Kako povezati air/fuel sa l.sondom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BARTONE
    CBC Senator XXL
    • 25.09.2006
    • 398
    • Bor

    Kako povezati air/fuel sa l.sondom

    problem mi je sada kako povezati i uzeti signal sa lambda sonde
    u uputstvu pise sledece
    red wire-12V ignition switch
    white wire-12V ignition switch
    grine wire- air/fuel signal
    orange-12V dash lighting
    black-ground

    e sad ja imam l.sondu sa cetiri zice
    dve su za grejanje iste a na preostale dve salje signal racunaru pa predpostavljam da lambda u mom slucaju nema nikakve veze sa masom auta a ja na cajgeru imam samo jednu za signal
    kako da to povezem da radi ili cu morati da kupujem sondu sa jednom zicom
    auto je citroen zx 1.4i bosch motronik MA3.0
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Sonda sa 4 zice je znatno bolja od one sa jednom.
    pa nista one dve bele su grejac
    to ide na + i - 12v i nije bitno koja ide na + koja na minus.
    One druge dve su jedna masa a druga signal.
    Ako nisi siguran ugrej brenerom sondu pa proveri koja, je plus koja je masa. Ne sme se proveravati ommetrom.
    Kod sonde sa jednom zicom
    masa je masa sonde (sraf) zica je signal a grejaca nema pa zato i ne valja takav tip sonde.
    Kod sondi je drugo vazno a to je da li je sonda titanijum ili cirkonijum jer princip rade uopste nije isti mada (nadam se) to nije tvoj problem.
    Pominjes neku crvenu i oranz zicu pa da ne bude neke zabune.
    Obicno su to dve bele siva i crna.
    Koji je auto i za sta to treba da sluzi?

    Comment

    • BARTONE
      CBC Senator XXL
      • 25.09.2006
      • 398
      • Bor

      #3
      Re: Kako povezati air/fuel sa l.sondom

      Originally posted by BARTONE
      auto je citroen zx 1.4i bosch motronik MA3.0

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        dve su za grejanje iste a na preostale dve salje signal racunaru
        po jednoj salje signal racunaru.
        koja je boja na tvom autu pogledaj u elektricnoj shemi od auta.
        recimo kod mene je to zelena (2 bele su grejanje i crna je masa.)
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Saby
          CBC Senator XXL
          • 25.11.2004
          • 408
          • Horgos

          #5
          sa 4 zice kod mene je crna signal, jednostavno, unimetar u ruke pa ces da vidis
          Fun starts @ 3000 RPM
          Alfa Romeo 146 1.8 Ts

          Comment

          • BARTONE
            CBC Senator XXL
            • 25.09.2006
            • 398
            • Bor

            #6
            sonda je boshova i nosi oznaku LSH6
            a raspored zica izgleda kao na slici

            Comment

            • APOGEE
              CBC Senator
              • 01.06.2005
              • 243
              • Beograd, Vracar

              #7
              Kad se vec prica o lambda sondi, da ne otvaram drugu temu. Kod mene je sonda sa jednom zicom. Ukoliko bih stavio bolju sondu sa 4 zice, dali su zice za grejanje ukljucene non stop (naravno samo kad je upaljen motor) ili se posle nekog vremena iskljucuju termo-prekidacem?

              Ovo bih eventualno uradio jer uglavnom vozim kratke relacije pa se l.s. verovatno skoro nikad propisno ne zagreje do kraja voznje.
              Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

              Comment

              • BARTONE
                CBC Senator XXL
                • 25.09.2006
                • 398
                • Bor

                #8
                evo upravo sam nesto improvizovao na brzaka i po mraku
                doveo(znaci nisam odspajao sondu) signal sa crne zice l.sonde i evo rezultata

                rad na plinu i to na leru-kazaljka stoji na samoj granici optimalne i bogate smese
                polako dodajem gas do nekih 2000o/min kazaljka vrlo malo pada ali je i dalje „duboko“u opsegu normalne smese
                na leru kako zavrcem sraf za stelovanje na isparivacu kazaljka pada skoro do granice siromasne i optimalne smese,odvrnem-kazaljka raste

                na benzinu je sasvim drugacija prica
                prvo,kazaljka nikako da mrdne na leru
                nabodem malo vise gasa 1500-2000o pa tek ona skoci ali nikako da se umiri
                ode do sredine optimalne smese pa padne u jako siromasnu
                kad bolje oslusnem ona stvarno bas prati rad motora koji kao jedva primetno poskakuje,(vrlo malo povecava-smanjuje broj obrtaja)

                e sad nevezano za air/fuel meter primetio sam sledece
                rad na benzinu-stisnem gas na 2000o i drzim pedalu,obrtaji padnu na 1800 pa porastu na 2000o i tako u nedogled
                isto je i na vecim i na manjim br.obrtaja,znaci drzim pedalu a ono padne za 200 o/min pa porastu

                na plinu je ok i nema variranja obrtaja pri fiksiranoj pedali
                znaci li to da je lambda mozda odradila svoje?
                Pozdrav

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  To je normalno za neke motore....upravo ispravna sonda to i radi...obogacuje pa osiromasuje smesu....zato ti obrtaji setaju. Na plinu ako nemas lambda kontrolu nema sta da obogacuje ili osiromasuje smesu...odnos ti je uvek isti kako je nastelovan na srafu.

                  Apogee...nema termostat nego se veze na + posle kontakta tako da grejac radi cim das kontakt kao naftara
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • BARTONE
                    CBC Senator XXL
                    • 25.09.2006
                    • 398
                    • Bor

                    #10
                    @M-power
                    da nemam l.kontrol
                    evo situacije sa potpuno hladnim motorom
                    start na benzin-kazaljka se ne pomera uopste
                    posle jedno 45sek. pocinje polako da se penje,stize u opseg bogate smese i tu ostaje
                    motor pri startu radi na 1200o i lagano spusta kako se zagreva
                    na nekih 80 C kazaljka lagano pada u siromasnu pa lagano raste do bogate
                    na nekih 95 C(ventilator vec ukljucio)kazaljka pada-raste ali brzim tempom
                    i na vecim br.obrtaja kazaljka se isto ponasa
                    jedino pri dodavanju gasa ode u bogatu i tu se zadrzi dok motor ne dostigne zadati br.o. koji padnu za 200 pa porastu itd.

                    na plinu ko sto u prethodnom postu rekoh kazaljka je ok
                    stabilna je i na leru i na vecim brojevima
                    jedino pri vrlo malom dodavanju pedale padne u siromasnu pa sa vecim gasom ode na granicu optimalne i bogate smese
                    i da napomenem da je sve ovo radjeno u mestu
                    kad sve povezem kako treba videcu kako se ponasa u voznji
                    Pozdrav

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      Podaci u mestu su totalno ne bitni i previse promenjiivi i osetljivi tako da kada namestis daj podatke iz voznje.
                      Za sada po tvom opisu motor te generacije se ponasa normalno.
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        dali su zice za grejanje ukljucene non stop
                        da.
                        to je PTC otpornik. sam se regulise.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • APOGEE
                          CBC Senator
                          • 01.06.2005
                          • 243
                          • Beograd, Vracar

                          #13
                          M-power, sw.brick, tks.

                          Definitivno, kad budem menjao lambda sondu, ima da stavim novu sa grejacem tj.4 zice. Malopre nadjem podatak da sonda sa grejacem moze da postigne temp. od 500 stepeni za cak 9 sekundi a da je generalno gornja granica dostizanja radne temperature nekih 35 sec. Ovako bez grejaca, imam utisak da mi se sonda zagreje za oko 4-5 minuta.
                          Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                          Comment

                          • BARTONE
                            CBC Senator XXL
                            • 25.09.2006
                            • 398
                            • Bor

                            #14
                            povezao,probao u voznji na benzin,stvari stoje ovako

                            voznja na ravnom-kazaljka stalno varira iz siromasne do granice normalne i bogate smese,pri naglom davanju gasa isto se ponasa
                            pri oduzimanju gasa u voznji ode malo u bogatu i tu stoji dok ne dodam gas
                            voznja uz brdo konstantan gas-varira iz siromasne do granice normalne i bogate
                            naglo dodavanje gasa uz brdo-isto se ponasa
                            pri kocenju motorom,a br.obrtaja iznad nekih 1600-1800 kazaljka skroz padne(to znam da je ok. cut-of odradi)
                            prakticno bilo koji rezim voznje-kazaljka stalno varira

                            na plinu je u bilo kom rezimu blizu bogate smese i samo malkice varira
                            dal je takav rad na benzinu ok?

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Odlican...nova sonda cini svoje
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X