senzor bregaste....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MAXX
    CBC Član
    • 14.05.2005
    • 18
    • PANCEVO

    senzor bregaste....

    pozdrav

    imam opel vectru A 2.0 16v ecotec motor,iz 1995 god..(X20XEV).. i problem sa elektronikom...nemam plin,auto je benzinac...

    naime,desi se da mi se upali zuta (CHEK ENGINE) lampica na instrument tabli....odnosno,stoji upaljena od samog paljenja auta,i sve vreme gori,ne gasi se dok se ne ugasi auto......kompjuter(ECU) tada auto prebaci u SAFE mod,i imam blokadu motora na 4500 obrtaja...

    bio sam u servisu na dijagnostici i utvrdjeno je da sa senzora bregaste radilice ima netacan signal,odnosno crk'o taj senzor...

    zamenjen je novi senzor,lampica se nije palila na instrument tabli neko vreme,i auto je super isao jedno 3000-4000 km.....zatim ponovo paljenje lampice,opet crko sentor bregaste.....zamenjen,auto opet super ide 3000-4000 km,i opet lampica,crko senzor.......ajde opet zamenjen senzor,i pre par nedelja opet se pali lampica,crko isti senzor........znaci 4 senzora bregaste su crkli za nekih 12-13 hiljada km......

    e sad,moje pitanje je za strucnije ljude,majstore,elektricare,kako vam se ovo cini??....sta tu u stvari nije ispravno??.......da li je moguce da ti senzori crkavaju na svakih par hiljada km??.....a kostaju oko 80 eura....da li mozda ti majstori nabavljaju neke sumnjive senzore pa oni tako brzo crkavaju??.....(mada,bio sam u vise servisa)

    ili mozda mi sam kompjuter automobila(ECU) nije u redu,pa stalno prijavljuje nepostojecu gresku??.....(sto ne iskljucuju i u servisu)

    da li znate neki servis u Beogradu koji popravlja te ECU-e??...(kompjutere motora).....jer ja takav servis ne mogu da nadjem,svi me majstori bledo gledaju,ili ne rade sa takvim stvarima....

    auto je inace,super,mislim sve ostalo OK radi,ali me ta elektronika vise dovodi do ocajanja.....

    hvala
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Koliko je meni poznato, nakon dijagnostike i zamene senzora, u servisu su trebali da flashuju/izbrishu memoriju u kojoj se registruju greshke. Greshka naravno ostaje "zauvek" upisana u rom ecu-a, tako da se uvek mozhe ochitati preko obd-a.

    Da popravljash ECU nema smisla, a koliko mogu da zakljuchim ni potrebe. Ako su ti u "tom" servisu gde si bio savetovali da "popravljash" ecu zato shto oni nisu sposobni da ti otklone vrlo prost problem na autu, onda u buducnosti zaobilazi taj servis u shirokom luku...

    Senzor ima vrlo prostu funkciju, i namenjen je da radi bar 100000 km, uglavnom mnogoo vishe od toga. Tako da ovakvi "naprasni" kvarovi sezora u vrlo kratkom periodu nisu moguci, osim ako ne postoji neki spoljni faktor koji ih brzo shebava. Ali, otom-potom... Prvo nadji neki "krshten" servis gde ce da ti pobrishu greshku iz memorije, pa onda isprati situaciju...

    Pozz
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • MAXX
      CBC Član
      • 14.05.2005
      • 18
      • PANCEVO

      #3
      ...

      ma to se podrazumeva da se obrishu greske koje se ocitaju,nakon dijagnostike i zamene tog senzora.....mislim,to su u svim servisima radili....

      ali kazem,nakon nekoliko hiljada km,ponovo se jave iste greske koje upucuju na senzor bregaste....

      a stvarno sam posecivao prilicno renomirane OPELOVE servise kao sto su SILVER I CALIBRA u Shimanovcima....

      npr u "calibri",iako su super servis,glavni covek mi je rekao da oni ne popravljaju kompjutere motora,i ako se tako nesto desi,oni salju auto kod nekog autoelektricara koji ima svoj servis na novom BG-u,negde kod studentskog grada.....kada sam tamo otisao,bolje da nisam......klasican srpski,bolje receno beogradski majstor......mrzovoljan,nadrndan,kao da mu se ne zivi,a ne da nekom nesto popravlja.......jos je trazio da ja sam skinem ECU sa auta,pa da mu donesem,jer oni to ne rade....(?!)....

      tako da nekog normalnog majstora za taj moj kvar ja stvarno ne mogu da nadjem....

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Pazi, tvoj ECU je ispravan, registruje da je jedan ud ulaznih podataka (signala sa senzora) van margina ili ne postoji, i (po tvom opisu) reaguje tako shto aktivira safe mod i upozorava na kvar. To meni deluje kao sasvim ispravan ECU

        Interesuje me koje su kodove ochitali u servisu na dijagnostici? Ja lichno nemam listu sa "shiframa" kodova, ali bi neko u Opel sekciji verovatno mogao u tom pogledu da ti pomogne. ECU na tom motoru bi trebao da je Siemens Simtec 56.0/56.1, pa ako znash kodove greshaka koje izbacuje onda mozhesh da budesh siguran da ovi u servisu ne greshe. Ne kazhem da je problem garantovano tu, ali nemoj ni da ih uzimash "zdravo za gotovo", ne bi bio ni prvi ni poslednji put da kojekakvi servisi na glasu (chak ni oni ovlashceni) greshe kad su ovakve stvari u pitanju... Site ljubitelja Opela (Vauxhall-a) u GB navodi da je 0340 greshka za losh senzor bregaste, konkretno za taj ECU i za to godishte automobila.

        Inache, sad sam malo prochachkao po internetu, i izgleda da su te generacije Opel-ovih vozila uopshte imale problema sa kondenzacijom i oksidacijom raznoraznih senzora, ali i njihovih instalacija. Zato ne bi bilo zgoreg da proverish i instalacije senzora, kao i stanje konektora, i po potrebi ochistish kontakte.

        Vec pomenuh Opelashe sa foruma, mozhda neko od njih ima "service manual" CD, pa mozhe da ti tachno kazhe koji je "part number" za senzor, ne bih iskljuchio ni da je tip senzora pogreshno izabran, odnosno da ne odgovara tom autu tj. motoru u njemu. Kad jednom nadjesh senzor koji ce 100 % da odgovara, mozhesh i sam da ga zamenish, jer sudeci bar po iskustvu vlasnika sa donjeg linka, radi se o vrlo kratkotrajnom i vrlo lakom poslu, za koji je potrebno najelementarnije poznavanje "mehanicharskog posla"



        Opet, sa site-a vlasnika Opela/Vauxhall-a u Vel. Britaniji sledi i podatak da za taj motor, i to godishte Vectre (u GB se prodavala pod nazivom Cavalier) senzor bregaste ima shifru (part number) 90458252:



        http://www.vauxallparts.co.uk/?option ... uct_id=113

        Dakle, proveri prvo sve instalacije i konektore, po potrebi ochisti kontakte jer kao shto rekoh po internetu se mogu naci dosta primedbi vlasnika na te stvari, zvuchi kao neka slaba tachka tih modela, tih godishta. Proveri da li je senzor koji su ti montirali zaista dobro izabran, ali pre toga pokushaj da saznash koji su kod ochitali na dijagnostici. U svakom sluchaju mi je daleko ralnije da je problem daleko od ECU, tim pre shto ima puno vlasnika koji su imali slichne probleme sa senzorima na tom autu/modelu.
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • Gavra
          CBC Senator XXL
          • 06.03.2008
          • 2031
          • Beograd

          #5
          P0340 ti se javlja ili neka druga greska?

          Imas PP

          Jedino je tuzno sto si platio vec 4 senzora u renomiranim servisima.....
          Poslednji nek ugasi svetlo

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            http://www.bmw.tv

            Comment


            • #7
              upravo tako! na stranu da stavimo senzor i čitav auto ja ovde vidim fundamentalne probleme na strani servisa ali i mušterije.MAXX žao mi je što si platio 4 puta popravku jednog istog dela u tako kratkom vremenskom razmaku,ali da li ti je palo na pamet da možda tražiš neka svoja prava u tom slučaju? Ovlašćeni opel servis daje fiskalni račun za kupljen deo i izvršenu uslugu a GM daje garanciju na deo od 2 godine!
              I da se jednu stvar dogovorimo.Ja lično neću dati da se u ovom delu foruma iznose iskustva sa servisima za to postoji poseban odeljak foruma i ovo neka bude primer za ubuduće.Ako je zaista neophodna pomoć nekome ko ne zna spisak ovlašćenih servisa za svoju marku automobila to može dobiti.Isto to može pronaći i na web site-u proizvođača.Jednostavno ne sme se dozvoliti da servis ili trgovac uzme novac i ne preuzme nikakvu odgovornost.
              Primer opel.com uz par poteza sam došao do liste servisa na teritoriji Srbije.
              LINK
              Drugo da li ti servisi koje si nabrojao uopšte imaju alat i znanje da utvrde gde se nalazi problem,senzor kabel ili ECU?Pod pretpostavkom da je hall tip senzora u pitanju bez osciloskopa teško da mogu napredovati.Nije dovoljno imati samo alat već i znanje da se podaci sa aparata iskoriste.Prednost ovlašćenih servisa je u nekim kriterijumima koje moraju zadovoljiti da bi to postali.
              overspeed je u pravu,proizvođač tog senzora je siemens i ima jako loše rešen konektor koji korodira.

              Comment

              • Gavra
                CBC Senator XXL
                • 06.03.2008
                • 2031
                • Beograd

                #8
                Originally posted by Elwood
                ? Ovlašćeni opel servis daje fiskalni račun za kupljen deo i izvršenu uslugu a GM daje garanciju na deo od 2 godine!
                Samo ako kupi GM senzor=8800 din
                Ako kupi SIEMENS =3000 din
                Nista od garancije

                Originally posted by Elwood
                ? Prednost ovlašćenih servisa je u nekim kriterijumima koje moraju zadovoljiti da bi to postali.
                Da li si siguran da to tako ide?
                Meni su nudili da budem ovlasceni za razne marke ako potpisem ugovor da cu napraviti pazar od 10k eura godisnje sa delovima i NISTA VISE
                Poslednji nek ugasi svetlo

                Comment


                • #9
                  Bilo je jednom govora o tome.Nemam ja ništa protiv radionica,samo osnovno da mu daju račun.Znam servis koji ima na zidu u slikama svoju istoriju od preko 50 godina.Opel servis jedan od onih sa spiska ovlašćenih.Oni se ponose da su nekad bili mala radionica,a sad su prodavci vozila i ja to jako poštujem.Isto tako ne volim da čujem za ovakve primere.Zašto nije reklamirao uslugu,čovek se oseća bespomoćnim zato što se majstori ponašaju neljubazno.
                  kada sam tamo otisao,bolje da nisam......klasican srpski,bolje receno beogradski majstor......mrzovoljan,nadrndan,kao da mu se ne zivi,a ne da nekom nesto popravlja.......jos je trazio da ja sam skinem ECU sa auta,pa da mu donesem,jer oni to ne rade....(?!)....
                  O tome govorim.Zbog ljudi koji profesionalno i pre svega pošteno rade i vole svoj posao.Nije ovo tržište baš od juče,primera ima i zato smo tu.

                  Comment

                  • MAXX
                    CBC Član
                    • 14.05.2005
                    • 18
                    • PANCEVO

                    #10
                    ...

                    hvala svima na odgovorima,a narocito OVERSPEEDU-u na detaljnom odgovoru....

                    inace,to je bas taj senzor na slici koju je postovao overspeed,cak su i brojevi identicni...(na svim mojim pokvarenim senzorima)

                    ne secam se tacno broja koda u servisu,ali prilicno dobro se secam da sam sam svaki put na dijagnostickom aparatu(TECH1,ja mislim) u svim servisima,procitao poruku "Camshaft sensor Incorrect signal" sto je stojalo pored samog broja....

                    i samo jos da dodam u vezi servisa...

                    situacija je stvarno apsurdna...u svakom servisu gde sam video bilo kakavu vrstu bahatosti ili sta vec,servisera na pocetku razgovora,ja sa njima nista nisam ni imao.......dok su majstori u npr servisu u Shimanocima stvarno super i profesionalni ljudi,i imaju svu opremu

                    znaci,ja dodjem sa autom,on ocita gresku na doticnom senzoru,zameni senzor,auto radi stvarno SUPER narednih par hiljada km.....i tada,opet sve jedno isto...(?!)....cak mi jedan senzor nisu ni naplatili,ali ponovo se isto desava,i oni ne znaju sta vise da rade,osim da sumnaju da je ECU neispravan,a oni to ne popravljaju....

                    ...onda sam otisao u jos dva druga servisa,gde je identicna situacija.....ljudi vide da je nesipravan senzor,zamne ga,auto radi super 3000 km,i tada ponovo CHEK ENGINE i senzor....

                    znaci,ja kao laik,sam zakljucio da postoje tri mogucnosti zasto se ovo desava

                    1.ili da je neispravan ECU
                    2.ili da nesto(samo sta??) utice da senzori tako brzo crkavaju
                    3.ili svi ti serviseri nabavljaju neke musicave senzore,pa bi bilo pitanje gde da nadjem majstora sa orginalnim GM senzorima
                    4.ili da je stvarno problem sa tom kondenzacijom i oksidacijom senzora i instalacije

                    a ovlasceni servisi su mi stvarno poslednja mogucnost,i trudio bih se da ih izbegnem,ako je moguce.....jer nisam cuo nimalo lepa iskustsva sa njima,i sto se tice cena(koje su apsurdne),ali sto je jos gore,i sto se tice profesionalnosti i strucnosti....(?!)

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Sve je to ok i kvar kao kvar.
                      Cudi me samo da oficijelni servisi za odredjenu marku nisu upoznati sa tim da taj senzor crkava tako cesto i da se niko nije zapitao zasto.
                      Mozda zapravo i ne crkva cesto nego je negde greska u necem drugom.
                      S obzirom sta je element u senzoru (hall senzor ili IR svejedno) i ako znamo da hiljade hard diskova rade milijarde radnih sati i da kvazi NIKAD ne crkne onda stvarno ne treba kriviti osetljivost upotrebljenog kola nego nesto veoma specificno.
                      NE VERUJEM da senzor moze biti loseg kvaliteta sam po sebi.Sve je to ISTO. Ne gledajte na cenu jer je to vec neka druga politika kad su u pitanju elektronske komponente.
                      Da su metali pa da kazemo mekan, los materijal ali ovde toga zapravo nema.

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #12
                        Sto bi se desilo kad bi resetovali PCM i ponovo vozili s istim sensorom?
                        Koliko km prije ponavljanja greske? Ako imas cime ugasiti MIL (lampica), ugasi je i kreni od sensora prema kompjuteru natezajuci kablove na sve strane dok motor radi. Takodjer obrati paznju na mjesta gdje kablovi prolaze kraj ostrih metalnih dijelova.

                        Ako procedura ne urodi plodom, izmjeri dolazni napon na sensor, nakon toga izmjeri izlazni napon koji bi trebao iznositi oko 50% od ulaznog, zatim odvoji spojnice od sensora i kompjutera i izmjeri integritet vodova. Kratke spojeve s naponom ili masom. Istovremeno, dok to radis, natezi kablove po cijeloj duzini.

                        Cetiri sensora uzastopno (pod uvjetom da su zaista bili novi) ne djeluje vjerojatno. Ako su kablovi i spojevi OK, provjeri uzemljenje kompjutera. Ako je uzemljenje OK, pokvario se PCM (kompjuter).

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Ma da. Bas, bas, veoma sumnjivo.
                          Jedino sto moze da spali senzor je napajanje koje mu daje kompjuter.
                          To se da lako proveriti.
                          Osim toga samo jos prevelika temperatura moze da ga unisti a za to treba da gori i plastika od kucista senzora.
                          Eventualno bi mozda mogli i ucestali prekidi kontakta napajanja da ga uniste.
                          Meni lici na sve vise nego na crknuti ECU. Mada, ko zna.
                          U naj, naj, gorem slucaju elektronicar bi to resio lako i brzo ako je samo napajanje tj. stabilizator napona u ECU problem.
                          Delovi su jevtini i dostupni.
                          Ipak treba DOBRO proveriti kablove i konektore.
                          Da je napajanje uzrok ne bi trajao onih 3000km nego bi trajao od par sekundi do par minuta a mozda ni toliko.
                          Zavisno od napona napajanja senzora linija za napajanje koja ide prema njemu se moze jos i zastititi odgovarajucom zener diodom i jednim otpornikom. To su sve nenormalne stvari, ali kazem, MOZE i to.
                          S obzirom na cenu senzora isplati se potrositi par centi za delove.

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #14
                            Ma, isprati ovaj gore link koji sam postavio, lociraj senzor bregaste, skini ga, i detaljno ochisti spojeve, npr. nashpricaj sa wd40 a onda lepo opbrishi suvom krpom, ako treba i vishe puta... Odvezi auto na neko drugo mesto na dijagnostiku, neka ochitaju kodove greshaka (a ti zapamti o kojim greshkama se radi), i onda neka ti resetuju sistem.

                            Problem nije u senzoru bregaste, nego u servisu koji ne mozhe da otkloni tako jednostavan i ochigledan problem.
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • MAXX
                              CBC Član
                              • 14.05.2005
                              • 18
                              • PANCEVO

                              #15
                              nesto sam cackao po net-u,i zaista je tacno da ove ECOTEC vectre tih godista imaju slabu tacku,a to su tih par senzora...

                              ali ovo moze da bude indenticna situacija kao moja,srecom lik sa ovog engleskog foruma je otklonio kvar,a ja cu tek da vidim da li je i kod mene to u pitanju,i dobro proucim sadrzaj na tom forumu,pa da porazgovaram sa mojim majstorom...

                              evo link,pa koga ne mrzi,neka procita,mozda ce jos nekome pomoci.....(prica je stvarno CUDNA,i ispada da mozda ni NAJBOLJI I NAJOVLASCENIJI servis ne bi otklonio kvar,ako ne obrati paznju na jednu sitnicu....)




                              i jedno pirtanje,kako se prevodi sa engleskog na srpski: Que Drum roll???

                              Comment

                              Working...
                              X