Re: TOMASETTO - STAG Uzasni problemi - Pomoc
Dizni ima dve vrste.
Jedna je da je promer dizni fiksiran u fabrici i velik je, maksimalan. Softver odredjuje koliko će dizna biti otvorena i time reguliše smešu. mana ovoga je teško podešavanje na manjim motorima i na motorima kod kojih je vreme ubrizgavanja kratko na maksimumu, recimo francuzi koji rade na maksimum 9 milisekundi pošto braća iz samo njima znanih razloga stavljaj udizne koje bi zadovoljile motor od 3000 kubika na jadu od 1.2...
Druga vrsta je promenjliv otvor dizni koje se montiraju po potrebi. Prednost ovoga je da se dizne tačno prilagode potrebama tog motora i mnogo je lakše podesiti ih u celom opsegu rada motora. Da bi znao orijentaciono gde da počneš sa promerom, date su neke tablice za "konja po cilindru" ili neki softveri imaju ugradjen kalkulator pa upišeš koliko konja i cilindara pa on "proračuna" koji promer dizni treba što je ustvari ista ta tablica samo je neko lepo upakovao...
Mana ovoga je što tablica često nema veze sa životom jer je uopštena, orijentaciona i zahteva ili iskustvo majstora ili sistem pokušaja i popušaja dok majstor ne stekne iskustvo pa mu opet dodje na isto. Može se desiti da na istom tipu motora bude razlika od 0.2 milimetra i da motor radi lepo, jedan sa 2mm a drugi sa 1.8mm a obrnuto neće raditi dobro iako je isti motor. Iskusan majstor će odmah po pokretnju kalibracije utvrditi da li je slejbo stvar prilikom odabira prečnika dizni i obustaviti radove pa promeniti dizne odmah na odgovarajuću meru. Iskustvo će pomoći da ovih popušaja bude što manje. Pravi majstor neće dozvoliti da softverski premosti (može se ako ima iskustva) promašen promer dizni i srediće to najbolje što može. Neko ko se ne razume u problematiku ili nema vremena da se bakće će uraditi softverski šta najbolje zna a to je najčešće autokalibracija pa šta onaj odgore da i predati auto mušteriji na daljnje vadjenje očiju pa opet šta bude biće.
Razlika izmedju prvog i drugog slučaja je u vremenu provedenom u razmišljanju i realizaciji razmišljanja a to je opet spojeno sa vremenom koje je proteklo u prethodnim periodima za pokušaje i popušaje.
Mušterije danas idu za manjom cenom jer televizor košta u onoj radnji 300 evra a isti takv u ovoj radnji košta 270 pa šta onda onaj secka vodu za piliće za trista evra, to jest 30 evra razlike. kad to jednog dana bude shvaćeno da nije tako i počne da se ceni znanje, minuli rad i profesionalni pristup tome za šta ste dali pare svejedno da li 5 ili 5000 evra, ovaj deo foruma će postati besmislen jer neće imati šta ko da pita u vezi problema.
Mislim da ja taj dan neću dočekati
Dizni ima dve vrste.
Jedna je da je promer dizni fiksiran u fabrici i velik je, maksimalan. Softver odredjuje koliko će dizna biti otvorena i time reguliše smešu. mana ovoga je teško podešavanje na manjim motorima i na motorima kod kojih je vreme ubrizgavanja kratko na maksimumu, recimo francuzi koji rade na maksimum 9 milisekundi pošto braća iz samo njima znanih razloga stavljaj udizne koje bi zadovoljile motor od 3000 kubika na jadu od 1.2...
Druga vrsta je promenjliv otvor dizni koje se montiraju po potrebi. Prednost ovoga je da se dizne tačno prilagode potrebama tog motora i mnogo je lakše podesiti ih u celom opsegu rada motora. Da bi znao orijentaciono gde da počneš sa promerom, date su neke tablice za "konja po cilindru" ili neki softveri imaju ugradjen kalkulator pa upišeš koliko konja i cilindara pa on "proračuna" koji promer dizni treba što je ustvari ista ta tablica samo je neko lepo upakovao...
Mana ovoga je što tablica često nema veze sa životom jer je uopštena, orijentaciona i zahteva ili iskustvo majstora ili sistem pokušaja i popušaja dok majstor ne stekne iskustvo pa mu opet dodje na isto. Može se desiti da na istom tipu motora bude razlika od 0.2 milimetra i da motor radi lepo, jedan sa 2mm a drugi sa 1.8mm a obrnuto neće raditi dobro iako je isti motor. Iskusan majstor će odmah po pokretnju kalibracije utvrditi da li je slejbo stvar prilikom odabira prečnika dizni i obustaviti radove pa promeniti dizne odmah na odgovarajuću meru. Iskustvo će pomoći da ovih popušaja bude što manje. Pravi majstor neće dozvoliti da softverski premosti (može se ako ima iskustva) promašen promer dizni i srediće to najbolje što može. Neko ko se ne razume u problematiku ili nema vremena da se bakće će uraditi softverski šta najbolje zna a to je najčešće autokalibracija pa šta onaj odgore da i predati auto mušteriji na daljnje vadjenje očiju pa opet šta bude biće.
Razlika izmedju prvog i drugog slučaja je u vremenu provedenom u razmišljanju i realizaciji razmišljanja a to je opet spojeno sa vremenom koje je proteklo u prethodnim periodima za pokušaje i popušaje.
Mušterije danas idu za manjom cenom jer televizor košta u onoj radnji 300 evra a isti takv u ovoj radnji košta 270 pa šta onda onaj secka vodu za piliće za trista evra, to jest 30 evra razlike. kad to jednog dana bude shvaćeno da nije tako i počne da se ceni znanje, minuli rad i profesionalni pristup tome za šta ste dali pare svejedno da li 5 ili 5000 evra, ovaj deo foruma će postati besmislen jer neće imati šta ko da pita u vezi problema.
Mislim da ja taj dan neću dočekati

Comment