Moje neko razmišljanje pa i pitanje za iskusnije ide u pravcu toga da li je uopšte potrebna autokorekcija mape u gasnom ECU, bilo da je ona OBD, ISA3 ili ko zna kakva još? Vidim da je LPGTECH možda otišao i najdalje u tome i da ima mnoštvo opcija oko toga i razne algoritme, ali pitanje je da li je sve to uopšte potrebno? Da li je bolje da oba ECU-a razmišljaju ili samo benzinski, s obzirom da je sistem svakako MASTER/SLAVE i da gasni svakako samo prati benzinski. E sad, i taj bi malo da razmišlja pa i on nešto drnda, a ko drnda možda može i da razdrnda. Zašto je potrebno da i gasni ECU razmišlja kad će benzinski već pomeriti stvari za tu neku nijansu (pod uslovom da je gasni ECU dobro izmapiran) i sve opet raditi idealno? Drugo, o čemu gasni ECU razmišlja? Sa čim poredi benzinska vremena ubrizgavanja pri vožnji na gas? Sa nekim vremenima pri vožnji na benzinu koja su upucana ko zna kad i ko zna gde i ko zna pod kojim uslovima. I onda oba ECU-a imaju svoje logike i svoje algoritme i šta onda? Ko bude brži? I šta smo dobili na kraju? Samo razmišljam, nemam stav o tome jer nemam ni iskustvo, ali sve mi deluje predimenzionisano.
Imao sam u prethodnom autu Stag 4 koji nema autokorekciju a radio je odlično. Jeste da su u nekim režimima pri nekim obrtajima malo trimovi bili pomereni u odnosu na benzinske ali kakav je problem što trim u nekoj tački ode 10ak procenata gore dole kad to benzinski ECU ispegla? Ako se uređaj dobro mapira, ti trimovi nisu išli više od 10ak posto gore dole u odnosu na benzin i to samo u nekim tačkama, a u svim ostalim (velika većina) to je svega par procenata. Koliko ta malo pomerena benzinska mapa uopšte loše utiče pri prelasku na vožnju na benzin? Tih par procenata koje on u nekoliko kilometara vožnje na benzin opet ispodešava, ako uopše i uleti u te režime gde malo više mapa odstupa. Ovo razmišljanje se ne odnosi na situaciju kad se uređaj ne izmapira dobro pa su veliki trimovi u skoro svim režimima, već za dobro podešene multiplikatore po benzinskim vremenima ubrizgavanja a bez korekcije i autokorekcije po obrtajima.
Sam algoritam OBD korekcije kod Qbox-a radi (ako sam dobro shvatio) na principu da imamo target ciljnu mapu sa long trimovima koju sakupljamo pri vožnji na benzin pa korekcija ima zadatak da pri vožnji na gas pogodi te trimove uz odstupanje koje mi zadamo, obično +-3%. E sad, postavlja se pitanje kada smo sakupili tu benzinsku target mapu i pod kojim uslovima vožnje? Da ne poredimo babu i žabu? Šta tek ako tu opciju sakupljanja target mape isključimo (mislim da je tako po default-u) pa gađamo mapu sa nultim trimovima a benzinski npr. kaže da treba da postoje neki trimovi? Šta sad gasni ECU hoće? Da bude pametniji od benzinskog pa da trimove upuca u nulu a benzinski bi možda rekao da treba da postoje neki trimovi iz nekog razloga? Sve ovo meni deluje kao neko nadgornjavanje dva mozga pa ko će bolje i ko će brže, a pri tom benefinit cele priče vrlo upitan...
Imao sam u prethodnom autu Stag 4 koji nema autokorekciju a radio je odlično. Jeste da su u nekim režimima pri nekim obrtajima malo trimovi bili pomereni u odnosu na benzinske ali kakav je problem što trim u nekoj tački ode 10ak procenata gore dole kad to benzinski ECU ispegla? Ako se uređaj dobro mapira, ti trimovi nisu išli više od 10ak posto gore dole u odnosu na benzin i to samo u nekim tačkama, a u svim ostalim (velika većina) to je svega par procenata. Koliko ta malo pomerena benzinska mapa uopšte loše utiče pri prelasku na vožnju na benzin? Tih par procenata koje on u nekoliko kilometara vožnje na benzin opet ispodešava, ako uopše i uleti u te režime gde malo više mapa odstupa. Ovo razmišljanje se ne odnosi na situaciju kad se uređaj ne izmapira dobro pa su veliki trimovi u skoro svim režimima, već za dobro podešene multiplikatore po benzinskim vremenima ubrizgavanja a bez korekcije i autokorekcije po obrtajima.
Sam algoritam OBD korekcije kod Qbox-a radi (ako sam dobro shvatio) na principu da imamo target ciljnu mapu sa long trimovima koju sakupljamo pri vožnji na benzin pa korekcija ima zadatak da pri vožnji na gas pogodi te trimove uz odstupanje koje mi zadamo, obično +-3%. E sad, postavlja se pitanje kada smo sakupili tu benzinsku target mapu i pod kojim uslovima vožnje? Da ne poredimo babu i žabu? Šta tek ako tu opciju sakupljanja target mape isključimo (mislim da je tako po default-u) pa gađamo mapu sa nultim trimovima a benzinski npr. kaže da treba da postoje neki trimovi? Šta sad gasni ECU hoće? Da bude pametniji od benzinskog pa da trimove upuca u nulu a benzinski bi možda rekao da treba da postoje neki trimovi iz nekog razloga? Sve ovo meni deluje kao neko nadgornjavanje dva mozga pa ko će bolje i ko će brže, a pri tom benefinit cele priče vrlo upitan...
Comment