vozim sve mi se veci problem stvarao sa lerom, kad stanem na semafor ili upalim klimu pocne da pada ler do te mjere da se pali lampica od ulja. Majstor (ne za plin nego onaj kod koga sam prvoga otisa) opra motorcic koji regulise ler, ali nije to, opet cacnu glavu, nije ni to, izmijenjaj sva sumnjiva crijeva ukljucujuci i ono rebrasto na usisnik za vazduh ali nije ni to (posle svake od navedenih intervencija sam vozio po dan-dva da probam). Na kraju uze unimjer i izmeri lambdu, ona pokaza neki napon 0.4-0,5v u svim rezimima rada motora, ona je problem, rece on, ali da ipak podjem kod nekoga na kompjuter da to utvrdi za sigurno. Idem od majstora do majstora koji se deklarisu kao "komjuterska dijagnostika" auta i svi mi kazu da je to za ovaj auto nepotrebno jer on ima mehanicko ubrizgavanje, bla, bla,.... Tako ocajan pocnem da visim po internetu i citam forume, redom sve. Naidjem na ovaj forum, naidjem na semu elektricnu, naidjem na servisno uputstvo i pocnem raditi ono sto znam. Unimjer u ruke i mjeri. Na kraju, postoji potenciometar na dnu osovine od leptira gasa koji klikne kad se osovina vrati u polozaj mirovanja (kao kad se makne noga sa gasa i auto treba da radi na leru). Prekidac klikne ali unimjer kaze da do spoja nije doslo, na semi se jasno vidi da postoje dva pekidaca, idle speed i ful throttle. Kod mene radi ful throttle, jednostavno, leptir u krajnji polozaj (gas do daske) unimjer registruje kratku vezu cega na idle nema. Mjerio sam kod drugara na A6 2.0 16v (skoro isti kao moj, cak i potenciometar izgleda isto) i u idle speed polozaju imam kratku vezu na unimjeru. Ne budem lijen uspijem da nekako skarabudzim mikroprekidac da prekida isto kad i ovaj na osovini. Vozim nekoliko dana i sve ok. Ler ok. Upalim klimu ler ne pada. Problem rijesen. Medjutim probam da vozim na plin, kako dam gas pocne mi pucati u usisnik. Taj dan je puklo tacno dva puta (samo kad naglo dodam gas) u razmaku od otprilike 5 minuta. Posle drugog pucnja, nakon mozda 10-ak minuta, auto je poceo da radi kao na dva klipa, nemoze da povuce, gubi snagu. Prebacim na benzin, problem ostaje, samo sto je sad jos poceo i da dimi. Stanem pored puta, auto radi na leru ali isto kao na dva klipa. Citav se trese, nece da povuce. Gledam temperaturu vode, ok, pritisak ulja, ok. Odvucem se tako nekako do majstora (opet onog prvog). Zamijenim kablove, razvodnik, ugasim motor za ler i sad mogu da vozim na plin a na benzin trebam da dam gas do daske i da popustam po malo dok verglam da bi upalio i opet nemirno radi (ima zvuk kao harley-davidson coper), nema lera uopste (ler motor ukljucen prije verglanja) a kad verglam zam da verglam i po citavih 20-tak sekundi. Na plin ok, pali na pola kljuca (narodski receno), isto radi malo nemirno ali vuce normalno, sa povecanim lerom (jer je ler motor iskljucen). Na kraju. Interesuje me misljenje vase. Dali je protokomjer crkao ili mozda nedajboze ecu ili sta vec ima? Vec sam se cuo sam majstorom (ovo je sad drugi) ali necu otici dok ne vidim sta mislite.

    Hvala na strpljenju koje ste izdvojili da procitate ovo sto sam napisao.

    Comment

    • gorky
      CBC Senator XXL
      • 08.06.2007
      • 860
      • Vojvodina,Kikinda

      #17
      pošto si rekao da je u čačku rađen gas verovatno je to radio kaluđer i verovatno je brc,no nebitno, k-glava je njesra sama po sebi pa često hoće da pravi probleme,no sve se da rešiti,ako sam te dobro razumeo nakon rešavanja tp senzora motor dobro radi na benzinu samo na gasu pravi problem.step motor verovatno je problem,treba ga oprati najpre pa ako i dalje pravi problem može se dodati idle stabilizer,ili se može ubaciti štel šraf na crevu step motora preko kojeg će se mehanički podesiti protok vaduha(ler da budem jasniji),a što se tiče detonacija sve ti je lepo objašnjeno na ovom forumu pa potraži,dora i ivan su tu temu do tančina obradili

      sad sam malo bolje pročitao,hebiga dugačko izgleda da je detonacija napravila neko njesra,zato ga bolje odvuci do majstora da ne nagađamo do prekosutra

      Comment

      • sri98
        Admin od Trpeze
        • 24.10.2004
        • 7262
        • Republic of Konjarnik
        • Toyota Corolla E 210

        #18
        Originally posted by tiCo
        e sad mi reci sta je PCM I IAC!?
        http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ice&t=1307

        search, search....
        Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

        Comment

        • tiCo
          CBC Veteran
          • 10.06.2007
          • 138
          • Podgorica

          #19
          e posto se znam s polvertumom ja isto to odradim s unimjerom i izgleda da ni meni ne radi onaj dolje potenciometar za idle..
          !?
          je li moguce da sve ovo on pravi?!?
          a evo kako prima gas sa lera


          upali li se klima..
          nema pola auta..
          gasi se

          Comment

          • polvertum
            CBC Početnik
            • 25.06.2007
            • 4

            #20
            Plin je LandiRenzo i nema lambda kontrol system, nego je obican (to sam saznao cesljajuci ovaj forum). Sta zanaci ono "radio kaludjer". Jel to dobro ili lose? Od kad sam zamijenijo kablove detonacije su prestale potpuno, izgleda da je do kablova bilo (sto se tice plina), a ler motorcic je ciscen vise puta a posto je to elektricna naprava ispitana je vjestacki (na ispitnom stolu i vjestackim naponom, ja ispitao licno) i radi ok. Da li se onaj tps senzor moze otvoriti ili je zatopljen u plastiku. Mikroprekidac nije resenje, makao sam ga, to je bilo za probu.

            TiCo je u pravu, kod nas majstori samo nagadjaju. Mislim da bi me tps senzor manje kostao i zivaca i novca da je majstor uopste znao da to ispita. Hvala gorky na odgovoru, mislio sam da ce vam biti smor da citate sve ono. Samo mi recite, mora li ovo cudo da ide na komp-dijagnostiku ili ne?

            Comment

            • tiCo
              CBC Veteran
              • 10.06.2007
              • 138
              • Podgorica

              #21
              ja shjutra idem pa javljam sta je bilo..
              daj ljudi pishite
              ludi me ovo!

              Comment

              • tiCo
                CBC Veteran
                • 10.06.2007
                • 138
                • Podgorica

                #22
                e ishao sam danas..
                dosao tamo..
                prvo se lik odusevio autom i radom
                kazhe da tu dijagnostika ne pomazhe nista..tako da je nismo radili
                poslao me je kod elek3cara koji nije bi na radno mjesto
                tamo u servis su nam dali vizitku i ostalo je da se dogovorimo da povedem kod "najjaceg elek3cara u pg" kako kazhe ovaj lik sto sam vodio na dijagnostiku kod njega

                Comment

                • tiCo
                  CBC Veteran
                  • 10.06.2007
                  • 138
                  • Podgorica

                  #23
                  i poslednja nada umire...
                  zovne tata elek3chara i ovaj mu kazhe to je na stotku bolna tachka ja ti tu nista ne mogu..
                  ima li neki majstor srbiju da znate da to mozhe rijesit..
                  da se vec nekome desilo i taj mu napravio!??!?

                  Comment

                  • gorky
                    CBC Senator XXL
                    • 08.06.2007
                    • 860
                    • Vojvodina,Kikinda

                    #24
                    ima sigurno majstora koji će to rešiti i nemojte tako ne nagađaju svi majstori,barem na ovom forumu ima vrsnih majstora ,stručnjaka iz raznih oblasti.dakle ima majstora samo ne znam gde bih te uputio u srbiji da ti je blizu.znam da recimo u kotoru radi vrstan autoelektričar robi korom.on je kikinđanin koji radi u kotoru možeš se pozvati na mene i on će sigurno rešiti problem.ne znam mu crnogorski broj ali u starom gradu u kotoru ima advokatska kancelarija (nekretnine) "korom" koju vodi njegova supruga pa ako imaš nekoga tamo pokušaj da stupiš u kontakt.on ima i dijagnostiku i zaista je dobar autoelektričar

                    Comment

                    • tiCo
                      CBC Veteran
                      • 10.06.2007
                      • 138
                      • Podgorica

                      #25
                      pokusacu!
                      al kazhe ovaj lik da dijagnostika ne pomazhe jer nije elek3cno ubrizgavanje..nismo je ni radili..
                      druga stvar..
                      ne kazhem da nema majstora na forumu..al kazhem da ovi u pg..samo nagadjaju eo i polvertum je potvrdio
                      zivimo u isti grad i znamo se...

                      ps daj mi ti taj srbijanski njegov br da pokusham

                      Comment

                      • tiCo
                        CBC Veteran
                        • 10.06.2007
                        • 138
                        • Podgorica

                        #26
                        i eto tako rijesih i ja moj problem..
                        onaj prekidac od lera dolje sto dodje je ispravan!
                        nego ona osovina nije dopirala do njega da ga prekine..
                        samo sam jedan saraf-granicnik pomjerio malo kolko mu treba da prekida i sve je ok

                        Comment

                        • don
                          CBC Senator XXL
                          • 13.04.2005
                          • 483
                          • Beograd

                          #27
                          Re: problem sa lerom!?

                          Originally posted by tiCo
                          pali se lampica od ulja..
                          vozim s klimom [img]]
                          Jel ti se lampica palila samo dok vozis sa klimom? jesi li resio to?
                          Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                          Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                          Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                          Comment

                          • tiCo
                            CBC Veteran
                            • 10.06.2007
                            • 138
                            • Podgorica

                            #28
                            jeste..samo dok vozim s klimom..
                            sad je bolje al mi se o5 ponekad mada rijetko desi da se lampica upali..?!?!?

                            Comment

                            • don
                              CBC Senator XXL
                              • 13.04.2005
                              • 483
                              • Beograd

                              #29
                              A nisi ustanovio od cega se pali, sta je uzrok
                              Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                              Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                              Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                              Comment

                              • zverko
                                CBC Senator XXL
                                • 19.08.2005
                                • 7085
                                • BGD
                                • Audi A4

                                #30
                                pa verovatno zbog neujednacenog rada motora pada pritisak ulja . ne moze da radi na 200rpm...

                                nema veze sto je mehanicko ubrizgavanje. taj auto ima komp koji pravi smesu preko lambde i moze se uraditi dijagnostika na njemu. e sad, druga je stvar sto tamo majstori ne znaju da citaju kodove tj treptaje lampice za check engine.
                                poz
                                deutsche gemacht-gut gemacht...

                                Comment

                                Working...
                                X