Pozdrav drugari, nismo se odavno culi, malo se bakcem sa raznoraznim ******stinama pa me nema po forumima...sad sam napravio neku igrariju, dobro nije igrarija, sve je profi odradjeno, naravno...ali me zanima nekoliko sitnica vezano za podesavanja STAG 4 plus uredjaja...tomaseto, valtek crveni 3oma...
naime i u kombi transporter t4, 2,5 petak redni i a6, 1.8t ubacio sam i metan i plin(da ne objasnjavam sad sta ce mi to, uglavnom potrebno je i funkcionalno u svakom slucaju), e sad bi zamolio drugare da mi objasne malo oko mapiranja, vezano za 3d mape, i mapu odstupanja kod staga (onu crvenu krivulju), koja je njena uloga i sta pokazuje, posto to nema nigdje u uputstvu napisano.
Meni je u sustini bitno da dobijem sto minimalniju potrosnju i max brzinu koja ne treba maltene da prelazi 120 kmh, samo da dobijem potreban minimum funkcionisanja bez trzavica i gusenja motora, pa me zanima da li se sta stetno dobija time ako benzinske i plinske mape odstupaju jedna od druge, i da li se time smanjuje potrosnja, ako je plinska pomjerena recimo za nekih 2 polja u desno od benzinske. da li ce motor u tom slucaju da sam koriguje vrijeme otvaranja benzinskih injektora tako da ih produzi, ili on roka po benzinu po svojoj mapi( u pitanju su motori 97 i 95 god, sto ce reci da nisu ovi obd pametni sto uce i tako to)
Mape plina i cng sam uskladio tako sto sam podesio sve da radi na metan maltene perfektno(sa mnogo igrarija i podesavanja, posto prelazim veliku kilometrazu imam vremena svaki put da nesto probam pa testiram kako se ponasa), vuce solidno, trosi zaista smijesno (6kg metana, na motor od 150ks mislim da je dobar skor, sa pravilno podesenim mapama i pritiskom koji se trazi od 2,2 bara isao je za nijansu bolje ali je tukao i do 9kg metana) i cng sam podesio mape i pritisak na 1,7 bari, a onda sam redukovao mapu pritiska tako da je smanjena za oko 30% na pritiscima do 1,4 bara, a tng mi je podesen na 1,10 bari, i to se uskladilo kako valja...plina trosi oko 9l otvornog puta, ne vuce ni priblizno kao na benzin, ali za moje potrebe je odlicno i zadovoljava kriterijume...kad treba da povuce, podeseno je da prebacuje na 3500 rpm na benzin, tako da za preticanja i ostalo benzin odradjuje svoje u punom sjaju...
Za sada, posle skoro 1500km, nisam imao ni cek lapicu niti bilo sta drugo problematicno, pa bi ono da ipak pitam strucnjake na tom polju dal to valja cemu i jel se neko baktao sa ovakvim ludorijama do sada...posto bi malo da se upustim u ovu problematiku ali da bar imam neko objasnjenje sto je to tako a ne da krkam po tackama pa sta ubodem hehe
naime i u kombi transporter t4, 2,5 petak redni i a6, 1.8t ubacio sam i metan i plin(da ne objasnjavam sad sta ce mi to, uglavnom potrebno je i funkcionalno u svakom slucaju), e sad bi zamolio drugare da mi objasne malo oko mapiranja, vezano za 3d mape, i mapu odstupanja kod staga (onu crvenu krivulju), koja je njena uloga i sta pokazuje, posto to nema nigdje u uputstvu napisano.
Meni je u sustini bitno da dobijem sto minimalniju potrosnju i max brzinu koja ne treba maltene da prelazi 120 kmh, samo da dobijem potreban minimum funkcionisanja bez trzavica i gusenja motora, pa me zanima da li se sta stetno dobija time ako benzinske i plinske mape odstupaju jedna od druge, i da li se time smanjuje potrosnja, ako je plinska pomjerena recimo za nekih 2 polja u desno od benzinske. da li ce motor u tom slucaju da sam koriguje vrijeme otvaranja benzinskih injektora tako da ih produzi, ili on roka po benzinu po svojoj mapi( u pitanju su motori 97 i 95 god, sto ce reci da nisu ovi obd pametni sto uce i tako to)
Mape plina i cng sam uskladio tako sto sam podesio sve da radi na metan maltene perfektno(sa mnogo igrarija i podesavanja, posto prelazim veliku kilometrazu imam vremena svaki put da nesto probam pa testiram kako se ponasa), vuce solidno, trosi zaista smijesno (6kg metana, na motor od 150ks mislim da je dobar skor, sa pravilno podesenim mapama i pritiskom koji se trazi od 2,2 bara isao je za nijansu bolje ali je tukao i do 9kg metana) i cng sam podesio mape i pritisak na 1,7 bari, a onda sam redukovao mapu pritiska tako da je smanjena za oko 30% na pritiscima do 1,4 bara, a tng mi je podesen na 1,10 bari, i to se uskladilo kako valja...plina trosi oko 9l otvornog puta, ne vuce ni priblizno kao na benzin, ali za moje potrebe je odlicno i zadovoljava kriterijume...kad treba da povuce, podeseno je da prebacuje na 3500 rpm na benzin, tako da za preticanja i ostalo benzin odradjuje svoje u punom sjaju...
Za sada, posle skoro 1500km, nisam imao ni cek lapicu niti bilo sta drugo problematicno, pa bi ono da ipak pitam strucnjake na tom polju dal to valja cemu i jel se neko baktao sa ovakvim ludorijama do sada...posto bi malo da se upustim u ovu problematiku ali da bar imam neko objasnjenje sto je to tako a ne da krkam po tackama pa sta ubodem hehe
Comment