Gremlini u vektri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Williams
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2006
    • 556
    • Beograd- Cerak

    Gremlini u vektri

    Ponovio mi se problem od prosle godine sa gasenjem automobila i nemogucnosti da se upali ponovo.
    Prosle godine je bio kod majstora par dana, i ustanovili su da mu ne valja ECU pa je dat na reparaciju za 70e. Radio je super neko vreme dok se problem nije malo drugacije manifestovao, tj nagli gubitak struje u toku voznje sto se na kraju ispostavilo da su bile cetkice alternatora.

    Pre 2 dana u najbolje moguce vreme (10h ujutru na gazeli) auto se samo ugasi i naravno nece da upali. Posle 2 minuta upali i radi najnormalnije.
    Sledeci dan mu uradim trep-kod dijagnostiku, i pokaze mi gresku 44, tj lambda sondu. Naredno vece mi se ugasio i primetio sam da na komandnoj tabli uopste ne gori zuta lampica za bord, sto je makar malo lociralo problem.

    Pomislio sam da je greska do ECU-a, otvorio ga i pronasao da je
    Bosch Motronic 1.5 0 261 200 131 (ako nekome znaci).
    Uzeo sam identican polovni (40e), prvo nije hteo da ga prepozna pa posle skidanja klemne je proradio. Radio je citavih 5 minuta dok nisam krenuo odatle, pa se onda ugasio i opet nije hteo da radi.

    Senzor broja obrtaja radilice promenjen, alternator remontovan, anlaser remontovan, akumulator pod garancijom, od elektricara niko pojma nema o cemu se radi. Ako neko ima predstavu sta bi moglo da bude neka slobodno napise, svaki savet je dobrodosao. Hvala gosn. Zux-u na dosadasnjoj pomoci.
  • dentobat
    CBC Član
    • 23.07.2007
    • 42

    #2
    Da nije pumpa za gorivo ili njen relej,po sistemu ima kontakt nema kontakt.

    Comment

    • Williams
      CBC Senator XXL
      • 07.02.2006
      • 556
      • Beograd- Cerak

      #3
      Moguce posto se dosta greje, ali sam zaboravio da napomenem da auto radi na plin. Uglavnom danas sam uzeo novi relej, pa cu da vidim kako ce da se ponasa. Imam i neki skriveni prekidac koji blokira dovod goriva, ali ne znam kako je tacno prikacen. Probao sam da pomerim prekidac dok auto radi na plinu, i nista se ne desava (logicno).

      Comment

      • gorky
        CBC Senator XXL
        • 08.06.2007
        • 860
        • Vojvodina,Kikinda

        #4
        komutator paljenja,jer ako ne pali ni na plinu ni na benzinu,problem je varnica,povremeni izostanak varnice karakterističan je za komutator ili modul

        Comment

        • Williams
          CBC Senator XXL
          • 07.02.2006
          • 556
          • Beograd- Cerak

          #5
          Nema ova vektra komutator

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            pa sta ima, 4 bobine ?

            mada cudno je da sva 4 sistema paljenja simultano otkazu.

            jesi li pregledao centralnu kutiju sa osiguracima i relejima.
            svi kontakti cvrsti, sve buksne cvrsto stoje ?

            ECU retko, prakticno nikada ne crkava.
            2 komada da crknu bi bilo ravno cudu.

            ako i crkne auto vise nikada ne moze da upali.

            da ti ne curi negde spoljna voda (neki preliv ispod soferke) na neki konektorski spoj, zahvatila ga korozija.

            kada stane, nema druge do instrument u ruke i pretraga zica po zica svega ispod haube i u kabini.

            inace, sumnjam i da su cetkice alternatora imalo uticale na naglo gasenje motora usred voznje.
            sve i da ne radi alternator akubaterija i dalje snabdeva strujom za normalan rad..

            proveri jako dobro i masu akubaterije, narocito koroziju samog debelog kabla unutar plasticne izolacije, i spojno mesto sa sasijom.

            koji je sistem na gas, injection ili venturi.
            ako je venturi gotovo sigurno je problem sa varnicom i otpada benzinski dovod/ elektrika vezana za benzinski rezim rada.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Williams
              CBC Senator XXL
              • 07.02.2006
              • 556
              • Beograd- Cerak

              #7
              Sto se akubaterije tice desavalo se skoro skroz da je isprazni kad su upaljeni farovi i muzika npr, dok to nisam sredio.
              Onda se pojavio novi problem, tj kad je auto ugasen i stoji preko 24h akumulator je skroz prazan. Isao sam kod 3 elektricara, svi sa istom pricom da mi nigde ne vuce struju, a sutradan kad sam otisao sa nekom lampicom je video da ima neko blinkanje i rekao mi je da je do alarma i da odem u alarm servis.
              U alarm servisu naravno ne rade to, nego samo ugradjuju njihove nove i rekose mi da ne moze alarm da potrosi. Zakljucao sam preko kljuca, i opet mi je potrosio samo sporije. Usred ispitnog roka i nedostatka vremena, problem sam privremeno resio skidanjem plusa sa akumulatora svake veceri.

              Sto se instrumenta tice, verovatno mislite na ove multimere

              To ne znam kako se koristi, bilo bi lepo ako neko zna da postavi uputstvo ovde.
              Proveravao sam danas da li se greje ovaj ECU, mislio sam da ga gasi usled pregrevanja, medjutim potpuno je hladan. Kablovi idu kroz firewall automobila i ceo taj svezanj je zasticen nekom gumom/sundjerom.
              Kako ide napajanje za ECU? Da li je ono standardno + i -, crvena i crna zica kao na radio aparatu? Sta jos moze da utice da ga ugasi ECU?

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ECU ima 2 napajanja, stalnih +12V (kontakt 30) preko osiguraca i napajanje tokom voznje sa kontakt brave (kontakt 15) koje nestaje sa gasenjem motora.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Williams
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2006
                  • 556
                  • Beograd- Cerak

                  #9
                  Posle menjanja onog releja radi ok, ali to mi ne govori da je problem resen. Moram da nadjem semu ozicenja, pa zica po zica dok ne nadjem te za napajanje i ne proverim ih.

                  Comment

                  • Boki Ar
                    CBC Senator XXL
                    • 11.11.2004
                    • 2827
                    • Aranđelovac
                    • Vektra

                    #10
                    Dobro bi bilo da daš oznaku motora, na pr.C20NE..lakše će biti za nalaženje sheme.

                    Comment

                    • Williams
                      CBC Senator XXL
                      • 07.02.2006
                      • 556
                      • Beograd- Cerak

                      #11
                      Motor je 2.0i, 8v SOHC, a oznaka je kao sto si i naveo C20NE .
                      Nedavno je riknuo kilometar sat a nedugo posle toga i obrtomer. Sajlu za kilometrazu sam nabavio, i video da se kaci dole kod menjaca negde, a ako neko zna kako funkcionise ovaj sat za obrtaje nek napise, da ne bih eksperimentisao puno .

                      Comment

                      • zux
                        CBC Senator XXL
                        • 10.05.2005
                        • 773
                        • Beograd-Filmski grad

                        #12
                        za obrtaje imas zicu koja ideo od ECU do same instrument table
                        mozda nije problem u zicama vec u samim cajgerima
                        moguce da ti se usled nekog udarca ili sl. otkacio dzek koji ide u tablu

                        jel ti sve ostalo radi normalno????

                        Comment

                        • Williams
                          CBC Senator XXL
                          • 07.02.2006
                          • 556
                          • Beograd- Cerak

                          #13
                          Pa desavalo mi se kad se akumulator ispraznio, da je onaj davac za temperaturu poludeo, tj nije dolazio do 90 iako znam da je auto dostigao radnu temperaturu. Tu mi je jedino frka bila da se ne pregreje, medjutim normalno je palio ventilator. Vremenom se to vratilo u normalu i sad je kao i pre.
                          Moram da nadjem malo vremena da sve to rasklopim. Koliko sam upucen mora volan da se skida da bi se doslo do table ili ne?

                          Comment

                          • zux
                            CBC Senator XXL
                            • 10.05.2005
                            • 773
                            • Beograd-Filmski grad

                            #14
                            naravno da ne

                            Comment

                            • Williams
                              CBC Senator XXL
                              • 07.02.2006
                              • 556
                              • Beograd- Cerak

                              #15
                              Ma trazio sam neke manuale pa sam naleteo na http://www.andreig.nl/index.php?dir=...ectra%2088-95/
                              Pod sekcijom electrica, ima opisano da se skida zajedno sa volanom.
                              Ako ima neko bolji manual ili link za isti neka ostavi ovde ili mi posalje link na pp.

                              Comment

                              Working...
                              X