palio, ne palio, vozim Fiat Palio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bojan palio
    CBC Član
    • 20.01.2008
    • 26
    • Pirot

    #16
    Ok, drage volje, ako sutra upalim auto posto ga tri dana nisam palio. A jos kako se gasi a treba da predjem preko jednog pruznog prelaza...
    Nego je l zna neko kakvo je to crevo ispod akumulatora koje visi, majstor mi kaze to je siguronosno crevo ako iscuri akumulator? I drugo gde se nalazi taj senzor radilice, da nije on tu ispod akumulatora pa kao nek dzek koji je gurnut u motor. Od toga mi otpalo parce izolacije. Pise na tome parcetu neka 3 slova i broj, na zalost zaboravio sam koja slova. (mozda rnb ili rgb ili lupam gluposti). Inace danas kad sam ustao, vec iznuren problemom sa autom vidim kroz prozor guraju nkog golfa 2 da upali. Preddvece kad sam izaso u grad pored mene na putu neki opel imao problema sa propadanjem gasa. Propast na svakom koraku...

    Comment

    • bojan palio
      CBC Član
      • 20.01.2008
      • 26
      • Pirot

      #17
      Sta je i gde je relejna kutija

      Comment

      • Syncmaster
        CBC Veteran
        • 02.02.2006
        • 153
        • Zrenjanin

        #18
        Motorski prostor, trebalo bi da je sa desne strane...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          senzor temperature vazduha nije tioliko bitan, i ne utice na gasenje motora.

          cak i kada ne valja, ili ga nema (odspojen) ili pokvaren ili bilo sta, fabrika je predvidela rezervni program rada ECU jedinice gde se uzima neka fiksna vrednost (recimo +10C) vazduhai na toj bazi proracunava ubrizgavanje.

          definitivno, senzor temperature vazduha (IAT, intake air temperature) nije uzrok gasenja motora.

          brisanje koda greske, gasenje lampice, nije nikako popravka senzora radilice.
          samo maskiranje problema, lecenjem posledice.

          senzor radilice jeste bitan do te mere da bez signala sa njega ne moze da se sinhronizuje ubrizgavanje, ne moze da se upali motor, ne moze da se vozi.
          to je glavni senzor koji upravlja radom motora.

          senzor protoka vazduha, je takodje vazan i jako utice na ponasanje motora ali nije uzrok gasenja motora.

          ako je pokvaren, pogotovu ne moze posle pola sata stajanja da se naprasno popravi.

          kada se otkaci konektor sa senzora protoka vazduha, softver u ECU vadi iz svoje tabele srednju/ prosecnu vrednost i sa njom moze da radi motor i da se auto vozi.

          to je namerno tako napravljeno da bi auto ostao u voznom stanju (mada losije ide) do posete servisu.

          tako da, niti kvar senzora protoka vazduha nije uzrok gasenja motora.

          ja i dalje po opisu slucajnog naglog gasenja motora da se radi o problemu da signal od senzora ne stigne do ECU, bilo da je prekid unutar samog senzora radilice, na njegovom konektoru, ili negde u zicama usput (i spojevima).

          elektronika ima jednu dobru osobinu, kada crkne onda je trajno crkla i nece se sama od sebe povratiti u normalu.

          ali kontakti, pogotovu losiji spojevi koji stvaraju velike prelazne otpore (recimo korozija na spoju) prave haos, malo radi malo ne radi, kao tipicnu pojavu manifestacije kvara.

          usput, ako postoji IAT senzor temperature vazduha onda ne postoji senzora protoka vazduha (MAF, AMM i slicno) jer nema nikakve potrebe ali tada postoji MAP (senzor pritiska u usisu).

          ako postoji senzor protoka vazduha, nije potrebno meriti temperaturu vazduha dodatno.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • bojan palio
            CBC Član
            • 20.01.2008
            • 26
            • Pirot

            #20
            Hvala Vam dieselman, brick, dranix, gorky, Syncmaster, ali ili sam ja baxuz (ovu poruku pisem drugi put, posto mi se obrisala kad sam hteo da je posaljem) ili je moj grad baxuz ili oba. Prvi elektricar nema ni dijagn. uredjaj, ni shemu za Palio, pa me uputio na drugog koji ima Boschov dijag. uredjaj. Kad sam otiso kod ovog, u medjuvremenu mu je istekla uplata za koriscenje, pa da dodjem za 7-10 dana (inace kaze da je platio na vreme). Odbacili smo mogucnost da menjamo senzor radilice na osnovu cisto teoretskih prepostavki i zakljucili da sam maler i da se strpim do ponedeljka. Inace postoji u Pirotu i treci dijagnozer, ali nema prikljucak za Palia. U medjuvremenu planiram da kroz 4,5 dana izvadim akumulator i odnesem na punjenje, jer ga nisam vozio 3 dana, a necu ni narednih 7, pa ko zna mozda se resetuje komp, a mozda ispadne da je bio los napon (nisu stigli da mi danas izmere napon), pa auto proradi. <Bas sam optimista, ali zahvaljujuci vama, sjajna ste ekipa i puno mi znaci vasa pomoc i znanje, inace bih bio pesimista. Stvarno mi je drago da postoji ovaj sajt! Pozdravljam vas sve!

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Odbacili smo mogucnost da menjamo senzor radilice na osnovu cisto teoretskih prepostavki i zakljucili da sam maler i da se strpim do ponedeljka
              ne znam sta vas vodi takim ocekivanjima, nece se kvar sam od sebe popraviti cekanjem do ponedeljka.
              niti do petka, niti do sledeceg leta.

              pre bilo kakvog menjanja bilo cega uraditi dijagnosticki postupak.
              za to ne treba Boschov intrument, niti neki poseban dijagnosticki.

              potreban je osciloskop, i tu se sve sto treba vidi.

              i na osnovu toga se odbacuju sumnje na deo A na deo B ili deo C a potvrdjuje da je deo D neispravan.

              dakle, prvo dijagnostika, zatim na osnovu nje pronalazenje uzroka i treci korak popravka.

              nakon popravke analiza rada, provera i podesavanje (ako treba).


              dijagnosticki postupak je znanje coveka, to nije masina/ instrument, da kroz analizu bez dileme utvrdi poreklo greske, uzrok.

              svaki auto se moze popraviti, tako i ovaj.
              sasvim sigurno.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • bojan palio
                CBC Član
                • 20.01.2008
                • 26
                • Pirot

                #22
                Ne mogu da ti protivurecim, ali ovi majstori rade ili tako sto mehanicki menjaju delove ili se koriste ovim kompjuterskim dzidzamidzama da uznu 20 e, da bi posle uradili prvo pomenuto. Pitao sam ja da li imaju osciloskop, maltene sam ispao ******, kao to je prevazidjeno. Koliko sam ja procitao ovde na forumu o osciloskopima, stvari stoje obrnuto. Ovde je u pitanju nadri-majstorstvo u kombinaciji sa dentistickim pristupom iz Vavilona kada se vadi zdravi zub da bi se na kraju shvatilo da je u pitanju upala srednjeg uha. A ako i nije to, da su priuceni, onda ocigledno imaju previse posla usled slabe konkurencije, rade sve i svasta, i nemaju vremena da se ozbiljno i profesionalno zauznu za tvoj problem.

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #23
                  Ovde je u pitanju nadri-majstorstvo u kombinaciji sa dentistickim pristupom iz Vavilona kada se vadi zdravi zub da bi se na kraju shvatilo da je u pitanju upala srednjeg uha.
                  Me like this.
                  Jos vise mi se svidja ona o operaciji krajnika sa zadnje strane.

                  Comment

                  • bojan palio
                    CBC Član
                    • 20.01.2008
                    • 26
                    • Pirot

                    #24
                    Postovani Gosn. Vudriga drago mi je da ste se i vi javili. Hteo bih da uputim poziv svima da mi se pokusa pomoci tako sto bi mi neko poslao shemu koja bi pomogla auto elektricaru po kjoj bi video gde se koji senzori nalaze i kako i gde su povezani, za vozilo Fiat Palio 1.9 jtd decembar/2002, posto on ovu shemu nema u svojoj bazi.

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #25
                      Pa i nije tako komplicirano.
                      Ili imas induktivni ili hall sensor, obadva se mogu provjeriti i voltmetrom za nuzdu. Upisi tog svog elektricara u CB skolu.

                      Comment

                      • dieselman
                        CBC Senator XXL
                        • 14.11.2005
                        • 833
                        • tt

                        #26
                        ..posalji mi mail na pp da ti posaljem semu,ali ne verujem da ce im to pomoci...bolje potrazi nekog kompetentnijeg...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          ali ovi majstori rade ili tako sto mehanicki menjaju delove ili se koriste ovim kompjuterskim dzidzamidzama da uznu 20 e, da bi posle uradili prvo pomenuto
                          u tome i jeste problem, tj potreban je majstro koji ima znanje a nije poteban monter/ demonter delova.


                          auto ima kvar, nije potrebna zamena dela usled redovnog trosenja, habanja, zamene.

                          kvar treba prvo locirati, tek onda idu sledeci koraci ka otklanjanju samo tog pokvarenog dela.

                          montera ima na svakom cosku, to moze bukvalno svako od nas sam da uradi kada mu se kaze sta.

                          za kvar je potreban majstor, jedna velika stepenica vise po vestinama u odnosu na montera.


                          da probam da pomognem na daljinu.
                          taj senzor radilice ima 2 ili 3 zice. (ako ima 3 zice, ta treca je oklop kabla, masa).

                          na one 2 zice mora da stigne signal do samog ECU, do njegovog konektora i kroz sam konektor, na dalju obradu.

                          ako bile gde, zbog bilo cega izostane taj signal u ECU motor se gasi, ili ne moze da se upali.


                          to moze i neki los spoj na kome se "izgubi" signal dok je sam senzor ispravan.

                          osciloskop je koristan jer se vidi po obliku signal, a isto tako i po jacini na svakom od tih mogucih mesta potencijalnog problema.

                          mesto posle koga nema signala a pre koga ima signala je uzrok kvara.
                          ako je to konektorski spoj, ostecenje izolacije zice, to se mesto popravi po pravilima elektro struke i kvar je otklonjen trajno.

                          ako na samom izlazu iz senzora radilice nema signala, onda je taj senzor u kvaru. tada mora da se menja.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #28
                            Vala @brick, kada ovako fino napises uputstvo, pomislim da bih se cak i ja uspio usuditi da to popravim... Samo mi jos osciloskop fali...

                            @bojan.palio

                            odstampaj fino ovo uputstvo, pa kod svog majstora (ako u medjuvremenu nisi nasao kompetentnijeg) da vidite kako to da rijesite... Pokusaj i kod nekoga u drustvu naci osciloskop, ispada da uz njegovu pomoc mozete to lakse locirati... To bi ti mogao imati neki drugov, drug, pa njegov rodjak i sl...

                            Comment

                            • RANK
                              CBC Senator XXL
                              • 28.02.2007
                              • 1635
                              • Beograd
                              • FIAT MAREA WEEKEND 1

                              #29
                              da bi se pravilno koristio osciloskop i iskoristile njegove mogucnosti, treba monogo vise od 3 razreda osnovne, koliko realnog znanja poseduje vecina domacih autoelektricara.
                              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                              Comment

                              • bojan palio
                                CBC Član
                                • 20.01.2008
                                • 26
                                • Pirot

                                #30
                                Hvala vam ljudi sto ne odustajete od mene. Brick, dok ja budem opet pokusavao sa elektricarem koji nema semu ni dijag., ali za koga verujem da ima pristojno znanje, ali koga je mrzelo da proucava moj auto, pa me prosledio mehanicaru koji ima dijag. aparat, a obojica su zatrpani drugim vozilima na kojima rade, ako zelis - mozes da mi odgovoris na ovo pitanje: da li je moguce da je u ovom slucaju neki osigurac pregoreo, pa da nesto sto on osigurava - a sto treba da se upali kada auto dostigne odredjenu temperaturu (recimo da se predje iz jednog u drugi rezim rada, hladno - toplo, open-closed, ili mozda nesto za hladjenje motora, pa se auto gasi kako bi sebe sacuvao od pregrevanja), ili da je nesto slicno u pitanju u kutiji sa relejima ? Drugo sto bih istakao ovom prilikom je da poslednji put kad sam vozio auto, obratio sam paznju kako ce da se ugasi. Sta sam primetio? Auto sam vozio noramlno oko 4km i onda kada sam video da se priblizava radnoj temperaturi sam se parkirao i cekao, jer se tad obicno gasi. Pretpostavka mi je bila da se auto gasi kada namanjim broj obrtaja (kao sto se to desava u krivinama) do broja obrtaja pri leru - oko 850-900. Sedeci pod rucnom na leru dodao sam jaci gas, auto se noramlno odazvao, a pri vracanju na 900 okreta se zatreseo volan. To je pretpostavljam normalno kod dizelasa. (Inace podrhtava i kada krecem iz mirovanja u prvoj brzini). Onda sam nezno dodao gas do 1000 okreta, auto se odazvao i vratio na 900 bez vibracija; to sam uradio jos 2 puta i auto se ugasio. Dakle, ja zakljucujem da se auto gasi pri ler okretima, kada je blizu radne temperature. (nisam ga jos testirao na ler kad je hladan da li bi se ugasio kad bi ga tako drashkao promenom obrtaja od 900 - 1000.) Da li se i ova zapazanja uklapaju bez ostatka u vasu hipotezu o problemu sa senzorom radilice? POZDRAV

                                Comment

                                Working...
                                X