AFR tako i treba da radi, tj. da skace izmedju pocetka siromashne i max. bogate. Ono u pocetku dok se motor zagreva je isto normalno zato sto se i lambda zagreva.
Ako hoces stabilne pokazatelje treba ti WB sonda i odgovarajuci cajger.
posebna obrada signala je potrebna.
sama sonda ima siri opseg detekcije odnosa A/F pa se sa njom vide i neke dodatne informacije u granicnim rezimima sagorevanje koje se ne vide sa klasicnom naponskom sondom.
Brick,molio bih te za sire objasnjenje rada ove sonde.Pre neki dan sam popravljao,menjao dih.izduvne grane na Skodi fabiji 2.0 AZL 2004g. Po brisanju memorije gresaka sam gledao u signale lambda sondi i stvari stoje ovako:druga sonda pokazuje napon u voltima 0-1,a prva u mA!Ide cak i u minus sa mA(od minus 0.5 do oko 3mA u dodavanju i oduzimanju gasa u mestu).Kako se ona posmatra u voznji?
Posmatrano sa Wurth dijagnostikom.Hvala unapred!
Ovde mozhesh da vidih glavnu razliku izmedju WB in NB lambde
Na levoj slici je zelenim obelezen opseg rada NB(klasicne) lambde u odnosu na WB.
WB................................................ .................................................. ...NB
Ukratko, WB lambda ce ti dati mnogo preciznije podatke o AFR na odredjenim obrtajima. Sa NB lambdom samo vidis kako prakticno ECU bogati ili osiromashuje smesu vazduha i goriva. Sa njom ne mozesh da vidis kada i gde ulazish u siromashnu smesu.
NB lambda u osnovi radi tako sto izvlaci srednju velicinu iz max. i min. pokazatelja i to dovodi do usporavanja procesa davanja informacije, tj. to sto vidish je vec neshto sto je vec proshlo. WB ima reakciju manju od 100milisekundi i prakticno daje On-line informaciju i u mnogo vecem opsegu naravno, realniju.
Za one koji hoce da modifikuju motor, WB je nezamenljiv.
Takodje moze da se spoji na fabricki ECU (ima posebna zica na senzoru) tako da ECU moze da ocitava podatke na koje je navikao.
da ne otvaram novu temu jer problem koji je danas poceo vezan je za air/fuel cajgera i lambde
na slici sam obelezio 0 2 i 1
do sada sam imao sledecu situaciju
rad na benzinu-kazaljka stalno varirala od 0 do 1
na plinu (imam obican venturi) kazaljka uvek bila na 1
medjutim danas primetim sledece
rad na benzinu-kazaljka stalno varira od 0 do 2
na plinu stoji na 2
posumnjao i prekontrolisao sam sve spojeve i sve je ok
auto je citroen zx 1.4i bosch mono-motronik MA3.0 presao 140 000
sonda je i stara je kolko i auto
nemam voltmetar pa nisam proveravao napon na sondi
sta bi mogao biti uzrok ovakvoj situaciji,sonda odsvirala ili je mozda cajger odsvirao?
Comment