Šta podrazumeva Garancija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • p0peye
    CBC Član
    • 27.10.2006
    • 73
    • BG, SER
    • Lada 110

    Šta podrazumeva Garancija

    Zdravo svima,

    imam sličan problem već više puta opisan na ovoim forumu:

    gasi mi se auto pri automatskom prebacivanju sa benzina na plin.

    Uređaj (tomasetto isparivač - m........ CPU na vozilo '03 Lada 110 1.5i) je ugrađen u leto '08, i već prve zime sam imao opisan problem, išao kod majstora oni su čačkali, čačkali, i svelo se na "pa i nama se dešava ponekad na našim kolima da se gasi". (problem je što se auto ugreje dok stignem sa Vidikovca do Olimpa)

    Situacija se pogoršava, od skora mi se dešava da se gasi kada hoću da se uključim na Gazelu, a krećem sa Vidikovca.

    Koja su moja prava kao potrošača kome je izdata garancija na 2 godine na pravilan rad uređaja?

    Potreban mi je savet kako postupiti i isterati problem do kraja, pre isteka garancije?

    Jedna od ideja je da odem u drugi servis (da, baš taj koji najviše hvale na ovom forumu), da mi konstatuju problem, platim uslugu i naplatim od svog servisa.

    Pretpostavljam da nije izvodljivo da mi drugi servis reši problem pa da probam da naplatim od svog jer mogu da mi kažu da sam izgubio garanciju jer je treće lice intervenisalo?

    Ovako oni mogu da pričaju priče i čekaju da prođe garantni rok.

    Nemam nikakav problem da im pozovem inspekciju, ali me interesuje koji je to trenutak kada bih to trebao da uradim a da ipak ispadnem i ja čovek, da im dam šansu.

    Hvala unapred na savetu,
    pozdrav,
    N

    P.s. - meni nije problem, više me iritira kada se dešava (najčešće izbegnem gašenje sa međugasom i sa "pola stopala na gasu pola na kočnici"), ali supruga mi se frustrira redovno ovih dana kada sedne u kola a te frustracije se oslobađa prenoseći je naravno na - mene

    p.p.s. - interesantno je da kada kočim i držim gas, obrtaji sakču/opadaju 500-1500o/min, ali posle par sekundi se relativno stabilizuju. Sledeći put moram isto da držim gas ili će se ugasiti.

    p.p.p.s. - kada se auto ugasi izađem i pipnem isparivač i dovodna/odvodna creva - subjektivno mišljenje je da imaju 30tak stepeni, dok pokazivač u kolima pokazuje 70.
    ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++
  • uglavnom.bezopasni
    - 42 -
    • 03.02.2005
    • 2235
    • Novi Sad

    #2
    Re: Šta podrazumeva Garancija

    Tražiš od njih da ti daju na uvid PRAVILNIK o načinu i postupku rešavanja reklamacija potrošača, moj koji je prošao tržišnu inspekciju, što znači da je usklađen sa trenutno važećim zakonom, a odnosi se na robu (imam poseban i za usluge) izgleda otprilike ovako i tu ti sve piše šta su ti prava i ako ti nešto nije jasno gde i šta možeš da pogledaš ili koga da pitaš.

    Dok to ne uradiš kao da nisi ni bio kod njih.


    Na osnovu Zakona o zaštiti potrošača (Sl. Glasnik RS, br. 79/2005) osnivač xxx dana xxx donosi sledeći:


    PRAVILNIK
    o načinu i postupku rešavanja reklamacija potrošača


    Član 1.

    Potrošač ima pravo na reklamaciju na kupljeni proizvod u prodajnom objektu u kojem je proizovod kupljen, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, uz ispravan i uredno popunjen originalni račun o kupljenom proizvodu.
    Potrošač ima pravo na reklamaciju za kupljeni proizvod, za koji se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine.

    Član 2.

    Za svaku podnetu reklamaciju sastavlja se zapisnik u koji se unose sledeći podaci:

     naziv prodajnog objekta
     trgovački naziv proizvoda
     ime, prezime i adresa potrošača
     naziv i sedište proizvođača, odnosno uvoznika proizvoda, podaci iz proizvođačke garancije (ako je za taj proizvod propisano izdavanje garantnog lista), ili podaci iz proizvođačke deklaracije i drugi podaci u zavisnosti od slučaja
     datum kupovine
     datum reklamacije
     opis nedostataka na proizvodu prema prijavi potrošača
     zahtev potrošača u vezi kupljenog proizvoda koji je predmet reklamacije:
    a) zamena kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela,tipa)
    b) vraćanje iznosa koji je plaćen za dati proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja
    c) otklanjanje nedostataka na proizvodu
     primedbe u vezi sa reklamacijom, posebno da li je nedostatak na proizvodu posledica pogrešne upotrebe od strane potrošača ili je posledica fabričke greške
     potpisi potrošača i ovlašćenog lica

    Zapisnik se sačinjava u dva primerka od kojih se jedan daje potrošaču, a drugi ostaje u prodajnom objektu.

    Član 3.

    Potrošaču koji podnosi reklamciju, na njegov zahtev, kupljeni proizvod može biti odmah zamenjen ukoliko je očigledno da su nedostaci na tom proizvodu posledica fabričke greške ili su nastupili kao posledica transporta i manipulacije sa proizvodom pre predaje proizvoda potrošaču.


    Član 4.

    Ukoliko se na licu mesta ne mogu utvrditi uzroci nedostatka na proizvodu, proizvod koji je predmet reklamacije se šalje na pregled, o čemu se obaveštava potrošač.
    Ovlašćeno lice je dužno da izvrši pregled proizvoda i donese odluku o daljem postupku sa proizvodom.
    Ovlašćeno lice odlučuje o prigrovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.

    Član 5.

    U slučaju da reklamacija nije opravdana, potrošač se obaveštava pismenim putem uz navođenje razlooga zbog kojih reklamacija nije prihvaćena, u istom obaveštenju koje se upućuje potrošaču, obavezno se daje pouka o pravnom leku.
    Ovlašteno lice donosi konačnu odluku o reklamaciji, ukoliko potrošač insistira na naknadi štete, pošto reklamacija nije uvažena.

    Član 6.

    U slučaju da je reklamacija opravdana, ovlašćeno lice je dužno da u roku od 15 dana od pismenog obaveštenja potrošača o tome šta je preduzeto sa njegovom reklamacijom, ispuni zahtev potrošača u pogledu reklamacije.

    Član 7.

    Troškovi zamene reklamiranog proizvoda, odnosno troškovi otklanjanja nedostataka na proizvodu padaju na teret prodavca.

    Član 8.

    Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja.
    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
    11.04. 0:12 #2
    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

    Comment

    • p0peye
      CBC Član
      • 27.10.2006
      • 73
      • BG, SER
      • Lada 110

      #3
      Re: Šta podrazumeva Garancija

      Hvala na odgovoru.

      Pretpostavljam da su dužni da imaju i daju na uvid "PRAVILNIK o načinu i postupku rešavanja reklamacija potrošača".
      (Mogu da očekujem da će nešto slično pisati u njihvovom pravilniku pa da postupim ovako


      >prvo bih trebao da odem kod njih i da tražim daju na uvid PRAVILNIK.

      >>>>>Ako vrdaju kao nemaju - nije tu? Zapretim da ću im zvati inspekciju.
      >>>>>>>>>>Ako ne upali? Zovem inspekciju.

      >>>>>Ako mi ga daju, pročitam Pravilnik, i trebalo bi da napravimo zapisnik da sam reklamirao proizvod.
      >>>>>>>>>>Čekam 1-8 dana da zaključe da li su nadležni za otklanjanje kvara.

      >>>>>>>>>>>>>>>Ako priznaju da su nadležni, imaju 15 dana da mi otklone kvar.
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Ako otklone, hvala lepo.
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Ako ne otklone? Tražim da ugrade drugi uređaj, ili da plate drugom servisu da otklone kvar, ili da mi vrate pare?

      >>>>>>>>>>>>>>>Ako ne priznaju, teram auto u drugi servis da konstatuju da li je istina što su u mom servisu rekli, ili neće/ne mogu/ ne žele da otklone kvar
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Ako drugi servis konstatuje da nisu oni krivi - plaćam popravku o svom trošku.
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Ako konstatuje da su krivi, zovem inspekciju i prijavljujem...


      OK. Pošteno (ispravite me ako sam u nekom koraku pogrešio...)

      Samo me još jedna stvar kopka:

      Za to vreme (8+15dana) ostavljam auto kod njih? Ili pitam kada će raditi na otklanjanju problema, pa im dovezem auto u tom trenutku?

      Meni nije teško da im odvezem auto uveče, i da ujutru dođem da zajedno reprodukujemo problem, i posle toga da par dana ostane auto kod njih, ali mi se ne bi svidelo kada bi mi oni rekli "ostavi nam auto na 8 dana, pa onda možda i na još 15..."


      Hvala još jednom na odgovoru, ovo je škakljiv problem koji većina u Srbiji rešava sa "ma nema ništa od garancije. Samo se petljaš, gubiš vreme, i na kraju potrošiš više para i živaca. Teraj odmah kod drugog, plati i vozi..."

      Naravno da to nije u redu - čemu inače služi garancija (naravno - pod uslovom da kvar podleže garanciji - treba čitati sitna slova...)
      ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

      Comment

      • uglavnom.bezopasni
        - 42 -
        • 03.02.2005
        • 2235
        • Novi Sad

        #4
        Re: Šta podrazumeva Garancija

        Pravilnik moraju da imaju i mora da bude tu. Ako nemaju "dobar dan" tržišnog inspektora je 20.000, samo za to, a naći će se još nešto.

        Ako ne znaju / nemogu / "neće" da poprave, moraju da ti daju pouku o pravnom leku (odnosno kako da rešiš sporazumno ili gde i za šta da ih tužiš).

        Počni od prijave kvara ili kako se to stručno kaže prigovora, a na osnovu pravilnika o reklamiciji, 8 i 15 dana su maksimalna vremena po zakonu, mogu biti kraća, pravilnici mogu da se razlikuju od firme do firme u sitnicama ko odlučuje o reklamaciji i tako nekim detaljima, ali moraju da imaju sve ove obavezne stavke i da su usklađeni sa zakonom.
        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
        11.04. 0:12 #2
        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          Re: Šta podrazumeva Garancija

          Harmless ti je sve lepo napisao o pravilniku za reklamaciju, kao i o postupanju tebe kao potrosaca prema pravilniku, a ja cu malo osvrnuti na problem koji imas.

          kada se auto ugasi izađem i pipnem isparivač i dovodna/odvodna creva - subjektivno mišljenje je da imaju 30tak stepeni, dok pokazivač u kolima pokazuje 70.
          Treba utvrditi da li je grejanje isparivaca povezano kako treba, a ako jeste proveriti ispravnost termostata. Ukoliko je termostat neispravan to moze biti jedan od glavnih uzroka za problem koji imas.


          - meni nije problem, više me iritira kada se dešava (najčešće izbegnem gašenje sa međugasom i sa "pola stopala na gasu pola na kočnici"), ali supruga mi se frustrira redovno ovih dana kada sedne u kola a te frustracije se oslobađa prenoseći je naravno na - mene

          - interesantno je da kada kočim i držim gas, obrtaji sakču/opadaju 500-1500o/min, ali posle par sekundi se relativno stabilizuju. Sledeći put moram isto da držim gas ili će se ugasiti.
          Ako je grejanje isparivaca dobro povezano i vec pomenuti termostat ispravan, problem je u predimenzionisanim brizgacima za gas, koji verovatno nisu pravilno ni nastelovani, eventualno u predugackim crevima izmedju mlaznica i uvodnika.



          Moj savet je da sam platis dijagnostiku porblema i da sa racunom za dijagnostiku odes u servis koji je ugradio gas na resavanje problema i popravku instalacije ukoliko je potrebno. To ce biti najbrzi i najjednostavniji nacin da resis problem, a to ti je najbitnije. Servis ima pravo da ti automobil zadrzi na popravci do 45 dana, a 44-og mogu da ti predaju auto i da kazu problem je resen, a ustavri nije. Ti opet dovezes auto i onda opet 45 dana i tu skoro da nema kraja, zato ti i predlazem da se usresredis na resavanje problema, a garanciju ces verovatno uspeti da ostvaris.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #6
            Re: Šta podrazumeva Garancija

            Isto pitanje iz naslova: Šta podrazumeva garancija?

            Već duže vremena razmišljam o ugradnji gasnog uređaja u moj yugo koral 55, i oduzeti rover ako mi vrate. Još nisam odlučio, jer me svakakve diskusije u ovom forumu nisu ubedile po nekim pitanjima.

            Zato molim, poštovane stručnjake ovog foruma (servisere koji vrše ugradnju), da mi odgovore:

            - da li izdaju pisanu garanciju za ugrađeni uređaj i za koje vreme
            - šta podrazumeva garancija
            - šta isključuje važnost garancije

            Hvala i nadam se da ovaj post neće biti obrisan kao prethodni (bez pardona).

            Comment

            • uglavnom.bezopasni
              - 42 -
              • 03.02.2005
              • 2235
              • Novi Sad

              #7
              Re: Šta podrazumeva Garancija

              Ljudi često poistovećuju garanciju na uslugu, u ovom slučaju ugradnje i garanciju na ugrađene delove.

              Za tog tvog juga, evo ja ću ti ugraditi i to žmureći, i daću ti pisanu garanciju moje firme na ugradnju u doživotnom trajanju, takozvani life time garanciju, a na delove ćeš dobiti koliko je za koji deo propisao proizvođač ili za delove koji nemaju obavezu garantnog lista imaš zakonskih 6 meseci, toliko ti može dati i svaki majstor.

              Šta važi, a šta ne, piše u svakom garantnom listu, koji je ugovor i sa kojim se ti slažeš kupovinom robe.

              Prethodna poruka je obrisana zato što nije imala nikakve veze sa temom, kao ni većina tvojih poruka...
              Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
              11.04. 0:12 #2
              Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

              Comment

              • Vektra
                CBC Član
                • 10.02.2010
                • 52

                #8
                Re: Šta podrazumeva Garancija

                Mislim da bi bilo dobro da napisem ovde kako sam ja prosao kod servisera u mom malom gradicu. Dobio sam garanciju 2 godine na uredjaje i 2 godine na rad servisera. Medjutim, nisam dobio ni jedan jedini papir da crno na belo pise ista o ugradnji! Ni koji su uredjaji ugradjeni, ni garancije, ni fiskalni racun, nista. E sad, da li je to u redu - ne znam. Ni usmeno mi nije saopsteno na sta se garancija odnosi. Pa vi vidite. Poz

                Comment

                • uglavnom.bezopasni
                  - 42 -
                  • 03.02.2005
                  • 2235
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: Šta podrazumeva Garancija

                  Franjo je pitao pa obrisao, evo šta u mom poslu pokriva garancija...

                  xxx (u daljem tekstu: isporučilac) ne preuzima nikakvu odgovornost za eventualne materijalne, finansijske i/ili bilo kakave druge gubitke ili štete (direktne i/ili indirektne) nastale korišćenjem opreme navedene u ovom garantnom listu u garantnom ili vangaratnom roku. Garancija se ne odnosi na naknadno konfigurisanje računara, podizanje oborenog operativnog sistema kao i na posledice nastale usled dejstva softvera poput bagova, virusa i sl. Dužnost korisnika je da se stara o integritetu svojih podataka koji se nalaze na opremi isporučiovca, bilo da se radi o sistemskim ili aplikativnim programima i/ili korisničkim datotekama.

                  USLOVI GARANCIJE

                  • Garancija se odnosi na ispravnost uređaja, a ne i na njegovu funkcionalnost, jer se očekuje da je kupac upoznat sa tehničkim specifikacijama uređaja, te i garancija važi samo na zadovoljenje korisnikovih zahteva u okvirima tehničke deklaracije.
                  • Zakonski rok popravke opreme u garantnom roku je 45 dana.
                  • Za svu isporučenu robu garancija iznosi 12 meseci računajući od datuma preuzimanja, ukoliko nije drugačije naznačeno.
                  • Garancija može biti u duža uz poseban dogovor sa isporučiocem.
                  • Delovi poput tastature, miša, zvučnika, i sl, tretiraju se kao potrošna roba, i na njih važi radna garancija u trajanju od 7 dana.
                  • Ukoliko u toku trajanja garantnog roga dođe do zamene nekog podskupa u sistemu, to ne utiče na produženje trajanja garancije celog sistema. Zamenjeni deo se, sa gledišta trajanja garantnog roka, tretira kao komponenta koja je ušla u primarnu konfiguraciju.
                  • Garancija je neprenosiva, tj. odnosi se samo na opremu navedenu u garantnom listu.
                  • Garancija na zasebno kupljene komponente, važi upravo za tu komponentu zasebno, a ne u sklopu sa nabavljenim komponentama kod drugih prodavacaračunarske opreme ili u nestručno sklopljenim i podešenim konfiguracijama.
                  • Isključivo pravo servisne intervencije u garantnom roku ima isporučilac i lica koja isporučilac ovlasti.
                  • U vangaratnom roku korisnik se može odlučiti za servisne usluge isporučioca ili za neki drugi servis.
                  • Servisna intervencija se podrazumeva na servisnoj lokaciji isporučioca.
                  • Transportni i drugi prateći troškovi padaju na teret korisnika u garantnom i van garantnom roku.

                  USLOVI GUBITKA GARANCIJE

                  • Ukoliko isporučilac utvrdi da je na njegovoj opremi vršena neovlašćena servisna intervencija (popravljanje ili zamena delova, oštećenja nastala nestručnom montažom ili održavanjem i sl.).
                  • Nestručno i nesavesno korišćenje opreme.
                  • Oštećena nastala usled neispravnog napona mreže.
                  • Dejstva više sile (krađe, polave, groma, strujnog udara, nepropisnog uzemljenja, mehaničko oštećenje i sl.)
                  • Nepridržavanjem uslova definisanih u poglavljima OBAVEZE KORISNIKA i USLOVI GARANCIJE.

                  OBAVEZE ISPORUČIOCA

                  • Da obezbedi ispravnu opremu i rezervne delove.
                  • Da obezbedi kvalifikovan servis u garantnom i vangarantnom roku.
                  • U slučaju da kvar na uređaju pod garancijom nije otklonjen u zakonskom roku od 45 dana isporučilac se obavezuje da isti uredjaj zameni ispravnim, a u slučaju da ga nije moguće nabaviti, obaviće se zamena adekvatnim uređajem uz pokrivanje razlike u ceni prema važećem cenovniku.
                  • Isporučilac ne daje garanciju na instaliran softver (izuzev posebnih programskih paketa i to pod posebnim uslovima) niti odgovara za gubitak korisničkih podataka.

                  OBAVEZE KORISNIKA

                  • Da se pri preuzimanje robe uveri u kompletnost robe i da proveri da li je fizički oštećena. Zakasnele reklamacije ovog tipa se ne priznaju.
                  • Da se bez izuzetaka pridržava uslova garancije.
                  • Da se bez izuzetaka striktno pridržava propisanih uslova eksploatacije opreme u skladu sa uputstvima navedenim u pripadajućoj tehničkoj dokumentaciji.
                  • Da obezbedi odgovarajuće uslove u kojima će oprema biti smeštena (temperatura 10°C-40°C, relativna vlažnost vazduha 10%-90%, zaštita od direktnog sunčevog zračenja, zaštita od prašine, dima i vlage, zaštita od elektromagnetnog zračenja).
                  • Da obezbedi stabilan izvor mrežnog napajanja.
                  • Da obavezno sačuva svu priloženu dokumentaciju u toku trajanja garancije i da je dostavi servisu prilikom svake eventualne intervencije.
                  • Da sačuva originalnu ambalažu i da je koristi pri svakom transportu opreme ili donošenju na servis.
                  • Da priloži garantni list i račun pri bilo kakvoj reklamaciji.


                  Ovaj deo posebno volim, ako si stoka ili je mušterija, vrlo lako gubi garanciju:
                  • Da obezbedi odgovarajuće uslove u kojima će oprema biti smeštena (temperatura 10°C-40°C, relativna vlažnost vazduha 10%-90%, zaštita od direktnog sunčevog zračenja, zaštita od prašine, dima i vlage, zaštita od elektromagnetnog zračenja).
                  • Da obezbedi stabilan izvor mrežnog napajanja.
                  • Da sačuva originalnu ambalažu i da je koristi pri svakom transportu opreme ili donošenju na servis.
                  Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                  11.04. 0:12 #2
                  Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #10
                    Re: Šta podrazumeva Garancija

                    ovo poslednje je za ekstremne slucajeve(pacijente) i ponistava sve ostalo, nemoguce je obezbediti te uslove.
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • p0peye
                      CBC Član
                      • 27.10.2006
                      • 73
                      • BG, SER
                      • Lada 110

                      #11
                      Re: Šta podrazumeva Garancija

                      Zdravo,

                      hvala još jednom svima,

                      onda će prva stvar biti da odem u drugi servis da provere šta je ovaj moj uradio, kao i ostale bitne faktore na kolima: termostat, kablove i sl.

                      @IvanT: da li vi možete utvrditi da li je termostat ispravan ili moram kod mehaničara da teram auto? Pošalji mi ako nije problem mob na PP pa da ugovorimo neku seansu...

                      Inače - smorio sam se jutros: sinoć sam napravio plan da u petak veče spavam kod burazera na Zvezdari, i u subotu ujutru odem u servis, kad ono: jutros je temp u plusu, i auto jeste da ima varijacije u broju obrtaja, ali se ne gasi... Šta ću ako za vikend isto bude plus?
                      Pa tako mogu do proleća - tj sledeće zime...

                      P.s. - 'ajde da malo offujem sam sebe (mada nisam u naslovu napisao na šta se odnosi garancija, tako da tehnički i nije off ): počeo sam od pozadi da čitam pretposlednju poruku gde uglavnom_bezopasni objašnjava šta podrazumeva garancija, pa sam se zaprepastio: ajde temp od 10-40stepeni može da se održi u garaži, ali šta kada hoćeš zimi da voziš auto? A onda pročitah post od početka - kao sav normalan svet - i shvatih da se odnosi na komp...
                      U tom slučaju većina stavki je ok, sem za tu originalnu ambalažu - pa šta da rade ljudi koji nemaju podrum a kupili su 3 crt tv-a od 63cm, 2 desktopa sa sve crt monitorima, 2 klime (split - kompresor ima leeeepu pozamašnu kutiju) i još po nešto od tehnike? Trebaju da iznajme jednu prostoriju/garažu samo za kutije...
                      ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Re: Šta podrazumeva Garancija

                        Postoje mušterije i nemušterije kao što postoje servisi i neservisi. Za obe druge kategorije važe te represivne mere iz garancije ili obaveze kupca.

                        Za Franju...

                        Garancija može da obuhvata sve delove koji nisu potrošni delovi, u slučaju Juga, membrane i filter. Za savesnu ugradnju se potrudi servis a da svi budu mirni atest kuća pregleda rad servisera.
                        Tako bi trebalo, ali da je tako ovaj forum ne bi postojao...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Re: Šta podrazumeva Garancija

                          Hvala Dora! Tako sam i mislio.

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            #14
                            Re: Šta podrazumeva Garancija

                            @p0peye

                            Posto saosecam s tobom iz iskustva, a u vezi ispoljavanja supruginih frustracija u jutarnjim casovima (posle cega nekom nenaviknutom amateru , svezem mladozenji, presedne ceo dan), da predlozim nesto sto mozda moze da bude resenje :
                            Taj servis ocigledno NE UME da dijagnostikuje kvar. Da ume, bio bi otklonjen. Ovako se slazem s tobom da pokusavaju da otaljavaju i da dobiju na vremenu. Dakle ne ostavljaj auto danima bespotrebno. I tako taj servis upada u Dorinu pricu da postoje majstori i kvazimajstori, a ako su u toj prici onda dzabe reklamacije i prigovori, posto od resenja nema nista.
                            1. varijanta : posto ti je ivanT vec nabacio sta moze da bude uzrok, mozes da npr. zamenis termostat o svom trosku , to nije skupo, pa da vidis kako stvari stoje. Ako ne, onda ides dalje po IvanTovom spisku u servis gde si ugradio, ali sa blagom-kulturnom napomenom "'ajde da probamo sa drugim brizgacima, evenetualno sa duzinom creva..." . Ako takav predlog ne da rezultate, onda varijanta 2, da im predlozis da neki drugi servis uradi dijagnostiku, pa da onda postupe resavanju. Ova 2. varijanta moze da povredi majstorsku sujetu, zato treba biti oprezan sa recima.

                            I na kraju 3. varijanta - vracanje novca, skidanje opreme, pretnja trzisnom (valjda cuvas racune). Nisam ukapirao jos koliko tacno vazi garancija.

                            Postoji i varijacija varijante 2, a to je bas Ivanov predlog, da platis dijagnostiku gde treba, i na licu mesta da vidis da li se intervencija tebi isplati u novom servisu. Mozda je neka sitnica, ustedis sebi gomilu vremena i zivaca za male pare, a jutarnje ispoljavanje frustracija nestane !


                            Mislim da onaj servis za koji si cuo da je dobar ne naplacuje ovo vezano za frustracije....

                            Sretno druze !
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • p0peye
                              CBC Član
                              • 27.10.2006
                              • 73
                              • BG, SER
                              • Lada 110

                              #15
                              Re: Šta podrazumeva Garancija

                              Hvala na savetu Deki,

                              s' obzirom da nemam vremena za bacanje, otići ću za vikend u drugi servis, pa onda eventualno zamenim termostat.
                              Sačekajmo da vidimo šta će ekspertiza da kaže, pa onda pravimo plan šta dalje...

                              Pozz
                              ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

                              Comment

                              Working...
                              X