Kasnjenje gasa na puntu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lemy
    CBC Član
    • 01.03.2008
    • 39
    • Beograd

    Kasnjenje gasa na puntu

    Zdravo, imam par pitanja za strucnjake.
    Auto je Fiat Punto MK1 1,2 16v ( model 85 16v). Ima ugradjen sekvent Stag ( nisam siguran u model ) ali mislim da nema veze sa problemima. Auto je prešao oko 40,000km od ugradnje plina. Auto se redovno odrzava, prema intervalima i preporukama proizvidjaca.
    Prvi problem ( i najvazniji, ostale necu sada spominjati jer su mizerni , i svega su se po jednom desili u voznji ).

    Kada naglo dam gas, motor ne reaguje odmah nego sa zakasnjenjem, ovo prestavlja problem i u voznji jer ako se iz rezima kocenja motorom, ili lagane voznje dam gas on cimne ( posledice dva puta menjan nosac motora ).
    Moje neko vidjenje (logicno ) je duzina creva od dizne do u****. Dizne su u visini rezonatora ( ona plastika na glavi motora) a iz nji idu creva koja vode plin do u**** ( negde u donjoj zoni usisne grane). Creva su duzine oko 15cm ( nisu kraca sigurno ). E sada, kada se da gas, plinu treba vremena da donje do u**** i to je mozda uzrok ovoga. Kada je normalno ubrzavanje pod opterecenjem nema promena. Da napomenem da na benzinu ovoga nema i da radi odlicno. Jedan majstor mi rece da je do struje, ali mi to ne pije vodu, jer na benzinu radi odlicno, a i nekolimo puta su menjane svecice ( na 15,000km, i promenjeni kablovi, sada su Maneti marelli kupljeni u ovlascenom servisu ). Auto se tako ponasa od kada je ugradjen plin.
    Nemam sada sliku ali potrudicu se da slikam ako je potrebno.

    Hvala unapred na odgovorima
  • Plinadzija
    CBC Senator XXL
    • 29.07.2008
    • 1514
    • Paracin

    #2
    Odg: Kasnjenje gasa na puntu

    Mislim da je problem samo u podesavanju gasa. Bilo bi dobro da vidimo sliku mape.
    UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

    Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

    Comment

    • lemy
      CBC Član
      • 01.03.2008
      • 39
      • Beograd

      #3
      Odg: Kasnjenje gasa na puntu

      Mapu nemam, auto se odrzava u servisu. Mislim da nije do podesavanja. Auto je prvo podesavao majstor koji je ugradio plin, ali mislim da je bio samo na atokalibraciji. Onda sam promenio servis, da ne navodim koji je, ali ima dobar renome, nastelovane su mape, i ukljucena je i opcija , mislim da se zove nesto tipa autokorekcije. Posle servisa, prlilikom promene rezima , plin je pistao ( tako je normalno ) i kada sam prosao kroz dosta rezima to je stalo. Koliko kontam plin se je prilagodjavao mape razlicitim (ekstremnim) rezimima voznje. Ova pojava na koju se zalim je od ugradnje i nije se menjala, ni na gore ni na bolje.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        Odg: Kasnjenje gasa na puntu

        15cm uvodnog creva nije verovatno mesto trazenja problema.
        Uredjaj nije podesen ili je zapusen je verovatniji razlog.

        Nije navedeno da li je za 40.000km menjano oba filtera, i koliko puta.
        Takodje i isparivac da li je ciscen i kada.

        Treba uraditi dijagnostiku plinskog sistema, dakle majstor (onaj koji zna kao sistem SUS motora radi) a ne monter opreme koji samo cita kodove.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • lemy
          CBC Član
          • 01.03.2008
          • 39
          • Beograd

          #5
          Odg: Kasnjenje gasa na puntu

          Filteri ( oba ) menjaju se svakih 200 radnih sati ( 8,000-10,000km ). Dizne na 35,000km skidane i ciscene, kaze majstor u odlicnom stanju. Isparivac je po njegovim recima skroz ok, ler gas odlicno drzi, li cemo ipak menjati membranu na sledecem servisu preventivno, tj. na 45.000km. Sistem ovako radi od kada je ugradjen, znaci nije se pojavilo sa vremenom, to me zabrinjava. Ubrzanje i krajnja brzina slicna kao na benzinu ( mada u poslenje vreme mi se cini da "glatkije" radi na benzinu.
          Potrosnja je u proseku 8,5-9l/100km, po 1/3 grad ( ne ona guzva), autoput, regionalni put. Na otvorenom potrosnja oko 8l/100km ( zadnji put mereno kada sam isao na more, ali bio je pun auto). Ubrzanje i krajnja brzina slicna kao na benzinu ( mada u poslenje vreme mi se cini da "glatkije" radi na benzinu.

          Comment

          • sErGiO
            Moderator
            • 30.01.2007
            • 2769
            • Neko selo pored Beogr
            • Alfa Romeo 156SW

            #6
            Odg: Kasnjenje gasa na puntu

            Ja bi problem ipak najpre tražio u struji. Iako auto dobro radi na benzin to nemora da znači da je sa strujom sve ok. Imao sam isti/sličan problem na mom autu kad je ugrađen TNG uređaj i odmah sam otišao da mi majstor proveri kablove, svećice, bobine, kape...Ustanovljeno je da jedan kabl nije dobar (iako se to na benzinu nije osećalo) i da svećice nisu baš sjajne iako su menjane pre 10000 km. Od tada do danas preko 26000 km bez problema. TNG je daleko osetljiviji na neispravnu struju nego benzin. Odvezi da ti to neki dobar servis prekontroliše (dobar servis može na primer da prekontroliše kablove nez skidanja i stavljanja drugih i sa sigurnošću da utvrdi da li je neki kabl neispravan) pa ćeš videti šta dalje.

            Comment

            • lemy
              CBC Član
              • 01.03.2008
              • 39
              • Beograd

              #7
              Odg: Kasnjenje gasa na puntu

              Kablovi 2 puta menjani od ugradnje plina, sada na njemu maneti mareli, kupljeni u ovlašćenom fiat servisu, svecice nove NGK, pre toga 3 seta champion, jedino bobine nisam menjao, ali ih je menjao predhodni vlasnik, obe. NIsam pametan, ako nista vozicu ovako.

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #8
                Odg: Kasnjenje gasa na puntu

                Originally posted by lemy View Post
                Auto je Fiat Punto MK1 1,2 16v ( model 85 16v). Ima ugradjen sekvent Stag...

                Auto je prešao oko 40,000km od ugradnje plina.

                Kada naglo dam gas, motor ne reaguje odmah nego sa zakasnjenjem, ovo prestavlja problem i u voznji jer ako se iz rezima kocenja motorom, ili lagane voznje dam gas on cimne ( posledice dva puta menjan nosac motora ).

                Auto se tako ponasa od kada je ugradjen plin.
                Iako sam ponešto naučio od Plinađija ovog foruma, nisam kompetentan, ali me zanima rešenje ovog problema!

                Nadam se, da će nam ubrzo, Dora, ili još neki ex-calibar, objasniti o čemu se radi.

                Po, meni, propušteno je bitno: koliko je prešao pre ugradnje (ako je moguće, bar približno) i stim u vezi, kako je bilo stanje motora?!

                I drugo, šta se traži od majstora, kad se auto tako ponasa od kada je ugradjen plin???

                Ako sam zabrazdio, tamo gde ne treba, molim urednika, da obriše!

                Comment

                • lemy
                  CBC Član
                  • 01.03.2008
                  • 39
                  • Beograd

                  #9
                  Odg: Kasnjenje gasa na puntu

                  Auto je ukupno presao 160,000km, znaci 120,000km pre ugradnje plina. Motor je u odlicnoj kondiciji, ulje ne trosi, ide kao metak.
                  To sto je takvo stanje od ugradnje, mislim da nije razlog da se ne sredi, ili gresim pa treba da budem zadovoljan sto uopste ide ? U krajnjem slucaju ja cu da ga vozim kao i do sada, ali ne mogu da verujem da nema resenja, u stvari znam da ima resenje, samo je pitanje ko ga ima i koliko kosta. Jeste tesko preko foruma, ali mozda meko ima ideju, mozda je neko vec imao ovakav slucaj.

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Odg: Kasnjenje gasa na puntu

                    Imaš puno o auto-gas sistemima, od ugradnje, grešaka i drugo, ali u tvom slučaju:

                    Auto se tako ponasa od kada je ugradjen plin.
                    Sve upućuje, da neka sitnica, nije urađena kako treba. Moguće, ugrađen neodgovarajući deo! Snimiti stanje u vožnji i otkloniti po mogućnosti utvrđene greške. Sve ostalo je nagađanje.

                    Comment

                    • sErGiO
                      Moderator
                      • 30.01.2007
                      • 2769
                      • Neko selo pored Beogr
                      • Alfa Romeo 156SW

                      #11
                      Odg: Kasnjenje gasa na puntu

                      Rešenja ima sigurno, samo treba biti uporan. Problem je naći dobrog majstora koji će pritom hteti da se bakće sa takvim stvarima

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Odg: Kasnjenje gasa na puntu

                        Posto je ACsistem resenje je u blizini. Kako od prvog dana od ugradnje auto ne radi ispravno to znaci da je ili motor sa elektronikom bio neispravan i tada neposredno pre ugradnje ili je ugradnja nedovoljno strucno izvrsena.

                        Subjektivni opisi da auto ide kao metak, da sve radi kako treba na benzinu mogu da zavaraju pa stoga treba uraditi merenja kao na primer ubrzanje 0-100km/h na benzin.
                        Taj podatak govori mnogo o stanju na benzin i efikasnosti sagorevanja.


                        Sto se konkretnog problema kojipostoji samo u specificnim situacijama treba pratiti u voznji (ili snimiti) oscilogram lambda sonde kao i promenu stranja MAP-a.

                        To sto je promenjen komplet bobina sa elektronikom ranije ne mora da znaci da je sada taj jako vazan element rada motora ispravan. Treba uraditi dijagnostiku osciloskopom i gledanjem u signal videti da li je dovoljna energija varnice.

                        IZ iskustva prijatelja sa takodje Fiatom imao je silne probleme sa trzanjem motora i nepravilnim radom na leru i svi su mu govorili da je to sve u redu, to je Fiat.
                        Na kraju je negde u Zemunu otisao kod pravog majstora koji je za 2 minuta utvrdio da su neispravne bobine, zamenio, i svi problemi reseni. Koliko znam kod Fiata je to konstrukciona greska/ nekvalitetna izrada pa to upucuje da se posebna paznja posveti tom delu motora.


                        Kako god potrebna je strucna dijagnostika strucnog lica, a u to ne ubrajam citaca kodova kao strucnog lica.
                        Citanje kodova je samo pocetak, jedna od mogucih alatki kao sto je i cekic ili pumpa za gume.

                        Dijagnostikom se utvrdjuje tacno poreklo problema i za to je najvaznija karika sam dijagnosticar.


                        Da bi se smanjili troskovi i rizici treba krenuti od najjednostavnijeg, kao sto je recimo "citanje" sagorevanja na osnovu pregleda svecica.

                        velika pomoc je snimak sa lambda sonde tokom procesa koji je problematican.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • lemy
                          CBC Član
                          • 01.03.2008
                          • 39
                          • Beograd

                          #13
                          Odg: Kasnjenje gasa na puntu

                          [QUOTE=sw.brick;543152]
                          ili je ugradnja nedovoljno strucno izvrsena.


                          Bice da je ovo najverovatnije. Moracu da nekog smaram da se zeze sa ovim, ali bolji majstori imaju posla i nece da se zezaju sa ovim, a oni losiji, su ga ovako i napravili. Sledeci servis mi je za nekih 5000km, tada cu menjati membranu u isparivacu pa cu da vidim sa majstorom
                          Auto je neposredno pre ugradnje bio na dijagnostici u ovlascenom servisu i nista nisu nasli ( mada su ovo citaci kodova uglavnom ).
                          Sad subjektivni osećaj, auto na plin razvija bez problema 170km/h, a fabricki maksimalna brzina mu je 177km/h ( mereno je gps-om). Ko se vozio u njemu misli da je 1600ccm a ne 1200ccm. Svecice su normalne boje, cvetlo braon.

                          Comment

                          • slavko_bgd
                            CBC Senator XXL
                            • 24.03.2009
                            • 771
                            • Batajnica
                            • Stilo 1.6 16V MW

                            #14
                            Odg: Kasnjenje gasa na puntu

                            Motor Fiat 188A5 je specifičan za gas zbog konstrukcije usisne grane, električno kontrolisanog leptira i najmanje rečeno "čudnih" uglova predpaljenja u režimu ubrzavanja. Ispravnost sistema za paljenje jeste važna kao i kod bilo kog drugog motora ali nije jedini uslov.

                            Posebno su na gasu specifični režimi naglog ubrzavanja sa praznog hoda i naglo ubrzavanje iz cut-off-a. Model gasnog uređaja je takođe od značaja za ovaj motor jer komponente, kontroler i software treba da imaju mogućnost podešavanja u navedenim režimima. Pravilna ugradnja i stručnost instalatera se podrazumevaju...

                            Ovo pričam iz ličnog iskustva jer sam se "pekao" na tom motoru: ne može svaki uređaj da radi dobro na njemu i ne može ugradnja da se uradi bilo kako. Sledeći uslov je pažljiva vožnja i još pažljivije podešavanje rada na gas u pomenutim režimima. Naravno, ocena kako motor radi je potpuno subjektivna stvar, ono što je meni loše nekome može biti super i suprotno...
                            Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                            Comment

                            Working...
                            X