1000 € za projekat ugradnje gasa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pantah
    CBC Veteran
    • 25.03.2007
    • 159
    • Beograd

    1000 € za projekat ugradnje gasa

    Prema cenovniku koji je Agenciji za bezbednost saobraćaja već odobren, podnošenje projekata prepravke vozila se taksira sa 100.000 dinara.

    Projekat je obavezan za sve što nije u skladu sa proizvođačkim projektom (u prevodu za sve inače bi kuio gotov takav auto kakav hoćeš). Za auto gas projekat nije obavezan ako je prepravka vršena u skladu sa tipskim projektom. problem je što se kod nas do sada ni jedna ugradnja nije radila u skladu sa tipskim projektima i što neko vreme nećebiti projekata za mnoga vozila. Na primer postoje projekti za Punto ili Logan ali ne postoji projekat za Ladu 2104 zato što ni jedan proizvođač neće trošiti pare na vozilo koje u njihovim očima "ne postoji".

    Važan detalj je da kod drugih vrsta izmena na vozilu ne važe "tipski projekti" što znači svako vozilo prepravljeno u teretno kako se to radilo recimo u Zastavinoj fabrici u Somboru, biće dodatno opterećeno sa 100.000 na cenu (pardon 120.000 kada se doda i pdv ako firma dodatne troškove naplaćuje od krajnjeg kupca).

    Tako možemo očekivati da od početka februara, kada počinje da se primenjuje pravilnik o ispitivanju vozila drastično poskupi ugradnja svega i svačega na vozilo (kuka koja nije fabrička nego recimo Bosal 100.000 din samo projekat, a onda još i 2000 din za ispitivanje) zamre kako ugradnja gasa tako i promet i ugradnja raznih dodtih stvari na vozilima.

    Predpostavljam da će rezultat biti da će masa izračunati da je kazna za neispitanu prepravku mnogostruko manja od troškova legalizacije te prepravke i da će time hiljade ljudi biti naterano u "sitni kriminal".
    Money for nothin' and chicks for free
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Kako reći nešto a ne umešati politiku na autoforum na ovakve ******štine. Ja sam svestan da se to radi po svetu na taj način jer se švabe dobro raspitaju da li je to već uradjeno za njihov auto a to tamo košta (koštalo je) oko 2500 evra.

    Opet je cilj uzeti pare a ne dati ništa zauzvrat, mizerno, sramotno i jadno. Očekujem ali se nenadam da će biti da sviti umesto u sitni kriminal oterani uzmu jedno ovno i ili trulo jaje i bace na neko pogodno mesto a po mogoćnosti u ustovreme da to urade na istom mestu...

    Dokle će neuki idioti da nam kroje sudbinu. Nekom je cilj da zasutavi sve u ovoj zemlji i to radi veoma uspešno.

    P.S da li ide po veličini, koliko će da košta za kamion?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      ja cutim
      Ti cutis
      On cuti
      Mi cutimo
      Vi cutite

      Oni kradu.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        pa eto, prekinuce ugradnju gasa , smanjice se broj pumpi , servisa. masa ljudi na ulici bez "kore leba " . a onda dodatno polaganje za B kategoriju 600-700 evra.
        nema vozaca,nema automobila. za taj "krem de La krem" koji zivi u oblacima a ne na zemlji bice slobdni putevi,dok se ne na kradu dovoljno i iskoluju decu u inostranstvu,a onda lepo odu i oni za njima. a ovde ce onda da se proglasi slobodna teritorija za naseljavanje iz Azije i Afrike.
        smesi nam se ekoloska buducnost bez automobila ,puteva,ljudi.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • kupac u najavi
          CBC Član
          • 07.08.2011
          • 58
          • BG

          #5
          Ima materijala da se traži politički azil.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #6
            Bit` će: "tresla se gora..." - po običaju! Koliko sam video, u poslednjim zakonskim aktima, sačinjavanje projektne dokumentacije, ne odnosi se na ugradnju uređaja za TNG na serijski proizvedena vozila - kao alternativnog goriva.

            Moguće, da je nešto detaljnija izjava vlasnika (korisnika) vozila i pravnog lica, koje je prepravku izvršilo. Kažem, moguće, jer je na mojem vozilu, u administrativnom smislu, sve odradio ovlašteni servis AMSS.

            Pravilnik o ispitivanju vozila 8_2012.pdf (application/pdf Object)

            Član 4.

            Одредбе овог правилника односе се на испитивање моторних и прикључних возила:

            1) која се појединачно производе, а за које није издато уверење о усклађености са
            прописима о хомологацији;
            2) која се преправљају;
            3) која се увозе као употребљавана;
            4) код којих се, на техничком прегледу или на други начин, утврди неслагање података
            који су уписани у саобраћајну дозволу са подацима из Базе података о возилима.
            ii) Пре стављања у промет, односно пуштања у саобраћај возила из става 1. тач. 1), 2) и 3) овог
            члана, мора се утврдити и да ли ова возила испуњавају услове у складу са прописима о
            техничким условима за возила.

            1.4.4. Уградња уређаја и опреме за погон возила на алтернативна горива (течни
            нафтни гас, природни гас, водоник)
            i) Возила у која су уграђени, односно изграђени уређаји и опрема за погон возила на
            алтернативна горива морају се испитати и утврдити да ли су њихове техничке карактеристике
            у складу са прописима о безбедности саобраћаја на путевима, смерницама произвођача возила,
            одговарајућим прилогом донетим на основу Правилника о испитивању возила као и другим
            пратећим прописима и стандардима.

            Члан 7.
            i) Захтев за испитивање возила подноси власник возила или лице које он овласти.
            ii) Захтев из става 1. овог члана садржи:
            1) име и презиме – назив власника возила;
            2) пребивалиште – седиште (адреса);
            3) разлог испитивања;
            4) извршилац преправке.
            iii) Уз захтев из става 1. овог члана подноси се документација о испитивању возила.

            Изјава правног лица или предузетника који је извршио преправку возила уградњом уређаја
            и опреме за погон на течни нафтни гас мора да садржи најмање следеће податке:
            1) датум уградње;
            2) име и презиме лица која су уградњу извршила;
            3) податке о возилу (марка и тип, VIN ознака – ознака шасије, ознака мотора, регистарска
            ознака, година производње);
            4) усаглашености уређаја и опреме са начином припреме гориве смеше;
            5) врста мотора према начину припреме гориве смеше;
            6) уграђени уређаји и опрема за ТНГ;
            7) подаци о уграђеним уређајима и опреми за погон возила на ТНГ (резервоар,
            мултивентил, водови високог притиска – флексибилни, водови ниског притиска,
            вентил за заустављање/пречистач ТНГ, испаривач/регулатор притиска гаса, гаснонепропусно
            кућиште, електронски уређај за управљање, водови високог притискабакарни
            и/или челични, водови система за грејање испаривача/регулатора притиска
            гаса, пречистач ТНГ).

            Još neke odredbe, koje potvrđuju, da se u stvari ništa ne menja.

            Comment

            • chobo13
              CBC Senator XXL
              • 01.05.2009
              • 1274
              • pozega,srbija
              • AUDI,VW

              #7
              al najcrnje od svega je kad mi kazu da ne priznaju opremu koja je ugradjena u holandiji ili italiji,a najblaze receno,oni su naspram nas izmislili ugradnju gasa u aute..
              i sad se nasao neki pametni strucnjak sa skolom da trazi neke nove zakone i odredbe po pitanju toga,a sve u smislu ojadjivanja ionako napacenog naroda,a daj boze da je i video kako se uopste gas ugradjuje a kamoli nesto detaljnije....

              Comment

              • boban1982
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2010
                • 1106
                • Batajnica
                • SAXO VTS-BIC

                #8
                Nemojte mnogo da se sekirate oko toga,na papiru oni svasta smisle,a u praksi se pola toga ne primenjuje.Ovo je Srbija,a ne Nemacka,koliko god mi tezili ka svabama i slicnim,daleko smo od njih i uvek cemo biti u zaostatku...

                Comment

                • speedplus
                  RIP Bio nam je drug!
                  • 15.01.2007
                  • 2419
                  • LAZAREVAC

                  #9
                  Originally posted by Pantah View Post
                  Prema cenovniku koji je Agenciji za bezbednost saobraćaja već odobren, podnošenje projekata prepravke vozila se taksira sa 100.000 dinara.

                  Projekat je obavezan za sve što nije u skladu sa proizvođačkim projektom (u prevodu za sve inače bi kuio gotov takav auto kakav hoćeš). Za auto gas projekat nije obavezan ako je prepravka vršena u skladu sa tipskim projektom. problem je što se kod nas do sada ni jedna ugradnja nije radila u skladu sa tipskim projektima i što neko vreme nećebiti projekata za mnoga vozila. Na primer postoje projekti za Punto ili Logan ali ne postoji projekat za Ladu 2104 zato što ni jedan proizvođač neće trošiti pare na vozilo koje u njihovim očima "ne postoji".

                  Važan detalj je da kod drugih vrsta izmena na vozilu ne važe "tipski projekti" što znači svako vozilo prepravljeno u teretno kako se to radilo recimo u Zastavinoj fabrici u Somboru, biće dodatno opterećeno sa 100.000 na cenu (pardon 120.000 kada se doda i pdv ako firma dodatne troškove naplaćuje od krajnjeg kupca).

                  Tako možemo očekivati da od početka februara, kada počinje da se primenjuje pravilnik o ispitivanju vozila drastično poskupi ugradnja svega i svačega na vozilo (kuka koja nije fabrička nego recimo Bosal 100.000 din samo projekat, a onda još i 2000 din za ispitivanje) zamre kako ugradnja gasa tako i promet i ugradnja raznih dodtih stvari na vozilima.

                  Predpostavljam da će rezultat biti da će masa izračunati da je kazna za neispitanu prepravku mnogostruko manja od troškova legalizacije te prepravke i da će time hiljade ljudi biti naterano u "sitni kriminal".
                  bez uvrede i ne odnosi se na tebe:
                  Vecu glupost nisam procitao vec godinama.Polako s placanje,nego ajd da rezimiramo:
                  Vozim na primer Yuga od 500eu na gas,kome je istekao atest.Hocu da produzim atest,ali postojeci uredjaj ne odgovara novim propisima,tako da moram uraditi izmene i onda platiti 100.000rsd.Besan na drzavu odlucujem da izbacim uredjaj iz vozila ali, po pravilu,moram ga ponovo atestirati jer auto je sad samo na benzin.Znaci opet 100.000rsd.
                  Ne biva!!!!!!!!!!
                  Jos smo mi sitna boranija za takve cifre.A da ne pricamo o tome kakva je ekonomska situacija u zemlji.Pasteta moze poskupeti i 100% i nece se desiti nista jer ce sa 100rsd otici na 200rsd,ali 100.000rsd,nisu ni politicari bas toliko glupi.Sta mislis,odakle se najlakse puni budzet??? pa iz svake litre goriva koju sipamo u auto/kamion/traktor.A ako predjemo na bicikle,onda slaba vajda.Bicemo mrsaviji i zdraviji,pa ce onda propasti i farmaceutska mafija,pa ce doktorima smanjiti plate pa onda ... ne seku oni granu na kojoj sede
                  Ako kojim slucajem to i bude tako,onda menjam ime servisa u SpeedBike :-)))))))))))
                  Last edited by speedplus; 15.10.2012, 22:24.

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Originally posted by chobo13 View Post
                    ... al najcrnje od svega je kad mi kazu da ne priznaju opremu koja je ugradjena u holandiji ili italiji, a najblaze receno,oni su naspram nas izmislili ugradnju gasa u aute...
                    I to pitanje je regulisano Pravilnikom:

                    Власник, односно корисник возила код кога је уградња уређајa и опреме за погон на ТНГ
                    извршена у иностранству и немају доказ о извршеном испитивању, морају да обезбеде
                    документацију прописану овим правилником.
                    vi) Уколико власник, односно корисник возила поседује доказ о испитивању извршеном у
                    иностранству (посебан документ или је та чињеница уписана у саобраћајну дозволу), а власник,
                    односно корисник не поседује сертификате за наведене уређаје и изјаву уграђивача,
                    испитивање возила се може извршити, при чему у евиденцији остаје фотокопија доказа о
                    испитивању.
                    vii) У случају да се ради о возилу које је произведено са уређајима за погон на ТНГ а та
                    чињеница се не може утврдити из поднете документације о возилу, власник, односно корисник
                    возила мора доставити одговарајућу потврду произвођача или други доказ из кога се могу
                    обезбедити неопходни подаци.

                    Nadam se, da je ovo jasno! Ni u NL ne možete voziti bez atesta, a o cenama ugradnje i certifikata u Nemačkoj, bilo je govora. Neko je spominjao 2000 evra.

                    Cilj je, da ovaj ozbiljan posao, ne može da obavlja nestručno lice i bez dozvole za obavljanje takve delatnosti.

                    Comment

                    • macaneli
                      CBC Senator XXL
                      • 04.08.2008
                      • 327
                      • sremska mitrovica - Genova
                      • S-max

                      #11
                      ja sam isao da pitam za ugradnju gasa u focusa,1800e sa materijalom,sa rukama i sa atestom,isao sam preko prijatelja i cena za mene bi bila 1600e
                      ima se,moze se-nema se,mora se

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Franjo ne zaleći se opet, nije reč o atestu nego o tipskoj modifikaciji auta. To što Nemačkoj il iAustriji košta oko 2500 evra i što ovde hoće da naplate 1000 evra je da je neko platio za "pregled, ili projekat što bi rekle pevaljke" za neki model automobile ali to onda važi za sve automobile tog tipa. Kako je Panata naveo da iam za Punta 2 jer ga radi "zastava" a ko ga je platio ne znam, svi ostali Punto 2 mogu da se ugrade a da ne plate tu ******štinu. Tako je tamo negde, ako su zamislili drugačije onda smo mi kreteni nad kretenima, mi a ne oni.

                        Apropo teme, nije ugradnja gasa sveto pismo, to je monterski posao a ima ko se izborio da nadgleda taj monterski posao i to naravno dobro naplaćuje. To što se ugradnjom gasa bave i oni što ni tri ključa nacrtana nemaju a od iskustva sa automobilima imaju dva sudara, druga je priča... ne treba to mistifikovati, neki mehaničar može daleko više štete napraviti loše uradjenim kočnicama a ne traži mu niko certifikat za taj posao mada kako vidim ide se na to.

                        Računam da će sledeće biti certifikovano duvanje guma sa baš planiskim vazdukom ali mora se kupiti na pumpi uz akscizu naravno a sve to će nadgledati agencija za nekretnine pošto će to automobili uskoro biti


                        Znači ponestalo je para pa da izmislimo sledeći harač. Koji deo tog novca ide kome? Zna li neko?
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Originally posted by Dora View Post
                          Franjo ne zaleći se opet, nije reč o atestu nego o tipskoj modifikaciji auta...
                          Vi čitate između redova, ono, što meni nije vidljivo, iako nosim još dva para okalja (bifokalne naočale)!

                          Pantah pokušava da nas uzbudi, da proveri, kako bi dočekali takvu odluku. A, nije nam prezentirao pomenuti cenovnik!

                          Ja, vidim i tumačim, ono što je u Pravilniku napisano (Prilog 1):

                          3.2. Садржај документације потребне за испитивање која се подноси уз захтев:
                          1) документација о возилу (саобраћајна дозвола, рачун, купопродајни уговор, царинска
                          декларација),
                          2) одобрење преправке које је издала Агенција, односно правно лице, у случају да је
                          предмет испитивања преправка,
                          3) одобрена и оверена техничка документација (опис, скице, цртежи) у зависности од
                          врсте испитивања,
                          4) изјава произвођача, надграђивача или извршиоца преправке о усаглашености
                          преправке са прилогом произвођача возила или уграђених елемената.
                          5) доказ да је измирио обавезе према Агенцији, односно правном лицу, а на основу
                          процедуре коју дефинише Агенција.
                          У случају уградње уређај и опреме за погон на ТНГ није потребно одобрење преправке.

                          Prema tome, u slučaju ugradnje uređaja na TNG, nije potrebna dokumentacija, navedena pod 3)!

                          A, Agencija i Centar AMSS, ovlašten za kontrolu (tehnički pregled) i davanje atesta, imaju dokumentaciju za većinu vozila. Prilikom ispitivanja svih vozila, sačinjena je foto-dokumentacija svih delova instalacije i čuva se u arhivi Agencije. Znači, davanjem atesta za TNG uređaj, ugrađen by Dora, na mojem aveu, može se vršiti ugradnja na sva vozila tog tipa. To bi bila tipska modifikacija. Isto, za sva ostala vozila, pa i za pomenutu ladu, ako je neko, nekad ugradio TNG uređaj i dobio atest u Srbiji.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Pa tako je ali nema Pante da objasni jel ide po veličini ili kako, mene zanimaju kamioni Iz jučerašnjeg razgovora sa vrlo zainteresovanom strankom zaključio sam da će biti ozbiljan rat ako se ovo još gura ili progura

                            Spremio sam kokice i sok
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Pantah
                              CBC Veteran
                              • 25.03.2007
                              • 159
                              • Beograd

                              #15
                              Cenovnik je prema našim informacijama već potpisan u ministarstvu i na žalost bar sledećih šest meseci po objavljivanju neće biti mogućnosti da se menja obzirom da se objavljuje u obliku uredbe (što znači da o njemu odlučuje i vlada a oni neće o istoj stvari da pričaju na manje o d pola godine).

                              Kao što sam napisao, tipski projekti neće morati da se "overavaju u Agenciji" ali lepo pročitajte šta je napisano - mi nemamo vozila o tispkom projektu osim ako neko ne da befel da je "sve to tipski" da bi smanjio socijalni bunt. Realno, prema postojećoj uredbi o cenama Agencije, manji je trošak prijava tipskog projekta nego predviđena cena prijave pojedinačnog projekta.

                              No, kao što reče Dora, spremimo kokice.
                              Money for nothin' and chicks for free

                              Comment

                              Working...
                              X