Prema rečima direktora "Vital gasa", u litru gasa koji se prodaje po ceni od 54,5 dinara porez na dodatu vrednost čini 8,31, a akciza je 6,23 dinara, tako da u državnu kasu ide 14,54 dinara.
“Cena bez poreza i akcize je 39,96 dinara i kada se oduzmu transportni troškovi, koji su u proseku dinar za litar, dolazi se do 38,86 dinara. Kako je veletrgovinska prodajna cena 32,30 dinara za litar, dolazi se do toga da je zarada trgovaca 6,56 dinara po litru, tako da nema govora o trgovinskim maržama od 15 ili 20 dinara”, kažu u „Vital gas tehnolodži”.
Znači da veletrgovine kupe kajmak. Ogradi se ovaj veletrgovac cifrom od 6,56 dinara zarade, a zaboravi da kaže koja je njegova VP marža.
Ljudi moramo organizovati jedan ozbiljan bojkot ovih dana, ajde nek admin ili neko otvori temu bojkot (ako vec nije, posto samo ovih dana zauzet pa ne pratim), da se dogovorimo i da vidimo ko je za.
...
Na radost potrošača, početkom sledeće nedelje na pumpama Srbije doći će i do pada cena auto-gasa za oko tri dinara po litru, što je prvo pojeftinjenje ovog derivata od juna ove godine.
- Očekujemo da će gas sledeće nedelje pojeftiniti za dva do četiri dinara, međutim te cene se neće dugo zadržati na tržištu, odnosno one će se vratiti na sadašnji nivo onog momenta kada počne zima. Tada potražnja za ovim derivatom zbog grejanja raste, a njegov transport poskupljuje - kaže Aleksandar Adamović, iz kompanije „Intergas“ koja se bavi uvozom tečnog naftnog gasa.
On napominje da je odnos u cenama između benzina i auto-gasa nekada bio jedan prema dva, a da je sada taj odnos znatno manji.
- Međutim, iako su se cene približile, ipak je i dalje jeftinije korišćenje tečnog naftnog gasa - kaže Adamović.
Da će cene auto-gasa pojeftiniti potvrđuju i u subotičkoj kompaniji „Eurogas“, koja se takođe bavi uvozom ovog derivata.
- Cena auto-gasa zavisi od NIS-a, koji kada je ovaj derivat u pitanju drži monopol i diktira cenu. Mi smo od njih dobili dopis da bi auto-gas trebalo da pojeftini već krajem ove nedelje, ali nije precizirano koliko. Što se nas kao uvoznika tiče, nama nije u interesu da gas pojeftini jer smo sa promenama dolara i evra ušli u velike gubitke - kažu u „Evrogasu“.
I Božo Stanišić iz kompanije „Petrobart Avia“ kaže da će narednih dana gas pojeftiniti, ali ne mnogo.
- Gas do sada nije pratio sniženja benzina i dizela, a njegove cene se forimiraju slobodno. Naime ovaj derivat se sve teže nabavlja, transportuje se železnicom, puno se troši i za njega ne postoje skladišta. Rezultat svega je velika potražnja u odnosu na malu ponudu, što utiče na formiranje cene. Tako da iako je najavljeno da će pojeftinjenja biti, ne očekujem da će ono biti veliko jer dolazi zima. Tačnije, neko veće pojeftinjenje gasa možemo očekivati tek na proleće - kaže Stanišić.
U Srbiji trenutno oko 30 odsto vozača koristi gas, a ušteda je od 40 do 60 odsto u odnosu na benzin. Od ukupnog prometa u Srbiji, NIS proizvodi oko 30 odsto, a uvozi polovinu od ukupnog uvoza gasa, dok ostatak uvoza pokrivaju uvoznici jer nema ograničenja o tome ko može da ga uvozi.
...
Na radost potrošača, početkom sledeće nedelje na pumpama Srbije doći će i do pada cena auto-gasa za oko tri dinara po litru, što je prvo pojeftinjenje ovog derivata od juna ove godine.
- Očekujemo da će gas sledeće nedelje pojeftiniti za dva do četiri dinara, međutim te cene se neće dugo zadržati na tržištu, odnosno one će se vratiti na sadašnji nivo onog momenta kada počne zima. Tada potražnja za ovim derivatom zbog grejanja raste, a njegov transport poskupljuje - kaže Aleksandar Adamović, iz kompanije „Intergas“ koja se bavi uvozom tečnog naftnog gasa.
On napominje da je odnos u cenama između benzina i auto-gasa nekada bio jedan prema dva, a da je sada taj odnos znatno manji.
- Međutim, iako su se cene približile, ipak je i dalje jeftinije korišćenje tečnog naftnog gasa - kaže Adamović.
Da će cene auto-gasa pojeftiniti potvrđuju i u subotičkoj kompaniji „Eurogas“, koja se takođe bavi uvozom ovog derivata.
- Cena auto-gasa zavisi od NIS-a, koji kada je ovaj derivat u pitanju drži monopol i diktira cenu. Mi smo od njih dobili dopis da bi auto-gas trebalo da pojeftini već krajem ove nedelje, ali nije precizirano koliko. Što se nas kao uvoznika tiče, nama nije u interesu da gas pojeftini jer smo sa promenama dolara i evra ušli u velike gubitke - kažu u „Evrogasu“.
I Božo Stanišić iz kompanije „Petrobart Avia“ kaže da će narednih dana gas pojeftiniti, ali ne mnogo.
- Gas do sada nije pratio sniženja benzina i dizela, a njegove cene se forimiraju slobodno. Naime ovaj derivat se sve teže nabavlja, transportuje se železnicom, puno se troši i za njega ne postoje skladišta. Rezultat svega je velika potražnja u odnosu na malu ponudu, što utiče na formiranje cene. Tako da iako je najavljeno da će pojeftinjenja biti, ne očekujem da će ono biti veliko jer dolazi zima. Tačnije, neko veće pojeftinjenje gasa možemo očekivati tek na proleće - kaže Stanišić.
U Srbiji trenutno oko 30 odsto vozača koristi gas, a ušteda je od 40 do 60 odsto u odnosu na benzin. Od ukupnog prometa u Srbiji, NIS proizvodi oko 30 odsto, a uvozi polovinu od ukupnog uvoza gasa, dok ostatak uvoza pokrivaju uvoznici jer nema ograničenja o tome ko može da ga uvozi.
kako ih nije sramota a pad cene tecnog gasa od 25 % na svetskom trzistu a oni 2-4 dinara pojeftine do prvog mraza da nam zamazu oci i deru nas ko volove kao i na benzinu cena barela jos malo pala 3 puta a benzin jedva 25 dinara ko je ovde lud
...
Na radost potrošača, početkom sledeće nedelje na pumpama Srbije doći će i do pada cena auto-gasa za oko tri dinara po litru, što je prvo pojeftinjenje ovog derivata od juna ove godine.
- Očekujemo da će gas sledeće nedelje pojeftiniti za dva do četiri dinara, međutim te cene se neće dugo zadržati na tržištu, odnosno one će se vratiti na sadašnji nivo onog momenta kada počne zima. Tada potražnja za ovim derivatom zbog grejanja raste, a njegov transport poskupljuje - kaže Aleksandar Adamović, iz kompanije „Intergas“ koja se bavi uvozom tečnog naftnog gasa.
On napominje da je odnos u cenama između benzina i auto-gasa nekada bio jedan prema dva, a da je sada taj odnos znatno manji.
- Međutim, iako su se cene približile, ipak je i dalje jeftinije korišćenje tečnog naftnog gasa - kaže Adamović.
Da će cene auto-gasa pojeftiniti potvrđuju i u subotičkoj kompaniji „Eurogas“, koja se takođe bavi uvozom ovog derivata.
- Cena auto-gasa zavisi od NIS-a, koji kada je ovaj derivat u pitanju drži monopol i diktira cenu. Mi smo od njih dobili dopis da bi auto-gas trebalo da pojeftini već krajem ove nedelje, ali nije precizirano koliko. Što se nas kao uvoznika tiče, nama nije u interesu da gas pojeftini jer smo sa promenama dolara i evra ušli u velike gubitke - kažu u „Evrogasu“.
I Božo Stanišić iz kompanije „Petrobart Avia“ kaže da će narednih dana gas pojeftiniti, ali ne mnogo.
- Gas do sada nije pratio sniženja benzina i dizela, a njegove cene se forimiraju slobodno. Naime ovaj derivat se sve teže nabavlja, transportuje se železnicom, puno se troši i za njega ne postoje skladišta. Rezultat svega je velika potražnja u odnosu na malu ponudu, što utiče na formiranje cene. Tako da iako je najavljeno da će pojeftinjenja biti, ne očekujem da će ono biti veliko jer dolazi zima. Tačnije, neko veće pojeftinjenje gasa možemo očekivati tek na proleće - kaže Stanišić.
U Srbiji trenutno oko 30 odsto vozača koristi gas, a ušteda je od 40 do 60 odsto u odnosu na benzin. Od ukupnog prometa u Srbiji, NIS proizvodi oko 30 odsto, a uvozi polovinu od ukupnog uvoza gasa, dok ostatak uvoza pokrivaju uvoznici jer nema ograničenja o tome ko može da ga uvozi.
kako ih nije sramota a pad cene tecnog gasa od 25 % na svetskom trzistu a oni 2-4 dinara pojeftine do prvog mraza da nam zamazu oci i deru nas ko volove kao i na benzinu cena barela jos malo pala 3 puta a benzin jedva 25 dinara ko je ovde LUD
Heh, pa je l pratite po novinama cifre...
Citiram iz glave: '...negde 2000. godine drzavni aparat je brojao 8000 dusa, a sada je (samo) 22000 gladnih usta. Pa se planira (bolno) kresanje na 12000 u iducih godinu dana (kad na vrbi rodi grozdje)..."
Sta mislite koliko para treba za silne plate? I da li onda iko veruje u fer cene gasa, i bilo cega u ovoj zemlji?
Pošto je ovo što radi OMV na Vidikovcu krajnje bljak, ja ću i dalje ipak sipati na Knez-u iz principa, jer je čovek držao niže cene uvek, a gas je bio u najgoru ruku ne lošiji od ostatka "sveta".
BOJKOT!
Pozivam sve koji su na potezu vidikovac, banovo brdo, da sipaju na Knezu. Čisto uz razloga da ne upropaste čoveka. Neko je i naveo da hoće da ga s...., jutros sam sipao iz principa iako ne volim da sipam za pare nego na karticu. Ako može OMV na Vidikovcu da toči za 47 dinara mogu i sve u gradu. Ko ih j...
Baš sam ljut.
Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.
Sto se tice kneza on pod prvo nije uopste trebao da dize cenu na 49.90
ali para je cudo tako mi ga zbog toga nije zao jer on nije drzao cenu zbog nas nego zbog sebe cista trgovina a i u zadnje vreme mu je bio i losiji plin u odnosu na ranije .
A sada kada mu je viknuo omv prvo kada je spustio na 52 i video koliko mu je skocila prodaja plina jer se nikom odatle nije isplatilo da produzi do kneza za 2 dinara po litru pa je sada sve cista matematika a trenutni rezultat je ovo cena koja je i dalje visoka jer plin sada u zimskim uslovima po trenutnim cenama u svetu posle pada cene od 25% nebi smeo da bude vise od 40 dinara ali ovde kod nas se mora na svemu debelo zaraditi sato je konkurencija majka dabogda da se svuda klale pumpe oko cena i musterija.
I na kraju knez sada mora da ima plin svetskog standarda i odnosa propana i butana a ne neki muckorisi i naravno adekvatnu cenu da bi ja sa vidikovca dolazio tamo i dalje da sipam a kamoli ostali
meni je knez komsija ali nema nigde u blizini pumpa,cak smo i u skolu isli zajedno ali dzaba kad mi je daleko i dok odem i vratim se potrosim pola boce
trenutna potrosnja u 99% lokalne voznje i prilicno kratkih relacija,i uglavnom sipam na istoj pumpi Branix na Busijama
jedno sipanje bude 14L,drugo 17L,trece 13.5L,cetvrto 20L,pa onda opet padne na oko 15L,tako da nema pravila,a gledam na manometru koliki je pritisak,i cim predje 10bara izadje mi veca potrosnja
ko na nas krene iz mesta je naje&o
a sto nas je vise,jaci smo
gledam na manometru koliki je pritisak,i cim predje 10bara izadje mi veca potrosnja
Koincidencija ili ...
Zadnja 2 tocenja pritisak na 11-12 At a potrosnja ode dodjavola.Sa ocekivanih 10,5-11 na 13 pa posle sa ocekivanih 13 na 16L .
Prvo sipanje EKO,drugo OMV.
Jeste mi malo nelogicno ali ocekivane potrosnje su obicno bile kad je gas tocen na 8-10 At.
Comment