a6, 1.8t, beznin, tng, cng, suludo znam, ali...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dandy
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 513
    • Bijeljina-Beograd Medakovic

    a6, 1.8t, beznin, tng, cng, suludo znam, ali...

    Pozdrav drugari, nismo se odavno culi, malo se bakcem sa raznoraznim ******stinama pa me nema po forumima...sad sam napravio neku igrariju, dobro nije igrarija, sve je profi odradjeno, naravno...ali me zanima nekoliko sitnica vezano za podesavanja STAG 4 plus uredjaja...tomaseto, valtek crveni 3oma...
    naime i u kombi transporter t4, 2,5 petak redni i a6, 1.8t ubacio sam i metan i plin(da ne objasnjavam sad sta ce mi to, uglavnom potrebno je i funkcionalno u svakom slucaju), e sad bi zamolio drugare da mi objasne malo oko mapiranja, vezano za 3d mape, i mapu odstupanja kod staga (onu crvenu krivulju), koja je njena uloga i sta pokazuje, posto to nema nigdje u uputstvu napisano.
    Meni je u sustini bitno da dobijem sto minimalniju potrosnju i max brzinu koja ne treba maltene da prelazi 120 kmh, samo da dobijem potreban minimum funkcionisanja bez trzavica i gusenja motora, pa me zanima da li se sta stetno dobija time ako benzinske i plinske mape odstupaju jedna od druge, i da li se time smanjuje potrosnja, ako je plinska pomjerena recimo za nekih 2 polja u desno od benzinske. da li ce motor u tom slucaju da sam koriguje vrijeme otvaranja benzinskih injektora tako da ih produzi, ili on roka po benzinu po svojoj mapi( u pitanju su motori 97 i 95 god, sto ce reci da nisu ovi obd pametni sto uce i tako to)
    Mape plina i cng sam uskladio tako sto sam podesio sve da radi na metan maltene perfektno(sa mnogo igrarija i podesavanja, posto prelazim veliku kilometrazu imam vremena svaki put da nesto probam pa testiram kako se ponasa), vuce solidno, trosi zaista smijesno (6kg metana, na motor od 150ks mislim da je dobar skor, sa pravilno podesenim mapama i pritiskom koji se trazi od 2,2 bara isao je za nijansu bolje ali je tukao i do 9kg metana) i cng sam podesio mape i pritisak na 1,7 bari, a onda sam redukovao mapu pritiska tako da je smanjena za oko 30% na pritiscima do 1,4 bara, a tng mi je podesen na 1,10 bari, i to se uskladilo kako valja...plina trosi oko 9l otvornog puta, ne vuce ni priblizno kao na benzin, ali za moje potrebe je odlicno i zadovoljava kriterijume...kad treba da povuce, podeseno je da prebacuje na 3500 rpm na benzin, tako da za preticanja i ostalo benzin odradjuje svoje u punom sjaju...

    Za sada, posle skoro 1500km, nisam imao ni cek lapicu niti bilo sta drugo problematicno, pa bi ono da ipak pitam strucnjake na tom polju dal to valja cemu i jel se neko baktao sa ovakvim ludorijama do sada...posto bi malo da se upustim u ovu problematiku ali da bar imam neko objasnjenje sto je to tako a ne da krkam po tackama pa sta ubodem hehe
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    Vidi,svako odstupanje od idealnog(mada idealno ne postoji),dovodi do rizika a dođe do ubrzanog habanja,kako pokretnih/aktivnih,tako i pasivnih delova motora.U prevodu,odstupanja u smeši(bogstija od fabričke ili siromašnija),nanose štetu,a uz to,donose i veću potrošnju.
    Što se tiče poklapanja mape kod Stag-a,idealno poklopljene mape ne znači da je odlično naštelovano,jer crvena i zelena linija nisu precizan uvid u režime ubrizgavanja,već samo prosek najčešće zabeleženih režima,kad motor radi na jednom ili drugom gorivu.Ako pogledaš,na primer crvenu liniju(benzinsku),uočićeš da inad nje i ispod nje,imaš takođe crvenih tačkica,a to su isto snimljeni režimi ubrizgavanja.
    Nemam nešto puno iskustva sa Stag-om,možda neko od kolega,ima šta da doda ili ispravi,na gore napisano

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Sve si ok napisao sem boja, plava je benzin, zelena je gas a narandžasta je množilac, Tačkice oko plave i zelene su kako si naveo paljenje ili ubrizgavanje kako god i što ih je više ili su dalje govori da osnova baš nije pogodjena ili ima neki problem sa gorivom ili paljenjem.

      Iz prve poruke nisam razumeo da li ej jedna računar za oba goriva, metan i butan?
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • dandy
        CBC Senator XXL
        • 09.12.2005
        • 513
        • Bijeljina-Beograd Medakovic

        #4
        hvala na odgovorima drugari, jeste, jedan kompjuter je za oba, e sad posto on trpi samo jednu mapu, poigrao sam se i nastelovao pritisak metana na 1,7 bar, i mapu osiromasio toliko da ide kako treba, ali da trosi minimalno, sto je kao sto rekoh i osnovna zamisao (preko 5k km mjesecno ne dopusta bas luksuziranje sa gorivom)
        e sad, posto je metan mnogo slabiji od plina, moralo se nesto poraditi na tome, posto podesena mapa na metan dovodi do toga da plina ima previse, i em sto trosi kao lud, em i ne vuce nesto, posto je prebogata smjesa...to sam donekle redukovao podesavanjima preko mape pritiska, pa sam sve pritiske do 1,4 bara redukovao u minus za tu negdje oko 30%, tako da kad s eprebaci na plin, on registruje taj pritisak i skine tih 30%, sto dovodi do skoro izjednacavanja parametara...
        Na crvenu krivulju sam mislio pod mapom ODSTUPANJE, (ne vicem, nego se tako mapa zove hehe) i ne znam koja je njana uloga, tj one crvene kao sinusoide, koji je njen uticaj i sta ona pokazuje, posto kod mene ona ispada sa mape hehe,,,u jednom dijelu je nema uopste...
        sve je podeseno preko LPG podesavanja, posto samo probao da podesim metan preko CNG podesavanja i tu mi nikako nije polazilo za rukom, namijenjao sam se dizni i regulisao pritisak ali uvijek mu je neki andrak falio prilikom kalibracije...
        Pa rekoh da malo podijelim iskustva i da probam prikupiti kakvih informacija, vezano prvenstveno za metan, njegovo pravilno podesavanje i ostalo, posto toga malo ima, malo ko se bakce sa time, i jednostavno jako je tesko doci do informacija. koji njegov treba da je radni pritisak, mislim ono po defaultu i kako se uzima omjer dizni za njega u odnosu na plin i tako to...
        i zaista nemogu opisati kakav je osjecaj kad iz bgd stignes na tasos sa manje od 50e goriva ....

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Pomoglo bi kad bi dodao neku sliku... Ako sam dobro razumeo to crveno što pitaš je odstupanje u procentima od potrebnog. U principu treba da je manje od bar 15 posto, nema je na početku jer se tu i ne meri...

          Metan je kao gorivo poprilično različit od mešavine propan-butan pa ćeš to teško da uskladiš bez dva ECUa ili nečega što podržava dve mape. Za metan je obavezan regulator tačke paljenja pošto opasno kasni sa sagorevanjem.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • dandy
            CBC Senator XXL
            • 09.12.2005
            • 513
            • Bijeljina-Beograd Medakovic

            #6
            Hajde sutra cu da slikam malo, posto sam na moru pa malo uzivam i polako se spremam za nove vratolomije...e sad neznam kako to za paljenej ide, posto komp od plina nema tu mogucnost za podesavanje paljenja unaprijed...ranije na a4, 1.8 20v, imao sam metan, ali monopoint, venturi, i on je imao dodatnu elektroniku koja je pomjerala paljenje i sve je radilo besprekorno, mada je za podesavanje bio daleko nedostupniji od ovoga sekventa...kao sto rekoh u podesavanjima staga, postoji opcije CNG i LPG, medjutim, kada se proba podesavati na CNG, to je skoro nemoguca misija, kako god da se kalibrise ima mali milion problema,,,dok kod opcije LPG vrlo brzo izvrsi kalibraciju i pocetna podesavanja, ja sam slikao ranije tacke pa probavao da se igram i smanjujem jenu po jednu, tako da sam dobio neku mapu koja zadovoljava moje kriterijume, ne vuce ni priblizno kao na benzin, ali trosi fantasticno malo,,,mape odstupaju jedna od druge, ali sutra cu da slikam sve redom, pa cu okaciti, mislim da ce lakse da bude

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Da bi pomerao paljenje na ranije treba ti taj advans modul koji si imao na prethodnom autu. Nema softverskog podešavanja.
              Ja cenim kad neko uloži rad i kefalo da poboljša nešto svoje i sasvim sam siguran da bi ti svaki majstor ako bi mu se obratio sa zahtevom da se ubace oba alternativna goriva pokazao ono na slepoočnici kad kuckaš prstom ili odvalio cenu.
              Cena bi bila možda opravdana a možda naduvana, zavisi od toga šta bi se montiralo.

              Merilo male potrošnje nije uopšte merilo da motor radi kako treba. TO što Stag a i neki drugi imaju mogućnost da biraš gorivo je u smislu da izabereš jedno a ne da ih preklapaš ili ukrštaš ili šta znam...
              Ideja da napraviš jednu mapu pa da posle osiromašiš ili obogatiiš drugu je dobra ali sumnjam da to u praksi funcioniše jer se oba goriva ponašaju različito na istim obrtajima. Mislim an recimo niske pa posle visoke obrtaje kao i na opterećenju. Za metan treba odvratno ranije paljenje ako treba u obrtaje ili opterećenje 18 i više stepeni. Za Butan je to daleko manje, do 6 stepeni recimo. Iskorišćenost i efikasnost goriva se postiže optimalnim podešavanjem za to gorivo.

              Konkretno u tvom primeru ne možeš podesiti dva goriva da rade isto na recimo 2000 i 6000 bez različite korekcije za količinu, vreme ubrizgavanja i koješta još.
              Treba ti wideband sonda da bi to podešavao ali ćeš opet doći u situaciju da nije dobro jedno ili drugo gorivo. Treba ti kompjuter koji podržava dve mape.
              Za metan ti obavezno treba advance timing bla truć... ​http://www.cbc.rs/threads/17673-mega...lem-sa-metanom
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • dandy
                CBC Senator XXL
                • 09.12.2005
                • 513
                • Bijeljina-Beograd Medakovic

                #8
                to sam i ja skontao da se goriva razlicito ponasaju, a znam i sta su mi majstori dijagnostifikovali kao mentalne poremecaje kad sam prvi put dosao na ideju da objedinim oba goriva na prethodnom autu, i nema gdje nisam bio, i koga angazovao, ali to je bilo ono,,,ludilo ili tako nesto...do kao sto kazes bezobraznih cifri, jer su neki trazili tada i preko 600e da na vec postojeci metan monopoint dodaju plin...na kraju sam sve rijesio uz pomoc drugara da ne reklamiram ovdje koji je mag za te stare plinske uredjaje....
                u sustini instalacija je identicna i za jedan i za drugi, stim sto metan nema isparivac vec reducir i sve se na kraju spaja racvom posle isparivaca/reducira, prekidac bira koji ce elektromagnet biti aktivan i to je to.
                znam da mapa moze biti samo jedna, samo me zanima info, jer stag ima to u podesavanjima za CNG, ali nema u ponudi modulatore paljenja, niti se oni gdje pominju kod njega, a znam da je spojen samo sa diznama od kojih dobija impulse i sa lambda sondom, mada ovaj sekvent i pored toga sto ne zakrece paljenje radi daleko bolje od ranijeg venturija na atmosfercu kome je stelovanje bilo sizifov posao,,,muke velike su to bile, zatvaraj usisnu granu, riktaj svasta nesto, ma haos, imao je i onaj mabda kontrol koji nije imao nikakvo podesavanje bar meni dostupno,,,sad je pjesma, laptop u ruke i samo mrdaj tacke hehe
                ono sto sam ja kontao da malo izmijenim, a sutra cu kad slikam mape da to i plasticno objasnim je da napravim mape koje su idealne za metan i da nadjem mape idealne za plin, u sustini, plin rijetko koristim, a to bi mogao zacas da premapiram za par min, kad planiram duze voziti na plin, za sad plin je tu ono...za relacije gdje nema metana usput.
                kao sto sam vec pisao, uspio sam ja da ga udesim da bude ono sto kazu utegnut samo tako, razlika benzin/metan je bila pa ono odokativno mozda 10% razlike, mjerio sam i profi opremom na 201m, i razlike su bile oko 0.7 sec, sto je za mene prihvatljivo, mape su bile maltene identicne ali je potrosnja bila oko 9kg, sto je malo previse...
                e sad kontam, ona podesavanja 3d mapa, da recimo sve podesim kako treba, a da u zoni 2500-3500 rpm ustrojim sistem, posto je to krstareca brzina pa da tu bude osakacen, ali da se dobije neka ekonomicnija opcija, to bi teoretski trebalo da u ostalim zonama ostvaruje normalna ubrzanja, u toj zoni da bude ono navuces u 5tu i lagano u krstarenje oko 120kmh, na minimumu...sad to 3d podesavanje ne kontam, ali kad okacim mape onda cemo lakse moci da pricamo kad vidimo svi o cemu se radi tu...

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Najmanji je problem da napraviš dve prave mape pa da učitavaš onu koja ti treba ako je tako da ćeš retko koristiti TNG. To bi ustvari bilo jedino pravo rešenje u konfiguraciji na autu kakva je sada.
                  Moj priključak je u kabini pa to mogu uraditi bez da kisnem
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • dandy
                    CBC Senator XXL
                    • 09.12.2005
                    • 513
                    • Bijeljina-Beograd Medakovic

                    #10
                    Pozdrav ponovo, malo sam zabusavao, al sta cu, neda snasha na moru da rasturam po kolima pa je nalazila neke zanimljivije stvarcice da mi zaokupi paznju...evo napokon stigosmo i nazad.
                    Usput sam jos malkice dotjerivao mape, tako da to sada izgleda ovako:
                    Kao sto se vidi mape benzina i gasova mnogo odstupaju, ali nema nigdje ni traga trzajima, u svim obrtajima, auto jeste tromiji na gasove nego na benzin, ali zadovoljava moje potrebe, sve ispod ovih podesavanja rezultiralo je trzajima na poejdinim obrtajima, ovo je ono sto kazu minimum da ne trza nista...
                    Pritisak CNG je oko 1.7, a TNG 1,1bar, potrosnja koju sam dobio je TNG oko 10l, nesto malo ispod, stim sto se vozilo sve po Tasosu gdje je malo prostora za 5tu brzinu, posle od Keramotija do granice sa bugarskom je imao oko 9l potrosnje. Max brzina na cng je oko 170kmh, na plin je mogao i vise, samo sto je na plinu mnogo bolje ponasanje u visim obrtajima...e sad, dal to moze bolje neznam, ali volio bih da vidim da li se neko baktao sa ovim i da li moze nekako bolje da se usaglasi plin/metan, mislim preko korekcije pritiska, koji su pritisci optimalniji da bi se dobilo bolje podesavanje i tako to...inace auto je a6, 1.8T kvatro, sa 245/35/18 gumama







                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      U pricipu ja sam sve rekao što imam na ovu temu ali to nije dovoljno.
                      U svoju odbranu mogu da kažem da ti mapa izgleda kao cirkus Kolorado a možda i smešnije. Koliko vidim dok ne spržiš motor nećeš se ti smiriti.
                      Odjava, orao pao
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • dandy
                        CBC Senator XXL
                        • 09.12.2005
                        • 513
                        • Bijeljina-Beograd Medakovic

                        #12
                        hehe, pa zato i pitam za savjete...ono, sta tu moze da spali motor i tako to...posto kontam po nekoj Bosanskoj logici da je manja kolicina gasa i slabiji motor nesto sto bi trebalo da cuva motor (sa primjera prethodnog auta na metan, koji gazi 500 000km, metan ugradjen maltene od samog pocetka i motor je u stanju kao nov, nema potrosnje ulja, pali ide kao zmaj). Inace zabroavio sam napomenuti da motor krstari sa recimo 120kmh sa jedva pritisnutom papucicom gasa, ono bas vrlo malo...pa shodno tim zakljuccima i zelim da saznam od ljudi koji su mnogo veci strucnjaci od mene u tom polju, sta je tu dobro, a sta ne...bas da nebi unistio nesto
                        Doduse mapa za benzin i nije nesto profi odradjena, onako moze se reci da je ovo ono sto kazu brza mapa, na 10tak km ustanovljena, a odstupanja gasne su vjerovatno nastala jer sam je ponistio kad smo krenuli, pa bilo je tu kombinovane voznje na metan i plin oko 850km
                        eh da, nisam uspio da nadjem opciju da se mapa sacuva, kako bi mogao da napravim recimo 2 mape i da ih po potrebi koristim, za sada sam uspio samo naci da se sacuvaju parametri LPG uredjaja, sto se ne manifestuje na podesavanje mapa...

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #13
                          Savet za plin neznam ali znam da je na manjim obrtajima

                          manja sansa da dodje do detonacija i povecane temperature smese.(kod atmosferaca)

                          Veci broj obrtaja trazi ranije paljenje, motor ima samo senzor detonacija ali ne i za temperaturu.

                          Na vecim obrtajima sa siromasnom smesom mogu da izgore izduvni ventili.

                          Sporo sagorevanje smese i izduvni ventili se otvaraju pre potpunog sagorevana i eto problema.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            hehe, pa zato i pitam za savjete...
                            Džaba saveti kad ih ne slušaš, ti bi ono što si naumio i kraj.
                            Da probam slikovito, napravio si kocku od čelika a sad pitaš kako da sa peruškom od toga napraviš kuglu... Ti znaš da je potrebno neko pero, ne to što ti imaš ali neko drugo sigurno radi ali neće niko da ti kaže koje.

                            Nemaš pojma šta je siromašna smeša, nemaš pojma o procesu sagorevanja i mehanici koja učestvuje u procesu sagorevanja i sad kako da te neko uveri da grešiš. Nemoj da se ljutiš a i možeš, da imaš pojma ne bi ovo ni pitao a ne bi se ni upustio u takav poduhvat.
                            Sa druge strane kad bi svi radili kako treba bilo bi dosadno
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Markedjani
                              CBC Senator XXL
                              • 24.07.2007
                              • 968
                              • BG-Cerak
                              • Ford Escort RS2000 M

                              #15
                              kako ce fino da sagori motor sa siromasnom smesom.
                              fordclubserbia.org

                              Comment

                              Working...
                              X