Naftara i lpg

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kerting
    CBC Član
    • 22.04.2009
    • 70
    • Makedonija
    • focus 1.6-Doblo 1.9

    Naftara i lpg

    Cuo sam da dizel moze raditi na lpg, a cuo sam da je neko i ugradio, Dali neko zna kako to radi i dali je ekonomski isplatljivo?
  • torlak
    CBC Veteran
    • 10.11.2007
    • 100
    • knjazevac

    #2
    Re: Naftara i lpg

    ako vozis kamion,autobus,ili imas radnu masinu....

    Comment

    • kerting
      CBC Član
      • 22.04.2009
      • 70
      • Makedonija
      • focus 1.6-Doblo 1.9

      #3
      Re: Naftara i lpg

      ne razumem sto si htio reci

      Comment

      • Chubbs
        Everybody lies
        • 29.01.2006
        • 5807
        • Novi Sad
        • Audi A6 1.8T

        #4
        Re: Naftara i lpg

        mislim da je u kombinaciji dizel-lpg maksimalna usteda nekih 25% pa da zato nema nekog smisla na putnickim vozilima, vec samo na autobusima, kamionima... koji su veliki potrosaci i jos veci zagadjivaci. javice se valjda i neko ko se bolje razume da malo produbi pricu.
        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

        Comment

        • alexa05
          CBC Senator XXL
          • 23.07.2006
          • 1769
          • Smederevo
          • Opel Vectra B 2.0DI 16v

          #5
          Re: Naftara i lpg

          Slazem se sa Chubbsom, tako nesto. A mislim da je i investicija veca nego klasicna ugradnja u benzinski motor. Mislim da je i bilo reci o tome u nekoj temi.
          EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

          NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

          SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

          Comment

          • Bojan1212
            CBC Senator XXL
            • 15.07.2008
            • 468
            • Zemun
            • Honda Accord

            #6
            Re: Naftara i lpg

            Cini mi se da je SAT predstavljao neku firmu koja se bavi ugradjom tih uredjaja. Cena za autobuse i kamione je bila oko 5000 evropskih...

            Comment

            • ragazzoni
              CBC Senator XXL
              • 24.02.2009
              • 774
              • Obrenovac i okolina
              • Opel Omega 2.0i-16v

              #7
              Re: Naftara i lpg

              Da moguće je LPG u dizel. Poneko je otišao i dalje, pa ste na prethodnom BEO TRACK-u imali prilike da vidite MAN-ov šestocilindrični turbo prehranjivani dizel, prerađen za pogon LPG-om. Spolja vidljivo da je sistem brizgaljki za dizel demontiran da su stavlljene svećice da je na usisu stavljen blok od 4 po 4 seta brizgaljki i jedan računar koji vodi sve to. Motor je sa pločicom iz 2002. što znači da je malko stariji, a i za pogon samo na gas. Postoje još neke kombinacije, mislim da neko iz Čačka to radi. Kako to funkcioniše, stepen kompresije oblik klipova, komora i sl., naravno da nije prikazan pa je za mene stvar sem informativnog imala više cirkuski karakter, Čisto sumnjam da se na salonu u Ženevi na taj način prikazuju dostignuća.
              ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
              Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

              Comment

              • kerting
                CBC Član
                • 22.04.2009
                • 70
                • Makedonija
                • focus 1.6-Doblo 1.9

                #8
                Re: Naftara i lpg

                Sto se tice investicije kolega gore je sarnuo cifru od 5 europskih da stvarno toliko kosta, a zasto toliko stvarno mi nije jasno.
                Sistem koji se ugradjuje je sekvencijalni razlika je u upravljackoj jedinici i nekih drugih stvarcica i stvar radi.
                Usteda je 15 do 17 % motor dobija vecu snagu i auspuh mu je mnogo cistiji. Motor radi u svim rezimima rada na naftu 70%, a plin koristi 30% kroz celog ciklusa. Kad se potrosi plin pici samo na naftu ko i ranije. Nemoze nikako raditi samo na plin. Moze se ugradjivati takoreci u svim modelima dizelasa bez razlike koji je nacin napajanja motora sa naftom. Tacno da se u kolima ne isplati zbog male ustede ali kod onih azdaja od kamiona i autobusa a da ne nabrajam i neke druge dizelke kojima usteda nije jaka strana ne bih rekao da je zanemarliv 15%. Postavicu ovih dana neke slike od Volvo fm12 340 ks. sa ugradjenim plinom pa cemo malo vise prodiskutirati. Mehanicki gledano izvedba je mnogo jednostavna.

                To je veliko preinacenje sa vadjenjem dizna ugradjivanjem svecica i ne znam sto jos to je tako reci konstrukcija motora na LPG govorimo o fabrickom dizel motoru bez nikakvih izmena na motoru u smislu svecica klipova itd.

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: Naftara i lpg

                  Stariji dizeli sa klasičnim boš pumpama se relativno lako prerađuju na LPG i pri tome troše par litara nafte a ostalo učestvuje LPG.
                  Snaga se povećava a izduvni gasovi su čistiji.U stvari ne čistiji nego naftaš koji je dobro dimio kada se nagazi ne dimi uopšte i ne smrdi iz auspuha posle konverzije.
                  Nešto takvo je bilo predstavljeno na sajtu neke zrenjaninske firme koja se bavi gasnim kotlovima i ugradnjom gasa u automobile,zaboravih joj naziv

                  Za potpunu konverziju za rad samo na gasu je neophodno uraditi velike izmene na motorima

                  Savremeni dizeli rade kako je prethodnik naveo.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Re: Naftara i lpg

                    Kolega je govorio (verovatno) o starijim sistemima gde se preradjivao motor i gde je ušteda bila znatno veća a i dobitak snage. mana toga je bila da motor teško radi samo sa dizelom ako nema plina, radi ali sa manjom snagom. To je koštalo nekoliko hiljada evra, zavisi od vrste motora. Australija je puna takvih kamiona...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Stratos
                      CBC Senator XXL
                      • 10.09.2008
                      • 2594
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: Naftara i lpg

                      ...i džipova (ili đipova,pitanje je sad)

                      Comment

                      • kerting
                        CBC Član
                        • 22.04.2009
                        • 70
                        • Makedonija
                        • focus 1.6-Doblo 1.9

                        #12
                        Re: Naftara i lpg

                        Tacno tako Australija je puna takvim kamionima.
                        Mislim da ce poceti i kod nas da se ugradjuje masovnije.

                        Comment

                        • Vidan KV
                          CBC Senator XXL
                          • 24.10.2007
                          • 432
                          • Kraljevo
                          • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

                          #13
                          Re: Naftara i lpg

                          Koiko sam ja kontao to košta puno jer je to nekome odlična prilika da masno zaradi......mislim da je dosta isplativo pa me čudi da nije mnogo više zaživelo.......Kerting-u Mk postoji čuveni majstor Stojan koji je jako upućen u te stvari,raspitaj se jer može puno da ti pomogne

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #14
                            Re: Naftara i lpg

                            Originally posted by Stratos
                            Stariji dizeli sa klasičnim boš pumpama se relativno lako prerađuju na LPG i pri tome troše par litara nafte a ostalo učestvuje LPG.
                            Snaga se povećava a izduvni gasovi su čistiji.U stvari ne čistiji nego naftaš koji je dobro dimio kada se nagazi ne dimi uopšte i ne *stinking* iz auspuha posle konverzije.
                            Nešto takvo je bilo predstavljeno na sajtu neke zrenjaninske firme koja se bavi gasnim kotlovima i ugradnjom gasa u automobile,zaboravih joj naziv

                            Za potpunu konverziju za rad samo na gasu je neophodno uraditi velike izmene na motorima

                            Savremeni dizeli rade kako je prethodnik naveo.
                            da li imas neki link negde de se vidi kako izgleda taj prost sistem za dizele sa mehanickom pumpom ?
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • kerting
                              CBC Član
                              • 22.04.2009
                              • 70
                              • Makedonija
                              • focus 1.6-Doblo 1.9

                              #15
                              Re: Naftara i lpg

                              Zdravo Vidane raspitacu se pa cu ti reci.

                              Comment

                              Working...