Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • p0peye
    CBC Član
    • 27.10.2006
    • 73
    • BG, SER
    • Lada 110

    Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

    Pozdrav svima,

    ljudi - pošto je problem opisan u postu viewtopic.php?f=302&t=47876 još uvek prisutan - moram da napravim novi plan.
    F.
    Pošto B, C, D i E nisu upalili.

    Elem:

    Auto: Lada 110, 1.5i, 2003. Izbačen katalizator (pre izbacivanja je imao ovde naveden problem, ali ređe)
    Gas: bardolini ecu, tomasseto isparivac.
    Ugrađen: leta 2008 (na oko pređenih 7000 pređenih km).
    Sada: Oko 50000 km.

    Problem se u 97% slučajeva javlja kada je napolju minus, često kada je hladno, a retko kada je toplo (tada samo varira obrtaje)

    U početku retko, a sada sve češće, i gotovo stalno kada je temp ispod nule: Upalim auto (na benzin), radi malkice neravnomerno, ali više ne pamtim kako je ranije radio - i ja se tresem kada je napolju minus .
    Vozim lagano dok se ne zagreje.
    Pre se nije toliko izraženo osećalo prebacivanje, ali sada dosta osećam "trokiranje" u trenutcima prebacivanja (trokira, pa prestane, pa ponovo trokira, pa prestane, i tako par puta - kada je plin ugrađen NISAM PRIMEĆIVAO kada je prebacivao na plin).
    Kada je prebacio na plin, auto ide normalno, i normalno vuče.
    Kada stisnem kvačilo i zadržim tako, auto se ugasi. Pustim kvačilo lagano (npr u četvrtoj) - auto normalno nastavlja i normalno ide (normalno za plin, slabije nego na benzin).
    Ovo se u početku dešavalo samo par km (ili par minuta) nakon prebacivanja na benzin, a sada mi se dešava stalno - ali sporadično.
    Može se desiti da zeza, pa neko vreme normalno radi, pa ponovo zeza posle 30 km...

    Kada prebacim na benzin u toku "skakanja obrtaja", obrtaji i dalje skaču, ali dosta manje - npr 700-800 ili 900 oum.
    Posle nekog vremena se stabilizuju, ali i kada vratim na plin neko vreme radi normalno...

    Kada mu ne dozvolim da se ugasi, držim gas tek toliko da se ne gasi, radi neravnomerno, i
    - nekad (iako ja ne mrdam nogu) lagano povećava obrtaje, i zna da ode i preko 2000 oum, i kada se tu stabilizuje, polako pustim gas, i oni padnu na normalu. Bar neko vreme.
    - nekad (opet ne mrdam nogu) samo smanjuje variranje, i za 5-6 sekundi se stabilizuje na tih 800-900 oum.

    Kada idem u leru kreni/stani na plin cima kao da hoće motor da iščupa/menjač da slomi. pa brže bolje stisnem kvačilo/dam gas da se ne ugasi. Na benzin cima toliko blago da ne bih ni obratio pažnju da nemam problem na plinu.

    Eto to je ukratko, a u sledećem postu ću napisati šta je sve do sada probano... (delim u 2 posta da ne smaram ljude - ovde možda za iskusne ima dovoljno informacija, ali od viška glava ne boli... )

    Pozz
    ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++
  • p0peye
    CBC Član
    • 27.10.2006
    • 73
    • BG, SER
    • Lada 110

    #2
    Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

    ...
    Evo i detaljne tužne priče:


    Prvo sam mislio da je problem do plina, pa sam išao kod majstora. Problem je što sam na Vidikovcu, a majstor na Olimpu. Dok stignem - auto se zagrje i normalno radi.
    Povećao mi čovek temp prebacivanja na 70stepeni (po meraču u kabini) - uz priču da je na plin sve ok, da je možda do struje ili vuče negde falš vazduh...
    Onda parkiram auto ispred servisa, i odem peške-busom kući (ko zna Bg, zna i da treba cucati peške ohoho i izmenjati par prevoza).
    Smrznem se do kuće k'o...
    Smrznem se sutradan od kuće do servisa k'o 2...
    Upalimo auto - radi normalno na benz, radi i na plin (to je bilo u početku, dok je ređe pravio problem).
    Smorim se i odem kući.
    Napomena: svaki moj odlazak u servis je uglavnom subotom, jer radnim danom ne stižem - ja radim (na NBG) do pola 5, a servis do 5.
    Sledeće radne nedelje snimim telefonom filmić kako skaču obrtaji i kako se gasi, i odem u petak veče i parkiram auto na par km od servisa - odšacujem koliko mu treba od prilike da se zagreje.
    Vratim se peške kući i smrznem se k'o...
    U subotu dođem peške do auta (da - smrzo sam se ko...), i dođem do servisa. Nije odmah zezao, ali poče on (tj ona - Lajka) da stidljivo varira obrtaje.
    Aha!
    Nakači majstor komp, čita, gleda, menja - sve je ok.
    Promenio je malo parametre, pa da probamo.
    Opet isto.
    Dignem ruke od servisa gde je plin ugrađen (garancija istekla - majstor iz par pokušaja nije rešio problem).
    Rešim da odem do Rašića, izpromašivasmo se par vikenda (i on i ja imamo malu decu, pa prioritet istiskuje prioritet), i na kraju odem neke subote kada on nije bio tu.
    Momci pogledaše auto (naravno poodavno zagrejan, i u tom trenutku nije pravio problem), kažu treba da se razbuše dizne, odradiše nešto. Za taj uređaj nisu imali softver, pa nisu mogli da ga nakače na komp.
    Naplatiše - doviđenja doviđenja.
    Opet isto.
    Odem do Kolewa na Altinu, čovek pogleda instalacije, kaže sve je odrađeno po ps-u, pedantno, uredno.
    Nakači komp - sve je ok (inače - ni kod njega se nije ispoljavao problem).
    Naplati mi 2200din.

    Naiđe topao period, pa proleće, i problem više nije bio toliko izražen.
    Preko leta je sa vremena na vreme iz čista mira dobijao knedlu - ispusti čudan zvuk kao da hoće da se uguši, obori obrtaje kao da će se ugasiti i onda počnu isti da skaču i padaju, pa se sam od sebe najčešće stabilizuje...

    Očisti mi (Lada) majstor onaj deo gde ide step motor. - Kao radi malo bolje, ravnomernije...
    Kablovi i struja su navodno ok. Zamenio svećice (stavio NGK koje su predviđene po katalogu. Pre nekih godinu dana zamenjen regulator paljenja jer nije bacao struju na jednu svećicu).

    Na zimu opet isto.

    Posumnjamo da nije do step motora, pa ga zamenimo.

    Opet isto.

    Majstor zameni i davač položaja leptira, i opet očisti komplet deo gde ide step motor.

    Opet isto.

    Za svo to vreme mi ponekad pali ček endžin, iako sam skidao klemu na 15tak min...

    E - evo nas kod vas da vas pitam:

    Može li neko da me uputi u kom smeru bih trebao da idem?
    Ne znam više da li je do plina ili do benzina. Na benzinu primećujem iste probleme ali znatno znatno znatno blaže, pa se možda i tripujem? Možda ih i nema, nego je potrebno neko vreme da se stabilizuje rad na benzinu?


    U nekim drugim temama vidim da se pominju mape za CPU - da li je to kod mene merodavno?
    Pominje se dužina instalacije negde - mogu da premerim i slikam, ali Vlada Kolev je gledao - verovatno bi rekao da nije ok.

    Ovde trza pri konstantnom gasu: viewtopic.php?f=302&t=52993&p=806457&hilit=ler+gas #p806457

    Ovde ima knedlu kad kreće i varira gas viewtopic.php?f=302&t=49984&p=764915&hilit=ler+gas #p764915 (dobio savet da ako ima NGK bez rezistora stavi BERU ili CHAMPION iste toplotne vrednosti ali sa rezistorom.)
    Kako da znam da li moje svećice imaju ili nemaju rezistor? Da li je to u mom slučaju bitno?
    Ovde viewtopic.php?f=302&t=41480&p=671071&hilit=+ler+ga s#p671071 "Stratos" kaže da bi prevelika temp plina mogla da daje siromašnu smešu... Meni po pokazivaču u kabini ventilator pali tek negde oko 116-117stepeni. Sigurno laže, ali možda jeste viša nego što treba?

    Ne verujem da ima veze - ali ajde da kažem: Kada ugasim auto i odmah ga upalim - sve je ok. Kada se auto ohladi malo (preko pola sata npr) isto. Kada ga ugasim i za 10 min pokušam da ga upalim- moram par MINUTA da verglam (iz više puta, naravno), i jedva upali, ali kada upali - radi normalno. Ako ga odmah ugasim i upalim - sve ok...?

    Ovde čovek varirao dizne i pritisak viewtopic.php?f=302&t=49132&p=752399&hilit=ler+gas #p752399 jer mu se auto gasio na leru i kada je prebacivao sa benz na plin.
    Ovaj baja kao da je nestao na pola problema: viewtopic.php?f=302&t=46385&p=721873&hilit=ler+gas #p721873
    ...

    Eto ljudi, uguših vas, ali što više podataka - bolji uvid imate u stanje...

    Hvala unapred na eventualnom savetu,
    Pozdrav,
    Nenad
    ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

    Comment

    • Stratos
      CBC Senator XXL
      • 10.09.2008
      • 2594
      • Novi Sad

      #3
      Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

      "Stratos" kaže da bi prevelika temp plina mogla da daje siromašnu smešu...
      Ovako izvađeno iz konteksta zvuči kao najveća glupost izrečena od nekoga ko o materiji nema pojma.
      Možda to i jeste.

      Comment

      • jeronimo
        CBC Senator XXL
        • 27.10.2005
        • 390
        • beograd
        • ваз 21214-20

        #4
        Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

        ukoliko si stavio ngk sa slovom r negde u oznaci to je rezistor... i ako si potrefio posto su razlicite svecice za 8 ventilski i 16 ventilski motor ... ali ako ste vec menjali modul paljenja sto niste zamenikli i kablove (2ooo din) jer je to otprilike njihov predvidjeni vek trajanja oko 50 - 60 000 posle toga sve je gratis... (trebalo je obrnutim redom, od jeftinijeg ka skupljem). i sta zaboga kaze dijagnosticki uredjaj kad ti gori check engine...? jedna ili vise gresaka?
        ajd proveri sta ste stavili pa da idemo dalje...
        prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

        Comment

        • p0peye
          CBC Član
          • 27.10.2006
          • 73
          • BG, SER
          • Lada 110

          #5
          Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

          @Stratos:
          ja čim pročitao ovaj tvoj post krenuo da branim čoveka - da smišljam odgovor - i onda provalim da si to u stvari - ti
          Pa zato sam i (loše, do duše) ubacio linkove ka postovima...

          @Jeronimo:
          Svećice menjao pre par hiljada km (poslednji put) - u Lav autu mi dali - gledali katalog - ja naglasio da je 8v motor... Proveriću koje su i da li imaju R.

          Modul paljenja menjan pre 20tak hiljada, kablovi su tada bili ok. Majstor koji održava auto (ako se ne varam ok lik) kaže da su kablovi ok, novi su 4 ili 5000, ako uzmem neke jeftinije, sve su šanse da će raditi lošije nego ovi kada ne bi valjali...
          Inače, u vreme kada sam menjao modul, ova zahebancija se dosta retko dešavala (menjao ga leti, i tad bi se "samo" jednom u par nedelja zaštucnuo auto, i od velikog variranja obrtaja npr 700-1000oum, krene lagano sam da ih "pegla" i za par sek to obavi...

          Dijagnostičara još nisam posetio nezgodno mi je radno vreme + prekovremeni rad + klincu bio rođendan = ja neozbiljno nisam još otišao kod električara.
          Može li neko da mi preporuči OK električara na PP?

          Ok - plan F je uveliko počeo da dobija oblik (da li je moguće da među onoliko smajlija nema ni jedan koji zadovoljno trlja ruke..?) - Nema veze - evo ga jedan još bolji:
          - proverim koje svećice imam na kolima
          - pauzu za ručak (prooooduženu) ću iskoristiti za posetu električaru - još jednom dajte savet ako Boga znate, ne ostavljajte me da sam biram po oglasima - ja redovno "iz džaka sa sto p..... izvučem k...."
          -
          -

          Hvala na pomoći i ramenu...

          Pozz,
          N

          p.s. - sada se setih... Vlada Kolev reče da nisu trebale dizne da se "razbušuju" (ako sam dobro zapamtio izraz) - ali je nakon toga zakačio komp na komp ( ) i rekao da sve normalno radi...? Sada mi je malo čudno - da nisu valjale - valjda bi rekao / zamenio...?
          ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #6
            Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

            Zaboravio sam smajli gore.

            NGK BPR ili eventualno BKR. Resistor je boldovan. Nedostatak resistora iliti otpornika u svećici vrlo destruktivno u kratkom vremenskom roku utiče na elemente kola visokog napona ako je kolo predviđeno za rad sa resistorskim svećicama. Otpor resistora je 5Koma.
            Većini savremenih VN sistema kao i svećica zahtevaju resistore u kolu. Stariji sistemi (neki od članova su mlađi od tih sistema ) obično zahtevaju svećice bez resistora,zapravo nisu ni postojale svećice sa resistorom.

            Da ne dođe do zabune da neću da pomognem... Ne!
            Sreo sam se nekoliko puta sa tim Bardolinijem, ali ga nisam proučavao,tako da... u stvari menjam smajli .
            Sve što bi komentarisao,bilo bi uopšteno,tako da je bolje da ne izazivam...

            Comment

            • p0peye
              CBC Član
              • 27.10.2006
              • 73
              • BG, SER
              • Lada 110

              #7
              Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

              Kratak update:

              svećice NGK BPR
              ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

              Comment

              • DARKO MAX
                CBC Član
                • 20.04.2010
                • 45
                • Barajevo
                • Opel Omega B 2.0 16v

                #8
                Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                Taj auto globalno ima losu elektroniku od senzora, preko protokomera, do ECU, i jos mu stavi neadekvatne svecice i njima nacni bobinu, pa ga ni Rusi nece dovesti u red, plin nema veze s tim, jednostavno, auto je problematican.

                Comment

                • p0peye
                  CBC Član
                  • 27.10.2006
                  • 73
                  • BG, SER
                  • Lada 110

                  #9
                  Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                  Originally posted by DARKO MAX
                  Taj auto globalno ima losu elektroniku od senzora, preko protokomera, do ECU, i jos mu stavi neadekvatne svecice i njima nacni bobinu, pa ga ni Rusi nece dovesti u red, plin nema veze s tim, jednostavno, auto je problematican.
                  Hvala na informacijama, ali nisi mi pomogao darešim problem. Ni uputio u kom pravcu da idem. Meni bi mnogo više značilo da si mi dao neki konstruktivni savet nego da pljuckaš po autu.
                  Da menjam svećice?
                  Da menjam bobinu? Ups - misliš na modul paljenja? Zamenjen pre 10tak 1000 km. Da menjam ponovo?
                  Da menjam auto? Da - to je najbolje rešenje. Samo da nađem još 7-8000€ koliko bih najmanje morao da doplatim da kupim normalan noviji auto da nemam problema...
                  A ima još jedna sitnica - iz određenih privatnih razloga taj auto se neće prodati dok supruga ne kaže tako. Da održavam 2 auta - skupo. Zaključak - do daljnjeg sam vezan za njega...

                  Zvao majstora, nabavio konektor za dijagnostiku - ali izgleda sa COM portom - čim ga "nabudži" da može na USB (čitaj - nađe adapter) - we're back in business... Nadam se preko vikenda

                  Javim šta uradim - koja je greška...

                  Do tada - otvoren sam za sve predloge...
                  Neko je u drugim postovima pominjao neslaganje mapa benzinskog i gasnog kompa. Ima li šanse da se to kod mene desilo?
                  ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

                  Comment

                  • p0peye
                    CBC Član
                    • 27.10.2006
                    • 73
                    • BG, SER
                    • Lada 110

                    #10
                    Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                    Ljudi - da se razumemo:
                    ja apsolutno prihvatam i savete tipa "dođi - rešićemo."

                    Nije meni cilj da prođem što jeftinije, nego da rešimo problem.
                    Ako se problem reši - pa naravno da neko treba da naplati svoj trud i znanje...
                    Ma i kada se ne reši - naplati se trud.

                    Dakle - hoće li neko da se uhvati ovog poduhvata?
                    ...
                    Posle lepo ovde napišemo "problem je bio u tome i tome, rešen tako i tako" - i gotovo...
                    ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

                    Comment

                    • jeronimo
                      CBC Senator XXL
                      • 27.10.2005
                      • 390
                      • beograd
                      • ваз 21214-20

                      #11
                      Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                      ne daj da te lazu, tipa auto je problematican i tako to.... taj auto ima bosch elektoniku(za protokomere se grabe i za druge marke automobila) tako da sve sto ne valja nemcima ne valja ni njemu i obratno...
                      svecice treba da budu BPR6ES-11...
                      ja da se kladim kladio bih se na gasni sitem i njegovu nepodesenost...
                      prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                        Nema tu mnogo nauke.
                        Prebaci na benzin i pređi stotinak kilometara,a zatim idi kod nekog Majstora da izmeri propuštanje cilindara.Tako ćeš subjektivno utvrditi ispravnost samog motornog sklopa u radu na benzin. Postavi ovde rezultate obadva ispitivanja,pa ćemo nastaviti.

                        Comment

                        • p0peye
                          CBC Član
                          • 27.10.2006
                          • 73
                          • BG, SER
                          • Lada 110

                          #13
                          Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                          Ok, hvala.
                          Dobio sam danas preporuku za majstora (t.j. servis) pa ću u ponedeljak zakazati pregled, da vidimo definitivno i šta kaže taj ček endžin, i onda polako po redu...
                          Javim šta bude
                          ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

                          Comment

                          • p0peye
                            CBC Član
                            • 27.10.2006
                            • 73
                            • BG, SER
                            • Lada 110

                            #14
                            Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                            Ok, ovako stvari stoje:

                            Bio do majstora, očitao komp. Greška 130 - lambda sonda. Sad - Žare kaže da hoće i da prijavi tu grešku iako nije crkla (skinut je katalizator pre nekih 20-30000), i da ne menjamo sada, nego je resetovao komp i rekao da vozim da vidimo šta će se desiti, a ako ponovo upali check engine, stavićemo polovnu ispravnu, pa ćemo videti onda da li ima razlike i po potrebi zameniti.

                            Inače, kaže da se i njemu slična stvar dešava (variranje obrtaja), i da on misli da je to do plina - koliko je video na benzin auto normalno radi.

                            Kada sam krenuo, subjektivno se auto dosta bolje ponaša, mirnije radi. I dalje mi se dešava da se ugasi kada stisnem kvačilo, ali se to drastično redukovalo - desi mi se par puta (ili uopšte ne - potrebno duže testiranje - javiću za par dana) od kuće (Vidikovac) do posla (Fontana) (oko 15km), dok mi se ranije dešavalo koliko hoćeš - i 10-20+x (ili vidim da bi se ugasio, ali mu "petom" dajem gas dok "palcem" kočim - ne baš tako, ali razumete me)

                            Sad, Žare kaže da misli da je njemu filter plina zapušen (gasni) jer je prešao 50000 i nije ga menjao. Ja reko'h da ću odmah da ga menjam.
                            Onda sam nazvao majstora za plin da pitam imaju li ih, i čovek me je pitao koliko sam prešao, i kada sam vršio servis. Kada rekoh da sam prešao oko 40 000 na plin, filtere menjao pre oko 20 000, rekao mi je da je vreme za veći servis - zamene oba filtera, čišćenje brizgaljki i štelovanje.

                            Sad - mene malkice buni što u servisnoj knjižici piše da su servisni interevali po 25000km - 50000 - 75000 - 100000.i na svakom piše menjanje filtera (+ na 50000 podešavanje dijagnostičkom opremom), a tek na 100 000 servis isparivača i zamena komplet creva.

                            Brizgaljke se nigde ne pominju, mada se slažem da je moguće da je potrebno čišćenje istih nakon određene kilometraže.
                            Pa reko da pitam stručnjake jel' vreme za sve navedeno i u krajnjoj liniji da li je potrebno?

                            Da se razumemo - nije mi stalo da uštedim par desetina €vra, već da utvrdim šta je ispravno - ispratiti servisnu knjižicu ili slušati (drugog) majstora. (I da - na kraju, AKO nije potrebno, ne bih sada trošio pare na to, a ako jeste - naravno da ću uraditi ceo servis...)

                            Zaključak - subjektivno doooosta bolje, mada problem nije otklonjen.

                            Plan: Voziću par dana na plin, da vidim kako će se ponašati, a onda ako se i dalje bude ponašao nedokazano (a verovatno će se ponašati kao i ovih par dana - bolje, ali ne kako treba) - poslušaću Stratos-a - da ne preučim "Nema tu mnogo nauke" nego - prebaciću na benzin i preći stotinak kilometara, a zatim kod Majstora da izmeri propuštanje cilindara.

                            Nego... Ovaj... Khem... Šta sam ono hteo.... Ah - da - ako nije problem može li ukratko objašnjenje šta znači "propuštanje cilindara"? Kompresija? Količina goriva koju "u****"? Fala unapred...

                            Javim šta bude
                            ++Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window++

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #15
                              Re: Ler gas 400-1300oum, cimanje pri konstantnom nižem gasu itd

                              Ukratko,to su metode za utvrđivanje "šupljosti" motora tvog auta.
                              Ne postoji zaptivenost 100% ali što je manja,motor je lošiji,više troši,lošije radi itd.
                              Otkloni sumnju na sam motorni sklop ovim merenjem, jer su se pokazali kao krhki. Zaptivanje klipno-cilindarskog mehanizma kao i zaptivanje ventila im je slabija tačka,kao i zaptivač glave. Takođe lako prezube usled delovanja iscurelog ulja sa zaptivača u blizini samog zupčastog kaiša.
                              A ni sistem za podmazivanje im nije baš šampionski.
                              DakleM,ne pljuckam,samo skrećem pažnju na svoja dosadašnja zapažanja u odnosu na model.

                              Comment

                              Working...
                              X