Ajmo onda dalje,sto se tice kvacila ,pogledaj prvo nosace motora,moze biti i sajla kvacila ako je kratak spoljni buzir.Verovatno nemas ulja u menjacu i zbog toga se cuje.
Crevo od serva spaja usisnu granu i servo i sad ako je suplje umesto kroz karb.da vuce motor smesu vazduha i goriva,uvlaci se samo vazduh i eto ti otezanog paljenja i loseg rada motora i losih performansi.Skini to crevo sa usisne grane i taj otvor na grani zacepi i vidi da li lepse radi.Ako tako budes provozao auto bice ti tvrda kocnica,pazljivo samo
Auto mi je kod kolege s posla koji radi mehaniku sa njim do sad nisam imao problema za razliku s prethodnim koji mi je radio kvačilo.
Već sam mu preneo da pogleda i on je to prevideo tako da su saveti dobrodošli. Danas ću predveče otići do njega da vidim šta je uradio.
Zahvaljujem se na strpljenju nadam se da ću i ja nekad nekom pomoći
Bome Teco bili ste u pravu crevo od serva je totalno za promenu ispucalo je i kruto je skroz sledi mu zamena.
Prilikom merenja kompresije na tri klipa je bila 9 a na jednom 6 (trećem) kad smo skinuli glavu primetio sam ris veličine dlake (pod prstom se ni ne oseti) ali se vidi.Taj ćemo klip izvaditi pa ćemo videti šta ćemo dalje.
Inače u menjaču je falilo nešto vrlo malo ulja. Usućemo novo promenuti manžetne a mogao bi i neki aditiv sunuti da bolje fercera
ta kompresija je ocajna, motor je totalno izraubovan.
stanje odgovara opisu da je vozeno vec 30.000km bez adekvatne popravke.
to tzv osvezenje, taman toliko ili manje izdrzi, jednu polusezonu eventualno godinu dana voznje.
kompresija treba da ti bude 12-15 bara kada je ispravan motor.
kako po svemu izgleda, sleduje generalna motora ili zamena motora.
mozda da se raspitas koliko kosta novo remontovani motor.
to ti je najsigurnije, das svoj stari komad gvozdja i dobijes sa garancijom novi motor po svemu (fabrickim tolerancijama).
ovo crevo nije jedini razlog loseg paljenja, ali je svakako bilo dodatni problematicni faktor za stvaranje potpritiska koji je nuzan za usis benzina/ karburaciju.
medjutim, ako pri paljenju nije pomagalo dodavanje pedalom gasa (goriva) gotovo je sigurno uzrok potrosen motor.
pogotovo imajuci u vidu da je najveci problem bio hladan motor a posle zagrejan (sa boljom kompresijom, rasireni klipovi) dosta lakse palio.
crevo na to uopste ne utice, tj isti je efekat bilo da je topao ili hladan motor.
dakle, proveri tacnu kompresiju merenjem, i kreni od tog saznjanja dalje u proces dijagnostike sta je sve na tom autu uzrokovalo probleme u radu.
recimo, kvacilo i menjac uopste ne uticu na proces jutarnjeg paljenja motora, poseban set dijagnoze/ problema za resavanje.
znam da nisu dobre vesti, ali bolje da znas realno sta bi moglo da te ceka nego lazna nada.
Kako kažu u onoj reklami " Alii tooo nijee sveee!"
Shvatam ja vas ljudi ali mi nesto neide u glavu. Kaže vako "stepen kompresije za skalu 55 je 9,2 a za 65 je 9,1" (piše u uputstvu za skalu),doduše nepise čega.
Onda razni kvazi majstori su vršili popravke pa tako recimo je jedan od njih proglintao navoj na menjaču na koje se zavrće anlaser.
Posle desetak ok paljenja rastresao bi šrafove (1 je kao nešto držao) pa se iskosio (za koji milimetar). To je rezultovalo time da je anlaser bendixom tukao zamajac i tako do pola mu sredio zupce a ponašao se i tako kao da mu je otišao automat tj. klikće (kad ga skineš on vergla i uklapa ko lud).Onda pukla je korpa ,lamela je otišla zbog korpe a i druk ležaj pošto ranije nije bio menjan...
Ma dobro neznam bre više ni gde udaram razumevanja malo.
Uzeću motor tamo na proleće pa ću ga polako raditi. Pošto nisam baš lovaran a i kućna mi situacija nije vesela naime imam dva bolesnika i moram imati auto pokretan pa sad kakav takav da ubacim motor unutra a neznam šta je u njemu ne bi to radio ovako ću uzeti nešto pa lagano deo po deo možda nešto i nabudžim
I nače slažem se s Brikom da je blok zreo i prezreo za obradu i hilzne ali iz gore navedenih razloga...
Uzeo sam novu korpu,lamelu i druk ležaj ulje za menjač novo manžetne će ostati te koje su pošto nisu loše. Uzeo sam i novu razvodnu ruku,kapu nov termostat na 85 stepeni (nije mi bila neka radna temperatura). Kablovi su novi ulje u motoru novo zupčasti nov i ako nebude kakvih problema prekosutra sklapanje (sutra sveti Nikica žurka jbga neradi se)
Kaže vako "stepen kompresije za skalu 55 je 9,2 a za 65 je 9,1" (piše u uputstvu za skalu),doduše nepise čega
tacno tako, stepen kompresije je geometrijski odnos dve zapremine.
znaci V1/V2 pa je to neimenovani broj.
kompresija, iliti pritisak pri sabijanju vazduha, je fizicka velicina p, i izrazava se u Paskalima.
radi jednostavnosti, odnosno odomacenosti inace nevazece merne jedinice, cesto se pritisak izrazava u barima ili atmoseferama.
to je nekako razumljivije odmah koliko iznosi.
dakle, 9.2 puta se sabija vazduh ali se tokom tog termodinacmickog procesa zagreva tj povecava temperatura.
kako je zapremina komore sagorevanja fiksnih dimenzija, to povecanje temperature uzrokuje porast pritiska.
za taj stepen geomterijske kompresije taj pritisak zagerjanog vazduha bi se ocvekivalo da je oko 13-14 bara zavisno od toga kolika je temperatura cilindra (bloka) na kojoj se nalazi tokom merenja.
oko 12 bara bi bila donja granica za jedan benzinski motor (starije konstrukcije).
noviji motori sa visokim stepenom kompresije bi trebalo da idu i preko 15 bara (imaju mali leakdown, jako dobro zaptivanje komore sagorevanja).
sa oko 11 bara je motor vec zreo za remont, popravku u nekom obimu.
tacne brojke za konkretan motor su razlicite, ovo je neki okvirni ocekivani rezultat merenja motora u dobrom mehanickom stanju.
to sve za atmo motore, kod turbo / kompresor motora je pritisak naravno jos veci za mnozilac efekta turbine.
probaj da tokom zime koristis za nijansu gusce ulje. privremeno ce mozda da pomogne oko boljeg zaptivanja karika- cilindar.
takodje, da bi imao rezervu za dodatno anlasovanje, probaj da stavis nesto veci po kapacitetu akumulator.
a do proleca napravi plan aktivnosti po prioritetima pa natenane kada otopli u pobedu...
nad jogunastim autom
Zahvaljujem za pojašnjenje,inače ulje je 15w40 ne bi da sipam nešto gušće jer ćemo po svoj prilici ipak imati pravu zimu.Akumulator je 55ca godinu dana star i moram priznati da se doobro pokazao u ovih mesec dana mučenja sa onakvim anlaserom i paljenjem.
Inače mene su ubedjivali kako motor može da radi normalno do kompresije od 5 bara pa tek onda da se radi!
Mislim kad zavirim u stublinu i vidim kariku oko klipa svestan sam da je stvarno krajnje vreme da se buši stublina i menjaju klipovi na veću meru iako se toliko nerazumem jasno mi je šta može da se desi tj. da pukne karika okrene se u žlebu i napravi takvo sranje da to više neće biti ni za kakvu popravku.
Nemam garažu inače bi odavno ja sam već preduzeo neke korake, planiram da uzmem neki motor 1300-1600 Floride-Fijata pa laganica bušenje ili hilznovanje bloka obrada glave,radilice novi klipovi karike i bog te veselio naravno ovog puta ću sam pa se nadam i vašoj pomoći
Sutra ću s kolegom sklopiti ovaj koji imam pa ćemo videti kako se ponaša uglavnom moraću si ugraditi blokadu u desnu nogu da ne pritiska previše pedalu gasa
Ej znate šta mi je interesantno onako slešen motor nije trošio ulje (možda deci jedan u mesec dana) ako je i toliko ni potrošnja goriva nije išla gore čak bi mogao da se zakunem da je bila i manja što mi neide u glavu.
Inače potrošnja je bila izmedju 9 i 10 litara benzina sa prosečnom brzinom od 100 km/h
5 bara ti daje pumpa za gume, 6 bara je u vodovodu cisto da imas orijentaciju koliko je to malo za jedan SUS motor.
izmereni pritisak direktno pokazuje mehanicko stanje motora odnosno zaptivanje komore sagorevanja.
kako sa donje strane kompresiona karika- klip tako i ventili.
motor moze da potrosi kompresionu kariku a prezivi uljna, ali to je obicno jako retko vec se sve karike na jednom klipu obicno potrose za isti vremenski interval.
samo polako u radove, i napravices ti odlican motor od svega na kraju..
vazna je volja, ostalo ce se nekako vec pronaci
Comment