Kao što neki već znaju bilo je reči o predlogu cenovnika Agencije za bezbednost saobraćaja za davanje "tipskog odobrenja" za ugradnju autogasa. Tada je prašinu digao predlog od 1000€ po modelu vozila. Već tada sam naznačio šta se može očekivati u vezi sa prihvatanjem ili tačnije neprihvatanjem projekata koje daju proizvođači autogas opreme. No u svakom slučaju reakcija na cenu sa više strana je dovela do toga da se cena odobrenja smanji na 200€ po modelu vozila uz dodatnih 3300 din za "manipulaciju dokumentima".
U međuvremenu polako ističe rok za početak primene pravilnika o ispitivanju vozila, kao i početak primene baze ispitanih vozila u Agenciji. (12 februar)
Na žalost analizom cenovnika zaključujemo da će atest poskupeti više nego duplo jer se dodaju nameti od 3000 din za izdavanje uverenja od strane ABS i 3300 za manipulaciju papirima - takođe ABS. Pored toga predpostavljamo da će poskupeti i ugradnja jer će ugrađivači morati da izvade štetu za dobijanje tipskih projekata.
Kako to izgleda po tumačenju ABS (za sada usmenom)? Ugrađivač će podneti svoj projekat za ugradnju u zastavu 101 55 kw što ga košta 233 €, pa onda podosi poseban projetkat za Zastavu 101 65 kW jer nije isti motor!
Pitanje je dali će biti prihvaćeni projekti koje bi eventualno davali uvozinici opreme uz spisak mesta koja su ovlašćena da izvrše takvu ugradnju, što bi drastično smanjilo ukupne troškove koji bi se na kraju prebili preko leđa kupaca ali i prihod Agencije.
Uglavnom, oseća se želja za vrlo krutom primenom onoga što je napisano u Zakonu o bezbednosti saobraćaja i pravilniku o ispitivanju ali i pored pregovora o odlaganju ovako restriktivnog pravilnika postoji i priča o tome da će MUP učiniti sve da do toga ne dođe i da će kažnjavati tehničke preglede koji nakon 12. februara prime uverenje koje nije izdato od strane ABS po "važećem" pravilniku.
Uglavnom predstoji nam interesantih 15nestak dana (u kojima vam preporučujem da završite sve predmete ispitivanja koje možete, za svaki slučaj), inače će se, po pravilniku, krajnji kupac šetkati sa papirima levo desno i gore dole ko mlad majmun.
Pošto svi znamo da će duplirani troškovi i učetvorostručeno maltretiranje rezultirati odlaskom cele struke u ilegalu mogu samo da svima zahvalim da lepoj, dugogodišnjoj saradnji.
U međuvremenu polako ističe rok za početak primene pravilnika o ispitivanju vozila, kao i početak primene baze ispitanih vozila u Agenciji. (12 februar)
Na žalost analizom cenovnika zaključujemo da će atest poskupeti više nego duplo jer se dodaju nameti od 3000 din za izdavanje uverenja od strane ABS i 3300 za manipulaciju papirima - takođe ABS. Pored toga predpostavljamo da će poskupeti i ugradnja jer će ugrađivači morati da izvade štetu za dobijanje tipskih projekata.
Kako to izgleda po tumačenju ABS (za sada usmenom)? Ugrađivač će podneti svoj projekat za ugradnju u zastavu 101 55 kw što ga košta 233 €, pa onda podosi poseban projetkat za Zastavu 101 65 kW jer nije isti motor!
Pitanje je dali će biti prihvaćeni projekti koje bi eventualno davali uvozinici opreme uz spisak mesta koja su ovlašćena da izvrše takvu ugradnju, što bi drastično smanjilo ukupne troškove koji bi se na kraju prebili preko leđa kupaca ali i prihod Agencije.
Uglavnom, oseća se želja za vrlo krutom primenom onoga što je napisano u Zakonu o bezbednosti saobraćaja i pravilniku o ispitivanju ali i pored pregovora o odlaganju ovako restriktivnog pravilnika postoji i priča o tome da će MUP učiniti sve da do toga ne dođe i da će kažnjavati tehničke preglede koji nakon 12. februara prime uverenje koje nije izdato od strane ABS po "važećem" pravilniku.
Uglavnom predstoji nam interesantih 15nestak dana (u kojima vam preporučujem da završite sve predmete ispitivanja koje možete, za svaki slučaj), inače će se, po pravilniku, krajnji kupac šetkati sa papirima levo desno i gore dole ko mlad majmun.
Pošto svi znamo da će duplirani troškovi i učetvorostručeno maltretiranje rezultirati odlaskom cele struke u ilegalu mogu samo da svima zahvalim da lepoj, dugogodišnjoj saradnji.

Comment