CNG - mislim da je vreme za ozivljavanje teme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deki
    CBC Senator XXL
    • 18.02.2005
    • 307
    • Beograd

    #16
    Re: CNG - mislim da je vreme za ozivljavanje teme

    Originally posted by marek
    Videh na kryo gasu da spremaju tocenje CNG-a
    Dakle pumpi ce verovatno biti, ali je pitanje koliko cesto preba sipati tj kolika je potrosnja i kolika je velicina boce.

    Ako poredimo toro bocu zapremine 40l koja ima spoljne mere 600x185mm i u koju staje 32l LPG sa kojim moze da se predje bar 300km gradske voznje, koliko bi moglo km da se predje sa CNG koji je smesten u boci slicnih spoljnih dimenzija?

    Tacnije, pokusavam da skapiram koliko bi cesto morao da se sipa CNG. Naime, ako bi bio slucaj da mora da se sipa cesce nego LPG, onda je prilicno nezgodno ako u gradu postoji samo 1 ili 2 pumpe, zar ne?

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #17
      Pumpa za LPG je jeftinija jedno 20 do 30 puta. Ako pogledaš rezervoare za CNG vidi se da su iste zapremine u litrama, skoro... pritisak od 250 bara nadoknadjuje gasovito stanje u odnosu na tečno kod LPG-a tako da je to vrlo slično što se tiče autonomije.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • nikolapanic
        CBC Senator XXL
        • 16.10.2005
        • 657
        • Petrovac

        #18
        A bezbednost CNG-a u boci,jer je ipak to nekoliko desetina puta veci pritisak nego li LPG-a u boci?
        Samo te slusam i pitam se dokle ces?

        Comment

        • BLABLABLA
          CBC Član
          • 26.10.2005
          • 78
          • Ljubljana

          #19
          Re: CNG - mislim da je vreme za ozivljavanje teme

          Originally posted by Deki
          Originally posted by marek
          Videh na kryo gasu da spremaju tocenje CNG-a
          Dakle pumpi ce verovatno biti, ali je pitanje koliko cesto preba sipati tj kolika je potrosnja i kolika je velicina boce.

          Ako poredimo toro bocu zapremine 40l koja ima spoljne mere 600x185mm i u koju staje 32l LPG sa kojim moze da se predje bar 300km gradske voznje, koliko bi moglo km da se predje sa CNG koji je smesten u boci slicnih spoljnih dimenzija?

          Tacnije, pokusavam da skapiram koliko bi cesto morao da se sipa CNG. Naime, ako bi bio slucaj da mora da se sipa cesce nego LPG, onda je prilicno nezgodno ako u gradu postoji samo 1 ili 2 pumpe, zar ne?
          Izvini

          Barem ja nisam još čuo za toro bocu za CNG odnosno za 200 bar u toro izvedbi

          Trebače uzeti bocu običnog oblika i staviti je u gepek.


          Pozdrav

          Matjaž PLINFARER

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #20
            Originally posted by nikolapanic
            A bezbednost CNG-a u boci,jer je ipak to nekoliko desetina puta veci nego li LPG-a u boci?
            Već sam hteo da te pitam jel to panic u niku od panika
            Verovatno nije bezbedno ali eto stavljaju ljudi pa nek ide život..
            Šta je na zapadu stavljeno u auto a da ne podleže rigoroznim testovima da osiguravajuća društva ne bi plaćala štetu.

            Isto pitanje posltavljaju i za LPG a ja im uvek kažem da dok obavljaju nuždu u kupatilu sede i gledaju u istu takvu "bombu" koja im je ispred nosa ali ne niko ne tretira kao bombu jer znaju da je tu oduvek.

            Isto tako ko je bio u bolnici ili kod limara, mehaničara bar je nekad bio pored kiseoničke boce koja ima 150 bara i nije ni primetio.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • nikolapanic
              CBC Senator XXL
              • 16.10.2005
              • 657
              • Petrovac

              #21
              E evo jos jedno pitanje.Receno je da se montiraju ili nekoliko manjih ili jedna velika.Za veliku bocu pretpostavljam da je montaza kao i za LPG,ali sam negde na forumu video sliku CNG boca,tri komada jedna iznad druge kao nakacene na sediste.Kako se to montira?
              Samo te slusam i pitam se dokle ces?

              Comment

              • Dragan
                CBC Veteran
                • 18.09.2005
                • 184
                • U blizini Novog Sada

                #22


                Sekvencijalni CNG.

                Comment

                • Dragan
                  CBC Veteran
                  • 18.09.2005
                  • 184
                  • U blizini Novog Sada

                  #23
                  Pumpa za LPG je jeftinija jedno 20 do 30 puta. Ako pogleda? rezervoare za CNG vidi se da su iste zapremine u litrama, skoro... pritisak od 250 bara nadoknadjuje gasovito stanje u odnosu na te?no kod LPG-a tako da je to vrlo sli?no ?to se ti?e autonomije.
                  Doro zasto si siguran da je CNG pumpa toliko skuplja .

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Originally posted by nikolapanic
                    E evo jos jedno pitanje.Receno je da se montiraju ili nekoliko manjih ili jedna velika.Za veliku bocu pretpostavljam da je montaza kao i za LPG,ali sam negde na forumu video sliku CNG boca,tri komada jedna iznad druge kao nakacene na sediste.Kako se to montira?
                    Ima obujmica za svaku bocu i odstojnici izmedju. Ono što sam vadio iz kola ljudi koji su se zeznuli pa kupili kola sa "gasom" mi je sasvim ok, ima boca raznih dimenzija pa se ukomponuje po visini i kosini i ne izlazi puno iz gabarita jedne boce za LPG. Jedino ostaje težina.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #25
                      Originally posted by Dragan
                      Pumpa za LPG je jeftinija jedno 20 do 30 puta. Ako pogleda? rezervoare za CNG vidi se da su iste zapremine u litrama, skoro... pritisak od 250 bara nadoknadjuje gasovito stanje u odnosu na te?no kod LPG-a tako da je to vrlo sli?no ?to se ti?e autonomije.
                      Doro zasto si siguran da je CNG pumpa toliko skuplja .
                      Ovo se već najmanje dva puta klajkujemo koliko košta, navedi cenu CNG pumpe a ja ću za LPG. Tako sam pročitao na internetu a na tarabi piše svašta, kako ja uvek kažem.
                      No, 4 auta punjenje puta najmanje 400 (lupam) bara komad oko 1300 bara ili ogromana kapacitet od 400 bara. Kompresor te jačine košta kao kajgana, trafo da to tera košta kao kajgana. Sam si rekao da rezervoar za kola košta kao kajgana ( ja se slažem pošto je tačno), koliko košta rezervoar od 10.000L koji drži 300 bara? Pumpa(pištolj koji drži 300 bara) puta 4 itd...
                      To što vi imate u rafineriji više nego gotov poluproizvod ne može biti merilo.

                      Ono montirano na livadu bez infrastrukture košta po onom što sam čitao oko 1 do 2 miliona evra a LPG košta 60.000 evra.
                      Sad ti navedi cdenu za CNG pa da vidimo.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • BLABLABLA
                        CBC Član
                        • 26.10.2005
                        • 78
                        • Ljubljana

                        #26
                        Originally posted by Dora
                        Originally posted by Dragan
                        Pumpa za LPG je jeftinija jedno 20 do 30 puta. Ako pogleda? rezervoare za CNG vidi se da su iste zapremine u litrama, skoro... pritisak od 250 bara nadoknadjuje gasovito stanje u odnosu na te?no kod LPG-a tako da je to vrlo sli?no ?to se ti?e autonomije.
                        Doro zasto si siguran da je CNG pumpa toliko skuplja .
                        Ovo se već najmanje dva puta klajkujemo koliko košta, navedi cenu CNG pumpe a ja ću za LPG. Tako sam pročitao na internetu a na tarabi piše svašta, kako ja uvek kažem.
                        No, 4 auta punjenje puta najmanje 400 (lupam) bara komad oko 1300 bara ili ogromana kapacitet od 400 bara. Kompresor te jačine košta kao kajgana, trafo da to tera košta kao kajgana. Sam si rekao da rezervoar za kola košta kao kajgana ( ja se slažem pošto je tačno), koliko košta rezervoar od 10.000L koji drži 300 bara? Pumpa(pištolj koji drži 300 bara) puta 4 itd...
                        To što vi imate u rafineriji više nego gotov poluproizvod ne može biti merilo.

                        Ono montirano na livadu bez infrastrukture košta po onom što sam čitao oko 1 do 2 miliona evra a LPG košta 60.000 evra.
                        Sad ti navedi cdenu za CNG pa da vidimo.
                        Za one koji žele vidjeti shemu punionice za CNG neka idu na dolnji link

                        http://www.ventiltechnik.de/pdf/broschu ... erdgas.pdf

                        Samo onaj magnetski ventilski blok sa 2 puta 3 ventila (za punjenje 2 vozila od jednom) košta oko 7000?

                        Služi uglavnom tome, da se uštedi energija kompresora i da se sav plin ne nabija bez potrebe na 300 bar. Rezervoar CNG se zbog toga puni u 3 stepena.

                        Za sve ostale. Cena punionice LPG sa svom opremom (od rezervoara do automata sa brojačem litara i novca), košta od prilke od 20.000? prema gore. Trebate srediti samo papire, fudamente i struju, pa več možete otvoriti gasnu pumpu. Čitava gasna pumpa 100% je sastavljena i postavljena je na postolje, koje se samo postavi na fundament.


                        Pozdrav

                        Matjaž PLINFARER

                        Comment

                        • Dragan
                          CBC Veteran
                          • 18.09.2005
                          • 184
                          • U blizini Novog Sada

                          #27
                          Pumpa za CNG nije u rafineriji, nego u Srbijagasu i nije kostala 1-2 miliona evra, nego desetak puta manje.Nisam ni rekao da je jeftinija od LPG pumpe, nego da nije toliko skupa kao sto mislis.A posto smatras da je ovo kod nas poluproizvod, pozivam te da dodjes pa da sve lepo vidis.
                          Ljudi koji su imali mogucnost da sipaju CNG, kazu da nisu videli po Evropi puno pumpi kao ovu.

                          Rezervoar od 10000 lit. nije potreban, jer se pumpa povezuje na gasovod.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Kad sam rekao poluproizvod nisam mislio da je nedovršena ili skrnava nego da je već postojala neka infrastruktura zbog same rafinerije i da je zato jeftinije. Plac, dozvole, infrastruktura, udaljenost od objekata i ljudi i sve to....
                            Što se tiče gasovoda i rezervoara šta tamo gde nema gasovoda?

                            Nemam ja ništa protiv CNG-a da ne misliš pogrešno, što više vozila na bilo koji gas meni je bolje.
                            Samo želim da rasčistim ljudima neke pojmove jer dobijem bar jedno pitanje na dan a kad će ili kako će na CNG.
                            Svima je primamljiva cena CNG-a ali niko ne zna šta iza toga stoji.

                            Osnovni uslov da ugradiš u auto je da ima gde da ga natočiš.
                            Ako nema ko da ga toči neće biti ni pumpi.
                            Kvaka 22.

                            LPG je isto tako bio popularan tamo gde je bilo pumpi, bez obzira na pretakanje iz boca. Tek kad se omasovilo u autima onda je svaki privatnik našao interes da otvori pumpu.
                            Znajući naše privatnike da neko uloži u pumpu sa nadom da će mu se to dugoročno isplatiti je domen teorije.
                            Ostaje nafagas (meni je sve to naftagas) koji ima para da eksperimentiše jer barata sa "poluproizvodom" što je pozitivno ali kap u moru.

                            Nek ima samo 300 automobila u NS ima da bude red do kanala.
                            Šta će raditi BG sa jednom pumpom koja ima 4 mesta za točenje?
                            Jedino rešenje je prodaja mini kompresora za kućnu instalaciju ali je cena paprena ili da se subvencionira od države što opet mislim da je domen teorije..
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Dragan
                              CBC Veteran
                              • 18.09.2005
                              • 184
                              • U blizini Novog Sada

                              #29
                              Samo da se zakonski regulise CNG za automobile, videces za godinu dana bice barem 10 pumpi u Srbiji.
                              Ikod nas ne prodje dan da ne dodje neko da pita moze li da sipa.
                              A drzava kao da ima pametnija posla...

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                a sta da se zakkonski regulise.nesto posebno ?
                                vec sada je sve regulisano sto je nuzno i za koriscenje u autima i za trgovinu/pumpe.
                                koliko znam odavno nema nikakvih prepreka.
                                ako ima prepreka koje su ?

                                lepo kaze Dora, cena i odnos ulozeno/vreme povrata investicije je nekoliko puta losije od LPG.

                                CNG pumpe moraju da budu rasporedjene tamo gde ljudi voze, a to znaci duz puteva...prakticno znaci da moraju da postoje rezerovari.

                                gasovodne distrubutivne mreze u Srbiji uglavnom nema, tacnije toliko je retka da je mala povrsina teritorije i mali broj domacinstava prikljucen.

                                na primer Bgd, gasovodna mreza je izuzetak i tek je u zacetku ovo sto se pocelo zadnjih 2-3 godine.

                                uz sve to tu je za vozace i nase prosecne automobile i jedna zackoljica.
                                domet sa CNG prosecnog naseg (tipicnog) auta nize klase kojih je najvise je 60-80 km, mozda nekim cudom dogura i do 100km gradske voznje.
                                u Bgd to je dan ili dva voznje van najuzeg gradskog centra (kruga dvojke recimo).

                                ne mogu da zamislim da neko svaki dan ide negde van grada u rafineriju/ ili slicno mesto gde postoji gasovod da bi napunio rezervoar.
                                da ne racunam jos i faktor vremena koje se izgubi.

                                Mercedes E 200 CNG fabricko test vozilo sa CNG opremom najskuplje kategorije (oko 5000 evra doplata) sto verovatno znaci i najefikasnije (ubrizgavanje) po potrosnji ima domet sa punim rezervoarima nekih 140km. pri tome E200 ima gepek od 500+ litara u koji su jedva stale boce.

                                CNG je fina stvar kada postoji infrastruktura, kod nas je gasovodna mreza tek u zacetku (ima jedan deo Vojvodine, poneka manja naselja ali je sve to rastrkano i van puteva za sada).

                                naravno, glavni faktor koji ogranicava razvoj je ulaganje gomile para u ceo sistem. jedna CNG pumpa je kap u moru ako je cilj masovna primena.
                                a bez masovne primene onaj ko ulozi pare tesko ce brzo povratiti ulozeno.

                                a dok nema jeftine ponude CNG na svakom cosku (bar svakih 30tak km) tesko ce biti masovnijeg opredeljenja vozaca za prelazak.


                                mislim da je Dora ubo u metu, nisu sazreli uslovi za cistu komercijalu a drzavi ne pada na pamet da sama otvori kesu u tom smeru.

                                ako CNG jos nije uspeo da zazivi u Nemackoj i za njih pretstavlja "komplikovano"'(citati skupo) resenje sumnjam da je kod nas nesto posebno razlicito.
                                u Nemackoj je odnos ponude LPG / CNG negde oko 3:1 sto se broja pumpi tice.

                                najvaznije pitanje potencijalnog korisnika je koliko kosta 1kg CNG u maloprodaji na pumpi sa svim taksama.
                                da li se zna ta cena ?

                                auto trosi od 8-12kg CNG uz penzionersku voznju na 100km,od 10-20kg normalne voznje- prema oficijelnim testovima fabrika automobila/ deklarisanoj potrosnji navedenoj u tehnickim karakteristikama.
                                podaci koje sam do sada nalazio.

                                u krajnjem kolika je cena predjenog km sa CNG po ceni koju nudi Srbijagas ?
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X