HLADAN MOTOR TESKO PALI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralesyu
    CBC Član
    • 01.01.2011
    • 27
    • Zr

    #31
    Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

    Originally posted by migun
    Malo mi čudno ovo objašnjenje sa ovog hrvatskog sajta koji si dao. Kaže da ako bord pokazuje veću potrošnju onda je smesa prebogata. Po meni je baš suprotno. Ako bord pokazuje veću potrošnju na plinu onda je smesa siromašna. A ako je još neko na mojoj strani, onda jao onom kome je taj stavljao plinski uređaj.
    Ustvari meni je veca briga da li je tacno to da siromasna smesa ugrozava siceve ventila ili to radi bogata smesa,...odnosno koja je opasnija po motor??U mom slucaju dijagnoza je neosporno potvrdjena-siromasna smesa , pokazala dijagnostika svaki put kada je upalila chek lampa

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #32
      Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

      Siromašna smeša je opasnija, nije baš tako uvek, ume i bogata smeša da bude opasna ali je lošije za motor ako nema goriva...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • ralesyu
        CBC Član
        • 01.01.2011
        • 27
        • Zr

        #33
        Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

        Uff, sad sam se bas zabrinuo, a ovi i u skodi i za plin kazu , "samo opusteno, nije to nista , vozite bez brige, to je naislo i delicu sekunde greska a ECU je zapamti, znate, gorivo je kod nas lose" i td. i td.Posto mi se juce chek lampica po prvi put sama od sebe ugasila, kako sam vec objasnio u ranijem post, ne vredi da idem u servis dok ne bude opet da se upali... a na zalost verujem da hoce uskoro , moram da imam dokaz da postoji problem a i prosli put su upisali u servisnu knjigu kod greske pa da se uvere da se opet ista javlja.

        Comment

        • Put-in
          Banovan
          • 28.01.2009
          • 189
          • Beograd

          #34
          Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

          Neki motori su podložniji više a neki manje na kvarove usled siromašne smese. Npr moj Yaris je extrapodložan na siromašnu smesu, noviji Renault motori, u stvari... svi motori novije konstrukcije su podložni ukopavanju ventila zbog siromašne smese. Naravno neće se to desiti za 100 ili 1000km ali desiće se sigurno. Zato i postoje one "kapalice" koje dodaju posebnu tečnost u motor i time barem teoretski hlade ventile. Problem je taj da usled viška vazduha a manjka plina dolazi do jače eksplozije i veće temperature. Ako neko misli da nisam u pravu neka me slobodno ispravi jer ja nisam po profesiji majstor.
          Verujem da bi Dora imao mnooogo više od mene da kaže u vezi ovoga (vala svaka mu ka Njegoševa kad hoće), ali ovo možda nije tema za raspravu o tom problemu.
          Ko zna... možda svevišnji moderatori dozvole da se tema baci malo i na tu stranu.

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            #35
            Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

            ako su svecice bele boje, motor trpi siromasnu smesu a ako su tamne, trpi bogatu smesu

            Siromasna smesa stvara vecu temperaturu, automobil bolje ide ali se pregrejava i to ima svoje posledice

            Bogata smesa je sigurnija ali se automobil davi u previse benzina/gasa i samim tim slabije ide

            Siromasna smesa je daleko opasnija po motor

            Comment

            • ralesyu
              CBC Član
              • 01.01.2011
              • 27
              • Zr

              #36
              Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

              Dakle to je to, siromasnija smesa-veca temperatura-opasnije po motor.
              Kada sam pre 20-tak dana isao da reklamiram gasnu mapu u mestu na leru mi je bord pokazivao u trenutnoj potrosnji razliku beznin plin od 0.3-0.4lit.I bez chek lampice to mi je govorilo da nesto ne stima.Posle tog podesavanja mape potrosnja je identicna bilo na benzinu bilo na plinu i iznosi kao i prvog dana kada sam kupio auto(o,6-0,7 lit. ali uvek isto na oba goriva ).Da li je to neki pokazatelj kvaliteta smese?Doduse nakon toga se chek lampica 2 puta upalila i prvi put je greska opet bila slaba smesa a drugi put se eto kao sto rekoh, juce sama ugasila.Mozda je ipak to trenutak u kome je smesa iz nekog razloga bila losija a ECU neumoljivo to registruje i pamti..sledeci put kada se upali pravac servis.A da, ne rekoh,juce i jutros iako je povratno crevo bilo na isparivacu auto palio ko mina, ja u cudu, ajd jutros da zavirim kad ono nisam bas do kraja sisice na isparivacu navukao crevo, negde malo vise od pola, ujutru juce u garazi mrak, crevo kruto od mraza i tako.Jutros kada sam to video crevo je bilo toplo i ja ga lepo potisnem do kraja i evo dva paljenja posle toga, cvrc, 3-5 zaverglaja.dakle definitivno nesto oko tog creva indikuje na isparivac, verovatno sto neko rece menbrane.

              Comment

              • ralesyu
                CBC Član
                • 01.01.2011
                • 27
                • Zr

                #37
                Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

                upps, izvinjavam se, nemam pojma otkud ova striptizeta, mora da sam nesto klepio po tastaturi sto nisam primetio, nije deo teksta

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #38
                  Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

                  Kakvu si to tastaturu kupio

                  Japanac je objasnio dovoljno dobro za nestručnjake a stručnjaci i onako znaju kako stvarno treba Da ne bude zabune, ono što zovete idealna smeša je lamda 1, na to auto nema maksimalne performanse ali je dobro za ekologiju i potrošnju. Da bi išao kako "treba" malo se zasoli pa nek dimi

                  Siromašna smeša na plinu daje hladnije izduvne gasove I dalje neću

                  Merenje po bord komjuteru nije uvek merodavno, mora se znati tačno kako taj auto meri potrošnju, preko dizni ili preko protoka vazduha...Tačno će pokazati instument koji je za to zadužen a to je lambda sonda koja se može čitati na mnogo načina. Obična lambda sonda kad motor ode u open loop (Ecu ne uzima u razmatranje rezultat lambda sonde nego sipa) će pokazati bogatu smešu ali nećete znati koliko, wideband sonda će pokazati i tada koliko je bogatija. Ako je u tom trenutku siromašna smeša, motoru se smeška generalka
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • TECA
                    CBC Senator XXL
                    • 14.10.2007
                    • 2355
                    • Oz

                    #39
                    Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

                    Japanac je objasnio dovoljno dobro za nestručnjake a stručnjaci i onako znaju kako stvarno treba Da ne bude zabune, ono što zovete idealna smeša je lamda 1, na to auto nema maksimalne performanse ali je dobro za ekologiju i potrošnju. Da bi išao kako "treba" malo se zasoli pa nek dimi
                    Lambda 1 je idealna smesa u laboratorijskim uslovima,gde se posmatra samo kolicina kiseonika i kolicina idealno cistog goriva (100posto oktana).Kako gorivo nije idealno cisto,kako u vazduhu nema samo kiseonika i kako sam motor nije idealan,normalno je da ce za maximalne performanse trebati malo vise goriva.Smatra se da motor ima najvecu snagu sa faktorom 0.85 do 0.95Lambda.Smatra se da je dozvoljeno da motori sa ubrizgavanjem u usisnu granu smeju ici do najvise 1.2 Lambda u korist siromasne smese bez prevelike opasnosti za motor,kada je i potrosnja minimalna.Ispod Lambde 1 je, kada se radi o ubrzanju,a iznad se postize pri krstarecim brzinama .

                    Comment

                    • barda74
                      CBC Član
                      • 14.07.2009
                      • 52
                      • Beograd

                      #40
                      Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

                      samo da proverim znanje

                      1. siromašna smeša duže gori?
                      2. bogata smeša na plinu postaje opasna kad se vozi na benzin?

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        #41
                        Re: HLADAN MOTOR TESKO PALI

                        1. Tačno tako.
                        2. Ne uvek,zavisi od toga koliko je pametan benzinski ECU,ali u principu da.

                        Comment

                        Working...
                        X