Originally posted by imlek
View Post
Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem
Collapse
X
-
Evo i ja da dodam sa iskustvom iz Vinče.
Ja sam se zakazao još pre mesec dana. Juče sam ugradio CEO NOV tng uređaj u ovlašćenom servisu, sve po PS u. Kada sam stigao na atest, opšti haos!? Dolaze ljudi koji juče "nisu prošli" pa se nešto pregleda ispred, pa ako "zadovolji" kriterijume uteruje se i slika pa onda maltretiranje sa papirima, plaćanjem i na kraju, čekaš da se svi pregledaju (a ima ih otprilike bar duplo više nego na spisku) pa tek onda čekaš da tamo neko krene da pravi nova uverenja (ako se radi re atest) a ako se radi nov atest, onda papiri stižu u nekom roku (zavisi od AGENCIJE za motorna vozila ili tako neka agencija).
E sad, o čemu se radi, meni produžen atest za još pet godina, jer je nova instalacija, a neću dobiti nikakve papire od agencije.
Predpostavljam da neće biti problema na tehničkom, jer, dobiću neku nalepnicu i nov papir kao uverenje do kada mi važi atest (valjda 5 godina od sada).
Uzgred, ko god hoće da ide na re atest ili na atest, mnogo je jeftinije u krajnjem zbiru ako se ode u neku "krštenu" radionicu, jer, tamo dobiješ sve popunjene izjave, potvrde, originale atesta za bocu i ostale delove, sve lepo piše i ne mora da se vraćam po 5 puta te fali ovo, ono, nije dobro, može da prođe, ne mora i sl.
U ponedeljak idem po tu nalepnicu i novo uverenje koje će važiti tih 5 godina, pa pravac na tehnički i ako bude nekih problema, javiću.
Kada se pogleda kako je sve ugrađivan TNG uređaj i sl. ovo možda i nije loša stvar što se radi. Cela je poenta da ne bude "povlaštenih", da neko ima uređaj za TNG a da nema u opšte atest i da se tako vozi a mi boranija što sve plaćamo da budemo samoovce za šišanje.
Onda će i servisima biti lakše, postojaće neki red, zna se ko za šta od tih delova odgovara i sl.
Ako nije reklama, ja mogu da napišem u kom sam servisu sve uradio i čim su videli u Vinči koji je servis, bukvalno su znali da je sve u redu, prepisali oznake, pregledali i rekli VOZI!
Comment
-
-
@gago2
Nema uplatnica, samo na kraju platis kod njih 6000 i to je sve.
@banebg81
U ponedeljak idem po tu nalepnicu i novo uverenje
Ovde se na kraju dobije potvrda o ispravnosti uredjaja i opreme za pogon vozila na tecni naftni gas, gore levo pise agencija za bezbednost saobracaja , a ispod da je ovlasceno lice amss. Ova potvrda izgleda slicno onoj sa sajta agencije. Na dnu potvrde je nalepnica koju oni skinu i zalepe za unutrasnji stub vozila.
Po meni to je to, i da nikakvo uverenje vise ne dobijamo potrebno za registraciju, ja pitah tamo, oni mi rekli sa tim papirom na registraciju i nista vise o uverenju od agencije.
Comment
-
-
Evo kako je to kod nasih suseda u Hrvatskoj sto se tice propisa:
"E,ovako to ide u HR!
Ugradiš plin kod ovlaštenog servisera(samogradnja ne postoji od 1.1.2002.uz što se veže i ostalo)obaviš prvo punjenje,ovjera kartona ispravnosti sistema za punjenje.Vaganje vozila je s punim spremnikom plina i 90%benzina....teoretski,bez vozača,pa direkt na atest u stanicu za TP.Nije potrebna nikakva potvrda MUP-a.Vaganje se vrši zbog promjene mase praznog vozila zbog mogućih problema oko prijevoza roba.Kada obaviš atest,ovlaštena osoba mail-om pošalje dokumente u ovlaštenu organizaciju i za cca 5 dana atest je na kućnoj adresi.Cijena je 120 eur.Kada dobiješ atest posjetiš TP,(može i bez vozila pošto se samo prepisuju podaci),tamo upišu nove podatke u prometne dokumente,odeš na MUP,ovjeriš to i postupak je gotov,to košta 25 eur.Kod nas je svojevremeno nastao problem spremnika.Do 2010.se je radio periodični pregled svakih 5 godina,odnosno novi se je mogao ugraditi bez provjere do 2 godine starosti.Od 2010.se može legalizirati svaki odobreni spremnik do 10 godina od datuma proizvodnje bez provjere(ako ga ugradiš u 8-oj godini dobiješ ograničenje na dvije godine ali samo spremnika). .Isto tako spremnik važi 10 godina i mora se mijenjati(inspekcija za te posude pod tlakom je ukinuta).Jednom napravljen i odobren atest važi neograničeno u tom vozilu.....znači nije potrebno raditi atest dok god imaš plin u tom vozilu,mijenja se samo spremnik nakon 10 god.Papirologija zamjene spremnika košta 25 eur i upisuje se u rubriku napomene(nije potrebno mijenjati knjižicu plinskog uređaja kao ni prometnu).
Nadam se da vas nisam ugnjavio i da ste shvatili.Mislim kako vas vaši nadležni malo previše gnjave s papirologijom(zbog novca vjerojatno)ali morati će popustiti kroz neko vrijeme jer je postupak univerzalan(vezan uz pravilnik 67R) u EU osim što svaka država zadržava pravo da propiše strože kriterije pri ugradnji uređaja u smislu opreme,recimo kod nas prozračivanje prljažnog prostora jedan odzračnik,Talijanski propis kaže dva i tako neke sitnice ali to je sad nebitno.
Od papirologije za atest:
Izjava servisera
Certifikat spremnika
Certifikat isparivača
Vaga
Prometna
Cijena plina.....EU kaže kako cijena plina kao alternativnog goriva ne smije prelaziti 55%cijene benzina i to se kod nas poštuje već dulje vrijeme...trenutno je LPG 4,60 kn,cca 0,60 eur.
Vidim da vas ponovo šalju na atest koji će vrijediti neograničeno.....kod nas su "stare"ateste prije 1.1.2002.jednostavno ostavili da budu takvi kakvi jesu dok auti ne "umru"jedino što su upali u novi zakon u smislu zamjene spremnika svakih 10 godina,znači plate onih 25 eur ,u toj cijeni im je nova knjižica za spremnik koju dobiju poštom na adresu.
Tako da se kod nas raspoznaju kategorije stari i novi atest a razlika je samo u dokumentaciji ali nema ponavljanja atesta za isto vozilo."
Comment
-
-
Jest skoro isto samo malo razlicito. Ne bi me iznenadilo da od sledece godine svake registracije moramo da idemo na novi atest pregleda vozila ili bar reviziju koja ce da kosta jedno 30tak eur u drzavnu kasu.
A da, Hrvatska od 1. ulazi u EU a mi, koji cemo krivak tamo kad nismo ni za ovde...UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
Comment
-
-
Opaaa:
Novi atest nije obavezan:
"You are reading this for the wrong reason..."
ENDYMION, Dan Simmons
Comment
-
-
govnjiva motka i udri.You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Ja sam uradio reatest pre 5 dana plus nova saobraćjna zbog povećanje kilaže(nisu upisali prvi put ali im to ne smeta da ne priznaju svoju grešku) plus što su mi povećali kilažu toliko da ni tri čoveka ne mogu više da vozim plus.. Ko će sad da ode u minus?
Umaltretirano je na stotine vozača, finansijski i živčano. Sad je "pa šalili smo se" ...
Comment
-
Comment