Metan - par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjov
    CBC Član
    • 23.09.2007
    • 52
    • Bgd

    #31
    Re: Metan - par pitanja

    Uglavnom se radi ugradnja metana na benzince, jer dizeli (jeli) nemaju svecicu, te se konverzije na metan rade ili tako sto se dizna menja svecicom (a onda je to samo metansko vozilo), ili otvaranjem otvora za svecicu na glavi, ako za isti ima mesta.. Takodje, iako metann ima mnogo vecu oktansku vrednost od benzina, cesto mora da se obara kompresija na dizelu..
    Ukratko, sumnjam da postoji i jedan automobilski dizel motor kod nas konvertovan na metan... Samo autobusi...

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      #32
      Re: Metan - par pitanja

      Može li detaljnije objašnjenje ili neki link. Voleo bih makar na slici da vidim takvu konverziju dizel motora na metan.
      Kako se ugrađuju te svećice u glavu,odakle struja za njih? Ma imam milion pitanja u vezi ove teme.

      Comment

      • aivan
        CBC Senator
        • 28.02.2006
        • 247
        • Bograd, Mirijevo

        #33
        Re: Metan - par pitanja

        http://www.cleanairpower.com/duel-faq.php kazu nema svecice, malo dizela se ubrizga da izazove paljenje metana .. i to je to
        Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

        Comment

        • IlijaGM
          CBC Senator XXL
          • 02.12.2008
          • 313
          • Gornji Milanovac

          #34
          Re: Metan - par pitanja

          Bilo je reci o tome pre nekoliko godina u SAT+,i zakljucak je bio da se ugradja ne isplati na pitnicka vozila jer usteda ne bi bila velika,nego samo na autobuse i kamione,koji prelaze mnogo vecu kilometrazu,a i zbog same cene ugradnje.
          Originally posted by zoranbg
          nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #35
            Re: Metan - par pitanja

            @aivan
            Hvala ti na trudu i na postavljenom linku,ali sam tada poželeo da mi drug bjov objasni svoju teoriju bušenja glave i uvrtanja svećice.Eventualno i neku sličicu da postavi.
            Osećam da je to jedna veoma zanimljiva priča.

            Comment

            • bjov
              CBC Član
              • 23.09.2007
              • 52
              • Bgd

              #36
              Re: Metan - par pitanja

              Korekcija - postoje obe varijante - jedna je cista konverzija na metan (ono o cemu sam ja pricao), a druga je mesanje dizela i metana - potrebna su/trose se oba goriva da bi vozilo islo.

              Evo jednog linka ka firmi koja se bavi konverzijama dizel motora na metan:
              Omnitek develops diesel to cng conversion kits and offers new cng engines and hydrogen engines. Air/fuel controllers for gas engines, stationary engines, generators and pumps. We also convert diesel trucks to natural gas. Advanced engine management systems and exhaust emissions control systems. Natural gas emission control systems and fuel control valves. for Euro 4 standards. Engines burning gasoline, diesel and alternative fuels such as compressed natural gas (CNG), liquefied petroleum gas (LPG) and Hydrogen. Diesel engine conversions. Natural gas CNG engine conversions. CNG and LNG locomotive engines.

              Evo i uproscene sheme:


              Niti ih znam niti bilo sta - prvi su izasli na google-u.
              Isecak iz clanka.
              Conversion Steps
              1- Disassemble engine.
              2- Checking components and replace as necessary.
              3- Modify pistons for gas use (lower compression ratio).
              5- Modify cylinder head for spark plugs.
              6- Install camshaft sensor and timing wheel.
              7- Reassemble engine.
              8- Install throttle body, ignition system, gas mixer or fuel injectors.
              9- Tuning of the engine (fuel and ignition).

              Evo jos firmi koje prodaju ignition kitove za dizele sa sve bobinama:
              http://www.gill.co.uk/products/digital_ ... ersion.htm

              Za dalje slike cu ostaviti kolegi Stratosu da izgoogla... Verujem da on kao i sve ostale pametnice ovog foruma vole zanimljive price.... Mozda bi bolo bolje da prvo opale search na google-u..

              Comment

              • Stratos
                CBC Senator XXL
                • 10.09.2008
                • 2594
                • Novi Sad

                #37
                Re: Metan - par pitanja

                Hvala ti na linkovima. Ovo zaista jeste jedna zanimljiva i vrlo opsežna priča. Neću googlati,zadovoljio si moju znatiželju,mada nevidim nigde sliku motora sa ugrađenim kitom.
                Ali,moram dodati da se ne stidim,kada nešto neznam,da pitam da mi se objasni.
                Takođe,ja sam taj koji najmanje zaslužuje epitet pametnice.
                Čemu takav stav?

                Comment

                • bjov
                  CBC Član
                  • 23.09.2007
                  • 52
                  • Bgd

                  #38
                  Re: Metan - par pitanja

                  Sorry pls - pogresno sam protumacio ton pitanja.. Cannon je nazalost pun pametnica, pa sam i tvoj post protumacio kao sarkastican..

                  Comment

                  • Stratos
                    CBC Senator XXL
                    • 10.09.2008
                    • 2594
                    • Novi Sad

                    #39
                    Re: Metan - par pitanja

                    Zaista nije bio. Stavim smajli kada sam sarkastičan. ( )
                    Verovatno da ponekad zvučim arogantno...ali nisam maliciozan.

                    Comment

                    • Ser Zile
                      CBC Početnik
                      • 29.06.2011
                      • 2
                      • Paracin

                      #40
                      Re: Metan - par pitanja

                      Prijatelji,
                      neophodna mi je pomoc odnosno bolje reci savet u vezi fabricki ugradjenog metanskog uredjaja. Naime, vlasnik sam Fiat Miltiple, bipower, 2001, sa 1.6 benzinskim agregatom. Metan tocim u Krusevcu, i u boce stane 23-23,5 kg i sa tom kolicinom uspem da predjem maksimalno 400 km, odnos otvoreni put/gradska voznja je 80:20. Slozicete se da potrosnja od 6kg nije naivna ako znamo da se svi hvale kako ne prelazi vise od 4,5kg, barem ono sto sam po forumima mogao da vidim. Konkretno taksisti u KS mi kazu da predju 550 km gradske voznje. Pri tome tih 400 km koje predjem vozim max 100 km/h. Da li je do stelovanja, ili je nesto drugo neznam ali nesto podhitno moram da uradim jer mi ta autonomija nije prihvatljiva. Cuo sam da u Mladenovcu postoji servis Lorenzo, ili nesto slicno koji moze da pomogne ukoliko je do stelovanja. Ukoliko ima saveta molim za pomoc.

                      Veliki pozdrav,
                      Alex

                      Comment

                      • bjov
                        CBC Član
                        • 23.09.2007
                        • 52
                        • Bgd

                        #41
                        Re: Metan - par pitanja

                        Alex,
                        Ono sto znam pouzdano je za punta (koji trosi drasticno manje od multiple) - meni punto 1.2 natural power trosi 3.5 kg na otvorenom, i 5 kg u gradu (uz dosta auto puta unutar grada). Ova potrosnja se do u gram slaze sa deklarisanom koja dolazi za punta classic i pandu sa 1.2 motorom. Racunam da bi "prave" gradske voznje trosio 5.5kg. Moja potrosnja je merena over and over, tako da je vrlo precizna..

                        Ono sto sam od taksista cuo za multiplu je da "prave" gradske voznje trosi 7.5-8kg, tako da te tvoje brojke i ne zvuce TAKO strasno.. Ipak je multipla veliki i tezak auto, 1.6 motor dosta starije generacije, koji ni benzina ne stedi. Mozda bih sa tim odnosom (80:20) pre ocekivao 5-5.5kg, ali ni ovo nije drasticno daleko.

                        Uostalom, uzmi odnos delkarisane potrosnje benzina punta classica i multiple, i pomnozi moje cifre odozgo, i mislim da ce se sve sloziti...

                        Comment

                        • jevtic
                          CBC Senator XXL
                          • 26.11.2006
                          • 729
                          • beograd

                          #42
                          Re: Metan - par pitanja

                          po gradu može da se vidi sve više autobusa sa CNG uređajima (to su oni autobusi sa grbom na krovu).

                          čak je grad raspisao konkurs za nabavku 10 solo autobusa na CNG pogon.

                          ono što mene zanima. kakva je razlika kad se dizel motor nakači na gas. ono što me zanima je da li ti autobusi koriste neku mešavinu dizel-cng ili čist cng? koliko je teška instalacija koja stoji na krovovima autobusa? kolika je ušteda vožnje autobusa na cng? kakav je dobitak/gubitak snage dizel motora? i koliko se poboljšavaju ekološke karakteristike motora kad se prebace na gas?
                          ex - fabia 1.9 tdi
                          golf 2.0 tfsi

                          Comment

                          • Ser Zile
                            CBC Početnik
                            • 29.06.2011
                            • 2
                            • Paracin

                            #43
                            Bjov,

                            Hvala u svakom slucaju na odvojenom vremenu za savet...Za vikend sam ga odvezao da se uradi dijagnostika, utvrdili smo da mu je ugao paljenja na metan 10,8, a kada ga prebacim na benzin 4...mozda i to ima neke veze...velika je to razlika i svakako utice na potrosnju...ono sto neznam da li je to normalno kada je metan u pitanju...ako slucajno imas info, ili neko od ostalih forumasa, neka javi...

                            Veliki pozdrav,
                            Alex

                            Comment

                            • shommy_kg
                              CBC Veteran
                              • 24.01.2009
                              • 125
                              • Kragujevac
                              • Opel Astra G 1.6 16v

                              #44
                              Nasao sam par tema o metanu i resih da ozivim ovu "najsveziju" iz 2011...Pitanja su sledeca - za oko mi je zapala Astra G, 1.6, 2004-to sa fabricki ugradjenim metanom. Znam da se vodi na 98 ks, ali me interesuje da li je to twinport motor (103 ks) ili "obican" ecotec (101ks)? Ovo pitam jer se svuda provlaci prica da "obican" voli da trosi ulje i da je taj, kako sam ja nacuo, "kontrukcijski" problem resen kod twinport motora. Kako su se pokazale Astre 1.6 CNG? I na kraju, koliko je realna cena 2.700 eura?
                              P.S. Ima atest, 4 nove gume na aluminijumskim felnama, registrovana oko godinu dana, stanje - bez preteranog zagledanja - ok.

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #45
                                Cng je ugradjen ovde ili tamo, atest važi do?
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X