CNG - mislim da je vreme za ozivljavanje teme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marek
    CBC Senator
    • 16.09.2005
    • 243
    • Beograd

    #31
    Ja sam ovo zapoceo jer videh na pumpi kryo gas u NBG-u stoji pumpa za CNG e sad to je znaci samo onaj automat sa dva tociona mesta, i to tako stoji vec dav puta sam bio nije jos uvek povezano.

    Mislim da nije ideja se da se taj gas na pumpi drzi u nekom sudu vec da stize gasovodom.

    Da li znaci da ako nema isparivaca ne treba nam topla voda i da je ugradnja jednostavnija sto se tice motorskog prostora?

    Kako uraditi spojeve, navoje, burence ako je toliki pritisak jel ostaje sa te strane isto.

    Koliko bi bila teska boca od 40l kada je puna sa CNG-om?

    Comment

    • Dragan
      CBC Veteran
      • 18.09.2005
      • 184
      • U blizini Novog Sada

      #32
      http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... highlight=

      Ovaj auto Fiat doblo 1,6 16v trosi 20kg CNG na 300 - 350 km. Ima dve boce ukupne zapremine 126 lit. Znaci, auto koji trosi 10-11 lit. benzina,kosta vlasnika oko 8,5-9 dinara po kilometru.(neznam koliko je sad tacno cena bezolovnog.) Neka realna potrosnja LPG je 12-13 lit. sto znaci kosta oko 4,5 din. po km. 20 kg. CNG je oko 30 Nm3(kubni metar pri 15 stepeni celzijusa )Kubni metar gasa za domacinstva je oko 20 dinara pa ne vidim neki poseban razlog da auto-CNG bude puno skuplji.Znaci voznja ovog auta na CNG, vlasnika kosta od 1,8 - 2 din. po km.

      Cela Vojvodina, Beograd i okolina, Sabac i Loznica pokriveni su gasovodnom mrezom,a na toj teritoriji zivi vise od polovine stanovnistva Srbije. Dosta je za pocetak 5 pumpi za CNG na toj teritoriji.Prvi ce sa voznjom krenuti taxisti, pa auto skole...

      [quote]a sta da se zakkonski regulise.nesto posebno ?
      vec sada je sve regulisano sto je nuzno i za koriscenje u autima i za trgovinu/pumpe.
      koliko znam odavno nema nikakvih prepreka.
      ako ima prepreka koje su ? [quote]

      Nema ko da uradi atest.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Prepravio sam ti link i iščitao ono sve ponovo. Utvrdio sam da sam napisao skoro identičnu poruku što se isplativosti tiče što znači da polako postajem vergl.

        Utvrdio sam da si ostao dužan neke slike i merenje CNG vs benzin.
        Taj Fiat neće trošiti 12-13 litara LPG kad se ugradi sekvencijalni uredjaj kao što je taj za CNG.

        Nema slike prtljažnika.

        Alix je rekao da je njegov kolega odustao od LPG-a jer ima pouzdanu informaciju da sigurno proradjuje pumpa.... Do sada bi već odavno isplatio LPG instalaciju.

        U Čačku i dalje nema ništa od te dve naručene pumpe?

        Cena CNG-a za automobile mora biti veća od kućne cene makar za toliko da se isplati pumpa u nekom vremenu i prateći trenutni troškovi.

        Kompresor za kuću otpada jer većina ima jedna kola koja danju voze matori a noću deca. Za firme ok ali ne znam kako jednim kompresorom puniti više vozila za sutra.

        To što svaki dan neko dodje da pita ne znači ništa jer i mene svaki dan mnogi pitaju za ugradnju a malo njih i ugradi. Razlog je cena.

        Sigurno da se isplati i dobar deo Italije vozi na CNG a i u bugarskoj se vozaju.

        Sve u svemu nisam optimista.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          Kubni metar gasa za domacinstva je oko 20 dinara pa ne vidim neki poseban razlog da auto-CNG bude puno skuplji
          uh, pa tu je izovr nesporazum u procenama. o tome nije bilo price.

          gas za domacinstva se prodaje na metar kubni (normalni tzv). to sto si neveo je sta, neto cena bez PDVa ?

          auto CNG mora da bude skuplji za troskove distribucije (niko nece besplatno da transportuje cisternama ili kako vec sirom zemlje, gasovodi ne postoje duze puteva jos uvek).

          dalje, troskovi angazovanja kapitala unapred, i to kosta.

          pa zatim maloprodajna marza jer taj neko ocekuje nesto i da zaradi, a to nesto treba da bude toliko da se otplati investicija u podizanje pumpe u razumnom roku.

          i na sve to dodaj drzavne namete raznih imena, takse akcize i ostalo sto prati goriva.

          i na sve to jos PDV od 18% za kraj.

          preracunaj sve to na 1kg jer se jedino tako prodaje CNG za auto.

          koliko sada kosta taj 1kg, to sam pitao za konkretnu cifru.

          upotreba gasa za domacinstvo iz kucne instalacije mozda kosta koliko si predvideo, prica i pitanje je bilo za javne pumpe na javnim putevima i cena tog CNG.

          posto pominjes Doblo od 1600 kubiika i prosecnu potrosnju 13 litara LPG, to mi deluju jaaako rastrosno (koji sistem LPG, ko je ugradio, da li je podesavano ili samo pobacani delovi LPGa ??) za vozilo te velicine (skromnih dimenzija) i tog kapaciteta motora.

          navedena potrosnja je u praksi realnija za auto velicine 4.5 do 4.8 metara luksuzne klase (tezak) sa motorima oko 2500 kubika i bar 140 konja.

          navedena je prosecna potrosnja za Doblo ?

          hm, Beograd. gde je to Beograd pokriven gasovodnom mrezom za domacinstva ?

          koji deo stanovnistva je obuhvacen, mozda 2-3% grada Beograda.
          druzim se sa ljudima koji izgradjuju sve nivoe gasovodnih mreza
          i mislim da imam dovoljno informacija na tu temu, direktno.

          ako mislis na magistralne gasovode visokog pritiska, toga ima, odavno samo je to neupotrebljivo za krajnje korisnike.

          Nema ko da uradi atest
          ok, gde je tu krivica zakona ?

          ne verujem da je to neki problem, ako postoje mesta gde se radi atest za LPG ista ta mesta mogu da rade i atest za CNG. oba sistema su maltene identicna po nacinu funkcionisanja a same rezerovari ionako dolaze vec atestirani posto se uvoze i vazi opsta ECE homologacija.

          stvar je koliko vidim papirnate prirode, odnosno imanja ili nemanja motiva da se i to radi.

          da li mozes da prezentiras neku kalkulaciju troskova izgradnje nove CNG pumpe na mestu gde ne postoji gasovod, na sred nekog puta i koliko kosta u maloprodaji za krajenjg kupca 1kg CNG.

          domacinstva, gasovod i ostalo da zanemarimo, prica je bila o autogasu i primeni u autima sa poredjenjem svih troskova CNG vs LPG.
          kako tu stvari stoje sa poredjenjem cena ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            da ne bude zabune, cena LPG od 32 (ili koliko vec dinara) nije cena samog goriva vec ukupna zbirna cena svih troskova i taksi drzavi.

            sama neto cena je oko 20tak dinara po litri, iako se LPG ne kupuje na litre vec na kilograme od strane pumpi.

            ugrubo, cenim da je maloprodajna cena uvecana za 70tak% u odnosu na nabavnu neto cenu.

            ako bi CNG bio 20 dinara po kubiku, uz isti odnos ( a sigurno je veci zbog sam cene investicije u pumpu koja je veca) stvarna cena bi bila reda 34+ dinara za kubik.

            da li se slazes sa procenom?
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              Dosta je za pocetak 5 pumpi za CNG na toj teritoriji.Prvi ce sa voznjom krenuti taxisti, pa auto skole...
              ovo mi je malo cudno...
              5 pumpi na tolikoj teritoriji kao dovoljno ?
              pominjes taxi vozila, samo Beograd ima oko 8000 taxija.
              uveren sam da bar pola koristi LPG.
              neka je to samo 4000 vozila, samo taxi.
              sa 5 pumpi to je 800 vozila po pumpi.
              taxi treba u proseku 1-3 puta dnevno da natankuje rezervoare, to izadje oko 2000 vozila po pumpi.

              jedno punjenje CNGa traje koliko, oko 8-10 minuta, znaci 7-8 vozila po satu po tocionom mestu.

              za 2000 vozila dnevno koliko bi bilo cekanje.
              da li bi taxi prihvatio da ceka, odnosno provede vreme van voznje koje ne moze da naplati ?

              pozbavajuci taxiste nesto nisam ubedjen da bi prihvatili takvu ili slicnu ponudu.

              a na tih 5 pumpi bi dolazili naravno i svi ostali, koliko bi tada moglo da se ocekuje cekanje??

              za pocetak vec ovih nekoliko pitanja daje predstavu o kompleksnosti masovnog prelaska sa jednog goriva na drugo gorivo.
              ako nema masovnosti, nema ni isplativosti investicije i vracamo se na pocetak analize troskova.

              imas u vidu neki drugaciji scenario dogadjaja ?
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Deki
                CBC Senator XXL
                • 18.02.2005
                • 307
                • Beograd

                #37
                Ljudi mislim da preterujete.

                Prvo, ako neko zeli da kupi auto sa fabricki ugradjenim plinom onda ce naci i varijantu sa CNG i to relativno lako. Pa ako jos kod nas moze i da natoci CNG (a dosad nije mogao) super.

                Drugo, ako je vozna na LPG duplo jeftinija od voznje na benzin, voznja na CNG je duplo jeftinija od voznje na LPG ili cetri puta jeftinija od voznje na benzin. Valjda je jasan razlog zasto neko zeli da vozi na CNG?

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  ako je vozna na LPG duplo jeftinija od voznje na benzin, voznja na CNG je duplo jeftinija od voznje na LPG ili cetri puta jeftinija od voznje na benzin
                  da li je, imas neku konkretniju matematiku, brojke ?
                  na koju zemlju se odnosi to sto si izneo.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #39
                    Originally posted by Deki
                    Drugo, ako je vozna na LPG duplo jeftinija od voznje na benzin, voznja na CNG je duplo jeftinija od voznje na LPG ili cetri puta jeftinija od voznje na benzin. Valjda je jasan razlog zasto neko zeli da vozi na CNG?
                    Nije niko protiv CNG-a, ja sam prvi za "ni gram žita neprijatelju" Ali relnost je nešto drugo. Ovo su samo želje i biće to tako još mnogo vremena.
                    Kod nas je sada sve pomereno pa i cene. Nigde u svetu nije tolika razlika izmedju cene goriva.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Dragan
                      CBC Veteran
                      • 18.09.2005
                      • 184
                      • U blizini Novog Sada

                      #40
                      Kad sam naveo cenu od 20 din. za kubik gasa mislio sam na cenu koju placa krajnji korisnik. Znaci uvozna cena, plus marza uvoznika, plus marza distributera, plus PDV. Svi koji se greju na gas, tj. imaju uveden gas u kucu mogu da kazu dal sam u pravu. E sad mozda dinar gore dole razlika, sve zavisi od marze distributera.
                      Neko je na ovom forumu postavio pitanje o strukturi cene LPG, (proizvodna cena, troskovi transporta, marza prodavca, akcize ,porezi, doprinosi drumarine itd.),ali ne videh da je neko odgovorio na to pitanje.Verovatno bi i struktura cene CNG bila slicna. Stim da prodavac na pumpi kupuje CNG direktno od uvoznika. Pumpe se razlikuju po ulaznom pritisku tj. u zavisnosti da li ce se prikljucivati na magistralni gasovod gde je pritisak 30-40 bara ili na gasovod nizeg pritiska 5-6 bara.Normalno je da ce jeftinije za izgradnju pumpe biti da imas zemljiste blizu gasovoda.U NS ima dosta pogodnih mesta i u samom gradu za lokaciju pume.

                      preracunaj sve to na 1kg jer se jedino tako prodaje CNG za auto.
                      koliko sada kosta taj 1kg, to sam pitao za konkretnu cifru.
                      upotreba gasa za domacinstvo iz kucne instalacije mozda kosta koliko si predvideo, prica i pitanje je bilo za javne pumpe na javnim putevima i cena tog CNG.
                      posto pominjes Doblo od 1600 kubiika i prosecnu potrosnju 13 litara LPG, to mi deluju jaaako rastrosno (koji sistem LPG, ko je ugradio, da li je podesavano ili samo pobacani delovi LPGa ??) za vozilo te velicine (skromnih dimenzija) i tog kapaciteta motora.
                      navedena potrosnja je u praksi realnija za auto velicine 4.5 do 4.8 metara luksuzne klase (tezak) sa motorima oko 2500 kubika i bar 140 konja.
                      navedena je prosecna potrosnja za Doblo ?
                      Auto nije na LPG nego na CNG.Moja procena od 12-13 lit. LPG-a je pretpostavka da auto koji ima 1400 kg. i trosi 10-11 lit benzina mora toliko da potrosi pa makar mu sekvencijalni uredjaj ugradjivao Salvatore Rikobene.Ako nisam u pravu ubedite me drukcije.

                      ovo mi je malo cudno...
                      5 pumpi na tolikoj teritoriji kao dovoljno ?
                      pominjes taxi vozila, samo Beograd ima oko 8000 taxija.
                      uveren sam da bar pola koristi LPG.
                      neka je to samo 4000 vozila, samo taxi.
                      sa 5 pumpi to je 800 vozila po pumpi.
                      taxi treba u proseku 1-3 puta dnevno da natankuje rezervoare, to izadje oko 2000 vozila po pumpi.
                      jedno punjenje CNGa traje koliko, oko 8-10 minuta, znaci 7-8 vozila po satu po tocionom mestu.
                      za 2000 vozila dnevno koliko bi bilo cekanje.
                      da li bi taxi prihvatio da ceka, odnosno provede vreme van voznje koje ne moze da naplati ?
                      Pa nece valjda svi taxisti ugraditi CNG uredjaj za nedelju dana.Kako se povecava broj korisnika povecavace se i broj pumpi.A broj od 5 pumpi sam naveo, jer je toliko ljudi kontaktiralo zastupnika firme koja je isporucila pumpu (Idro Mecanika) u Srbija-gas sto ne znaci da ih nema jos.

                      Nema slike prtlja?nika.
                      Nema jer nema sta da se vidi.Boce su u gvozdenoj "kutiji" a preko kutije je tapacirung.Ono napred se vidi na slici.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Moja procena od 12-13 lit. LPG-a je pretpostavka da auto koji ima 1400 kg.
                        pa ima susedna tema u ovoj sobi gde su izneta iskustva mnogih ljudi sa raznim automobilima u vezi potrosnje LPGa.

                        procena koju si izneo je daleko preterana za slabasni auto od 1600 kubika, sve preko 10 litara sekcencijalnog sistema bih smatrao za enormno , ili jednostavnije za neispravno.

                        vozio sam 3 godine auto od 1200 kg sa 2000 kubika i 120+ konja i potrosnja venturi LPG je bila od 9-12 litara a tih 12 je maximum u gustom beogradskom kreni stani saobracaju.
                        fabricka potrosnja benzina za auto od 2000 kubika je od 5,4 litra pri 90 do maximalnih 9,5 litara benzina po gradskom ciklusu.
                        i to za auto starije generacije sistema ubrizgavanja.

                        opet ne rece koliko kosta 1 kilogram CNG u maloprodaji na pumpi po tvojoj proceni.
                        nisam siguran ni da je stvarna cifra 20 dinara bruto. osim ako nije NIS nesto bitnije pojeftinio od prosle jeseni.
                        i opet to je cena u gasovodu bez ikakvih troskova skladistenja, transporta, bez marzi maloprodaje, plata i drugih troskova zaposlenih na pumpi, troskova kredita itd.
                        NISova cena bilo cega nije merodavna za primenu u automobilu jer ne obuhvata sve zavisne troskove.

                        ako mi vec nemamo definisanu cenu 1kg CNG da pogledamo kako je kod drugih. 0,40 evra kosta 1kg u Nemackoj, +- zavisno od geografkse lokacije i blizine autoputa.
                        po sadasnjem kursu to je oko 35 dinara za 1kg.
                        tamo je LPG oko 0,65 evra.
                        razlika cene je oko 50% a nikako 2 puta kako je pretpostavljeno.


                        za LPG je manje vise poznata nabavna i prodajna cena, razlika je poprilicna a to je i normalno jer se pumpe otvaraju radi profita.

                        cini mi se da ne poznajes dovoljno organizaciju taxi sluzbe.
                        ja znam kako izgleda iz prve ruke kada se dogodi pomeranje cene taxija za koji procenat i krene navala za bazdarenje taximetra.
                        svi hoce da promene ne za nedelju dana, vec za 2 sata najkasnije

                        taxi je profitna organizacija, nije to drzavna firma poput NISa da kategorija vremena ne spada u dnevni red.

                        prica je bila o prelasku sa LPG na CNG i potrebnim uslovima.
                        ja ne vidim da pri ponudjenoj nekoj pretpostavljenoj ceni CNG 2 puta jeftinijoj od LPGa ne bi odmah bila pokrenuta lavina, pocevsi od taxija sigurno pa nadalje mnogih serviserskih sluzbi.

                        Beograd ima oko 40tak LPG pumpi i na svakoj je bar po 2 a cesto po 4 tociona mesta, recimo da je 100nak mesta za tocenje.
                        skoro uvek se ceka u redovima, ne pamtiim kada sam naisao prvi na tocenje.

                        ako je tacno kako kazes da je CNG kao gorivo 4 puta jeftinije od benzina zar ne mislis da ce se pojaviti i dodatna potraznja onih koji su jos uvek danas na benzinu. takva ponuda ne bi prosla nezapazeno


                        a evo jos prostijeg pitanja-
                        ako je pumpa za CNG tako jednostavna i relativno jeftina zasto NIS odnosno Srbija gas nema niti jednu jedinu javnu pumpu.
                        znaci niti jednu pumpu za ceo Beograd.
                        i o cemu pricamo, onaj ko drzi gasovode, ko uvozi, ko ima rezervoare, ima resurse u kadrovima, ima drzavnu zaledjinu, ima para u izobilju nije jos u stanju (ili mozda ne vidi svrhu) da ima bar jedno mesto za tocenje za automobile.

                        zasto, ako je toliko profitabilno i jednostavno izvodljivo ?

                        ok, ja nemam konkretne cvrste brojke ali negde postoji neki zez zasto niko ne zeli da ulozi pare u taj biznis sa CNG.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Deki
                          CBC Senator XXL
                          • 18.02.2005
                          • 307
                          • Beograd

                          #42
                          Originally posted by brick
                          da li je, imas neku konkretniju matematiku, brojke ?na koju zemlju se odnosi to sto si izneo.
                          Iz AutoBild-a (nemackog)

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            odnos 4:1 je ok za Nemacku, tamo je benzin oko 120-140 dinara litar kako gde, CNG je oko 35 dinara kg.

                            mi smo pricali o hipotetickoj situaciji kod nas, a tu su brojke da je benzin oko 90 dinara a za CNG nemamo formiranu cenu posto jos nije u ponudi.

                            nije sporno da je CNG najjeftinije gorivo, dilema je da li je tako jeftino izgraditi infrastrukturu za masovnu primenu istog.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • nikolans78
                              CBC Senator
                              • 16.03.2006
                              • 277
                              • Vankuver, Kanada

                              #44
                              Ja mislim da bi bar gsp trebao da predje na cng, da ne zagadjuje kao blesav. Vec imamo u NS jedan autobus koji ide na cng. Da li neko zna gde se on puni?

                              Comment

                              • ada
                                CBC Senator XXL
                                • 04.06.2005
                                • 2375
                                • Novi Sad
                                • Svasta nesto

                                #45
                                u rafineriji!!!!
                                Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                                Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                                Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                                Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                                Comment

                                Working...
                                X