Trzanje prilikom otpustanja gasa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #46
    Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

    Evo ja neznam da ti pomognem ali vidim da ljudi koji znaju ne zele da ti pomognu. Tj pomogli su ti savetom idi kod majstora.
    Plasim se da 90% majstora ne zalazi toliko daleko u problematiku stelovanja nakon autokalibracije i nezna da ti pomogne.
    Pitanje koje se namece da li ugradjivati plin i kako prepoznati dobrog majstora za plin.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #47
      Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

      Originally posted by Vladamir View Post
      Da li je moguce da niko nece da kaze kako iskustveno postavlja korekciju temperature za plinsku mapu?!
      Kad sam počeo Stag da montoram bio je samo 200 model i to smešna igračka za današnji 200, sad je u mom autu iam oko cca5 godina. Nema
      #3 mapu, nema temperaturnu korekciju, nema snimanje, nema izbor sondi, nema, nema, nema, nema... Nema ništa...
      Moj motor je Buran za tvoj motor i to radi.

      Originally posted by Vladamir View Post
      Ali bar neki nagovestaj, misljenje, preporuka... kako setovati korekciju temperature, odakle poceti pa probati dalje, bilo sta?

      Takodje me interesuje, posto lambda sonda nije povezana da li treba odcekirati kvacicu u acsynhro programu gde prikazuje voltazu sa lambda sonde i da li ovo utice na ponasanje auta na plinu tj na rad plinskog ecu?

      Hvala unapred!
      Pitanje sa elementarnim neznanjem.


      Originally posted by Vladamir View Post
      Pozdrav!

      Nadam se da sam vam pomogao sa svojim pitanjima.

      Auto se i dalje isto ponasa.
      Ironija na naš račun a očekuje se pomoć.


      Originally posted by Vladamir View Post
      Posto smatram da bi zakljucak ove teme sigurno nekom koristio napisacu svoje iskustvo.

      Po mom skromnom iskustvu resenje problema trzanja prilikom otpustanja gasa na ovom fiatovom 1.2 16v motoru (provereno na nekoliko razlicitih automobila) je stavljanje manjeg promera dizni (1.5 mm) umesto preporucene velicine od oko 1.8 mm. Naravno posle promene dizni obavezna je ponovna samokalibracija i dodatno podesavanje mape. Kod mene je podeseno sa odstupanjem do +-5%. Naravno ovo iskustvo je sa Stag 4 i Stag 300 kompjuterima i 3 ohm diznama.
      Temperatura prebacivanja je vracena na 30 stepeni i samo neposredno posle prvog prebacivanja posle prvog starta ujutru posle jako hladne noci ima malih nepravilnosti u radu na prvom i eventualno drugom otpustanju gasa, posle je ok.

      Jedino sto me malo zabrinjava je upozorenje koje se pojavljuje da su preko 4500 obrtaja dizne stalno otvorene. U voznji retko zalazim u taj deo deo skale ali sam prilikom testiranja primetio da nema osetnog gubitka snage ili bilo cega drugog sto ja mogu da primetim u voznji bez obzira na to upozorenje.

      Koliko je po vama ovo upozorenje ozbiljan problem, odnosno potencijalna opasnost?
      Diletantski pristup (amaterski) sa stotinak pogrešnih zaključaka. Znači skroz bezveze i sad ja treba da ga ubedjujem da to nije tačno?



      Originally posted by b_samardzic View Post
      Evo ja neznam da ti pomognem ali vidim da ljudi koji znaju ne zele da ti pomognu. Tj pomogli su ti savetom idi kod majstora.
      Plasim se da 90% majstora ne zalazi toliko daleko u problematiku stelovanja nakon autokalibracije i nezna da ti pomogne.
      Pitanje koje se namece da li ugradjivati plin i kako prepoznati dobrog majstora za plin.
      To je deo iz ove teme i odgovor tebi.

      Kad vidim da je neko naštrebo gradivo sve ću da kažem što znam, ako se već potrudio red je da mu se pomogne a ja ne gubim ništa sa tim kao n ido sada što nisam gubio.
      Ako neko misli da je to poredjaš sve po redu i onda pitaš tri pitanja pa kad to nasetuješ, idila, e to neće moći ove noći...

      U poslednje vreme je 90 posto tema oko gasa na ovaj fazon.



      Pitanje koje se namece da li ugradjivati plin i kako prepoznati dobrog majstora za plin.
      Recimo, probam svaki auto i ako niej dobro, nazad u radionicu i korekcija, dizni ili hoda ili pritiska ili... Ili zavisi od toga koliko su pristupačne dizne ili isparivač, sve s na kraju dovede u normalu iz drugog puta, najgora varijanta naši automobili idu na popravni nekoliko puta a 98% se rešava odmah kako treba.

      Zašto? Zato što smo imali nebrojano puta pušing i lizing, još više puta rešavanej tudjih brljotina al ito pomaže da stkneš iskustvo. Ljudska glupost je neograničena a i majsotri su ljudski mada se mnogi ne bi složili, pa tak onaučiš i vidiš svašta. Zašto mislim da ovom autu treba dizna 1.8 a onom istom 2.+ ... Prilikom ubacivanja auta u radionicu se malo doda gas pa se malo naglo pusti gas pa se malo uguši kvačilom pa se ... Sitnice koje ne govore sve ali dosta o nekom motoru.
      Otkud ja znam koje mu ej temperature motor kad pravi ičvajz, koje temperature je senzor vazduha i još mnogo toga da bih dao neki podatak...

      Njegov odogovor bi bio na benzinu radi ko tambura i tu je kraj priče
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Vladamir
        CBC Član
        • 15.10.2010
        • 58
        • Šumadija i Pomoravlje

        #48
        Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

        Zar nije bilo lakse:

        Kako se auto ponasa na jacem dodavanju gasa na benzinu? A kako kad se otpusti gas? Kako se ponasa kad ga ugusis kvacilom malo?

        Ja napisem iscrpnu disertaciju o tome i svemu drugom sto pozelite da znate od simptoma potrebnih za dijagnozu.

        A zatim bi, ja mislim lakse bilo da mi kazete:

        Ako si spreman na sistem pokusaja i popusaja evo pokusacemo ovako. Provrti dizne na toliko. Kako je sad? Podesi hod na toliko. Jel sad bolje? Resenje za naglo dodavanje gasa je ovo a ako nije pokusaces posle ono. U softveru postavi tako tako i tako. Daj opet sliku mape.

        Meni ne bi bilo nista tesko i jos bi vas unapred oslobodio bilo kakve odgovornosti, za ne daj Boze.

        Mozda ja nisam u pravu cak i kad jesam ali na jednom drugom forumu gde sam admin ja tako radim.

        Iako niste trazili moje misljenje o ovoj i temama "na isti fazon" ja cu ga ipak napisati. Mozda vama tako neizgleda subjektivno ali vi kao da zelite da neko ko ima problem sam dodje do resenja i uz to mu dajete neke naznake nekad manje nekad vise jasno, ali prosto skoro nikada. Onaj ko ima problem a zna elementarne stvari ili principe, ne trazi ovde znakove u magli ili zagonetke vec konkretne odgovore ili konkretne predloge. Bas zato jer je spreman da radi i nauci ali nije dovoljno siguran u sebe i svoje ideje, mozda zbog neiskustva iz svakodnevne prakse ili zbog nedostatka nekog specificnog znanja. Verujem da posedujete znanje i iskustvo i da ste odlicni u svom poslu, ali prenosenje znanja na nas hobiste iz nekog razloga neide najbolje. A sa nama treba biti samo direktan i sa konkretnim uputstvima. Pomoc na forumu se trazi kad se ima volje za rad a nema dovoljno iskustva ili znanja. Oba problema se prevazidju lako u jednostavnoj komunikaciji lisenoj bilo kakve sujete.
        Jos jednom vam prijateljski kazem ne ocekujte da onaj ko trazi pomoc bilo sta zakljuci, vi mu dajte zakljucak ili bar jedan od mogucih zakljucaka ako zelite da pomognete uz ogradu da postoje mozda alternativna resenja koja ce te mu reci ako prvo ne uspe. Takvu pomoc ce svaki hobista ceniti.

        U svakom slucaju hvala! Naucio sam nesto iz ovoga, mada to nema veze sa plinom.


        Pozdrav i prastajte!
        Last edited by Vladamir; 05.04.2012, 21:56.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #49
          Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

          Bez ljutnje, ni ja se nisam ljutio samo sam naveo par razloga što i kako jer je Samardžić to tražio. Da sam najgori na svetu i da baš ništa razumljivo neznam da napišem ipak bi se što šta iz 7 do 8 hiljada poruka naučilo. Probleem je što smo mi 1 (ovo malo majstora što je ostalo sa voljom da nešto napiše) a vas je stotine i svi pitate ista pitanja, niko ništa ne čita, dosadni ste.
          Ugradjivanje i podešavanje gasne instalacije ja ne smatram hobijem, friziranje gasne instalacije je hobi, to je već izazov da ti pomognem i napregnem sve tri vijuge.
          I ovako pomažem koliko mogu ali to očigledno nije dobro i dovoljno za sve veće interesovanej kako sam namestiti sekvencionalni uredjaj a da pri tome nemamo alat ni osnovno znanje.

          Tačno je da procenjujem koliko je ko uložio truda i na osnovu toga rešim do koje dubine pomažem. Nekad i pogrešim al isam spreman da se ispravim
          Govorim u moje ime što ne znači da se ostali majstori isto ponašaju. Ja sam jednostavno umoran od odgovaranja na stalno jedna ista pitanja.
          I pored toga uzeo sam makar simbolično učešće u tvom problemu i rekao ti sve što ej bitno.
          Ponoviću ti..
          Hod klipa 0.40 do 0.45, prečnik dizne 1.8 ili veće, pritisak 1 do 1.1, cevi što kraće i jednake. kraj priče, to mora da radi. Sve ostalo je neispravan motor (koji naravno radi ko tambura na benzinu).


          Niko nije savršen pa ni majstori sem ja naravno Vi amateri kad nešto ne radi na tom vašem gasu odmah znate da je kriv gas i vade se strategije štelbanja iz labudovih tojaša. Temperatura gasa, položaj treće dizne, hod klipa, ovo ono i dsz...
          Nemam pojam šta te muči i zašto jer nisam vidovita Vanga ali i sa bilo kojim hodom klipa i sa oprilike tim diznama 1.8 i sa pritiskom koji ide i do 1.25 Stag mora da radi dobro na tom autu, to je dobar uredjaj sa brzim procesorom i sa dobrom strategijom.

          kako sad da ti pomognem kad sve ovo pročitaš, odluči sam

          Ovih dana se nonstop vrti reklama na radiju imamo deset godina iskustva, džaba, opet neće da znaju i dalje popravljam za njima...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Vladamir
            CBC Član
            • 15.10.2010
            • 58
            • Šumadija i Pomoravlje

            #50
            Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

            Danas uzet komparater. Dizne reil IG1 3ohm crne (moje od pocetka presle oko 15000-20000km)nastelovane na 0.40mm. Vrhovi razbuseni na 1.9mm, pritisak reduktora 1.3 (tako izaslo posle samokalibracije)
            Rezultat je mnozilac koji pocinje oko 1.05-1.07 i pada na drugom kraju negde oko 0.6. Posle autokalibracije uradjena nova benzinska mapa koristeci ono pomagalo koje stag 300 ISA2 nudi. Zatim je vozen na gas u svim mogucim rezimima (sa ukljucenom opcijom za autokorekciju mnozioca) i dobio sam mapu sa odstupanjem od +-3%
            AC softver ne prijavljuje nikakvu gresku i auto snazno vuce do 6000 obrtaja.
            Postoji samo jedan problem. Trzanje se vratilo pri otpustanju gasa naglo ili pri naglom dodavanju (narocito iz cut off rezima). Na benzinu toga naravno nema.

            Sta dalje draga Saveta? Da vratim vrhove od 1.5mm i da probam to da kompenzujem stavljanjem veceg hoda dizne? Do kog hoda mogu da idem sa ovim diznama?
            Zamalo da zaboravim obe lambda sonde vezane i rade vrlo zivahno po ac softveru.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #51
              Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

              Sad to sve ponovi sa pritiskom 1 do maksimalno 1.1 bar. Isključi sva pomagala i napravi istu crtu na benzinu i plinu, vozi isto na oba goriva koliko je više moguće.
              Pritisak se podešava na isparivaču dok radi na plinu.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Vladamir
                CBC Član
                • 15.10.2010
                • 58
                • Šumadija i Pomoravlje

                #52
                Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                Cim sutra izadjem sa posla prvo cu uraditi sve po uputstvu. I naravno ovde pisem rezultate.

                Samo jedno pitanje. Posto je isparivac tomaseto at 09 standard za motore do 90ks (pri temperaturi do 0 stepeni celzijusa) sa radnim pritiskom od 0.9 do 1.8 bara. Da li postoji rizik da ce pritisak (1 bar) u nekim drugim vremenskim uslovima biti nedovoljan za normalno funkcionisanje sistema i napajanje u tim uslovima ovih 80 italijanskih konja?

                Hvala!

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #53
                  Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                  Taj rizik uvek postoji ali to ne znači da zato treba staviti pritisak od 2 bara da se ne bi desilo. Rizik ej zato što je loše gorivo a to se ne popravlja povećanjem pritiska. Ako ej ulaz iz boce mali nema ništa od toga što ti povećaš pritisak na isparivaču a plus to nije kamiončina od 4 hiljade kubika i 200+ konja da bi bio zabrinut. To je jedan mali, jadni, slabačak i kultivisan motor koji pre ima problema sa viškom goriva nego sa manjkom.

                  Rečeno to je ali ne slušaš, to se podešava u vožnji, jedna vozi drugi štelba dok se ne uštelba...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Vladamir
                    CBC Član
                    • 15.10.2010
                    • 58
                    • Šumadija i Pomoravlje

                    #54
                    Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                    Pritisak nastelovan na 1.05 bara u radu, na potapanju gasa pada do 0.95 bara. Samokalibracija napravila pocetni mnozilac na 1.4 koji pada do oko 0.2 na drugom kraju. Mape odradjene i poklopljene sa odstupanjem +-3%. Problem malo manji ali i dalje trza jako na malim obrtajima prilikom stajanja ili na otpustanju gasa i prelaska u cut off ili na vracanju iz cut off-a na gas. Ne prijavljuje nikakvu gresku na visim obrtajima ali ide subjektivno nesto slabije (na visim obrtajima) nego juce na pritisku od oko 1.3.

                    Sta dalje?

                    P.S.
                    Zasto se trzanje ne desava na 1.5mm vrhovima a na 1.9 nikako da nestane?

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #55
                      Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                      Iskreno nemam pijma šta dalje.... Vrati na 1.5 ako se to ne dešava.

                      Šta su mali obrtaji kad trza, koja je brzina (menjača) i koja je brzina auta... kad prestaje cut off, na koliko obrtaja?
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        #56
                        Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                        A da se vratimo na slike mape i razmotrimo zasto je MAP na 0.29 i ako je motor ugasen?A valjale bi i mape od skorije.

                        Comment

                        • Vladamir
                          CBC Član
                          • 15.10.2010
                          • 58
                          • Šumadija i Pomoravlje

                          #57
                          Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                          Na 1.5mm ne radi to ali ima problem sto su dizne non stop otvorene od 4500 obrtaja na dalje i to pri pritisku isparivaca od 1.30-1.35 bar-a.

                          Mali obrtaji su od lera do 2500 obrtaja. A trza najvise kad je hladan ili poluhladan motor i to pri stajanjima na raskrsnicama i pri stajanjima pred parkiranje. (brzina auta max do 50-60 kmh) Oseca se i u visim stepenima prenosa i na vecim brzinama samo manje naravno. Tako da kad se priblizavam necemu gde treba oduzeti gas i znacajno usporiti ja prvo pritiskam kvacilo da ne bi trzao pri otpustanju gasa u brzini. (u gradskoj stani kreni voznji je najizrazenije).
                          Cut off na ovom motoricu prestaje prilicno nisko negde oko 1400 obrtaja mozda i nesto malo nize nisam bas lovio tacan broj obrtaja.

                          Nemam resenje pa da pitam da li ima smisla ideja da vratim vrhove od 1.5mm i pritisak isparivaca na 1.30-1.35 ali da stavim nesto duzi hod dizni pa da time resim problem kolicine gasa u jedinici vremena koji imam od 4500 obrtaja na gore sa tim podesavanjem? A podpitanje je do kog hoda dizne je ok ici na Rail IG 1 3 ohm ako to uopste ima smisla?

                          Nisam pametan a postajem malo i ocajan. Otvoren sam za predloge.

                          Comment

                          • Vladamir
                            CBC Član
                            • 15.10.2010
                            • 58
                            • Šumadija i Pomoravlje

                            #58
                            Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                            Originally posted by TECA View Post
                            A da se vratimo na slike mape i razmotrimo zasto je MAP na 0.29 i ako je motor ugasen?A valjale bi i mape od skorije.
                            MAP je ok kad je ugasen motor pokazuje 0.97. Slike mape stavljam malo kasnije kad na pozjmljenom leptopu instaliram neki program za to. Slike pri radu na leru ili samo slike mape?

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #59
                              Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                              Dizne će raditi do 0.65 bez problema a i dalje mi nije jasno kad ti trza, i zašto nisi bušio 1.8 ili manje pa povećavao dok ne postigneš koliko treba. Jedna deseta na malim motorima je mnogo.

                              Ideš drugom 30 pustiš gas, šta uradi?
                              Ideš trećom 30 pustiš gas, šta uradi? itd...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • Vladamir
                                CBC Član
                                • 15.10.2010
                                • 58
                                • Šumadija i Pomoravlje

                                #60
                                Odg: Trzanje prilikom otpustanja gasa

                                Idem drugom 30 pustim gas on trzne kao da je naiso na zid pa nastavi da trza kad je hladan malo duze kad je vruc trzne jednom dva puta.

                                Idem trecom 30 pustim gas on ako je hladan ili poluhladan pocne da trza toliko da ce da pokida nosace motora i auspuh. Kad je bas zagrejan trzne jednom dvaput.

                                Idem trecom 60-70 pustim gas zbog saobracaja on ode u cutoff i kad ponovo pritisnem gas on ne povuce tecno nego cimne.

                                Manevri na sasvim malim brzinama pri stajanju na parkingu i u raskrsnicama su jako neprijatni jer auto trza i trazi stiskanje kvacila.

                                Nista od toga se ne desava na benzinu a i na diznama od 1.5 se nije desavalo sto mi je cudno.

                                Poceo sam ja od 1.6 pa sam isao na gore zbog mnozioca koji je uvek izlazio jako visoko. Tek na 1.9mm sam dobio mapu kakva se preporucuje u stag literaturi.

                                Ne bih da odem bas u krajnost sa 0,65 hodom. Pokusacu sa hodom od 0.60 posto je trenutno 0.40 to ce biti povecanje od 50% pa se nadam da sa vrhovima od 1.5mm i pritiskom oko 1.30 bar-a dobijem rad do 5500 obrtaja bez prijavljivanja greske. Doduse mnozilac ce biti sigurno veliki... ali sta da radim.

                                Odoh da skidam Rail i da prestelujem dizne i pritisak pre toga. Ako imate jos neki savet slobodno pisite.

                                Comment

                                Working...
                                X