Punto 2 AC Stag 4 Mapa-potrosnja i zanimljiva pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nedlog
    CBC Član
    • 03.10.2011
    • 34
    • Vrba

    Punto 2 AC Stag 4 Mapa-potrosnja i zanimljiva pitanja

    Auto Fiat Punto 2 2003god. AC Stag 4 Eco, Tomaseto isparivac, IG1 3om dizne


    Decembar 2013-zima.
    Potrosnja na otvorenom 80-90km/h bez preticanja ili naglog ubrzavanja po ECU pokazuje od 19-20km/l da li laze ili ne meni ostaje u boci i na pokazivacu plina.Toliko i na benzinu identicno. Dok u gradu to bude 8-9km/l relacije 3km palim-zabaviste-gasim-palim-skola-posao-gasim-pauza 8h pa nazad isti uslovi. Auto skoro pa bude na radnoj temperaturi kad dodjem na destinaciju. Velika mi je razlika u potrosnji. Auto je kompletno proveren sve je ispravno l.sonde-svecice-kablovi-termostati sve ok.
    Auto vuce kao i na benzinu tj. nema razlike cak mozda bolje na plinu na nizim obrtajima.


    1. Plin u boci je skoro pri kraju (znam da treba da zapisti i prebaci na benzin), vozim recimo laganim gasom i naglo dam gas do u tom momentu prebaci na benzin i pocne da pisti dugo sve dogod ga rucno ne ikljucim na prekidacu.
    Znam da ima veze sa pritiskom. Da li da stavim da je minimalni pritisak u programu veci ili manji od sadasnjeg 0,75 ? Mada je pre podesavanja pritiska na isparivacu bilo sve kako treba, rezerva (crvena dioda) nekih 50km u gradu-a tako bi da ostane i sada.


    2. Osiromasenjem smese na oko 3-4ms u leru bi dobio vecu temperaturu-brze zagrevanje (vece habanje ventila i siceva) bar dok ne prebaci na plin, ali je sam u pravu ?


    3. Sta se dobije laziranjem senzora termostata u smislu da stavim u programu da kada je napolju 5C ja stavim senzor da pokaze da je 25-30C. Probao sam sem sto brze prebaci i ide bez problema nisam imao smetnje ta 2-3 dana testa-vratio sam kako je bilo. Primecujem samo da ako lazno stavim da je isparivac i ili temperatura gasa veca nego sto jeste cuje se neka promena u zvuku dok auto radi u leru ali neznam sta se desava tada, kakvo je doziranje tada sta se desava?
    :: (update) taman sam hteo da postavim sliku mape kad ono mapa koju sam snimio na otvorenoj voznji i posle 2-3 dana voznje u gradu se razlikuje, u gradskoj voznji je mapa u siromasnoj smesi, a u vangradskoj oko 120km je u blagoj bogatoj smesi ? Kako sada nastelovati i zbog cega je tako?


    4. Vase misljenje o mapi, da li je dobro da bude ovako uzbrdo, ili treba da jos malo pojacam pritisak da mnozioc pocinje na mozda 1,4 a onda da mapa izgleda silazno, cisto da se optimizuje optimalno bez nepotrebnog produzavanja vremena ubrizgavanja. Dizne neznam na koliko su busene.


    5. Da li je potrebno na ovom plinskom Ecu da se poveze i lambda sonda momentalno nije ali pokazuje neka ocitavanja vise kao prosecna a ne trenutna ?


    Cekam vase misljenje, hvala


    Slika 1 - posle vangradske voznje od 120km


    Slika2 - Podesavanja vangradske voznje



    Slika 3 - posle 2-3 dana gradske voznje
  • Plinadzija
    CBC Senator XXL
    • 29.07.2008
    • 1514
    • Paracin

    #2
    Ja mislim da si preucio. Ostavi i ne diraj nista dok nisi nesto shebo.
    UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

    Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

    Comment

    • Nedlog
      CBC Član
      • 03.10.2011
      • 34
      • Vrba

      #3
      Originally posted by Plinadzija View Post
      Ja mislim da si preucio. Ostavi i ne diraj nista dok nisi nesto shebo.
      Jao pa nije to toliko strasno koliko je bilo. Evo i slike kako su neki tkz. majstori prilikom ugradnje uradili-mislim da su zbrzali. Samo zelim da dovedem u red jer vidim da neke stvari nisu u redu. Ovo oko experimentisanja oko stavke 1 i 3 (oko temp. termostata) cisto kao zanimljivo pitanje to ne bih voleo da mi tako radi?
      Nego, zasto ako je otprilike dobro u vangradskoj voznji mapa u gradu prelazi u siromasniju smesu ?
      I zasto je kraca zelena ide do 12ms ? da li to znaci da su dizne potpuno otvorene posle 12ms tj u opterecenju ?
      I kako da resim da kad vise nema dovoljno plina u boci ne pisti kontinualno, da li podesavanjem voltaza za indikator nivoa ili onog minimalnog pritiska isparivaca u programu ?
      na vecinu pitanja nisam nasao odgovor na forumu a procitao sam skoro svaku temu.

      Izvinjavam se na toliko pitanja i zahvaljujem strpljivima na odgovoru. Znam da je to majstorima hleb a da se recept ne daje. Ali kao majstor svog zanata volim pomoci jer znam kako je i meni bilo pre 20 god u IT svetu
      A mozda se do konca i vidimo na stelovanju

      Slika - podesavanje posle ugradnje i voznje oko 1000km, trzao u voznji, nisam smeo ni biciklistu da preteknem koliko lose ubrzava.



      Zahvalan na odgovoru.

      Comment

      • Nedlog
        CBC Član
        • 03.10.2011
        • 34
        • Vrba

        #4
        Slika - podesavanje posle ugradnje i voznje oko 1000km, trzao u voznji, nisam smeo ni biciklistu da preteknem koliko lose ubrzava.
        greska u kucanju 10 000km umesto 1000km

        Comment

        • Keketarac
          CBC Senator XXL
          • 01.09.2007
          • 588
          • Novi Sad
          • Seat Ibiza 1.2 TSI

          #5
          Dizne su ti evidentno male, zato je mnozilac morao da ode sa 1 na 1,4 a ni to mu nije dosta.

          12 ms je zato sto si pisao-brisao mape, a nisi vozio kako treba da pokupi mapu u celom opsegu.

          Najbolje da oteras auto kod nekog dobrog majstora da ti to sve presteluje i preradi kako treba.

          Kako god i gde god da vozis, ne treba da ima velika odstupanja. Kod mene je ovako (Stag 200, Tomasetto, Valtek):

          Last edited by Keketarac; 11.12.2013, 23:19.

          Comment

          • speedplus
            RIP Bio nam je drug!
            • 15.01.2007
            • 2419
            • LAZAREVAC

            #6
            Dizne/ulošci nisu male.Taman su kako treba.Ako se budu proširivale,biće tu problema i to žešćih

            Comment

            • Keketarac
              CBC Senator XXL
              • 01.09.2007
              • 588
              • Novi Sad
              • Seat Ibiza 1.2 TSI

              #7
              Zasto je onda u onakvom minusu?

              Comment

              • speedplus
                RIP Bio nam je drug!
                • 15.01.2007
                • 2419
                • LAZAREVAC

                #8
                treba se samo bolje prilagoditi ubrizgavanje gasa(mapa).Inače,zašto kažem ,nebušiti dalje:Videh na nekoj od slika da mu je vreme ubrizgavanja gasa, na ler-u,nešto iznad 4ms i da je u tom delu,benzinsko stoji tamo gde treba(po mojoj memoriji).Kad bi razbušio uloške,plinsko bi išlo još niže,a s obzirom da on nosi brizgaljke,kojima je minimalno vreme otvaranja 3,2ms,može doći do problema u određenim režimamima,kad poraste pritisak i dizna počne dobijati komandu za vreme otvaranja,od recimo 2,5ms
                @Nedlog, to što razmišljaš o budženju senzora i slično,da to može tako da radi,normalni majstori bi odavno bili nenormalni,jer bi poludeli od para.
                Last edited by speedplus; 11.12.2013, 23:41.

                Comment

                • slavko_bgd
                  CBC Senator XXL
                  • 24.03.2009
                  • 771
                  • Batajnica
                  • Stilo 1.6 16V MW

                  #9
                  Aj' da probam ja, pošto se uopšte ne razumem u te STAG uređaje:

                  1. Keko, tvoja i nedlogova mapa ne mogu ni da zaliče jedna na drugu jer su karakteristike MAP:Tinj totalno različite za svaki motor pojedinačno;

                  2. Plava i zelena mapa ne moraju uopšte biti poklopljene da bi motor poptpuno pravilno radio na gas i obrnuto, kod poptuno poklopljenih mapa motor može loše raditi na gas. Idealan slučaj je kada su mape bliske ili poklopljene i motor dobro radi na gas;

                  3. Korektor je indikacija koliko se razlikuje proporcionalno ubrizgavanje dva goriva. Ekstremna odstupanja uglavnom ukazuju na mehaničke probleme uređaja, motora ili oboje. Normalno je, čak i poželjno, da korektor za veća opterećenja i veća vremena ubrizgavanja bude negativan. Naravno, u tim režimima trimovi moraju biti optimalni odnosno u otvorenoj petlji lambda mora biti pretežno bogata i u mernom području; Korekcijom žute linije u vožnji može se postići vrlo zadovoljavajuće podešavanje;

                  4. Pravo podešavanje se radi u 2D ili 3D mapi, u vožnji, sa prikačenim OBD readerom. Sve ostalo je "mož'da bude al' ne mora da bidne". Iskusan majstor koji je sa jednim te istim uređajem podesio više identičnih motora sve ovo može da uradi u mestu i samo da proveri u vožnji;

                  @nedlog:

                  Uz apsolutno dužno poštovanje, samo bih dao jednu opasku a to je da su IT stručnjaci najopasniji po motor, pogotovo kad im u ruke dopadnu laptop,interfejs i znanje sa foruma. Budi oprezan, radi se o tvom motoru i pokušaćemo da ti pomognemo koliko god je to moguće.

                  5. Možeš da smanjiš minimalni pritisak za povratak na benzin. Što ga više smanjiš, pre ćeš dokusuriti prvo injektore, zatim isparivač i na kraju ventile i klipove. Preporuka je da se minimalni pritisak ne spušta ispod 85% od diferencijalnog.

                  6. Temperatura za prelazak na gas: ne znam kolika je najmanje dozvoljena za setovanje na tom uređaju. Preporuka je da ako se meri na isparivaču njegova temperatura ne treba da bude manja od 40C; Tačno je, motor će tošiti malo više benzina, ali u krajnjem skoru to može biti veći benefit nego što na prvi pogled izgleda;

                  7. Osiromašenjem smeše, plina naravno jer benzinska vremena ne možeš direktno podešavati, niti ćeš dobiti brže grejanje motora, ni manju potrošnju. Dobićeš poremećaj benzinske mape ubrizgavanja koja će se preneti neminovno i na ostale zone. Nakon toga sledi poremećaj ubrizgavanja gasa i tako u krug.

                  Moj savet je da nekoliko dana voziš samo i isključivo na benzin, nakon toga da uradiš novu kalibraciju (automatsku, u mestu i u vožnji) i da probaš kako auto radi. Siguran sam da će taj kontroler vrlo zadovoljavajuće to odraditi automatski. Vreme ubrizgavanja gasa ne treba da bude nikada manje od 3.5ms za te injektore i ne sme da bude veće od 21ms/6000 o/min (za bilo koje injektore). Ako je brizganje gasa uvek u tim granicama sve je u najboljem redu. Ako nije, piši da pomažemo.

                  Pozdrav
                  Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                  Comment

                  • Keketarac
                    CBC Senator XXL
                    • 01.09.2007
                    • 588
                    • Novi Sad
                    • Seat Ibiza 1.2 TSI

                    #10
                    Originally posted by speedplus View Post
                    treba se samo bolje prilagoditi ubrizgavanje gasa(mapa).Inače,zašto kažem ,nebušiti dalje:Videh na nekoj od slika da mu je vreme ubrizgavanja gasa, na ler-u,nešto iznad 4ms i da je u tom delu,benzinsko stoji tamo gde treba(po mojoj memoriji).Kad bi razbušio uloške,plinsko bi išlo još niže,a s obzirom da on nosi brizgaljke,kojima je minimalno vreme otvaranja 3,2ms,može doći do problema u određenim režimamima,kad poraste pritisak i dizna počne dobijati komandu za vreme otvaranja,od recimo 2,5ms
                    Jasno. Prevideo sam slicicu gde motor radi, zagledao sam se u one dve sa ugasenim.

                    Comment

                    • Nedlog
                      CBC Član
                      • 03.10.2011
                      • 34
                      • Vrba

                      #11
                      Hvala nikad dosta, ali ste se bas potrudili i to meni mnogo znaci i voleo bi da mogu nekako da se oduzim jer se osecam duznim

                      2. Plava i zelena mapa ne moraju uopšte biti poklopljene da bi motor poptpuno pravilno radio na gas i obrnuto, kod poptuno poklopljenih mapa motor može loše raditi na gas. Idealan slučaj je kada su mape bliske ili poklopljene i motor dobro radi na gas;
                      Posle autokalibracije i te prve voznje sam dobio silaznu putanju te narandzaste, ali bude kao na onoj slici.

                      a onda moram da podesavam mapu prvu i zadnju ne diram a dizem ostale da uklopim u grafikon.
                      Pitanje: da li da ostavim da bude kao ovde na slici i ne podesavam ako mi auto ide dobro, bez onih cimanja koji su bili najveci problem. ? Ili da pojacam pritisak na 1.2x na isparivacu mozda podigne celu skalu na gore a da ne stelujem posle u toj meri kao sto je sada ?



                      Uz apsolutno dužno poštovanje, samo bih dao jednu opasku a to je da su IT stručnjaci najopasniji po motor, pogotovo kad im u ruke dopadnu laptop,interfejs i znanje sa foruma. Budi oprezan, radi se o tvom motoru i pokušaćemo da ti pomognemo koliko god je to moguće.
                      Potpuno si u pravu, zato i trazim pomoc ili sugestiju da pristupim krajnje oprezno mimo iskustva oko mehanike jer sam prosao i texnicku skolu masinski smer

                      5. Možeš da smanjiš minimalni pritisak za povratak na benzin. Što ga više smanjiš, pre ćeš dokusuriti prvo injektore, zatim isparivač i na kraju ventile i klipove. Preporuka je da se minimalni pritisak ne spušta ispod 85% od diferencijalnog.
                      Kada mi je hladan motor tj negde na oko 35C i radi na Gas-u pritisak je oko 1.20 - 1.30 dok kako se sve vise greje i padaju obrtaji na oko 800-850rpm pritisak bude 1.16-1.17 koliko sam ga podesio na isparivacu pre toga je bio mislim oko 1.10.
                      Pitanje: Da li je u redu taj da bude pritisak 1.16-1.17 (ne moze bas stabilno da se odrzi-varira) ili da menjam ? a minimalni bi trebao veci da bude nego sto je sada 0.75 da stavim 0.85 ?
                      Hocu li izbeci ono neprekidno pistanje kad mi je pri kraju rezervoara ? prebaci on na benzin ali moram rucno da iskljucim prekidac


                      Moj savet je da nekoliko dana voziš samo i isključivo na benzin, nakon toga da uradiš novu kalibraciju (automatsku, u mestu i u vožnji) i da probaš kako auto radi. Siguran sam da će taj kontroler vrlo zadovoljavajuće to odraditi automatski. Vreme ubrizgavanja gasa ne treba da bude nikada manje od 3.5ms za te injektore i ne sme da bude veće od 21ms/6000 o/min (za bilo koje injektore). Ako je brizganje gasa uvek u tim granicama sve je u najboljem redu. Ako nije, piši da pomažemo.
                      Probacu mada kada sam podigao pritisak na isparivacu na oko 1.16 uradio sam na automatsku kalibraciju na radnoj temp. motora, vozio nekih 100km samo na benzinu, posle toga ukljucio Gas i vozio po gradu kako kaze uputstvo u 4toj sto vise posle 10tak km sam vozio normalno. Posle toga ide ona vangradska voznja i gradska na onim slikama. sipano na prazan rezervoar za 1000din 86din/L presao oko 100km ostalo sam vozio u gradu pali-gasi-hladan-kratke relacije i nestalo gasa na 140km.

                      Cekam odgovor za pritisak pa da poslusam savet.

                      Comment

                      • Nedlog
                        CBC Član
                        • 03.10.2011
                        • 34
                        • Vrba

                        #12
                        Originally posted by speedplus View Post
                        treba se samo bolje prilagoditi ubrizgavanje gasa(mapa).Inače,zašto kažem ,nebušiti dalje:Videh na nekoj od slika da mu je vreme ubrizgavanja gasa, na ler-u,nešto iznad 4ms i da je u tom delu,benzinsko stoji tamo gde treba(po mojoj memoriji).Kad bi razbušio uloške,plinsko bi išlo još niže,a s obzirom da on nosi brizgaljke,kojima je minimalno vreme otvaranja 3,2ms,može doći do problema u određenim režimamima,kad poraste pritisak i dizna počne dobijati komandu za vreme otvaranja,od recimo 2,5ms
                        @Nedlog, to što razmišljaš o budženju senzora i slično,da to može tako da radi,normalni majstori bi odavno bili nenormalni,jer bi poludeli od para.

                        Nemam predstavu da li su busene i na koliko na papirima uradnje nepise taj podatak a interesovalo me, mislim da otprilike iskusni po mapi to mogu da vide. Busenje i to nebi radio nemam ni alat ni iskustva to bi vec prepustio majstoru. Ali mislim da je otvaranje dizni bilo i manje prvi put dal oko 3,5 - 3,8mz u leru za Gas.

                        Comment

                        • speedplus
                          RIP Bio nam je drug!
                          • 15.01.2007
                          • 2419
                          • LAZAREVAC

                          #13
                          na tom autu/motoru,idu rupe 1,8mm ili u krajnjoj liniji 1,9(za injektore:Valtec type 30 ili Rail IG1).Sve preko može biti problematično,osim ako se koriste neki drugi majstorski trikovi(expert nivo )

                          Comment

                          • Nedlog
                            CBC Član
                            • 03.10.2011
                            • 34
                            • Vrba

                            #14
                            Da se javim posle nekog vremena.
                            Skidao sam dizne i video da je jedan bila na pola odvrnuta, verovatno nisu stegnuli, li nije pravilo problema u voznji.
                            Kod strugara smo izmerili da su dizne na 1,6mm bile, izbusili smo na 1,7mm stelovao-vozao, zatim izbusili na 1,8mm i eto zadnje mape sa posle toga sam presao jos 5km, znaci prazna boca i taj pritisak na leru.
                            sipao sam za 1000din to je 11.5L plina i presao 50km vangradske voznje i jos 75km cisto gradske. Potrosnja 9,21L Ecu je drugacije izracunao pred kraj je bilo 12,6km/l.
                            Samo gradska voznja sa istom kolicinom predjem 100km, znaci 11.5L trosi, mereno uven na praznu bocu. Malo puno za Punto 1,2 44kw.
                            Ide jako lepo cak i kada sam stavio da prebacuje na 15C, umerena voznja do 2000rpm, lepo vuce, nema trzanja kod otpustanja papucice gasa.
                            Sve je dobro ali mi se cini da je potrosnja veca u ovoj kombinovanoj voznji. Cisto otvorenu nisam imao uslova jos da probam tj. da predjem 100km samo vangradske.
                            Mislim da je mnozilac krivac jer sam korekciom morao da dignem skoro do 1,5 da bi uklopio skroz. A ako ne diram korekciju grafikon je lepo silazni i prati benzisku sa odstupanjem mozda 10-15% u minusu.

                            Dakle pitanja:
                            1. Zasto mi je mnozilac na skoro 1,4 pri pritisku od 1,05 i dizne 1,8mm ?
                            2. Da li treba dalje busiti dizne ?
                            1. Da li bi smanjio potrosnju smanjivanjem mnozioca?
                            2. Kako da smanjim mnozioc sem povecanja pritiska gasa?

                            Hvana na pomoci.

                            Comment

                            • slavko_bgd
                              CBC Senator XXL
                              • 24.03.2009
                              • 771
                              • Batajnica
                              • Stilo 1.6 16V MW

                              #15
                              1. Mali promer dizni
                              2. Treba;
                              3. Ne bi. Potrošnja nema veze sa množiocem;
                              4. Povećanjem promera dizni

                              Nema na čemu
                              Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                              Comment

                              Working...
                              X