CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiburon
    CBC Član
    • 09.07.2010
    • 24
    • Tuzla

    CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

    Kako ne bi smarao Doru sa pp, odlucio sam da stavim topic o problemu koju me muci, pa se nadam da ce se naci neka dobra dusa da mi da par savjeta
    Prije mjesec dana u svoj CLK, 2.6 V6 125 kw, ugradio sam sekvencijalni plinski uređaj četvrte generacije, slovenacke firme G1.
    Bio sam prezadovoljan rezultatom jer je auto islo kao i na benzin dok nisam vidio potrosnju plina, koja se kretala nekih 20+litara na 100 KM! Inace benzina po bordu trosi nekih 10-16 l, sve zavisi od stila voznje.
    Nakon toga u servisu su mi smanjili pritisak plina za 4 navoja, cime mi je smanjena potrosnja plina, ali i performanse auta za nekih 20%, odnosno slabije vuce. Nakon toga su mi ponovo povecali pritisak za jedan navoj, ali je rezultat ostao isti.
    Ovih dana ponovo planiram da odem kod njih da se to sve podesi kako treba jer znam da sa sekventom auto mora ici kako na benzin, kao i da isto trosi plina kao i benzina.
    Da li bi mi neko od strucnjaka mogao pomoci sa par savjeta, tj par pitanja koji bi im uputio sta treba napraviti, cisto da vidim da li znaju sta rade ili su obicni duduci!

    Drugi problem je što mi je odmah nakon ugradnje došlo do prljanja benzinskih dizni sa plinom ( nasuo rezervoar pilna u servisu gratis ) zbog cega mi je auto slabije islo i na benzin. Nakon posjete Mercedesovom servisu, nasuo sam aditiv u gorivo i vozio 150 KM na benzinu usljed cega je problem najvecim dijelom rijesen, ali cini mi se da ce trebati i ciscenje dizni, kako bi se sve vratilo u prvobitno stanje.
    Moje pitanje je da se se ovakve stvari normalno desavaju, odnosno da li je problem u istalaciji samoj i da li mogu ocekivati istu stvar da se desi ponovo?
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

    Nemam savet za tebe u vezi tog G1 uređaja,pošto ga nisam do sada ni video,ali predpostavljam da nije tehnološki dorastao tvom autu.
    Inače,pomogao si ti meni da polako formiram mišljenje o tom i takvim uređajima.

    Comment

    • Tiburon
      CBC Član
      • 09.07.2010
      • 24
      • Tuzla

      #3
      Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

      Nije u tome stvar...G1 je nesto novo na trzistu, a moj CLK je iz 2003 g

      Code:
      http://www.g-1.si/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=61

      Comment

      • Stratos
        CBC Senator XXL
        • 10.09.2008
        • 2594
        • Novi Sad

        #4
        Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

        Mnogo im je lepa ona slika.
        I tekst ispod nje.
        Podjetje G-1 ponuja edini na svetu avtoplinski sistem, ki omogoča vodenje vbrizga v realnem času, kar omogoča najboljši izkoristek pri izgorevanju ter najkvalitetnejšo vgradnjo s sedemletno garancijo.
        Još samo da to radi kako su i obećali i super.
        Da se ne razumemo pogrešno,ja neverujem slikama ni rečima.Mene je teško ubediti.
        Nadam se da će ti srediti tu potrošnju i da ćeš biti prezadovoljan.

        Comment

        • Tiburon
          CBC Član
          • 09.07.2010
          • 24
          • Tuzla

          #5
          Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

          nije potrebno citirati post koji cini redovan tok diskusije
          Potrosnja je manje vise sredjena, ali je ostao problem performansi. Ja samo trazim da se ispostuje ono sto je i obecano..Znaci otrpilike potrosnja kao i goriva i jednake performanse. Ne budu li mogli, nek mi lijepo vrate pare i izvade uredjaj.

          Comment

          • slavko_bgd
            CBC Senator XXL
            • 24.03.2009
            • 771
            • Batajnica
            • Stilo 1.6 16V MW

            #6
            Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

            @Tiburon:

            1. Normalno je da prilikom rada motora na gas postoji pad performansi u odnosu na benzin. Posao majstora je da pad snage na gasu bude što manji ili ako je moguće da ga prosečan vozač subjektivno ne oseti;
            2. Potrošnja benzina po BC-u ne mora da bude merodavna; Ali, BC je vrlo korisan za određivanje najekonomičnijeg režima vožnje, bez obzira na gorivo;
            3. Korekciju količine gasa u svim režimima rada motora vrši BENZINSKI ECU. To znači da, ako majstor "zavrne" ili "odvrne" gas(ili je gasni uređaj neadekvatan ili neispravan), benzinski ECU će izvršiti korekciju. Ako je potrebna korekcija suviše velika-ECU je prepoznaje kao grešku;
            4. Razlika u potrošnji gasa i benzina mora da postoji i postoji 1000 faktora koji na to utiču. U idealnim uslovima (laboratorija i proračuni) razlika je oko 15%. U realnim uslovima i više; Svako onaj ko kaže da mu auto isto ide na gas i benzin ili troši isto-laže ili je neispravan benzinski sistem. Nema treće!
            5. Samo onda kada su zadržane performanse motora(subjektivni osećaj vožnje) a korektivni parametri u granicama normalnog-sve je u redu. To treba da ustanovi serviser.
            6.Često se događa da klijent pre ugradnje gasa od servisera dobije pogrešne informacije ili silna obećanja. Takođe, masa vozača nije zadovoljna realnom uštedom i očekuje više. U to ne ulazim i o tome ne diskutujem. Svoju računicu morate pronaći sami;

            Ako je uređaj adekvatan, pravilno instaliran i podešen (što je veoma lako ustanoviti), sa subjektivno identičnim performansama različiti motori TREBA da troše od 15-25% više gasa od benzina(npr Fiat za 188A4 motor deklariše čak preko 30% veću potrošnju!).
            Dakle, ako Vaš motor troši npr 14/100 benzina + 20% na gas =16,8/100 km. Dakle, 17/100, i to treba da bude polazna osnova.
            Razlika od 3 ili 4 litre može da bude: krađa na pumpi, loš gas,režim vožnje ili curenje gasa.Instalater može da proveri samo curenje gasa.

            Srdačan pozdrav!
            Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

            Comment

            • Tiburon
              CBC Član
              • 09.07.2010
              • 24
              • Tuzla

              #7
              Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

              @ Slavko

              Prije svega, hvala na iscrpnom odgovoru.
              Znam da potrosnja plina i benzina ne moze da bude ista. Vozio sam proslo auto 4 godine sa obicnim Lovat uređajem, i to je ok, znam neke stvari.
              Znam da je 10-15% vise plina sasvim ok, i ja nemam nista protiv toga, pod uslovom da auto ide onako kako je islo prije prve korekcije pritiska plina.
              Da li benzinske dizne imaju uticaja na plinske?
              Kako sto sam napomenuo auto mi sad i na benzin ide slabije, zato jer jos nisam stigao da ocistim benzinske dizne. Ima li to kakvog uticaja sto auto ide slabije na plin?
              I da li da trazim da ponovo odrade kalibraciju plinskog uredjaja ili da mi ponovo stimaju pritisak plina?
              Hvala

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                Originally posted by Tiburon
                Nakon toga u servisu su mi smanjili pritisak plina za 4 navoja, cime mi je smanjena potrosnja plina, ali i performanse auta za nekih 20%, odnosno slabije vuce. Nakon toga su mi ponovo povecali pritisak za jedan navoj, ali je rezultat ostao isti.
                Sta ovo znaci? Kakvi navoji?
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                  Izgleda je to Slovenačka mera za pritisak,mada nisam ni ja siguran

                  Comment

                  • slavko_bgd
                    CBC Senator XXL
                    • 24.03.2009
                    • 771
                    • Batajnica
                    • Stilo 1.6 16V MW

                    #10
                    Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                    @Tiburon:

                    Ograđujem se unapred od svega što ću napisati jer ne poznajem taj G-1 uređaj.Dakle, sve predhodno i sve sledeće pišem sa ciljem da pomognem i Vama i kolegama koji su Vam ugradili gas.

                    Loš rad motora na benzin posle kraćeg vremena pri radu na gas može da bude izazvan pogrešnim podešavanjem gasnog uređaja. Takav poremećaj se vidi kroz dijagnostiku motora i to majstor treba da uoči. Zato sam napisao ono pod "3" u mom predhodnom postu.

                    Stanje benzinskog sistema za napajanje gorivom kod sekvencijalnih uređaja dugo ostaje nepromenjeno, bar prema mom ličnom iskustvu. Mislim da je čišćenje benzinskih dizni u ovom trenutku bacanje novca. U slučajevima kada su npr.zaprljane benzinske dizne moguće je sa pojedinim gasnim sistemima postići apsolutno normalan rad na gas. Benzinske i gasne dizne međusobno nemaju nikave veze ali gasno i benzinsko napajanje motora imaju tri zajedničke stavke: motor kao sklop, sistem za paljenje i sistem za korekciju smeše. Ako je motor sa svim svojim sistemima ispravan,gasni uređaj ispravan,nema curenja gasa itd, razlog prevelike potrošnje može biti podešavanje gasnog uređaja u specifičnim režimima. Jedan od režima je npr.ubrzavanje pod opterećenjem kada motor može da rasipa gas bez velikog pada snage. Drugi režim je npr rad motora u otvorenoj petlji, itd. E, takvo podešavanje već zahteva znanje i iskustvo majstora i naravno mogućnosti uređaja.
                    Pritisak gasa ne može da se menja napamet. Kod uređaja koje poznajem, PRITISAK ISPARIVAČA JE KONSTANTA.
                    Savetujem da se vratite kod svog instalatera i da pokušate da rešite probleme. Ako ne ide sa G1, neka kolege probaju sa nekim drugim uređajem pa uporedite rezultate. U svakom slučaju znam da nećete voziti taj auto na benzin, to je greh prema prirodi i novčaniku!!!

                    Pozdrav i srećno, i informišite nas o rezultatima....
                    Slavko
                    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                    Comment

                    • ragazzoni
                      CBC Senator XXL
                      • 24.02.2009
                      • 774
                      • Obrenovac i okolina
                      • Opel Omega 2.0i-16v

                      #11
                      Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                      Koliko je omašeno podešavanje gasnog uređaja, dokazano je i time što MUČNI ECU više ne može da iskoriguje ni rad na benzinu. Mapa je nakvarena, potrebno je verovatno malo više voziti na benzin ne bi li se mapa popeglala, a onda jovo nanovo sa gasnim podešavanjem. NIJE dobro podešen uređaj ili su slovenci opet sve nas toliko prevazišli da ih ne razumemo. To je sve, svako pitanje u tom smeru je izlišno. Taj motor mora da radi savršeno, naravno kao i svaki drugi korektno urađen.
                      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                        ili su slovenci opet sve nas toliko prevazišli da ih ne razumemo.
                        E vidiš,ovo mi nije palo na pamet,a vrlo je verovatno.

                        Comment

                        • Tiburon
                          CBC Član
                          • 09.07.2010
                          • 24
                          • Tuzla

                          #13
                          Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                          @Slavko_bgd

                          "3. Korekciju količine gasa u svim režimima rada motora vrši BENZINSKI ECU. To znači da, ako majstor "zavrne" ili "odvrne" gas(ili je gasni uređaj neadekvatan ili neispravan), benzinski ECU će izvršiti korekciju. Ako je potrebna korekcija suviše velika-ECU je prepoznaje kao grešku"

                          Znaci koliko plina treba motoru određije benzinski ECU? Meni onda nije jasno zasto je kada je tek ugradjen uredjaj, auto islo identicno kao na benzin, ali je trosilo i 10 l vise plina? Zasto tu ECU nije odradio korekciju?
                          Auto i dalje ide slabije na benzin. Po Vasem misljenju ne treba cistiti dizne..Da li onda treba da vozim auto duze na benzin ili je potrebno izvrsiti korekciju ECU-a?
                          Hvala jos jednom na Vasem odgovoru.


                          @ragazzoni

                          Po njihovim rijecima, mjestima korekcije osim podesavanja pritiska gasa nema, zato jer plinksi sistem preuzima podatke od auta, odnosno ECU-a.
                          Mozes li mi pojasniti ovo za "peglanje" mape?

                          Comment

                          • Tiburon
                            CBC Član
                            • 09.07.2010
                            • 24
                            • Tuzla

                            #14
                            Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                            Originally posted by Srdjan
                            Originally posted by Tiburon
                            Nakon toga u servisu su mi smanjili pritisak plina za 4 navoja, cime mi je smanjena potrosnja plina, ali i performanse auta za nekih 20%, odnosno slabije vuce. Nakon toga su mi ponovo povecali pritisak za jedan navoj, ali je rezultat ostao isti.
                            Sta ovo znaci? Kakvi navoji?
                            Valjda na taj nacin smanjuju pritisak plina..

                            Comment

                            • Tiburon
                              CBC Član
                              • 09.07.2010
                              • 24
                              • Tuzla

                              #15
                              Re: CLK 240 V6-Prevelika potrošnja plina

                              @slavko_bgd

                              "U slučajevima kada su npr.zaprljane benzinske dizne moguće je sa pojedinim gasnim sistemima postići apsolutno normalan rad na gas."

                              Ovo ste u potpunosti u pravu. Naime, kada je auto pocelo ici slabije na benzin, na plin je isao kao i prije, odnosno super.

                              Postoji jos jedna stvar, ne znam da li je bitna. Na autoputu, bri brzini od 240 kmh, motor se odjednom prebacio u safe mod i upalila mi se lampica check engine. Nakon toga mi se isto desavaloi kada malo jace stisnem papucicu gasa malo jace, odnosno automatski mi jew prebacivao na benzin. Nakon posjete servise otkrili su da je crijevo za dovodgasa na jednom mjestu bilo previse savijeno te je onemogucavalo normalan protok istog.

                              Comment

                              Working...
                              X