palio, ne palio, vozim Fiat Palio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bojan palio
    CBC Član
    • 20.01.2008
    • 26
    • Pirot

    palio, ne palio, vozim Fiat Palio

    obraćam vam se u vezi FIAT PALIO 1.9 JTD 80 konja, godiste 12/2002. Auto je uvezao iz Italije čovek koji se bavi preprodajom automobila i ja sam ga kupio od njega mesec dana kasnije od kako je auto registriran. Evo hronike auta:
    19.11.2007. Kupio sam auto. Naravno auto je radio besprekorno.
    23.11. 2007 uradio sam servis. Tom prilikom zamenjeno je sledeće:
    filteri, zupčasti kaiš , zatezači, kanalni kaiš, ulje Selenia 5w40. Uradjena je i kompjuterska dijagnoza i sve je OK bilo. Jedino što sam 2 nedelje kasnije primetio je uljana masnoća na mestu gde se široka cev koja ide od filtera vazduha spaja sa užom cevi koja ide u motor (to je baš ispred mesta gde se pritiska hauba da bi se zatvorila, ja se ispričavam, ne razumem se). Majstor je rekao da je to uljana para i da ne brinem.
    20.12.2007. se ispraznio akumulator. Izvadi sam akumulator i odneo ga da se napuni u drugi servis. Potom je auto radio odlično kao i pre.
    07.01.2008. nisam koristio auto.
    08.01.2008. otisao da napumpam gume na benzinskoj stanici (prešao oko 6 km) i kada sam potom probao da upalim auto nisam uspeo. Verglao je, akumulator je bio OK, ali nije hteo da se upali motor. Posle dužeg verglanja upalila se i crvena lampica (AVARIA AL SISTEMA DI INIEZIONE). Tek iz desetog puta je upalio i lampica se ugasila. (Tog dana je bilo inace dosta toplije, iznad 0, dok se svih prethodnih dana temperatura drzala ispod 0, čak se bila nedelju dana pre toga spustila i na minus 20, i tada je auto ipak lepo radio.) Kasnije tog dana auto je upalio u garaži bez problema, otišao sam kod prijatelja i ostavio auto napolje. Sat vremena kasnije auto je upalio iz 6,7 puta. Zabrinuo sam se. Telefonom mi je serviser kazao da dijagnozu može uraditi tek ako auto neće da upali, ne i onda kada pali.
    0d 09.01. do 14.01. auto samo ponekad nije hteo da upali i to samo kad bi ga ugasio u gradu. U garaži je uvek palio bez problema.
    15.01. auto mi se ugasio dok je radio u leru pod ručnom, posle vožnje, dok sam bio do prodavnice. Odbijao je da upali. Spoljna tempertaura oko 10 stepeni. Pola sata kasnije, kad se ohladio auto, upalio je. U medjuvremenu sam ključ obrisao krpom natopljenom rakijom. Otišao do servisera i radili probnu vožnju. Nije imao zamerki na rad auta. Auto je i palio i gasio bez problema. Ključ sam kući ponovo obrisao odmašćivačem WD-40 i krpom za svak slučaj.
    17.01. Auto pokušavam da upalim na parkingu, upalio iz 7,8 puta. Krenuo u rikverc 1m sa polu-pritisnutim kvačilom i auto se ugasio. Nije hteo da upali pola sata. Sačekao da se ohladi. Upalio. Crvena, gore pomenuta lampica, koja se uvek upali kad auto ne upali, se i ovog puta ugasila kad je auto upalio. Otišao kod servisera. Auto je lepo palio. Rešio sam da ga ostavim tu pola sata da se ohladi tako da pokazuje četvrtinu od normalne ugrejanosti, jer sam primetio da tada nastaju problemi. Tako je i bilo. Auto posle nije upalio. Čekali sa serviserom da se skroz ohladi, upalio auto i radili opet probnu vožnju. On je vozio. Auto nam se, kad se zagrejao, ugasio: u trenutku kada je zakočio da stane na raskrsnici. Auto je upalio kad se ohladio. Spoljna temperatura 2,3 stepena. Ostavio sam auto kod servisera.
    18.01. Serviser radi probne vožnje, auto kaže lepo radio, malo se kao mučio u 5oj brzini pri ubrzavanju od 90-120. Uveče je tek nekom prilikom auto odbio da upali. Priključio na dijagnostiku i kompjuter je pokazao nešto na radilici (to je serviser sredio) i pokazao je neispravnost senzora temperature vazduha. Rekao mi je da uzmam auto i odvezem kući dok ne nabavi taj senzor. Auto mi se u vožnji ugasio, kada sam na skretanju oduzeo gas pa pokušao da dodam gas. Upalio kad se ohladio.
    19.01. Još nisam pozvan da zamenim deo. Ja sam zamenio filter vazduha, koji mi je bio sumnjiv još kada ga je serviser menjao, jer filter koji je on izvadio nije mogao da stane u kutiju filtera koji je on stavio. Zaista UFI filter koji je on stavio bio je 2 cm uži od starog. Stavio sam novi "CleanFilters" filter, MA1064, baš za moj model auta. Probao sam u vožnji i auto se posle 3,4 km opet ugasio i to posle skretanja u ulicu kada sam pokušao dodati gas. Upalio pola sata kasnije. Ugasio se 2 km kasnije kad sam skretao u svoju ulicu kad sam oduzeo gas i pokušao dodati. Pola sata kasnije je upalio i uterao u garažu.
    20.01. Danas. Auto nisam vozio. Čekam da nabave onaj senzor. Nekako sumnjam da je do tog senzora, ali se ipak nadam da jeste. Moja sumnja potiče otud što sam čitao i čuo da auto ne bi trebalo da se gasi zbog kvara tog senzora.
    Inače, auto sam od momenta kada je počeo da ne pali, a pre nego što je ubrzo počeo i da se gasi u vožnji, vozio na zaobilaznici oko grada 120 na sat i išao je dobro, sem što mi se samo u jednom deliću trenutka učinilo kao da nije primio gas pa je potom opet lepo nastavio da vuče.
    Moje zapažanje: auto počinje sve češće i na sve kraćim relacijama da se gasi.
    Pitanja:
    1: da li je pogrešna dimenzija filtera za vazduh mogla dovesti do oštećenja senzora temperature vazduha?
    2: da li je možda u pitanju akumulator, mada čini mi se da on dobro radi, jer ipak na kraju uvek pokrene motor?
    3: Šta bi ste vi pregledali, ili šta je moj serviser dužan sve da pregleda i izmeri?
    4: Auto je pre kupovine prešao oko 130.000 km, a posle oko 1.500. Da li je moguće da se pojavila voda u filteru za gorivo posle 1.500 km?
    5: Šta bi mogla da znači ono uljano isparavanje, da li to stvarno ne treba da me brine?
    Napomena: moj grad nema neki izbor servisera, ovlašćeni Fiat servis mi je udaljen oko 80 km, a sa ovim problemom ne mogu na takav put. Drugo, nemam drugi ključ za auto, samo karticu sa kodom.
  • dieselman
    CBC Senator XXL
    • 14.11.2005
    • 833
    • tt

    #2
    ...proverite senzor na radilici osciloskopom ili ga zamenite...

    Comment

    • bojan palio
      CBC Član
      • 20.01.2008
      • 26
      • Pirot

      #3
      predlozicu to serviseru. Da li ima smisla da odem kod drugog dijagnosticara?

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        kvar nije mehanicki, to je dobra vest.
        losija vest je da elektriku mora da proverava strucna osoba, a to nije auto mehanicar vec auto elektronicar.

        inace, vec je receno od strane tog majstora koji je pregledao auto da je senzor radilice pregledan, ustanovljena neispravnost i porucen novi deo.

        i da, svakako da ako nema signala glavnog senzora motora da ce se ugasiti. (a to je senzor obrtanja radilice koji fazira kompletno ubrizgavanje)

        svi opisi se poklapaju- nije filter vazduha, nije senzor temperature, nije akumulator, nije voda uzrok.

        pre zamene senzora radilice, ne bi bilo zgoreg jako dobro pregledati konektorske spojeve i same zice neposredno uz senzor.

        posto malo radi malo ne radi, veca je verovatnoca da signal od samog senzora ne stigne do ECU, zbog nekog prekida zice.

        na to ukazuje i gasenje kada se skrece, kada se prikoci..
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • bojan palio
          CBC Član
          • 20.01.2008
          • 26
          • Pirot

          #5
          Brick, vas odgovor je prilicno ubedljiv. Jedino sto je serviser rekao da je problem oko radilice otklonio, a da je preostao problem oko senzora temperature vazduha. On ce poruciti senzor temperature vazduha, a ne senzor radilice. Veruje da ce problem auta biti otklonjen jednostavno zamenom senzora temp. vazduha. Da li sam vas pogresno razumeo, ili ste vi mene, ili vi verujete da je u stvari problem do senzora radilice, te da moj serviser postavlja pogresnu dijagnozu? U svakom slucaju vrlo sam zadovoljan zbog vaseg odgovora, odnosno vasih sugestija i zbog vaseg uspeha da otklonite neke moje paranoicne sumnje. Zamolio bih vas da mi date komentar na ovo pitanje. Pozdrav!

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Ja bi da pitam sve koji procitaju da li se nekome jos pokvario senzor temperature vazduha?
            S obzirom da je to (nadam se) obican NTC otpornik ne vidim logican razlog da ne traje vise nego vozilo.
            Ne bi da zakeram posto nije skup deo.
            Videcemo rezultat.

            Comment

            • bojan palio
              CBC Član
              • 20.01.2008
              • 26
              • Pirot

              #7
              Sad sam bio (peshaka) do majstora, kaze ne moze da naruci taj deo. Pitao sam ga da mi tacno kaze kako se zove, da li je MAT, MAP ili sl., on je rekao da ih ima vise vrsta, a ja ako budem sam trazio da pitam za "senzor temperature vazduha", a oni tamo ce vec da mi kazu. Posto sam bio dosadan rekao je da mozemo da izvadimo deo da vidimo oznaku. Pitao sam ga i za gresku koju je komp pokazao za radilicu, on je kazao da je to otklonjeno. Na moje pitanje> kako, je l' brisanjem greske, > on je potvrdio. To je sumnjivo, brisanjem greske se ne otklanja uzrok. Mislim da ste svi vi do sada bili vrlo, vrlo u pravu, naime da ne moze biti do senzora za temp. vazduha, vec do te greske oko radilice. Posle sam otisao (peshaka) do auto elektricara, koji mi je rekao da jos uvek nema aparat za dijagnostiku Fiata, ali da ipak dodjem sutra kolima da vidimo o cemu se radi. On inace vazi za dobrog autoelektricara, da li bi on i sta bi mogao da ucini bez dijagnostike. Hvala svima na dosadasnjem zauzimanju za moj problem. Inace tema ovog posta bi mogla sada da glasi "Pali, ne palio, vozim Fiat palio, pa ga cak i ne vozim vise". E da, jos jedno pitanjce, da li da otkacim kleme od akumulatora, posto ga ne palim vec 3.-ci dan?

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Pa to sto ti pominjes NIJE senzor temperature vazduha nego merac mase u****nog vazduha a to je vec nesto mnogo drugacije.
                Dopuni akumulator ako imas cime.
                Idi kod tog drugog majstora da vidis sta ce on reci.
                Ako sigurno nije senzor na radilici najvise lici da je neki banalni kvar.

                Comment

                • bojan palio
                  CBC Član
                  • 20.01.2008
                  • 26
                  • Pirot

                  #9
                  Hoces reci MAF senzor? Citiram sa ovog sajta o tom senzoru:
                  "MAF (Mass AirFlow) senzor

                  Ovaj senzor prati kolichinu (zapreminu) vazduha koji ulazi u motor. Senzor radi ili na principu vruce zhice (hot wire), ili vruceg "filma" (hot film), i istovremeno registruje i airflow (protok vazduha) i air density (gustinu vazduha). Osetljivi elementi MAF senzora se lako kontaminiraju obzirom na lokaciju na kojoj se nalaze, a problemi vezani za njihov losh rad se vezhu za otezhano startovanje motora, nepravilan rad motora na leru, pogorshane performanse motora, kao i probleme sa "gushenjem" motora u radu. "
                  Mnogo lici da je to.

                  Comment

                  • bojan palio
                    CBC Član
                    • 20.01.2008
                    • 26
                    • Pirot

                    #10
                    Jedino sto mi se auto gasi, a razliku u performansama ne mogu da primetim jer auto vozim tek 2 meseca, pa ga jos nisam upoznao.

                    Comment

                    • bojan palio
                      CBC Član
                      • 20.01.2008
                      • 26
                      • Pirot

                      #11
                      nemam cime da dopunim akumulator, da li da napravim neki mali krug po naselju, da li ce da steti autu ako kojim slucajem opet stane?

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Malim krugom po naselju neces dopuniti akumulator.
                        Kupi cime da punis akumulator narocito ako imas svoje dvoriste ili garazu sa prikljuckom za struju.
                        Ako zivis u zgradi uvek ces imati problema ako ne vozis cesto auto a narocito ako je samo po gradu, posebno zimi, upaljena svetla, dizel, iha problema.
                        A ko bi jos skidao i nosio akumulator u stan na punjenje pa jos i zimi.
                        Polako. Naucices se. Ima vremena.
                        Drugim recima.
                        Dizel je veliki potrosac akumulatora za startovanje pa zato akumulator MORA da bude u jako dobrom stanju uvek. Iako je veci nego kod istog auta a benzinca treba posebno voditi racuna da je dobro napunjen i u dobrom stanju. Racuna se da traje jedno 4 srednje zime ako se vozi zimi. Ako ne, onda oko najvise 6 godina posle cega nastaju problemi. Ovo sve pod uslovom da nikada nije ostavljen prazan ili zapusten zbog stajanja auta u garazi. Ako imas alarm posebno pazi jer za recimo najvise 10 dana mozes da se slikas sa njim ako se ne vozis svakodnevno. Nekada se cak ni punjenjem ne povrati da bude kao sto je bio pre. I tako par puta pa na kraju bude za bacanje, a nov.

                        Comment

                        • bojan palio
                          CBC Član
                          • 20.01.2008
                          • 26
                          • Pirot

                          #13
                          Hvaa na savetu! Da li si procitao gornju poruku i sta mislis o njoj; da ne trazis iskopirao sam je>
                          "Hoces reci MAF senzor? Citiram sa ovog sajta o tom senzoru:
                          "MAF (Mass AirFlow) senzor

                          Ovaj senzor prati kolichinu (zapreminu) vazduha koji ulazi u motor. Senzor radi ili na principu vruce zhice (hot wire), ili vruceg "filma" (hot film), i istovremeno registruje i airflow (protok vazduha) i air density (gustinu vazduha). Osetljivi elementi MAF senzora se lako kontaminiraju obzirom na lokaciju na kojoj se nalaze, a problemi vezani za njihov losh rad se vezhu za otezhano startovanje motora, nepravilan rad motora na leru, pogorshane performanse motora, kao i probleme sa "gushenjem" motora u radu. "
                          Mnogo lici da je to."

                          Comment

                          • dieselman
                            CBC Senator XXL
                            • 14.11.2005
                            • 833
                            • tt

                            #14
                            ...mozes slobodno otkaciti MAF,senzor temperatture u****nog vazduha,rasladne tecnosti itd,ali motor se NECE ugasiti...ugasice ga senzor radilice...zato,pravac kod nekoga ko moze da zakaci osciloskop i proveri signal...

                            Comment

                            • gorky
                              CBC Senator XXL
                              • 08.06.2007
                              • 860
                              • Vojvodina,Kikinda

                              #15
                              u potpunosti se slažem sa naftnim čovekom sa tim što treba proveriti i relejnu kutiju jer sam imao sličan slučaj

                              Comment

                              Working...
                              X