Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pantah
    CBC Veteran
    • 25.03.2007
    • 159
    • Beograd

    Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem

    Kao što neki već znaju bilo je reči o predlogu cenovnika Agencije za bezbednost saobraćaja za davanje "tipskog odobrenja" za ugradnju autogasa. Tada je prašinu digao predlog od 1000€ po modelu vozila. Već tada sam naznačio šta se može očekivati u vezi sa prihvatanjem ili tačnije neprihvatanjem projekata koje daju proizvođači autogas opreme. No u svakom slučaju reakcija na cenu sa više strana je dovela do toga da se cena odobrenja smanji na 200€ po modelu vozila uz dodatnih 3300 din za "manipulaciju dokumentima".

    U međuvremenu polako ističe rok za početak primene pravilnika o ispitivanju vozila, kao i početak primene baze ispitanih vozila u Agenciji. (12 februar)

    Na žalost analizom cenovnika zaključujemo da će atest poskupeti više nego duplo jer se dodaju nameti od 3000 din za izdavanje uverenja od strane ABS i 3300 za manipulaciju papirima - takođe ABS. Pored toga predpostavljamo da će poskupeti i ugradnja jer će ugrađivači morati da izvade štetu za dobijanje tipskih projekata.

    Kako to izgleda po tumačenju ABS (za sada usmenom)? Ugrađivač će podneti svoj projekat za ugradnju u zastavu 101 55 kw što ga košta 233 €, pa onda podosi poseban projetkat za Zastavu 101 65 kW jer nije isti motor!

    Pitanje je dali će biti prihvaćeni projekti koje bi eventualno davali uvozinici opreme uz spisak mesta koja su ovlašćena da izvrše takvu ugradnju, što bi drastično smanjilo ukupne troškove koji bi se na kraju prebili preko leđa kupaca ali i prihod Agencije.

    Uglavnom, oseća se želja za vrlo krutom primenom onoga što je napisano u Zakonu o bezbednosti saobraćaja i pravilniku o ispitivanju ali i pored pregovora o odlaganju ovako restriktivnog pravilnika postoji i priča o tome da će MUP učiniti sve da do toga ne dođe i da će kažnjavati tehničke preglede koji nakon 12. februara prime uverenje koje nije izdato od strane ABS po "važećem" pravilniku.

    Uglavnom predstoji nam interesantih 15nestak dana (u kojima vam preporučujem da završite sve predmete ispitivanja koje možete, za svaki slučaj), inače će se, po pravilniku, krajnji kupac šetkati sa papirima levo desno i gore dole ko mlad majmun.

    Pošto svi znamo da će duplirani troškovi i učetvorostručeno maltretiranje rezultirati odlaskom cele struke u ilegalu mogu samo da svima zahvalim da lepoj, dugogodišnjoj saradnji.
    Money for nothin' and chicks for free
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    u kratkim crtama,ugraditi sekvencijalni uredjaj u,recimo,Punta ce kostati u proseku duplo.Ili manje vise 700-800eu sa svim papirima.Takoreci,drzava se ugradila sa 20% pdv-a + 200 za papire + za tipske projekte,a to je u proseku preko 350eu,dok je proizvodjac uredjaja zaradio 30-50eu,uvoznik 20eu,instalater 80-100eu,brza posta 500rsd... a od te zarade moraju platiti porez i prirez i oduzeti troskove.A drzava za tri papira A4,preko 350eu.
    Sve u svemu,ko radi,nemora se bojati gladi,jer unapred zna da ce umreti od gladi.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Ukratko i u prevodu, sad treba uložiti desetak iljada mrskih novaca i odraditi najviše korišćene modele kod nas a onda napalćivati ilegalcima 100 evra po komadu il imanej svejdno, to su radili braća Hrvati na naše ugradnje koej su atestirali kod njih, takodje i nemci samo je cifra bila od 150 do 250 evra i mnogi drugi.

      Ono što mi nije jasno je da li svako ponaosob mora izvaditi to uverenje ili se priznaje da je za taj model neko to već uradio.' Tako se radi u Njemačkim zemljama, ako je neko platio za BMW taj i taj model svi ostali se pozovu na to i ne plaćaju ništa. Naravno to tamo košta od 1500 do 2500 evra pa me ne čudi veličina zinutog ****ta ovih naših na 1000 evra jer to je sa popustom naravno srazmerno našim mogućnostima...

      Ja sam već odavno raskrstio da je ovo propao posao i da neću oko toga da se sekiram ali ću maksimalno iskoristiti moj smisao za pljuckanej da se napljuckam na sve.

      Dobio sam dojavu da se kreće u pohode na neprijavljene i to naravno baš sad kad treba oteti novce a dok su svi upropaštavali ovaj posao počev od uvoznika pa nadalje niko ništa...


      Mene takodje zanima kome će sad prodati hiljade uredjaja i kome će biti srećni za čestitanje majčinog dana kad skroz stane posao.

      Plastenik bato, ili što moj uvaženi kolega ekologičar advokat kaže "sjenik" pa paradajz i pecanje
      Menjamo 2 paradajza za jaje, 5 za mleko itd...

      Ukratko, selo gori a baba se češlja...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • tomamega
        CBC Senator XXL
        • 19.03.2009
        • 715
        • Beograd / Crna burma, prim. prev.
        • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

        #4
        Originally posted by Dora View Post
        Ja sam već odavno raskrstio da je ovo propao posao i da neću oko toga da se sekiram ali ću maksimalno iskoristiti moj smisao za pljuckanej da se napljuckam na sve.
        Svi mi moramo da pronađemo neki način, neki izlaz da ne bismo poludeli u ovoj zemlji. Ili da se ne bismo

        Činjenica jeste da je potrebno što više novca za državni budžet i za budžete diskutabilnih agencija i uprava. I što je najžalosnije, čak i da ugradnja plina poskupi koliko je najavljeno, ipak će se i dalje voziti na plin. Cena goriva (benzin, dizel) će biti sve skuplja, samo će ušteda na plinu biti sve manja. Ali će je i dalje biti

        Comment

        • Pantah
          CBC Veteran
          • 25.03.2007
          • 159
          • Beograd

          #5
          Originally posted by Dora View Post
          ...

          Ono što mi nije jasno je da li svako ponaosob mora izvaditi to uverenje ili se priznaje da je za taj model neko to već uradio.' Tako se radi u Njemačkim zemljama, ako je neko platio za BMW taj i taj model svi ostali se pozovu na to i ne plaćaju ništa. Naravno to tamo košta od 1500 do 2500 evra pa me ne čudi veličina zinutog ****ta ovih naših na 1000 evra jer to je sa popustom naravno srazmerno našim mogućnostima...

          ...
          Čitajući Zakon pominju se privrednici, pravna lica i preduzetnici koji podnose zahtev, zahtev se odobrava sa uslovom da ugradnju vrši onaj koji je podneo zahtev. Ja ovo tumačim dvojako. Mož biti da će prihvatiti da na jednom zahtevu budu navedena sva mesta gde se taj projekat ugrađuje na taj način, al može i pravnički kruto - subjekat je subjekat i ne širi se dalje.

          S druge strane ko od ugrađivača radi prema "projektu". Zar mislite da će neko da gubi pravo na rad (ispitivanje) edabi nekome gledao kroz prste kad donese projekat za full kit, izjavu ugrađivača koja tome odgovara a stanje ugradnje ne odgovara tim papirima? Ko hoće svoju hibridnu varijantu moraće najverovatnije sam da zalegne iza projekta (mislim, jelte, finansijski).

          Jasno je da bi i samo primenom sitema "gotov projekat (proizvođača opreme)-izjava-pregled" bez naknada za ABS poskupela ugradnja samom činjenicom da ugrađivač mora da se pridržava projekta.

          Zašto nema smajli "ilegala"?? (može i "građanska neposlušnost" pošto mu to dođe politički korektan izraz.)
          Money for nothin' and chicks for free

          Comment

          • gorky
            CBC Senator XXL
            • 08.06.2007
            • 860
            • Vojvodina,Kikinda

            #6
            kazu da su hanibala spasle ovce,rim su spasle guske,ja samo ne znam dokle cemo mi verovati da ce nas spasti ovi majmuni...takodje bih im od srca pozeleo da mi se napasu jajca ko zeka kelerabe...sorry,morao sam

            Comment

            • stevak
              CBC Senator XXL
              • 31.05.2009
              • 1215
              • Zemun
              • Saab 9000 cs 2.0T

              #7
              Ova vest samo na prvi pogled nema veze sa temom: Nezadovoljan uslugom hteo da zapali kafanu




              A ni ovo nije slučajno:



              I da se razumemo- volim ja moju zemlju, ali ne volim šta se od nje radi.
              Last edited by stevak; 28.01.2013, 21:07.
              ex SAABotražitelj

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8
                a krenulo je od bezobraznog atesta,onda se nisu svi ugradjivaci bunili.pa i sad ce nekim retkim da odgovara.
                tako je to .
                sto kazu rece neki nemacki oficir u prvom ili drugom svetskom ratu.
                "cudni su Srbi narod,popalis im stale,zapalis seno,odvedes zene i decu, i kad mu ubijes kera on tek tad uzme sekiru da se brani."
                al kasno,a i nemozes sekirom na pusku.
                stavite prst na celo,skupite se. i uradite nesto,al da se cujete i vidite.

                PS : dzaba ti Doro,doci ce ti i po taj paradajz
                PS: @ Pentah koliko se secam kada se uvodio atest po ceni koliko skoro kosta i ugradjivanje venturija (ruke ) onda nije bilo "temporali closed " .?! i sto neko ne lupi rukom u sto ili neciju glavu na tim sastancima kojima prisustvujes ?!?
                sta je uopste sa svima nama ?!?
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • chobo13
                  CBC Senator XXL
                  • 01.05.2009
                  • 1274
                  • pozega,srbija
                  • AUDI,VW

                  #9
                  vest o nekakvim promenama sa atestom auto gasa je procurela prethodnih dana,tako da su danas bili ljudi iz cmv kod mene i skoro ceo dan ostadosmo oko atestiranja sto gasa sto prikolica rucne izrade.i u tom polju su smislili jeba...u,takodje preko te ABS...a kako sve to da izvedu,to je pod vel znakom pitanja.mislim da ce sami sebi uskociti u stomak i da ce pola atestiraca iz ams cmv otpustiti kao visak.A sve zahvaljujuci nekoj tamo mlogo dalekoj jevropi i par nazovi strucnjaka koji su kao ko zna gde zavrsili neke vakultete i oni se sad u sve razbiraju...
                  i uvek ti je kod nas bila parola ZASTO DA IDE SVE PROSTO KAD MOZE I KOMPLIKOVANO!!
                  nikad lakse i brze i za normalne novce se nije dobijao atest,a da mora da bude po propisu koji jos uvek vaze do 12.febr ove god. sledece sto nam sleduje ako uopste mislimo da se opstane i doakne drzavi da pravimo udruzenje kao doktori i advokati,pa bi onda i nas nesto pitali..ovako ima da zamremo kao dinosaurusi...
                  atestirao sam danas moja dva auta i miran sam 5god?sta posle?
                  gorky,podrzavam sve u vezi one kelerabe,hehe,cisto da se ne ponavljamo,mozda se ovi sa uzdignutim da kazem diplomama uvrede...

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    PS : dzaba ti Doro,doci ce ti i po taj paradajz
                    PS: @ Pentah koliko se secam kada se uvodio atest po ceni koliko skoro kosta i ugradjivanje venturija (ruke ) onda nije bilo "temporali closed " .?! i sto neko ne lupi rukom u sto ili neciju glavu na tim sastancima kojima prisustvujes ?!?
                    sta je uopste sa svima nama ?!?
                    Ne bih da ovo preraste u svadju...

                    Ko ugradjuje gas u kola za 5000 je magarac isto i za njega važi zeka i keleraba. Ko misli da je to previše, neka otvori radnju pa ugradjuje za te pare pa će i sam videti koliko će kelerabe pojesti. Ko nema pojma koliko košta radnja i radnik, nek prestane da jede kelerabu.

                    Koliko znam on je mnogo puta lupao o sto ali je to isto kao da je mačem sekao vazduh ili seckao vodu za piliće...
                    Situacija je takva kakava je a sve smo mi krivi, ne samo na ovom polju nego uopšte, svi ste pametni kako je to šlajzvrca pa i ovi što namete nameću, nije dakako ni svemirska nauka a sa ovim sekventima je postalo monterstvo ali opet i na ovom forumu postoje dokazi u bezbroj tema da nije ni samo montirati, opet moraš imati nešto u vugla, nije dosta samo gugla...

                    Ja nisam hteo evropu nikad, meni je bilo dovoljno da odem ponekad, vi ste hteli sad je imate, šta je sporno?? Milili ste da je to med i meleko, mislite i sada da je tamo znatno bolje?


                    Za paradajz, neka dodju, pitanje je kako će da odu...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • gorky
                      CBC Senator XXL
                      • 08.06.2007
                      • 860
                      • Vojvodina,Kikinda

                      #11
                      ja bas citam kako su iranci uspesno poslali 120 majmuna u svemir i uspesno ih vratili,mislim da bi bilo bolje da smo njima dali zemlju,nego emiratima,pa neka organizuju carter letove,a nase majmune ne moraju da vracaju,vise bi nam se isplatilo...

                      Comment

                      • Pantah
                        CBC Veteran
                        • 25.03.2007
                        • 159
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by zoranbg View Post
                        a krenulo je od bezobraznog atesta,onda se nisu svi ugradjivaci bunili.pa i sad ce nekim retkim da odgovara.
                        tako je to .
                        sto kazu rece neki nemacki oficir u prvom ili drugom svetskom ratu.
                        "cudni su Srbi narod,popalis im stale,zapalis seno,odvedes zene i decu, i kad mu ubijes kera on tek tad uzme sekiru da se brani."
                        al kasno,a i nemozes sekirom na pusku.
                        stavite prst na celo,skupite se. i uradite nesto,al da se cujete i vidite.

                        PS : dzaba ti Doro,doci ce ti i po taj paradajz
                        PS: @ Pentah koliko se secam kada se uvodio atest po ceni koliko skoro kosta i ugradjivanje venturija (ruke ) onda nije bilo "temporali closed " .?! i sto neko ne lupi rukom u sto ili neciju glavu na tim sastancima kojima prisustvujes ?!?
                        sta je uopste sa svima nama ?!?

                        Neće da preraste u svađu.

                        Kao što sam i prošli put napisao, cena atesta nije promenjena u evrima a jeste u dinarima i to nakon popriličnog broja godina. A bunili su se ugrađivači koji sve vreme "prate kurs" jer nikad i nisu "držali cene" u dinarima. Inače Dora je u pravu za cene ugradnje. Staro Srpsko skakanje u tuđ tanjir (iliti dumping cene) je uništilo i kvalitet ugradnje i renome struke. Zbog toga ste dali ugalj u ruke ložaču koji unaokolo potiče teoriju da samo on lično spašava Srbiju od fušeraških gasadžija.

                        Druga stvar je, da zbog lupanja šakom o sto, nisam poželjan na sastancima te tako na njima ne učestvujem već dve godine a u medijima nisam više od godinu dana (zato što sam lupao gluposti koje nisu zdrave po dobrobit firme kojoj policija kroji kapu).

                        Nije da sam ogorčen zbog toga, ne mislim da sam ja jedini koji ima šta da kaže, niti smatram da je bilo ko izgubio zbog toga. S druge strane sramota je da su zainteresovani (ugrađivači i uvoznici) dozvolili da ih rascepkaju u niz udruženja tako da ni jedno ne može da kaže da iza sebe ima bilo kakav bitan broj firmi ili radnika pa ih niko i ne ferma i ne zove na razgovore. Možda ja nisam bio u pravu kada sam insisitirao da se svi učlane u AGAS, možda sam trebao da navijam za neku drugu grupaciju ali u svakom slučaju glavna reč nije AGAS nego SVI. Sada možete da pišete predstavke sa po tri potpisa na kraju, a umesto glasa stotinjak zaiteresovanih kapu vam kroji jedan (1, za one koji su jači sa brojevima) glas iz MUP. Ko je zainteresovan neka se malo raspita pa će da sazna kako je došlo do cele ove priče.
                        Money for nothin' and chicks for free

                        Comment

                        • speedplus
                          RIP Bio nam je drug!
                          • 15.01.2007
                          • 2419
                          • LAZAREVAC

                          #13
                          Originally posted by Pantah View Post
                          Ko je zainteresovan neka se malo raspita pa će da sazna kako je došlo do cele ove priče.
                          cisto iz radoznalosti,gde se moze raspitati???

                          Comment

                          • Plinadzija
                            CBC Senator XXL
                            • 29.07.2008
                            • 1514
                            • Paracin

                            #14
                            Znaci sami smo krivi?

                            A sta ce onda biti sa Vasim ljudima koji ce definitivno biti visak? Jel su i oni krivi sami? Nije mi namera da se svadjam ali malko mi bode oci ovakva konstatacija.

                            Ako je uslov da mozemo da radimo i zaradimo za zivot da "udjemo u sindikat" to onda nije mnogo daleko od onoga "da platimo sindikatu da nam se ne bi desilo..."

                            U svakom slucaju promenicu delatnost, ne zelim da zavisim od odluke policijskog vrha niti od bilo kakve asocijacije. Makar dok nam se drzava ne dovede u red.
                            UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                            Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                            Comment

                            • tomamega
                              CBC Senator XXL
                              • 19.03.2009
                              • 715
                              • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                              • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                              #15
                              Originally posted by Plinadzija View Post

                              U svakom slucaju promenicu delatnost, ne zelim da zavisim od odluke policijskog vrha niti od bilo kakve asocijacije. Makar dok nam se drzava ne dovede u red.
                              Onda slobodno možeš da promeniš zemlju, jer je situacija ista ili slična u bilo kojoj drugoj "delatnosti".

                              Nisam iz vaše priče, ali znam da se tačno zna u svakoj oblasti ko može da zarađuje. Nekome je sve dozvoljeno (nema primene zakona), a protiv nekoga se rigorozno primenjuje zakon. Jednostavno, živimo u visoko monopolizovanoj zemlji jer nema solidarnosti i organizovanog otpora. Ne može pojedinac (zvao se on Panta ili Dora) ništa da urade sami. A nama, na žalost, solidarnost i sloga fale u poslednjih pola milenijuma

                              Comment

                              Working...
                              X