Re: Metan - par pitanja
1. Moj auto je trosio 9 l plina, a metana trosi 4,5-5 kg...
2. Mislim na startovanje hladnog motora zimi, ako nemate benzina ili isti ne radi,
takodje hladan motor trosi vise plina, sto kod metana nije toliko izrazeno, pa se desava da ako zimi vozite samo kratke relacije tako da se motor ne zagreje usteda bude i preko 60% u odnosu na plin.
3. ...
4. Kada auto ide nizbrdo, ili koci, ili usporava, zatvara se ventil za metan, motor nastavlja da radi pokretan menjacem, imate servo, punjenje itd.
Princip rada: prekidac na pedali kvalila i gasa (idealan prekidac od stop svetla) povezani na relej, koji prekida struju na ventilima za metan, potrebno je jos i povezati rucnu na isti relej. Kada su sve tri komande slobodne gorivo se zatvara, ako se nesto pritisne (podigne) gorivo se otvara. Rucna sluzi da bi auto mogao da radi u mestu bez vozaca.
Da bi se isti efekat postigao kod plina (vakumskog) mora se ugraditi ventil izmedju isparivaca u motora.
Znam da zvuci malo cudno, ali funkcionose savrseno. Nacrtacu semu, pa cu je okaciti.
5. Nisam radio atest, pa o tome nista ne znam.
6. Ne ugradjujem metan, ne bavim se bilo kakvom ugradnjom, niti nekoga preporucujem, samo prenosim iskustvo sa metanom,
jer smatram da moze biti nekome korisno.
1. Moj auto je trosio 9 l plina, a metana trosi 4,5-5 kg...
2. Mislim na startovanje hladnog motora zimi, ako nemate benzina ili isti ne radi,
takodje hladan motor trosi vise plina, sto kod metana nije toliko izrazeno, pa se desava da ako zimi vozite samo kratke relacije tako da se motor ne zagreje usteda bude i preko 60% u odnosu na plin.
3. ...
4. Kada auto ide nizbrdo, ili koci, ili usporava, zatvara se ventil za metan, motor nastavlja da radi pokretan menjacem, imate servo, punjenje itd.
Princip rada: prekidac na pedali kvalila i gasa (idealan prekidac od stop svetla) povezani na relej, koji prekida struju na ventilima za metan, potrebno je jos i povezati rucnu na isti relej. Kada su sve tri komande slobodne gorivo se zatvara, ako se nesto pritisne (podigne) gorivo se otvara. Rucna sluzi da bi auto mogao da radi u mestu bez vozaca.
Da bi se isti efekat postigao kod plina (vakumskog) mora se ugraditi ventil izmedju isparivaca u motora.
Znam da zvuci malo cudno, ali funkcionose savrseno. Nacrtacu semu, pa cu je okaciti.
5. Nisam radio atest, pa o tome nista ne znam.
6. Ne ugradjujem metan, ne bavim se bilo kakvom ugradnjom, niti nekoga preporucujem, samo prenosim iskustvo sa metanom,
jer smatram da moze biti nekome korisno.
Comment