Prema cenovniku koji je Agenciji za bezbednost saobraćaja već odobren, podnošenje projekata prepravke vozila se taksira sa 100.000 dinara.
Projekat je obavezan za sve što nije u skladu sa proizvođačkim projektom (u prevodu za sve inače bi kuio gotov takav auto kakav hoćeš). Za auto gas projekat nije obavezan ako je prepravka vršena u skladu sa tipskim projektom. problem je što se kod nas do sada ni jedna ugradnja nije radila u skladu sa tipskim projektima i što neko vreme nećebiti projekata za mnoga vozila. Na primer postoje projekti za Punto ili Logan ali ne postoji projekat za Ladu 2104 zato što ni jedan proizvođač neće trošiti pare na vozilo koje u njihovim očima "ne postoji".
Važan detalj je da kod drugih vrsta izmena na vozilu ne važe "tipski projekti" što znači svako vozilo prepravljeno u teretno kako se to radilo recimo u Zastavinoj fabrici u Somboru, biće dodatno opterećeno sa 100.000 na cenu (pardon 120.000 kada se doda i pdv ako firma dodatne troškove naplaćuje od krajnjeg kupca).
Tako možemo očekivati da od početka februara, kada počinje da se primenjuje pravilnik o ispitivanju vozila drastično poskupi ugradnja svega i svačega na vozilo (kuka koja nije fabrička nego recimo Bosal 100.000 din samo projekat, a onda još i 2000 din za ispitivanje) zamre kako ugradnja gasa tako i promet i ugradnja raznih dodtih stvari na vozilima.
Predpostavljam da će rezultat biti da će masa izračunati da je kazna za neispitanu prepravku mnogostruko manja od troškova legalizacije te prepravke i da će time hiljade ljudi biti naterano u "sitni kriminal".
Projekat je obavezan za sve što nije u skladu sa proizvođačkim projektom (u prevodu za sve inače bi kuio gotov takav auto kakav hoćeš). Za auto gas projekat nije obavezan ako je prepravka vršena u skladu sa tipskim projektom. problem je što se kod nas do sada ni jedna ugradnja nije radila u skladu sa tipskim projektima i što neko vreme nećebiti projekata za mnoga vozila. Na primer postoje projekti za Punto ili Logan ali ne postoji projekat za Ladu 2104 zato što ni jedan proizvođač neće trošiti pare na vozilo koje u njihovim očima "ne postoji".
Važan detalj je da kod drugih vrsta izmena na vozilu ne važe "tipski projekti" što znači svako vozilo prepravljeno u teretno kako se to radilo recimo u Zastavinoj fabrici u Somboru, biće dodatno opterećeno sa 100.000 na cenu (pardon 120.000 kada se doda i pdv ako firma dodatne troškove naplaćuje od krajnjeg kupca).
Tako možemo očekivati da od početka februara, kada počinje da se primenjuje pravilnik o ispitivanju vozila drastično poskupi ugradnja svega i svačega na vozilo (kuka koja nije fabrička nego recimo Bosal 100.000 din samo projekat, a onda još i 2000 din za ispitivanje) zamre kako ugradnja gasa tako i promet i ugradnja raznih dodtih stvari na vozilima.
Predpostavljam da će rezultat biti da će masa izračunati da je kazna za neispitanu prepravku mnogostruko manja od troškova legalizacije te prepravke i da će time hiljade ljudi biti naterano u "sitni kriminal".
Comment