Senzor treba da se nalazi negde na crevu izmedju isparivaca i rail-a, najbolje posle filtera gasne faze ali ne preblizu izduvne grane i izvora toplote da ne bi davao pogresne podatke. Pritisak na leru dok auto radi na gas treba da bude oko 1 bar a podesava se na reduktoru sa strane imbus 4 sraf.
Obrisane mape autokalibracijom - slucajno? Sta dalje?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hvala Plinadžija, senzore sam našao.
Možda je bio problem što mi je falilo nekih 0.5L antifriza, to sam sada dodao. Jedan senzor mi je na isparivaču a drugi jeste kako kažeš na crevu, sve se to nalazi sa druge strane usisne i izduvne grane tako da jedinu temperaturu koju može da čita je baš ta temperatura gasa koji prolazi kroz to crevo.
A reci mi koliko smem ja da pomeram pritisak tog gasa jer se nešto sećam da kad sam išao na servis na prvih 1000 km majstor je tražio od radnika da mi poveća pritisak. Da li promenom u podešavanjima radnog pritiska preko softvera menjam i realno pritisak na uređaju ili ne? i na koliko taj pritisak treba da se podesi (radni) i kako da menjam i na koju da podesim kalibrisanu temperaturu gasa.
Pozdrav za plinadžiju
Comment
-
-
izvini ali moram da priupitam, ako znas da citas engleski jezik (mislim na sadrzaj ne na slova abecede) i ako jesi skinuo pdf uputstvo za ugradnju kako uopste dolazis do takvih zakljucaka o nacinu rada (bilo kog) LPG sistema. prosto sam zapanjen da neko ko moze da pusti u rad i isprogramira IP kameru ili alarm ima toliko problema sa ovako user friendly softverom.
Da probam da otklonim neke dileme- kada se flesuje ECu naravno da se gube user podaci. zato postoji backup i restore.
Nije softver taj koji vrsi isparavnje tecnog LPG vec je to isparivac i njega podesavas mehnicki, svojom rukom, upotrebom namenskog alata a u ovom slucaju imbus kljuca br4.
Dalje, kada ispari tecni LPG i predje u gasni LPG pri cemu se zagreva u izmenjivacu toplote unutar isparivaca dolazi do njegovog zagrevanja sto konstatuje NTC otpornik (senzor temperature) sto se vidi kao numericka vrednost u softveru.
Dakle, softver cita podatke sa ulaza (input) i prikazuje na ekranu (output) tako da ne moze da se utice na output kao posledicu da bi se uticalo na input kao uzrok.
Auto trosi koliko je i ocekivano, 10 litara benzina je identicno po sadrzaju energije sa 13 litara LPG. (izrazeno u Dzulima).
Sve u svemu, na 99% pitanja postoji odgovor u fabrickom upustvu za ugradnju Stag, pa sam misljenja da samo treba citati.
Ako treba dok se ne razume sustina mozda i 3 ili 4 puta polagano procitati.
Za preciznije podesavanje mape dodaj jos 4 tacke na mapi za podesavanje, tako da umesto fabrickih 4 tacaka imas 8 tacaka za podesavanje krive cime se dobija veca fleksibilnost.
Ja nisam majstor za LPG, isto se bavim elektronikom, samostalno sam ugradio Stag 300, i sve u vezi softvera pise u fabrickom uputstvu za ugradnju. To znam jer sam prosao vise puta kroz izradu mapa.
Nema precice da se znanje ubaci u glavu, moras da probas, pa i neka pogreska pomaze da se nauci. Ali pre svega je potrebno bazicno razumevanje procesa rada motora, procesa funkcionisanj LPG sistema, sta je lambda sonda, sta predstavlja duzina vremena ubrizgavanja, sta predstavlja izmerena temperatura gasa itd, a o tome je na forumu zaista pisano i pisano.
Stag je odlican uredjaj i softver izrazito jednostavan za podesavanje, sve je vizuelno prikazano, nema dosadnih tabela za popunjavanje...i sve sto je potrebno za ugradnju i podesavanje sistema pise u originalnom uputstvu.
Uz to mozes da konsultujes sada i prilicno obiman fabricki forum (AC Gaz ima na forumu svoja tehnicka lica) gde takodje ima mnogo toga za procitati.
Inace vec na onoj prvoj slici pre brisanja mape imas vec gotovo sredjeno podesavanja sa definisanim mnoziocima, pa samo treba da te tako podesis novu mapu na isti nacin.
I da skrenem paznju u vezi flesovanja, treba da imas puni hardverski serijski port na racunaru. Upotrebom softverskog serijskog porta moze da nastane veliki problem da se zablokira proces pisanja novog firmvera.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Slazem se sa kolegom, sve je vec receno, ako se plasis da cackas idi kod nekog ko zna i ne plasi se. Pitanje pozicije senzora je vec bilo suvsno ali ajd proslo je, sve ti pise u uputstvu, cak i kako da podesis mapu. Ako ne pise u uputstvu pise na forumu. Vise puta. Nemoj da ocekujes da sve sazvacemo pa ti onda ulijemo u glavu i ti boc-boc nastelujes sve kako treba.UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
Comment
-
-
Da ne citiram deo u kome pises da se bavis elektronikom i da je nemoguce promenom "outputa" uticati na "input", to demantijem jer gomila uredjaja ima elektronsku kontrolu preko nekih mehanickih, servo i ostalih uredjaja. Ako neki deo nije jasan javi se da pojasnim! Moje pitanje he bas na mestu i jako razumljuvo, jer sam pitao da li postoji neki elektronski ventil koji regulise pritisak. Ok da je iscitan podatak prikazan kao trenutni pritisak ali posto si doktorirao stag software mogao si da primetis i dve opcije za definiciju radnog pritiska i minimalnog pritiska pa otuda i moje pitanje. A npr kod kamera koje si spomenuo kada su u pitanju PTZ kamere ja uvek imam podatak o vertikalnoj, horizontalnoj i ugaonoj poziciji u softw. dok u svakom trenutku mogu da uticem na tu mehanicku poziciju preko softw. i da pomerim kameru na novu zeljenu, pa se opet ocitaju mehanicki podaci i prikazu na ekranu...
A nemam hardw. com vec koristim konvertor sa usb na rs232 koji je u kont. panelu na com10 portu.
U svakom slucaju hvala na detaljnoj poruci i pokusaju pomoci...
Ja cenim svaki trud.
Pozdrav kolega...
Comment
-
-
Činiš veliku grešku protiveći se ili potcenjujući Brickovo znanje i upornost. Iako sam antirotivan njegovim čaršavima (dugačke poruke) ovaj put se potriudio i lepo ti je sve opisao ono što nas mrzi da ti pišemo jer iako tebi to nije jasno kako mi to znamo, a znamo da nisi pročitao ni P od priručnika.
Ako neki deo nije jasan javi se da pojasnim! Moje pitanje he bas na mestu i jako razumljuvo, jer sam pitao da li postoji neki elektronski ventil koji regulise pritisak.
To uopšte ne bi bio problem kad bi ti pitao nešto informativno ali da ti sad što reče kolega Plinadžija sve serviramo nije uredu pogotovo što potcenjuješ naše znanje, vreme i trud uložen u minuli rad na forumu.
Pošto su ovi ozbiljni oteli kolegi Slavku posao, nema druge nego da tarabimo ovo jer nema kraja....
Daklem, za početak pročitaš pravilnik, onaj deo o imenu, niku, onda i ostatak o pretrazi, postavljanju novih tema itd... i na kraju a najvažnije pročitaj više ta dva tri PDF-a nisu veliki a sve je objašnjeno.
Comment
-
-
Ok Dora, prihvatam kritiku. Nije mi namera potcenjivati icije znanje ali sam samo bio revoltiran komentarom jer mi je delovao kao ponizavajuci, u fazonu radis kamere a gluperda ne ume da podesi plin.
Ja mogu da komentarisem sam ono u cemu sam strucan i odgivaram strucno na sva pitanja iz mog domena a uvek se vodim cinjenicom da svako treba da radi svoj posao (sto u ovom slucaju nije) jer zelim sam da uradim nesto sto sam bio ubedjen da nije komplikovano jer mi je muka vise od "naucnika" odnosno doktora nauka koji nece ni dobar dan da kazu kad im udjes u "ordinaciju"- citaj radionicu. Glume da su uhvatili Boga za tregere i samo oni znaju, mogu i umeju. Procitacu opet sva pravila, nadam se da nisam ni jedno prekrsio u vezi sa imenom ali se gotovo uvek tako registrujem.
Veliki pozdrav za sve i nadam se da cete me se brzo otarasiti...
Comment
-
-
Neće niko da te se otarasi ili otera ali koliko vidim nikom se ne drži profesionalni kurs baš tebi samom kako šta funkcioniše i podešava se, bar ne dok malo ne pripomgneš naučivši osnove koje se lako nauče.
Comment
-
-
Na ovo su me uputili iz AC STAGa i rekli da su mi pritisak i dizne u redu
reducer TOMASETTO ARTIC up to 150 kM
reducer ZAVOLI ZETA/N up to 150 kM
No. Brend Model Year Capacity Injector Nozle Reducer Presure
21. BMW 316 1,6 Valtek 2,1 Tomasetto 1,25
Sad mi recite pošto je meni pritisak 1.25 da li da hitam majstoru da mi smanji taj pritisak ili da se vodim njihovim podacima koje su mi poslali iz tehničke podrške? Evo i linka
Comment
-
-
Procitaj osmu i petnaestu stranu upustva za ugradnju Stag200-300 uredjaja, ili adekvatni broj strane upoutstva za Stag 4.
Pritisak je skoro pa sporedan za tvoje probleme sa brisanjem mape mnozioca.
Dok ne procitas upustvo za ugradnju Zavoli Zeta isparivaca (ili bilo kog slicnog namenjenog sekvencijalnom LPG sistemu) najbolje je da ne diras regulaciju pritiska, pogotovu sto je u citiranom savetu AC Gaz vec navedeno da je pritisak isparivaca podesen.
Kao sto sam rekao, moras imati pravi hardverski port za flesovanje firmwarea.
Jos uvek lici da ne razlikujes sta je uzrok a sta posledica, u softveru se NE definise radni pritisak isparivaca.
POdesavanje sekvencijalnog LPG sistema je zaista vrlo jednostavno ako znas zasto nesto radis i sta treba da dobijes.
U konkretnom slucaju, podesi sadasnju mapu prema podacima sa slike mape pre brisanja.
Kasnije mozes da fino podesavas mapu prema mesavini LPGa, prema licnim zeljama, prema stilu voznje itd.
Imas na drugom tabu podesavanja mape, devijaciju tj odstupanje kao krivu.
Namesti da vreme otvaranja benzninskih dizni kada auto radi na benzin bude sa <+- 5% razlike u odnosu na vreme otvaranja benzinskih dizni kada auto na LPG i bice sve skoro pa savrseno.- ona crvena ravna linija
I da, nemoj da ti bude tesko da citas uputstva i po vise puta, u njima zaista sve pise iako se mozda ne vidi na prvi pogled.
Deo o pracenju signala lambda sonde u odnosu na vreme stalno otvorenih dizni gasa je indikativan za razumevanje funkcionisanja petlje regluacije ubrizgavanja.
ps. podesavanje pritiska je kao podesavanje fokusa sociva kamere, radi se rucno mehnicki a na softveru se samo gleda rezultat.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by sw.brick View PostImas na drugom tabu podesavanja mape, devijaciju tj odstupanje kao krivu.
Namesti da vreme otvaranja benzninskih dizni kada auto radi na benzin bude sa <+- 5% razlike u odnosu na vreme otvaranja benzinskih dizni kada auto na LPG i bice sve skoro pa savrseno.- ona crvena ravna linija.
Comment
-
-
Mapa na slici je snimljena u situaciji kada je motor bio ne leru pod opterecenjem (klima, svetla, grejac zadnjeg stakla, audio uredjaj i slicno). kako je to nepredividivo promenljivo ponasanje vremena ubrizgavanja treba izbegavati bilo kakvo optercenje motora (prporuka iz uputstva, vrlo korisna).
mapa je ok, i odstupanje je korektno s tim da moze jos da se fino podesava opseg 2-6miliS ubrizgavanja na nacin da se poveca mnozioc.
treba pomeriti prvu i drugu tacku mnozioca nagore, pri tome drugu tacku i ulevo da bi se mogao direktno podesavati ler neoptercenog motora.
Treba pomeriti i tacku mnozioca sa pozicije 17mS nalevo na 15,7-15,8mS da bi se na tom mestu korigovala kriva (premalo goriva tj siromasna smesa).
Dalje, ako je motor bio zagrejan na radnu temperaturu a izgleda da jeste po temp gasa onda znaci da je odabran pogresan tip senozra temperature antifriza u podesavanju parametara. Ovo je potebno ispraviti jer ECU gasa vrsi korekciju ubrizgavanja i prema temperaturi a da bi to radio mora da ima tacan podatak o temp motora.
Ne vidi se na oba snimka da funkcionise lambda sonda, ako je spojena a motor je zagrejan nesto nije u redu sa elektricnim povezi anjem ili je sonda neispravna.
I najvaznije, dizne LPGa su premale tj na samoj granici (upustvo za ugradnju definise gornju vrednost mnozioca od 1,6). Jos jedan dokaz da su malog precnika je i siromasna smesa sa nedovoljno goriva u opsegu iznad 14miliS.
To moze da bude opasno po motor ako se duze vozi pod punim opterecenjem, punim gasom.
Sa leve strane pise da je optimum mnozioca oko 1,2 i preporucio bih da se u nekoj buducoj reugradnji dizni (posle razbusivanja) pokusa mapa zadrzati sto blize optimumu.
Vreme ubrizgavanja na benzin i na LPG se vidi po X osi za dato opterecenje motora po Y osi, i treba da bude poklopljeno, identicno, a sto se graficki vidi kao crvena kriva odstupanja. Perfektno je kada je kriva ravna kao prava na poziciji 0% tj strogoj sredini grafikona.
No to je prakticno samo teorijski moguce i nije za prakticnu upotrebu aspolutno vazno.
Fabrika u upustvu navodi +- 10% kao dozvoljeno odstupanje za ispravan rad, ja sam to umanjio na 5% kao prakticnu vrednost koaj se moze dostici bez mnogo utrosenog vremena na podesavanje mnozioca. (uz uslov da je motor potpuno mehanicki ispravan).
napomena: ako je snimak mape nacinjen kada je motor bio na leru bez opterecenja onda postoji moguci problem sa zaptivanjem usisne grane, podesenosti usisnih ventila odnosno faziranja bregaste, ili da nije dobro izvrseno zaptivanje LPG na mestu ubusivanja uvodnika gasa u usisnu granu.
Treba ispratiti signal lambda sonde na leru da li ostvaruje puni opseg regulacije, na pratecem osciloskopu u softveru.
Postojece podesavanje mape ubrizgavanja je ono sto bi instalateri smatrali korektnim i ne bi dalje trosili (jako mnogo) vremena u voznji za fino dalje podesavanje.
Ipak, dizne bi trebalo razbusiti da bi nova mapa ubrizgavanja imala nizi mnozioc i time usao ceo ECU algoritam podesavanja smese u optimalne granice.
Ove savete dajem bez pravne obaveze, dakle sacekaj da neki profesionalac potvrdi ili demantuje preporuke ili poseti servisera koji ce da preuzme odgovornost.
Ja za sada ne bih nista dirao sa diznama vec pratio stanje i ako ostane problem nedostatka gasa pri punom opterecenju i pored korigovanja mnozioca napravio plan dalje akcije (nabavke adkevatne burgije npr ako sve zelis samostalno).volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment