Cuo sam da dizel moze raditi na lpg, a cuo sam da je neko i ugradio, Dali neko zna kako to radi i dali je ekonomski isplatljivo?
Naftara i lpg
Collapse
X
-
Re: Naftara i lpg
mislim da je u kombinaciji dizel-lpg maksimalna usteda nekih 25% pa da zato nema nekog smisla na putnickim vozilima, vec samo na autobusima, kamionima... koji su veliki potrosaci i jos veci zagadjivaci. javice se valjda i neko ko se bolje razume da malo produbi pricu.You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Re: Naftara i lpg
Slazem se sa Chubbsom, tako nesto. A mislim da je i investicija veca nego klasicna ugradnja u benzinski motor. Mislim da je i bilo reci o tome u nekoj temi.EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T
NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)
SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA
Comment
-
-
Re: Naftara i lpg
Da moguće je LPG u dizel. Poneko je otišao i dalje, pa ste na prethodnom BEO TRACK-u imali prilike da vidite MAN-ov šestocilindrični turbo prehranjivani dizel, prerađen za pogon LPG-om. Spolja vidljivo da je sistem brizgaljki za dizel demontiran da su stavlljene svećice da je na usisu stavljen blok od 4 po 4 seta brizgaljki i jedan računar koji vodi sve to. Motor je sa pločicom iz 2002. što znači da je malko stariji, a i za pogon samo na gas. Postoje još neke kombinacije, mislim da neko iz Čačka to radi. Kako to funkcioniše, stepen kompresije oblik klipova, komora i sl., naravno da nije prikazan pa je za mene stvar sem informativnog imala više cirkuski karakter, Čisto sumnjam da se na salonu u Ženevi na taj način prikazuju dostignuća.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Re: Naftara i lpg
Sto se tice investicije kolega gore je sarnuo cifru od 5 europskih da stvarno toliko kosta, a zasto toliko stvarno mi nije jasno.
Sistem koji se ugradjuje je sekvencijalni razlika je u upravljackoj jedinici i nekih drugih stvarcica i stvar radi.
Usteda je 15 do 17 % motor dobija vecu snagu i auspuh mu je mnogo cistiji. Motor radi u svim rezimima rada na naftu 70%, a plin koristi 30% kroz celog ciklusa. Kad se potrosi plin pici samo na naftu ko i ranije. Nemoze nikako raditi samo na plin. Moze se ugradjivati takoreci u svim modelima dizelasa bez razlike koji je nacin napajanja motora sa naftom. Tacno da se u kolima ne isplati zbog male ustede ali kod onih azdaja od kamiona i autobusa a da ne nabrajam i neke druge dizelke kojima usteda nije jaka strana ne bih rekao da je zanemarliv 15%. Postavicu ovih dana neke slike od Volvo fm12 340 ks. sa ugradjenim plinom pa cemo malo vise prodiskutirati. Mehanicki gledano izvedba je mnogo jednostavna.
To je veliko preinacenje sa vadjenjem dizna ugradjivanjem svecica i ne znam sto jos to je tako reci konstrukcija motora na LPG govorimo o fabrickom dizel motoru bez nikakvih izmena na motoru u smislu svecica klipova itd.
Comment
-
-
Re: Naftara i lpg
Stariji dizeli sa klasičnim boš pumpama se relativno lako prerađuju na LPG i pri tome troše par litara nafte a ostalo učestvuje LPG.
Snaga se povećava a izduvni gasovi su čistiji.U stvari ne čistiji nego naftaš koji je dobro dimio kada se nagazi ne dimi uopšte i ne smrdi iz auspuha posle konverzije.
Nešto takvo je bilo predstavljeno na sajtu neke zrenjaninske firme koja se bavi gasnim kotlovima i ugradnjom gasa u automobile,zaboravih joj naziv
Za potpunu konverziju za rad samo na gasu je neophodno uraditi velike izmene na motorima
Savremeni dizeli rade kako je prethodnik naveo.
Comment
-
-
Re: Naftara i lpg
Kolega je govorio (verovatno) o starijim sistemima gde se preradjivao motor i gde je ušteda bila znatno veća a i dobitak snage. mana toga je bila da motor teško radi samo sa dizelom ako nema plina, radi ali sa manjom snagom. To je koštalo nekoliko hiljada evra, zavisi od vrste motora. Australija je puna takvih kamiona...
Comment
-
-
Re: Naftara i lpg
Koiko sam ja kontao to košta puno jer je to nekome odlična prilika da masno zaradi......mislim da je dosta isplativo pa me čudi da nije mnogo više zaživelo.......Kerting-u Mk postoji čuveni majstor Stojan koji je jako upućen u te stvari,raspitaj se jer može puno da ti pomogne
Comment
-
-
Re: Naftara i lpg
Originally posted by StratosStariji dizeli sa klasičnim boš pumpama se relativno lako prerađuju na LPG i pri tome troše par litara nafte a ostalo učestvuje LPG.
Snaga se povećava a izduvni gasovi su čistiji.U stvari ne čistiji nego naftaš koji je dobro dimio kada se nagazi ne dimi uopšte i ne *stinking* iz auspuha posle konverzije.
Nešto takvo je bilo predstavljeno na sajtu neke zrenjaninske firme koja se bavi gasnim kotlovima i ugradnjom gasa u automobile,zaboravih joj naziv
Za potpunu konverziju za rad samo na gasu je neophodno uraditi velike izmene na motorima
Savremeni dizeli rade kako je prethodnik naveo.Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
Comment