Oktanska vrednost TNG-a?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dejanan
    CBC Početnik
    • 20.04.2009
    • 2
    • Krusevac

    Oktanska vrednost TNG-a?

    Pozdrav,
    na ovom forumu puno puta je pominjano kako je oktanska vrednost TNG-a 100-110 oktana kao i da bi trebalo povecati predpaljenje za par stepeni, ali sam nailazio i na kontradiktorne cinjenice: prekidac za okt. vrednost pomeren sa 98 na 95 da bi auto bolje radio, MOL prodaje TNG od 93 oktana i sl. U mom slucaju Askona (16sh, karburator) bolje radi sa paljenjem oko nule nego sa fabrickih 10 stepeni kada mi se javljaju detonacije. Da li to znaci da kupujemo gas sa oko 90 oktana ili ja i slicni gresimo u podesavanju?
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    #2
    Re: Oktanska vrednost TNG-a?

    Koliko se ja razumem oktanska vrednost predstavlja otpornost goriva prema samozapaljenju...sto je veca oktanska vrednost manja je mogucnost detonacija...vrednost tng-a,odnosno smese propana i butana bi trebala da bude oko 104...koliko sam citao sada bi trebalo da bude samo propan i da se izbace odredjene primese koje nemaju svrhu...to na Molovim pumpama je marketinski trik i njihova neobavestenost,mada im je plin ok kvaliteta...predpaljenje bi trebalo pomeriti na tng-u ranije od 3-5 stepeni...

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: Oktanska vrednost TNG-a?

      Ako je stvarno 0 stepeni pretpaljenje onda nešto ne štima, tako ni jedna auto neće raditi.
      propan i Butan u kombinaciji imaju oko 100 do 104 oktanski broj. Pojedinačno je velika razlika.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • dejanan
        CBC Početnik
        • 20.04.2009
        • 2
        • Krusevac

        #4
        Re: Oktanska vrednost TNG-a?

        Sto se paljenja tice ono je podeseno na 0 kada je vakum otkacen ali je vakum uzet sa mesta gde je uvek prisutan tako da uvek unosi pomeranje od 10 stepeni osim pod velikim opterecenjem. Inace za taj motor (Askona ’82, 16SH Varajet II ) sam nailazio na razlicite informacije, po jednoj se podesava sa vakumom (Haynes) po drugoj bez vakuma (Autodata i neka uputstva), negde kazu da vakum iz karburatora dolazi sa zadnje strane(nije prisutan na leru) a negde je sa prednje(prisutan uvek) a svuda je podesavanje na 10 stepeni.

        Zna li neko gde se uzima vakum za razvodnik na ovom motoru?

        Sa gore navedenim podesavanjem auto lepo pali, lepo drzi ler i max brzina mu je oko 150-160 km/h, a kada ga podesim na 10 stepeni bez vakuma, kako kaze Autodata, (bez obzira gde je uzet vakum jer je pod gasom u oba slucaja prisutan) auto ima manju snagu i pregreva se, kao da gorivo(TNG) ima manje oktana i trazi manji ugao paljenja.
        Inace svu ovu dilemu ne bih imao da neko od majstora zna kako tacno treba (a menjao sam ih vise) i da neko nekada nije promenio remenicu radilice i stavio drugu na kojoj je sam oznacio GMT-gornju mrtvu tacku. Jedan majstor je uzubljivao po tim oznakama i po njima podesavao stroboskopom i naravno to nije bilo to.
        Trenutno, mislim da je dobro uzubljen: na 10 stepeni po markerima na remenici bregaste, a pomeranjem za 1 zub, u smeru okretanja, klip dolazi u GMT, utvrdjeno preko srafcigera ubacenog kroz otvor svecice . Vracanjem za jedan zub odlazi previse u minus (ispred GMT).

        Da li sam ovde oko uzubljenja u pravu?

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Oktanska vrednost TNG-a?

          Potpritisak mora biti prisutan inače nema svrhe vakumski regulator pretpaljenja. Sasvim normalno da neće raditi kako treba ako namestiš 10 stepeni bez vakuma pa dodaš vakum koji nagura još 10 stepeni na leru.

          (bez obzira gde je uzet vakum jer je pod gasom u oba slucaja prisutan) auto ima manju snagu i pregreva se, kao da gorivo(TNG) ima manje oktana i trazi manji ugao paljenja.
          kad bi to uradio na benzinu video koliko tek on ima malo oktana i spržene ventile ili polupane karike, ne možeš dati 20 stepeni pretpaljenje na leru i očekivati da to radi.

          Uzupčavanje nije dobro i ne radi se od oka. Treba da je u GMT, pretpaljenje se reguliše razvodnikom ili ECU-om svejedno a ne sa lancem ili kaišem.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          Working...
          X