gascina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gascina

    grejem se na gas, da li bih mogao u kola da sipam ovaj gas? Imam izvedenu cev u dvoriste sa ventilom, jos da kupim onakav pistolj za tocenje i eto jeftinoce!
  • srle1
    CBC Senator XXL
    • 08.02.2005
    • 320
    • Beograd

    #2
    To što imaš je zemni gas tj. metan tj. CNG i NE MOŽE se koristiti u LPG instalacijama u vozilima! Potreban je CNG sistem...!A da bi se točio u kola potrebne su male pumpe koje se kače na kućnu instalaciju i preko noći toče plin u auto...
    Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

    Comment

    • Deki
      CBC Senator XXL
      • 18.02.2005
      • 307
      • Beograd

      #3
      Ne radi se o istoj vrsti gasa.

      Kod nas automobili koriste TNG (Tecni Naftni Gas) u evropi se to zove LPG (Liquefied Petroleum Gas). TNG se sastoji se od mešavine Propana i Butana u određenom odnosu.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Re: gascina

        Originally posted by pimpBOY
        grejem se na gas, da li bih mogao u kola da sipam ovaj gas? Imam izvedenu cev u dvoriste sa ventilom, jos da kupim onakav pistolj za tocenje i eto jeftinoce!
        Nemoj to da radiš, opasno je, prtisak kućne instalacije je jako mali pa će ti vratiti gas iz boce u kuću a to može biti BUUM. Da je to moguće, već bi se na buvljaku davno prodavale sprave za točenje...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment


        • #5
          shvatam,... ali secam se da je moj ujak pre 10godina u stojadina ugradio plinski uredjaj i u gepeku je imao obicnu plinsku bocu (onu zutu), jel takav uredjaj ima da se nabavi?? mislim brateeee to je bas dzabe

          Comment

          • dukili
            CBC Veteran
            • 29.08.2005
            • 104
            • pancevo

            #6
            Originally posted by srle1
            To što imaš je zemni gas tj. metan tj. CNG i NE MOŽE se koristiti u LPG instalacijama u vozilima! Potreban je CNG sistem...!A da bi se točio u kola potrebne su male pumpe koje se kače na kućnu instalaciju i preko noći toče plin u auto...
            u kucnoj instalaciji je metan???
            "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
            da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              da metan, a sta bi drugo bilo...lako je zapaljiv, dobro gori bez ostatka.

              koristi se decenijama sirom Evrope.

              komercijalni nazivi su zemni gas ili prirodni gas u najvecem broju jezika a oznacavaju jedno te isto.

              najmanja obracunska jedinica po kojoj se prodaje je 1.000 litara ili 1 kubik i u cevovodu/gasovodu je u gasovitom stanju.

              u autu se ne koristi Gas vec Tecnost, i potpuno je razlicit sistem u svemu od kucne instalacije i kucnih gorionika za grejanje/ kuvanje/ toplu vodu.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment


              • #8
                Re: gascina

                Originally posted by pimpBOY
                grejem se na gas, da li bih mogao u kola da sipam ovaj gas? Imam izvedenu cev u dvoriste sa ventilom, jos da kupim onakav pistolj za tocenje i eto jeftinoce!
                Kada se benzinac preradi da umesto benzina koristi kao gorivo gas onda on trosi propan butan i ono sto mi u Srbiji zovemo "dobar plin na pumpi" je kad je odnos ova dva gasa 30/70% Ako je procenat propana manji auto ima manju snagu sto se jako oseti u voznji. Ono sto sam video u Nemackoj je da na pojedinim pumpama postoji i takozvani "sportski" plin koji je nesto skuplji i kod kog je ovaj odnos 40/60%
                Sa njim auto ide bolje nego i na benzin skoro kao kad sipas umeto 91 benzina 98-cu (skoro NITRO na legalan nacin )

                Ranije za vreme sankcija su taxisti koji su imali plin u kolima u nedostatku pumpi iz kucnih boca prirucnim pumpama pretakali butan u svoja vozila (pumpali) ali ovaj gas mislim da je cist butan i sa njim auto slabo ide. To sam vidjao kod mene u kraju. Pumpa je relativno mala kao nozna za duvanje guma na kolima i ima polugu duzu od 1m i dva creva

                Sto se tice metana kada bi i mogao nekako da ga sabijes iz kucne instalacije od oko 1bar na 10bar koliko je u boci morao bi da nabavis diesel automobil sa ugradjenim gasom. Mada za ovako nesto ipak treba ozbiljnija oprema od one gore navedene + plin iz gasovoda je relativno prljav u smislu raznih mehanickih necistoca i hemijskog sastava.

                Da i Dieseli na plin postoje mozete videti npr. ima slika kod Dore na sajtu (www.autogas.rs) sama prerada je skuplja i od "fast"-a za benzince, a rok otplate uredjaja (kilometraza) zbog velike pocetne investicije je jako velik. Mislim da u SCG to jos niko nije radio

                Veci je dobitak kod diesela na ekologiji pa se u Berlinu i mislim Cikagu voze gradski autobusi (dizelasi) preradjeni na metan.

                Znaci benzinci ne mogu na metan vec samo na propan-butan, dieseli ne mogu na propan-butan vec samo na metan ali se slabo isplati zbog visoke cene prerade vozila

                Comment


                • #9
                  Originally posted by brick
                  u autu se ne koristi Gas vec Tecnost, i potpuno je razlicit sistem u svemu od kucne instalacije i kucnih gorionika za grejanje/ kuvanje/ toplu vodu.
                  u autu (benzincu) se koristi gas, ne tecnost. Gas je samo na pumpama i cisternama (zbog transporta) odnosno rezervoaru auta (zbog skladistenja) kao i bakarnim cevima sve do reduktora tecan jer je pod velikim pritiskom od 10bar usled cega je presao u tecno stanje, dok od reduktora do motora ide pod atmosferskim pritiskom od oko 1 bar i opet je u gasovitom stanju. Resduktor se greje vodom koja hladi motor jer gas u njemu isparava i pri tome okolini oduzima toplotu. Da ovoga nema reduktor (neki ga zovu isparivac) bi se bukvalno 'smrzao'

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Sto se tice metana kada bi i mogao nekako da ga sabijes iz kucne instalacije od oko 1bar na 10bar koliko je u boci morao bi da nabavis diesel automobil sa ugradjenim gasom
                    kakav crni dizel automobil, to nema blage veze sa auto gasom- bilo LPG bilo CNG mogu da se koriste u svakom SUS motoru s tim sto je ekonomicnije u benzincu.

                    pri tome LPG (butan- propan) je na pritisku do 10 bara a metan je na mnogo jacem, oko 20 puta jacem dakle 200 bara i stoga moraju specijalni cilindri/rezervoari i posebni isparivac iz 3 stepena redukcije pritiska.

                    Mislim da u SCG to jos niko nije radio
                    pricaj bas meni malo o tome


                    Znaci benzinci ne mogu na metan vec samo na propan-butan, dieseli ne mogu na propan-butan vec samo na metan ali se slabo isplati zbog visoke cene prerade vozila
                    ne znaci, da si ziv i zdrav iz fabrika odavno izlaze benzinci na metan a dizeli i te kako mogu na propan butan.

                    postoji internet, nemoj tako )


                    Gas je samo na pumpama i cisternama (zbog transporta) odnosno rezervoaru auta (zbog skladistenja) kao i bakarnim cevima sve do reduktora tecan jer je pod velikim pritiskom od 10bar usled cega je presao u tecno stanje
                    bingo, dakle sta se toci na automatu- tecnost.

                    u gradskoj gasovodnoj mrezi se nalazi gas u gasovitom stanju, i sistem distribucije je totalno razlicit i ne postoji uopste reduktor/isparivac kao na autu.

                    a da se podsetimo kolega je pitao da li moze da auto prikaci na javnu gasovodnu mrezu....i odgovor je jedino NE.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Re: gascina

                      shaq
                      Znaci benzinci ne mogu na metan vec samo na propan-butan, dieseli ne mogu na propan-butan vec samo na metan ali se slabo isplati zbog visoke cene prerade vozila
                      Malo si ti to izbrkao Benzinci a i dizeli mogu na oba gasa, goriva ili kako god bi ih nazvali. Potrebna je oprema za neki od tih gasova i to je ono što ih razlikuje. Ako ima opremu za butan-propan ne ide onda na metan i obrnuto.[quote]
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment


                      • #12
                        Re: gascina

                        Originally posted by Dora
                        shaq
                        Znaci benzinci ne mogu na metan vec samo na propan-butan, dieseli ne mogu na propan-butan vec samo na metan ali se slabo isplati zbog visoke cene prerade vozila
                        Malo si ti to izbrkao Benzinci a i dizeli mogu na oba gasa, goriva ili kako god bi ih nazvali. Potrebna je oprema za neki od tih gasova i to je ono što ih razlikuje. Ako ima opremu za butan-propan ne ide onda na metan i obrnuto.[quote:2vtvkdqy]
                        [/quote:2vtvkdqy]

                        izgleda da je tako nisam znao da mogu svi na sve, ali zato sam ovde

                        Comment

                        • Saabo
                          Moderator
                          • 29.09.2004
                          • 1724
                          • Vrbas
                          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                          #13
                          A, sta? Nisi cuo za SAAB-ov motor sto moze da ide na sve... c c c
                          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Saabo
                            A, sta? Nisi cuo za SAAB-ov motor sto moze da ide na sve... c c c
                            Nisam cuo za taj SAAB ali sam cuo za onaj nas tenk koji smo izvozili u arapske zemlje

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #15




                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              Working...
                              X