KATALIZATOR I PLIN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sportnosrce
    CBC Član
    • 25.11.2005
    • 38
    • Slovenija

    KATALIZATOR I PLIN

    Kakvu ulogu ima katalizator pri ugradnji plina,šta ako je pun ili šta ako je lonac prazan.Na tehničnom su me vratili zbog CO% 0,67 i CO% na 3000/min 0,56. Radi se o Audiju 100 1993 motor 2.8?
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    A koliki je bio HC?
    Postoje norme. Ovde u Belgiji za auto do kraja 1993. sa katalizatorom je dozvoljeno do 3,5% CO na 2400rpm.
    Kako to da su ti izmerili veci CO na 3000 rpm nego na leru? Da li ti je motor bio dobro ugrejan na radnu temperaturu? Sad je hladno i ne bi trebalo da se gasi motor dok cekas u redu osim ako red nije kilometarski.
    Moras znati koje su im norme prvo i za HC i za CO a moze se srediti da je ok i bez katalizatora ako sagoreva gas. Ja sam imao ispod 0,3 CO kad se zestoko zavrne ventil gasa mada tako ne treba normalno voziti.

    Comment

    • sportnosrce
      CBC Član
      • 25.11.2005
      • 38
      • Slovenija

      #3
      katalizator i plin

      Vrednosti su izmerene na benzinu pošto još nemam ugradjen plin.Mislim da mi je katalizator zapušn pošto sam kupio auto neregistriran a stajao je neko vreme u garaži.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Kad je katalizator zapusen obicno auto nece da vuce kako treba. Ja ne znam tacno da li mozes da se uklopis da ti bude ispod limita ako bi koristio gas kao pogonsko gorivo a skroz bez katalizatora. Napisi nam koje su norme u Sloveniji za CO i HC. Mislim da ti IvanT moze odgovoriti na to pitanje jer on svakodnevno meri i podesava gas pomocu analizatora.
        Ovo sto sam ja napisao u predhodnom postu ti je sa isparavnim katalizatorom. E, sad, ne znam kako bi bilo bez njega. Ovde u Belgiji je izricito zabranjeno skidanje katalizatora. Medjutim, niko ne proverava direktno njegovo stanje nego samo sadrzaj izduvnih gasova. Napisi ti nama koji su maksimumi u Sloveniji koji se tolerisu pa cemo videti. Inace, jos nesto. Na tehnickoj kontroli ako imas ugradjen gas izricito traze da mere izduv na gas a nikada na benzin. U principu ako moze da se postigne nizak procenat zagadjivaca sa pogonom na gas tebi se isplati gasna instalacija jer je zamena katalizatora veoma skupa. Videcemo sta ce reci po tom pitanju IvanT.
        Evo sta kazu norme u Belgiji:
        CO max. 0,5% na leru i 0,3% na 2500rpm.
        Tvoji su rezultati blizu toga i nije do katalizatora skoro sigurno. Da je na LPG bilo bi manje ali i to zavisi od toga kako je podesen uredjaj za LPG. To sto ti je takav rezultat na bezin se lako da srediti. Taj bi auto prvo trebalo da se malo vise vozi da sagori naslage na ventilima ako ih ima ili da se sipa neki aditiv za to. Ako je injection moze biti da su brizgaci malo prljavi pa ne bacaju dobro maglu. Moze se srediti garant, ne brini.

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #5
          Imamo li podatak o lambdi s tog testa?

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            To je dobro pitanje Valent. Sigurno da nema jer je to test na tehnickom na kome je odbijen zbog viska CO. Mora da ga pregleda skroz posto je i onako vec duze vremena stajao auto. Takodje ne znamo u kom je stanju bio kad je prestao da se koristi.

            Comment

            • sportnosrce
              CBC Član
              • 25.11.2005
              • 38
              • Slovenija

              #7
              KATALIZATOR I PLIN

              Evo podatka:
              DIM...............................2481
              CO%.............................. 0,67
              CO% na većem obrtaju....0,56
              LAMBDA.........................1,017

              Zanima me uticaj katalizatora na vožnju sa plinom(ukoliko se ispostavi da je pun)?

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                #8
                Sto je DIM??? Nisi naveo uz koji CO ide navedena lambda, onaj na leru ili onaj na 3000 obrtaja. Dali postoje podaci za HC i O2? Koliko km. na motoru?
                Zanima me uticaj katalizatora na vožnju sa plinom(ukoliko se ispostavi da je pun)?
                Mozes li pojasniti pitanje? Sto znaci "ukoliko se ispostavi da je pun". Dali hoces reci zacepljen? Koliko dugo je vozen auto nakon kupnje.?

                Mozes li navesti Slovenski standard za prolaz na testu?

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Re: KATALIZATOR I PLIN

                  Originally posted by sportnosrce
                  Zanima me uticaj katalizatora na vožnju sa plinom(ukoliko se ispostavi da je pun)?
                  Isto kao na benzin, auto ne ide...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #10
                    KOd motora sa karburatorom je najveca razlika u izmerenim vrednostima CO i HC. Kod njih razlika moze da bude i 30-50% (nize vrednosti u odnosu na benzin).

                    Kod motora koji zadovoljavaju normu EURO2, razlika moze da bude i do 15%.

                    Kod EURO3 i EURO4 motora razlike moze biti samo ukoliko je ugradjeno sekvencijalno ubrizgavanje gasa. (i to samo do 5%)
                    Kada se na EURO 3i4 ugradi neodgovarajuca oprema (venturi sistem bez lambda kontrole), rezultati na plinu mogu da budu ochajni. Vishestruko povecane vrednosti i za HC i za CO.

                    Naravno u svim ovim slucajevima se podrazumeva da je katalizator ispravan a isto tako i motor.
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      To smo cekali da cujemo za deo u vezi gasa. Samo sto je konkretni problem u vezi benzina.

                      Comment

                      • sportnosrce
                        CBC Član
                        • 25.11.2005
                        • 38
                        • Slovenija

                        #12
                        CO na leru je............0,30
                        CO na 3000/min je..0,30
                        lambda 3000/min.......1-1,3

                        To su vrednosti koje važe u Sloveniji za motore sa katalizatorom od 1994 dalje.Na pun sam mislio zapušen,avto je neregistriran od septembra meseca,ali sam u zadnjih mesec dana napravio oko 150 km, uglavnom zbog testa potrošnje.Pri merenju je avto bio na radni temperaturi.Motor povuče čisto u redu i ima predjenih 191000m.

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Bilo bi pouzdanije da se mogu vidjeti ostali podaci, HC i O2. Takodjer stanje ispusnih cijevi. Po meni, treba ti novi katalizator. Ako je katalizator
                          u marginalnom stanju, mozda bi ga mogao uskrsnuti duzom voznjom pod visokim obrtajima motora i vecim opterecenjem.

                          Comment

                          • sportnosrce
                            CBC Član
                            • 25.11.2005
                            • 38
                            • Slovenija

                            #14
                            Ostale podatke nemam a pokušao sam sa vožnjom u drugi brzini pod visokim obrtajima, nekih 3 km, pa je rezultat bio isti.

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #15
                              3KM nije dovoljno. Ili trebas voziti puno duze ili promijeni katalizator.
                              Taj katalizator je izgubio dio kapaciteta prerade plinova.

                              Comment

                              Working...
                              X