Astra G 1.6 16V, '99. godiste, presla 82.000km. Pre dve nedelje su poceli simptomi koji izgledaju otprilike ovako:
Kad se vozim, pa stanem npr. na semafor, u trenutku kad se zaustavim, auto pocne da se trese, kao da radi na tri cilindra, i to traje 10-ak sekundi i onda prestane. Sve to vreme broj obrtaja je konstantan, oko 800, uopste varira.
Ako hocu da krenem u trenutku dok se trese, onda teze prima gas i na kratko ima zvuk kao da radi na tri cilindra. Tada mi se ucini i da nesto slabije vuce. Ovo se desavalo i kad je hladan i kad se ugreje cak mozda i vise kad se ugreje. Nikakva se lampica ne pali. Temperatura motora normalna.
Bio sam u servisu i tomao su kompjuterskom dijagnostikom utvrdili da lambda sonda daje neke pogresne vrednosti (mada se lampica koja upozorava na problem elektronike motora nikad nije palila, ali oni kazu da ne mora da se upali) i rekli da treba da se zameni sonda i da se ociste brizgaljke.
Ja, sta cu, pristanem, oni skinu brizgaljke, ociste ih ultra-zvucno, zamene labmda sondu, i kazu da se problem vise nece javljati.
Vozim auto vec nekoliko dana i primetio sam da se problem smanjio ali nije potpuno nestao. Sada se desava nekada pri zaustavljanju kad skoro potpuno stanem da pocne da se trese i to traje kratko 1-2 sec i stane, i dalje sve normalno. Ovo posebno na uzbrdici (cesto idem sa Dorcola uz Francusku, i tu se cesce desava, jer je stalno kreno-stani). Nema nikakve razlike drzao kvacilo ili izbacio iz brzine pri zaustavljanju, isto je. I cini mi se da pocne da se desava tek kad se motor ugreje. Uzgred, nisam primetio neko poboljsanje u pogledu startnosti auta od ciscenja brizgaljki, mada je on i pre odlicno vukao, pa mi se cini da to mozda nije bilo ni potrebno...Napominjem da je potrosnja bila blizu 12 litara po ovom hladnom vremenu gradska voznja bez nekog forsiranja, sada je oko 10, mada je krenulo toplije vreme, mozda je zbog toga.
Sta mislite, sta bi sada moglo biti, da bih im rekao kad ponovo odem ovih dana na sta da obrate paznju, jer imam neki utisak da majstori po servisima nisu bas neki strucnjaci (cast izuzecima). Nervira me pomisao da sam bez potrebe menjao lambda sondu koja nije bas jeftina
Neki majstori sto sam ih zvao telefonom pominju EGR ventil, neki kablove, mada ovi sto su mi radili kazu da su kablovi i svecice u redu. Sta bi moglo biti?
Kad se vozim, pa stanem npr. na semafor, u trenutku kad se zaustavim, auto pocne da se trese, kao da radi na tri cilindra, i to traje 10-ak sekundi i onda prestane. Sve to vreme broj obrtaja je konstantan, oko 800, uopste varira.
Ako hocu da krenem u trenutku dok se trese, onda teze prima gas i na kratko ima zvuk kao da radi na tri cilindra. Tada mi se ucini i da nesto slabije vuce. Ovo se desavalo i kad je hladan i kad se ugreje cak mozda i vise kad se ugreje. Nikakva se lampica ne pali. Temperatura motora normalna.
Bio sam u servisu i tomao su kompjuterskom dijagnostikom utvrdili da lambda sonda daje neke pogresne vrednosti (mada se lampica koja upozorava na problem elektronike motora nikad nije palila, ali oni kazu da ne mora da se upali) i rekli da treba da se zameni sonda i da se ociste brizgaljke.
Ja, sta cu, pristanem, oni skinu brizgaljke, ociste ih ultra-zvucno, zamene labmda sondu, i kazu da se problem vise nece javljati.
Vozim auto vec nekoliko dana i primetio sam da se problem smanjio ali nije potpuno nestao. Sada se desava nekada pri zaustavljanju kad skoro potpuno stanem da pocne da se trese i to traje kratko 1-2 sec i stane, i dalje sve normalno. Ovo posebno na uzbrdici (cesto idem sa Dorcola uz Francusku, i tu se cesce desava, jer je stalno kreno-stani). Nema nikakve razlike drzao kvacilo ili izbacio iz brzine pri zaustavljanju, isto je. I cini mi se da pocne da se desava tek kad se motor ugreje. Uzgred, nisam primetio neko poboljsanje u pogledu startnosti auta od ciscenja brizgaljki, mada je on i pre odlicno vukao, pa mi se cini da to mozda nije bilo ni potrebno...Napominjem da je potrosnja bila blizu 12 litara po ovom hladnom vremenu gradska voznja bez nekog forsiranja, sada je oko 10, mada je krenulo toplije vreme, mozda je zbog toga.
Sta mislite, sta bi sada moglo biti, da bih im rekao kad ponovo odem ovih dana na sta da obrate paznju, jer imam neki utisak da majstori po servisima nisu bas neki strucnjaci (cast izuzecima). Nervira me pomisao da sam bez potrebe menjao lambda sondu koja nije bas jeftina

Comment