Metan - par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eunet
    CBC Član
    • 28.02.2011
    • 19
    • BGD

    #16
    Re: Metan - par pitanja

    1. Moj auto je trosio 9 l plina, a metana trosi 4,5-5 kg...
    2. Mislim na startovanje hladnog motora zimi, ako nemate benzina ili isti ne radi,
    takodje hladan motor trosi vise plina, sto kod metana nije toliko izrazeno, pa se desava da ako zimi vozite samo kratke relacije tako da se motor ne zagreje usteda bude i preko 60% u odnosu na plin.
    3. ...

    4. Kada auto ide nizbrdo, ili koci, ili usporava, zatvara se ventil za metan, motor nastavlja da radi pokretan menjacem, imate servo, punjenje itd.
    Princip rada: prekidac na pedali kvalila i gasa (idealan prekidac od stop svetla) povezani na relej, koji prekida struju na ventilima za metan, potrebno je jos i povezati rucnu na isti relej. Kada su sve tri komande slobodne gorivo se zatvara, ako se nesto pritisne (podigne) gorivo se otvara. Rucna sluzi da bi auto mogao da radi u mestu bez vozaca.
    Da bi se isti efekat postigao kod plina (vakumskog) mora se ugraditi ventil izmedju isparivaca u motora.
    Znam da zvuci malo cudno, ali funkcionose savrseno. Nacrtacu semu, pa cu je okaciti.

    5. Nisam radio atest, pa o tome nista ne znam.
    6. Ne ugradjujem metan, ne bavim se bilo kakvom ugradnjom, niti nekoga preporucujem, samo prenosim iskustvo sa metanom,
    jer smatram da moze biti nekome korisno.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #17
      Re: Metan - par pitanja

      Slavko BGD, pojma nemaš

      2. Znači da je motor neispravan...
      4. Ko danas još uvek ozbiljno razmatra vakumske sisteme? Toliko žičenja za neki catoff ventil koji ja ne bih nikad ni montirao jer više šteti nego što koristi.
      5. pre nego nešto preporučiš, raspitaj se koliko košta jedna atestirana boca ako već preporučuješ nabavku polovnih.
      6. Tako treba da ostane
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • eunet
        CBC Član
        • 28.02.2011
        • 19
        • BGD

        #18
        Re: Metan - par pitanja

        Priznajem da nemam pojma, ali znam da se vozim za 300 din.
        Postoji i jedan dobra stvar sto su ljudi protivnici menata, a to je da se metan nece mnogo ugradjivati, odnosno da
        drzava nece jos dugo podizati cenu.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Re: Metan - par pitanja

          Nisu ljudi protivnici a ni protiv, samo nije to baš tako kako si predstavio. Da je tako bilo bi ih mnogo više po ulicima
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • eunet
            CBC Član
            • 28.02.2011
            • 19
            • BGD

            #20
            Re: Metan - par pitanja

            Zaboravih da kazem jos jednu prednost metana, a to je da nezavisi od nafte, vadi se samostalno iz zemlje i ima zaliha za najmanje 50 god. Dok je TNG derivat nafte i pratice cenu nafte.

            Dora, posto se ozbiljno bavis autogasom, mislim da je dobro da na vreme pocnes da usvajas i tehnologiju ugradnje CNG, da ne zakasnis.
            Ovako, u nekim trenutcima zvucis kao protivnici TNG-a od pre 20-25 godina.

            Jedini ozbiljni nedostatak CNG-a je raspored pumpi, i nedostatak tocak boce.
            Zato i mislim da ljudi koji u svom gradu imaju CNG ne treba pa propuste priliku.

            Mislim da kolaga sa puntom (u forumu iznad) potvrdjuje sve karakteristike voznje na CNG koje sam naveo.

            Pozdrav.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Re: Metan - par pitanja

              Kako koji do vas dodje u roku od tri poruke shvati da sam ja ortodoksni pacer i da se extra bojim CNG-a i zato sam protiv. Svaki put moram da objasnim jer ovo nije neka novina kojoj je bitna vest da privuče čitaoce da to nije baš tako kako si rekao. Ja se tim poslom bavim ako neko smatra da je to neka ekstra nauka u odnosu na TNG, benzin, dizel, HHO, NOX, etanol ili šta god da može goreti u motoru vara se. Mehaničar zna princip rada motora, vrsta goriva je nijansa koja se lako nauči a konkretno montaža u ovom slučaju je slična, vrlo slična. Boce malo teže, stege malo ozbiljnije, i to ej to. Podešavanje po istom principu.

              TO što ti ne želiš da slušaš je sledeće, današnja oprema za CNG je dosta skuplja od TNG, broj pumpi je zanemarljiv što ne znači da onaj kome je pumpa na 500 metara ne može imati metan ali šta da radim kad mrdnem van BG-a ili Čačka? Onda vozim na benzin a ušteda je???? Pumpe su znatno skuplje od TNG pumpi i neće nicati kao pečurke posle kiše, bar ne u dogledno vreme.

              O tome šta se iz čega dobija mogu da pričama sa tobom kad malo bolje proučiš literaturu a ne to iz Blica il iSata što si pročitao. CNG se dobija iz zaliha koje su nastale posle velikog praska i tu sede nas čekajući a TNG se dobija iz nafte.... Pa nije baš tako, objšnjavao sam nekoliko puta a može iz bilo kog udžbenika za hemiju da se vidi što šta...

              Nebitno za akademsku raspravu ko koliko zna, jednostavno još uvek nije vredno veće pažnje dok se ne popravi broj pumpi u državi. Isto je važilo i za TNG. Vozili Novosadjani, Subotičani i Zrenjaninci i po BG a ostali tu i tamo sporadično. Onda pala kiša, pumpe nikle na svakom ćošku i čeka se 15 dana na red da se ugradi gas u auto. Čim ta kiša zahvati i CNG pumpe ja ću stati u red da nudim ugradnju
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • eunet
                CBC Član
                • 28.02.2011
                • 19
                • BGD

                #22
                Re: Metan - par pitanja

                Comment

                • eunet
                  CBC Član
                  • 28.02.2011
                  • 19
                  • BGD

                  #23
                  Re: Metan - par pitanja

                  Videh neki dan taksistu sa sekvent cng-om, rece da ga je ugradio u Cacku za 600 e

                  Comment

                  • IlijaGM
                    CBC Senator XXL
                    • 02.12.2008
                    • 313
                    • Gornji Milanovac

                    #24
                    Re: Metan - par pitanja

                    Opet pitam zna li neko ko popravlja te uredjaje?Predpostavlajm da taj u Cacku cim ugradjuje mora i da popravlja.
                    Originally posted by zoranbg
                    nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

                    Comment

                    • eunet
                      CBC Član
                      • 28.02.2011
                      • 19
                      • BGD

                      #25
                      Re: Metan - par pitanja

                      Rekose da se covek zove Lazo, i da ugradjuje plin preko 30 godina,
                      u Cacku se smatra za najboljeg. Tako da sigurno i servisira.
                      Generalno svako ko se bavi plinom, ako hoce, moze i da servisira metan,
                      jer je princip skoro potpuno isti.

                      Comment

                      • JAPANX
                        CBC Senator XXL
                        • 10.08.2006
                        • 2159
                        • Beograd

                        #26
                        Re: Metan - par pitanja

                        Jedno pitanje u vezi boca i atesta.. Kad se atestiraju boce, vade se iz vozila i atestiraju i to je ok ali posle 3 godine, jel te iste boce mogu da se atestiraju ili moraju nove da dodju?

                        pretpostavljam da ostaju iste ali ajde da resim nedoumicu

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          #27
                          Re: Metan - par pitanja

                          Rezervoari sa auta se skidaju i atestiraju svake tri godine. Kako sam saznao, nove idu samo ako korišćene ne prođu atest zbog neke falinke.

                          Comment

                          • Plinadzija
                            CBC Senator XXL
                            • 29.07.2008
                            • 1514
                            • Paracin

                            #28
                            Re: Metan - par pitanja

                            Dopuna, neces moci da uradis atest vozila ako rezervoari nemaju utisnutu homologaciju na plocici.
                            UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                            Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                            Comment

                            • turutush
                              CBC Početnik
                              • 23.06.2011
                              • 2
                              • Beograd

                              #29
                              Re: Metan pitanje

                              Zdravo svima,
                              Skoro sam kupio svog prvog dizelaša pa me interesuje, pošto vidim da postoji opcija, dali u Srbiji (u okolini Beograda ako je moguće) neko radi ugradnju uređaja za metan na euro 3 dizele.
                              Hvala.

                              Comment

                              • turutush
                                CBC Početnik
                                • 23.06.2011
                                • 2
                                • Beograd

                                #30
                                Re: Metan - par pitanja

                                Zdravo svima,
                                Skoro sam kupio svog prvog dizelaša pa me zanima, pošto vidim da postoji opcija, dali ko u Srbiji (okolini Beograda) radi ugradnju uređaja za metan na euro3 motore.
                                Hvala.

                                Comment

                                Working...
                                X