Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • l2ka0801
    CBC Član
    • 25.12.2009
    • 10
    • Beograd

    Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

    Pozdrav svima na forumu.
    Imam sledeci problem: Nedavno sam kupio Renault Megana 1.4 e 1998. godiste, ubrizgavanje monopoint, koji ima fabricki (landirenzo + eurogas) ugradjen plin, ali nema podataka u saobracajnoj dozvoli. Prethodni vlasnik mi nije dao, odnosno nema papire za plinsku instalaciju. Dosta sam "googlao", ali nisam nasao adekvatne odgovore.
    Uredjaj za ubrizgavanje gasa je Landi Renzo SE81 na sebi ima nalepnicu oznake E13 67R-010028. Na sajtu Auto-gas asocijacije Srbije nema homologacije za njega, odnosno nije naveden.
    Boca je cilindricna, a multiventil se nalazi ispod kutije koju nisam otvarao.
    Pretpostavljam da je plin ugradjen 1998. godine.
    Molim vas da mi odgovorite na sledeca pitanja, a po potrebi i dodate:
    1. Sta bih sve morao da odradim na instalaciji da bih dobio atest?
    2. Da li moram da menjam kompletnu instalaciju, uredjaj za ubrizgavanje i bocu ili samo nesto od toga?
    3. Ima li neko slicna iskustva i kako je prosao na atestu?

    Unapred hvala na odgovorima.
    Renault Megane 1.4 e 1998.godiste
  • bmiillan
    CBC Senator XXL
    • 18.04.2005
    • 393
    • beograd
    • clk 200k

    #2
    Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

    Ako je rezervoar za gas stariji od 10 godina moras ili da stavis novi ili da taj nosis na ispitivanje
    da bi dobio homologaciju za njega (to mozes da uradis u institutu Mihjajlo Pupin na Zvezdari).
    Multiventil mora na sebi da ima homologaciju koja moze da se procita i na osnovu nje se atestira.
    Generalno vazi pravilo ako na svakom pojedinacnom delu gasnog uredjaja (isparivac, ventil, itd...
    stoji oznaka 67R moraju da ti daju atest (naravno ako je adekvatno ugradjen uredjaj).
    Veliko je pitanje da li je to zaista fabricka ugradnja, ili je uredjaj ugradjen jos dok je auto bio
    nov (postoji velika razlika). Naravno oni koji izdaju atest (AMS, Masinski fakultet, Institut Vinca)
    uvek mogu da filozofiraju i izmisljaju da ti je ovo ili ono neodgovarajuce.
    Najbolje bi bilo da auto odvezes do nekog ozbiljnog servisa za ugradnju gasnih uredjaja, da se auto
    pregleda i sa velikom sigurnoscu ti se kaze da li to moze ili ne moze da prodje atest.

    P.S. Ovo ti verovatno nista ne znaci ali cisto da se zna, da je prilikom uvoza automobila naznaceno
    da je na pogon na gas, (TNG, LPG) odmah bi mu bio izdat atest.
    nemoj na silu uzmi veci cekic

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

      Pretpostavljam da je boca sa pravougaonim metalnim poklopcem. Ta svakako ne može proći atest imao nemao papire. Cena nove boce je manja nego cena atestiranja i maltretiranja oko toga. Da bi prošao atest moraš zameniti bocu, multiventil i eventualno bakarne cevi do napred. Ostalo može da ostane ako je u funkciji.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • l2ka0801
        CBC Član
        • 25.12.2009
        • 10
        • Beograd

        #4
        Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

        Da, Dora, u pravu si, ima pravougaoni poklopac, sto znaci da moram da menjam bocu. Moze li neko od vas da mi preporuci tip boce i kakav je tip multiventila sada potreban da bi se prosao atest?
        Da li je neko imao dodira sa ovakvim "fabrickim" tipom ugradnje na meganu I i da li zna da li instalacija zadovoljava standarde koji se traze na atestu?
        Na kraju, ne gine mi odlazak u neki od servisa.
        Hvala obojici na odgovoru.
        Renault Megane 1.4 e 1998.godiste

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

          Tip boce izabereš koji tebi odgovara, MV staviš sa elektroventilom da ne bi razmišljao a bakarne cevi se menjaju ako treba. Ostalo napred ne verujem da će praviti neku smetnju.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • l2ka0801
            CBC Član
            • 25.12.2009
            • 10
            • Beograd

            #6
            Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

            Hvala na odgovorima. Kad jednog dana budem resio atest javicu vam kako sam prosao. Pozdrav
            Renault Megane 1.4 e 1998.godiste

            Comment

            • nikolapanic
              CBC Senator XXL
              • 16.10.2005
              • 657
              • Petrovac

              #7
              Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

              Pretpostavljam da je boca sa pravougaonim metalnim poklopcem. Ta svakako ne može proći atest imao nemao papire.
              Pretpostavljam da je rec o onim MV o kojima sam ja gnjavio u nekim temama a vezano za pokazivac nivoa na instrument tabli.Da li to znaci da svi automobili koji dodju iz inostranstva sa ugradjenim plinom,a skoro svi imaju taj MV ili sl.,ne mogu da dobiju atest zbog istog i zasto?Zastarela tehnologija,papiroloska stvar ili?
              Samo te slusam i pitam se dokle ces?

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

                Većina nema sigurnosni ventil, zastarela stvar....
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • gorancho
                  CBC Početnik
                  • 10.02.2010
                  • 1
                  • BG

                  #9
                  Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

                  Originally posted by bmiillan
                  P.S. Ovo ti verovatno nista ne znaci ali cisto da se zna, da je prilikom uvoza automobila naznaceno
                  da je na pogon na gas, (TNG, LPG) odmah bi mu bio izdat atest.
                  Da li to znachi da ja koji sam u postupku registracije - atesta, mogu da dobijem atest bez provere? Da li je potrebno da radim atest? "Psi" u supu me salju na atest a dok neki u NS kazu da ne mora vec se direktno upisuje ali to je vec druga bolja drzava. Naime kupio sam toyotu avensis sa plinom od njenog prvog dana, ne znam model plina ali su mu gasna dokumenta pod imenom toyota (kao i vuchna kuka pod istim imenom - nebitno) a u saobracajnoj mi pise da je registrovan na plin, (i kuka pise) kao i u JCI odn carinskom dokumentu. Svuda pise vozilo na plin ali nasu birokratiju to nije briga. Traze nas atest. Da li se moze zaobici i koje su charobne rechi? Hvala.

                  Comment

                  • bmiillan
                    CBC Senator XXL
                    • 18.04.2005
                    • 393
                    • beograd
                    • clk 200k

                    #10
                    Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

                    ne mogu bas da ti garantujem ali znam da je ranije vazilo da ako uvozis automobil koji ima ugradjen
                    gas i to se upise u carinsku deklaraciju da nije morao da se radi atest.
                    da li je nesto promenjeno po novom zakonu ne znam ali i kao sve drugo u ovoj zemlji zavisi od
                    raznoraznih ...... koji ne rade svoj posao po zakonu nego u zavisnosti od raspolozenja.

                    vidi sa nekom agencijom za registraciju vozila kako oni to resavaju mnogo stvari moze da se zavrsi
                    preko njih (imaju poznastva, svaki dan su tamo itd)

                    p.s. nema bas veze sa temom ali pre par godina likusa u stanici milicije mi je trazila potvrdu da je kuca
                    nelegalno podignuta a na pitanje ko izdaje takve potvrde samo je belo gledala. ja dodjem sutra
                    u tu istu stanicu milicije i na drugom salteru zavrsim prijavu boravka za koju mi tada nisu trazili tu
                    nebuloznu potvrdu
                    nemoj na silu uzmi veci cekic

                    Comment

                    • Stratos
                      CBC Senator XXL
                      • 10.09.2008
                      • 2594
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

                      Da razmrdamo temu: zakon traži da se poseduje i zeleni kartončić-uverenje o atestiranju kao i upis u saobraćajnu,ako se ne varam.
                      Taj kartončić velečine saobraćajne dozvole izdaju institucije ovlašćene za atestiranje,tako da ja smatram da mora i za fabričku ugradnju da se radi atest.Ako grešim,ispravite me.

                      Comment

                      • duh koji hoda
                        CBC Veteran
                        • 10.03.2009
                        • 123
                        • djavolja varos

                        #12
                        Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

                        Trazi zakon ali moj prijatelj vec tri godine za redom registruje auto samo na osnovu izvestaja od amss. Pustaju ga kada im to pokaze.
                        "Sta kaze vuk policajcu kada ga sretne? Sto te nisam pojeo dok si coban bio!"

                        Comment

                        • deki-ascona
                          Bio nam je drug! RIP
                          • 10.04.2007
                          • 2118
                          • NI , Trosharina

                          #13
                          Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

                          U Nisu uverenje i kartoncic se dobijaju istovremeno od iste institucije , u mom slucaju je to bio AMSS. Uverenje ostaje SUP-u. Ne znam kako je drugde.
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                          Comment

                          • Stratos
                            CBC Senator XXL
                            • 10.09.2008
                            • 2594
                            • Novi Sad

                            #14
                            Re: Kako atestirati fabricki plin koji nema papire

                            Isto.Uverenje A4 formata x 2 + "kartončić" formata saobr. dozvole,zelene boje x 1. Po novom zakonu kartončić i upis u saobraćajnu dozvolu obavezni!

                            Comment

                            Working...
                            X