Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dzoni_mkv
    CBC Senator XXL
    • 29.04.2007
    • 875
    • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

    Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

    Nazalost po prvi put imam poteskoca sa mojim autom. Naime, ovde gde sam sada (Pinsk) je jako hladno meni motor ne stigne ni cestitio da se zagreje pa sam zadnjih 15-tak dana vozio iskljucivo na benzin. Juce sam otisao na pumpu sipao plin auto prebacio normalno, vozio se celo vece i sve je bilo ok do jutros. Nocas je bilo negde oko -35 i auto je uplaio na benzin bez ikakvih problema, poceo je karakteristican zvuk predgrevanja plinskih dizni i kada je to proslo, auto je nastavio da radi na benzin i nije prebacio na gas. U voznji auto i dalje ne prebacuje iako je temperatura motora sasim dovoljana da radi na plin. Prtisnuo sam dugme i zadrzao kako bih potpuno ugasio plin pa onda ponovo upalio. Posle toga, auto u momentu predje na gas radi 3-4 sekunde i vrati se na benzin uz pistanje kao kada nema gasa. Pokusao sam vise puta, palio gasio auto uvek isto.
    Dakle, moze li biti da se nesto smrzlo pa da to zeza ili je neki drugi problem? Najgore od svega je sto ja danas krecem za Srbiju pa bi mi plinski sistem bio zaista koristan . Svakako da kad sam vec u Srbiji svraticu u servis da pogledaju, ali do tamo ima nekih 1600 km pa manje vise potrosnja vise se plasim da voznjom sa "nesipravnim" sistemom nesto jos vise ne zeznem.
    You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

    Pokušaj da proveriš sva creva gde ide gas, možda se od mraza nešto olabavilo pa gubi pritisak. Isto tako ako pipneš rukom isparivač lako ćeš utvrditi da li se zagreva približno kao i motor.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • galileo5
      CBC Veteran
      • 31.03.2005
      • 131
      • Leskovac, South Serbi

      #3
      Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

      ... a moze biti i problem u temperaturi gasa .

      Comment

      • slavko_bgd
        CBC Senator XXL
        • 24.03.2009
        • 771
        • Batajnica
        • Stilo 1.6 16V MW

        #4
        Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

        Da, jer ekstremno niska temperatura gasa za posledicu ima pad pritiska ispod potrebne vrednosti za normalan rad uređaja.
        Ovo je izraženije sa porastom % butana u smeši TNG-a. Ukoliko je gas iz podzemnog rezervoara sipan u vozilo imao je sigurno značajno višu temperaturu od one ujutro, nakon hlađenja u rezervoaru vozila. To odgovara opisu da je uveče vozilo nakon sipanja gasa normalno radilo a ujutro više ne prebacuje na gas, odnosno vraća na benzin sa pištanjem prekidača.

        Želim da razjasnim nešto: svi gasni sekvencijalni uređaji iz Landirenzo grupe kontrolišu UVEK TEMPERATURU GASA, dok su temperatura motora i/ili isparivača opcije. Zašto? Pa zato što u prvim minutima prelaska na gas motor i isparivač mogu da budu zagrejani dovoljno ali gas (mislim na TNG, ne na metan) može da bude itekako hladan. Ovo zavisi od mnogo faktora, ne bih da ih sada nabrajam. Dalje,ako je uslov temperature gasa zadovoljen (obično jeste jer postoji automatska strategija predgrevanja) u zavisnosti od ambijentalnih uslova i sastava gasne smeše može se desiti da je realni pritisak gasa niži od zahtevanog za dato opterećenje (*za razliku od nekih drugih uređaja koje sam probao, LR uređaji još od starog dobrog OMEGASA imaju tabelu minimalnih pritisaka gasa u rejlu prema opterećenju motora, sa logikom veće opterećenje-viši minimalni pritisak za rad na gas odn. povratak na benzin).

        S obzirom da se uređaji LR grupe ugrađuju i fabrički u "ganz-neu" vozila, svrha ovih komplikovanih strategija jeste da se zaštite prvenstveno motor i njegovi podsistemi a samim tim i sklopovi gasnog uređaja. Opet jasna logika: "bolje da trošiš benzin nego da s..beš katalizator" ili "majstore, što mi mori cucka kad je ladan ?! " ) Verovatno ovo deluje jako frustrirajuće svakom vozaču koji je bar jednom bio u situaciji u kojoj se našao Džoni_MKV ali kada nema štetnih posledica je najmanja frustracija. Naravno, boli po džepu potrošeni benzin ali jbg, manji gubitak je uvek zarada u poređenju sa velikim gubitkom.

        S obzirom da nisam vidovit ne mogu tačno da kažem šta je tačan uzrok ovog problema ali mogu da predpostavim:

        1. Razlog što ECU uopšte nije prebacio na plin je verovatno to što je temperatura gasa nakon završetka strategije predgrevanja bila ispod -10C ;Dakle,kao što sam već objasnio: ako ECU izmeri prenisku Tgas, neće ga pustiti u motor pa taman da se motor istopi koliko je vruć;
        2. Strategija predgrevanja prestaje kada rashladna tečnost dostigne setovanu temperaturu (npr 40C). Po pravilu, ova temperatura u srpskim klimatskim uslovima je u 95% slučajeva kompromis između što ranije promene goriva i zaštite motora i uređaja. Verovatno niko u Srbiji ko je ugrađivao ovaj uređaj nije imao priliku da testira predgrevanje na Puntu 188A4 na -35C. Setovanja koja su data po defaultu za ovaj uređaj su apsolutno zadovoljavajuća i za naše i toplija klimatska područja;
        4. Džoni_MKV je pokušao držanjem prekidača da prisilno prebaci na gas. To je uspeo i to može, ali ako je ispoštovan uslov pritiska gasa. Ako nije, ECU vraća na benzin. Logika: hladan gas=nizak pritisak, ne' da mož' na gas! Predpostavljam da je zbog hladnog gasa i verovatno neodgovarajućeg sastava smeše pritisak gasa bio prenizak. Znači, opet zaštita motora i uređaja.
        5. Vrlo verovatno da će u jednom momentu kada se temperatura gasa u rejlu podigne toliko da i pritisak bude u granicama normale uređaj uključiti pogon na gas.

        Po mom mišljenju nema kvara uređaja i nema opasnosti od kvara motora i uređaja. Nadam se da je Džoni_MKV stigao živo-zdravo u Srbiju, da nas prati i da će nam napisati šta se stvarno dešavalo tokom puta.

        PS: setiće se, ako ovo čita jedan moj dragi kolega, kako je pre mnogo godina u svoju Lanciu zimi kompresorom gruvao vazduh u bocu da bi motor imao snage na plinu...
        Last edited by slavko_bgd; 02.02.2012, 13:42.
        Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

          1. Razlog što ECU uopšte nije prebacio na plin je verovatno to što je temperatura gasa nakon završetka strategije predgrevanja bila ispod -10C ;Dakle,kao što sam već objasnio: ako ECU izmeri prenisku Tgas, neće ga pustiti u motor pa taman da se motor istopi koliko je vruć;
          Jasno mi je sve što si napisao ali po ovome ispadne da ako je napolju -20 ima da se slikaš sa plinom i teraj na benzin celu zimu.
          Nešto mi se javlja da to nije baš tako..

          Što se tiće pretiska Ale je na Poršea ugradio ventil pa na pumpi sipa gas i odma na kompresoru doduva pritisak koliko mu treba
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • slavko_bgd
            CBC Senator XXL
            • 24.03.2009
            • 771
            • Batajnica
            • Stilo 1.6 16V MW

            #6
            Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

            I sam vrlo dobro znaš da nije tako, nema šta da ti se javlja...Opisao sam kako uređaj prebacuje (ili neće da prebaci na gas, svejedno mi je) a dao sam i objašnjenje zašto. I napisao sam da su setovanja koja su data po defaultu apsolutno zadovoljavajuća za našu klimatsku zonu. Jer da nije tako, veruj mi, ja bih to prvi znao.

            Pozdrav
            Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

              Verujem ti, nemoj da se žestiš Čovek je napisao da nije hteo prebaciti ni kad je motor dostigao normalnu temperaturu tako da sumnjam da je setovanje u pitanju.

              Opet ako sa temperaturom isparivača od 60 stepeni ima temperaturu gasa manju od 10 onda nešto ne štima...
              Napisoa si dva kilometra dobre i korisne poruke pa sam hteo da se pojasni.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #8
                Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                Nema žestim, taman posla... Razumeo sam šta je čovek napisao,on na termometru vidi temperaturu rashladne tečnosti (motora) i to od 70C pa naviše i zna da kad je sve OK motor pređe na gas čak pre nego što kazaljka uđe u merno područje.
                Kad je sve OK puntić vrlo brzo prelazi na gas i to najveći broj njihovih vlasnika zna.

                Znamo da temperatura gasa na diznama raste progresivno (kod svakog uređaja) tek kada uređaj prebaci na gas i da što se duže vozi temperatura gasa raste(ili stagnira) ako je sve OK ili vidno opada ako nešto ne valja. E sad, Landi je tako napravljen da ne dozvoljava prelazak na gas ako je gas hladniji od setovane temperature. A razlog može na primer da bude položaj senzora temperature gasa, u smislu da se nalazi u struji hladnog vazduha. Motor i isparivač se greju, senzor t_gas se hladi, ECU zna da mu je isparivač zagrejan ali da je gas hladan i samim tim neće prebaciti na gas. Ako je pravilo da se senzor pritiska i temperature gasa nalazi na ili u nepossrednoj blizini injektora, ECU zaključi da je gas nedovoljno zagrejan i kapak-vožnja na benzin.
                Znači Landi tako radi-ne dozvoljava rad na gas ako i gas nije propisno zagrejan. To je poenta moje priče.

                Uostalom, epilog cele priče ćemo znati ako se Džoni_mkv javi i napiše šta se dešavalo.
                Do tad, druže moj, možemo ti i ja samo da gatamo šta je bilo. Ali, ako smo nešto razjasnili budućim čitaocima-vredelo je!

                Veliki pozdrav, odoh da kuvam vino a ti ako si u prolazu ili blizu navrati.
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment

                • Dzoni_mkv
                  CBC Senator XXL
                  • 29.04.2007
                  • 875
                  • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                  #9
                  Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                  Pozdrav, pre sve ga se javim sa rezultatima. Izgeda je se stvarno smrzo Kada sam krenuo na put vozio sam iskljucivo na benzin nekih 20 km i kada je motor bio sasvim vruc, stao sam pored puta pritisnuo dugme na prekidacu posle par sekundi cuo sam "cak" i auto je bio na gasu, taman pomislih ok radi lepo to je to, medjutim cim sam pritisnuo pedalu gasa i obrtaju dosli oko 2000 rpm opet piiiiiiip ode na bezin. Pokusao sam opet samo ovaj put kada je prebacio na gas nisam odmah krenuo vec ga pustio da radi na leru nekih minut ipo (dok sam izvadio CD odabrao drugi i pustio) i posle toga nikakav problem. 1500 km bez problema.

                  Pre svega hvala na odgovorima i detaljnom objasnjenju, al' evo jos jednog pitanja, posto ne bih voleo ovo da se ponovi, posto se sutra vracam nazad a tamo ce jos dugo biti dobar minus, jel' nece da mu nista bude ako se vozkam narednih 2-3 meseca na benzin bez koriscenja plina? Pitam zbog dizni jer ako ne koristite benzinski sistem dugo vec samo gas, benzinske dizne umeju da zapuse, sta je sa plinskim?
                  Last edited by Dzoni_mkv; 04.02.2012, 12:36.
                  You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                  Comment

                  • slavko_bgd
                    CBC Senator XXL
                    • 24.03.2009
                    • 771
                    • Batajnica
                    • Stilo 1.6 16V MW

                    #10
                    Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                    Trebalo je otići u neki od ovlašćenih Landi servisa da se uradi jedno malo preprogramiranje i sve bi bilo OK, uređaj je definitivno ispravan.

                    "Pre svega hvala na odgovorima i detaljnom objasnjenju, al' evo jos jednog pitanja, posto ne bih voleo ovo da se ponovi, posto se sutra vracam nazad a tamo ce jos dugo biti dobar minus, jel' nece da mu nista bude ako se vozkam narednih 2-3 meseca na benzin bez koriscenja plina? Pitam zbog dizni jer ako ne koristite benzinski sistem dugo vec samo gas, benzinske dizne umeju da zapuse, sta je sa plinskim?"

                    Neće, ukoliko prekidač stoji na poziciji "stand-by". Landi uređaj ima strategiju predgrevanja u toku koje ECU aktivira po unapred zadatom režimu gasne injektore. Kao i do sada, svaki put kada trepće zelena LED na prekidaču u kabini, gasne dizne će da "odrade" svoj neki ciklus, što će sprečiti da dizne zapeknu čak i ako ne vozite na gas.

                    Ja bih dao jedan savet: sa ovim podešavanjem koje je sada u ECU, kliknite prekidač u poziciju "benzin", zagrejte motor (oko 5 minuta U VOŽNJI ako je temp oko -20) i onda pritisnite prekidač u poziciju "stand-by". Ako u roku od 60-90s normalno prebaci na gas, koristite taj metod za prebacivanje dok Vam se ne odradi reprogramiranje.
                    Znači ista situacija kao na povratku iz Pinska (samo ne morate menjati CD
                    ).



                    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                    Comment

                    • Plinadzija
                      CBC Senator XXL
                      • 29.07.2008
                      • 1514
                      • Paracin

                      #11
                      Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                      citat: "Nocas je bilo negde oko -35 i auto je uplaio na benzin bez ikakvih problema, poceo je karakteristican zvuk predgrevanja plinskih dizni i kada je to proslo, auto je nastavio da radi na benzin i nije prebacio na gas. U voznji auto i dalje ne prebacuje iako je temperatura motora sasim dovoljana da radi na plin."

                      Na -35 moz' ga programirati do prekosutra...
                      UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                      Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                      Comment

                      • slavko_bgd
                        CBC Senator XXL
                        • 24.03.2009
                        • 771
                        • Batajnica
                        • Stilo 1.6 16V MW

                        #12
                        Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                        Izvini, nisam te razumeo?
                        Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                        Comment

                        • Plinadzija
                          CBC Senator XXL
                          • 29.07.2008
                          • 1514
                          • Paracin

                          #13
                          Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                          Kakva smesa treba da bude da ima pritisak na -35? Ne znam sta rusi sipaju u boce ali kod nas na -20 nema voznje dok se ne ugreje boca.
                          UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                          Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                          Comment

                          • Hermes
                            CBC Senator XXL
                            • 14.02.2006
                            • 1306
                            • https://t.me/pump_upp
                            • bemve

                            #14
                            Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                            Ja sam vozio na plin pre neki dan na toj temperaturi bez da sam nesto dirao oko auta. Auto se normalno ponasa, ali ipak treba dosta vremena da temperatura izadje iz plavog polja, kada uvek prebaci na gas.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • slavko_bgd
                              CBC Senator XXL
                              • 24.03.2009
                              • 771
                              • Batajnica
                              • Stilo 1.6 16V MW

                              #15
                              Odg: Punto Classic 1.2 Landi sistem, smrzo se?!?

                              Originally posted by Plinadzija View Post
                              Kakva smesa treba da bude da ima pritisak na -35? Ne znam sta rusi sipaju u boce ali kod nas na -20 nema voznje dok se ne ugreje boca.
                              Treba da ima što više propana. Propan na istoj temperaturi daje veći pritisak od butana...

                              Originally posted by Hermes
                              Ja sam vozio na plin pre neki dan na toj temperaturi bez da sam nesto dirao oko auta...


                              To je dobro i tako i treba da bude kod svakoga ko ima auto na plin. Poenta cele ove teme jeste da je Džoniju_mkv dat savet šta da uradi kad dođe u Srbiju da bi mu auto prebacivao na gas na ekstremno niskim temperaturama.
                              U njegovom slučaju je "greška instalatera" koja i nije greška jer je u srpskim klimatskim uslovima uređaj najnormalnije prebacivao na gas i radio bez ikakvih problema, kao što je čovek i sam napisao u prvom postu.
                              Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                              Comment

                              Working...
                              X