Autokorekcija, realna potreba ili marketing?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrdragan
    CBC Član
    • 13.07.2009
    • 88
    • Sombor

    Autokorekcija, realna potreba ili marketing?

    Moje neko razmišljanje pa i pitanje za iskusnije ide u pravcu toga da li je uopšte potrebna autokorekcija mape u gasnom ECU, bilo da je ona OBD, ISA3 ili ko zna kakva još? Vidim da je LPGTECH možda otišao i najdalje u tome i da ima mnoštvo opcija oko toga i razne algoritme, ali pitanje je da li je sve to uopšte potrebno? Da li je bolje da oba ECU-a razmišljaju ili samo benzinski, s obzirom da je sistem svakako MASTER/SLAVE i da gasni svakako samo prati benzinski. E sad, i taj bi malo da razmišlja pa i on nešto drnda, a ko drnda možda može i da razdrnda. Zašto je potrebno da i gasni ECU razmišlja kad će benzinski već pomeriti stvari za tu neku nijansu (pod uslovom da je gasni ECU dobro izmapiran) i sve opet raditi idealno? Drugo, o čemu gasni ECU razmišlja? Sa čim poredi benzinska vremena ubrizgavanja pri vožnji na gas? Sa nekim vremenima pri vožnji na benzinu koja su upucana ko zna kad i ko zna gde i ko zna pod kojim uslovima. I onda oba ECU-a imaju svoje logike i svoje algoritme i šta onda? Ko bude brži? I šta smo dobili na kraju? Samo razmišljam, nemam stav o tome jer nemam ni iskustvo, ali sve mi deluje predimenzionisano.

    Imao sam u prethodnom autu Stag 4 koji nema autokorekciju a radio je odlično. Jeste da su u nekim režimima pri nekim obrtajima malo trimovi bili pomereni u odnosu na benzinske ali kakav je problem što trim u nekoj tački ode 10ak procenata gore dole kad to benzinski ECU ispegla? Ako se uređaj dobro mapira, ti trimovi nisu išli više od 10ak posto gore dole u odnosu na benzin i to samo u nekim tačkama, a u svim ostalim (velika većina) to je svega par procenata. Koliko ta malo pomerena benzinska mapa uopšte loše utiče pri prelasku na vožnju na benzin? Tih par procenata koje on u nekoliko kilometara vožnje na benzin opet ispodešava, ako uopše i uleti u te režime gde malo više mapa odstupa. Ovo razmišljanje se ne odnosi na situaciju kad se uređaj ne izmapira dobro pa su veliki trimovi u skoro svim režimima, već za dobro podešene multiplikatore po benzinskim vremenima ubrizgavanja a bez korekcije i autokorekcije po obrtajima.

    Sam algoritam OBD korekcije kod Qbox-a radi (ako sam dobro shvatio) na principu da imamo target ciljnu mapu sa long trimovima koju sakupljamo pri vožnji na benzin pa korekcija ima zadatak da pri vožnji na gas pogodi te trimove uz odstupanje koje mi zadamo, obično +-3%. E sad, postavlja se pitanje kada smo sakupili tu benzinsku target mapu i pod kojim uslovima vožnje? Da ne poredimo babu i žabu? Šta tek ako tu opciju sakupljanja target mape isključimo (mislim da je tako po default-u) pa gađamo mapu sa nultim trimovima a benzinski npr. kaže da treba da postoje neki trimovi? Šta sad gasni ECU hoće? Da bude pametniji od benzinskog pa da trimove upuca u nulu a benzinski bi možda rekao da treba da postoje neki trimovi iz nekog razloga? Sve ovo meni deluje kao neko nadgornjavanje dva mozga pa ko će bolje i ko će brže, a pri tom benefinit cele priče vrlo upitan...
    Last edited by mrdragan; 14.03.2017, 14:39.
  • hirurg83
    CBC Senator XXL
    • 26.02.2014
    • 398
    • Banjaluka
    • VW Jetta

    #2
    Odlicna pitanja, ja sam sam bio u dilemi par puta da iskljucim kod sebe OBD. Ali sam skontao da mi bočje autp se ponasa u nekim režimima voznje sa obd korekcijom nego bez, najcesce kad je velik potrosac ukljucen, klima npr.
    Nadam se da ce se javiti neko ko je bas skontao rezim pa da objasni kako to stvarno radi

    Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

    Comment

    • mrdragan
      CBC Član
      • 13.07.2009
      • 88
      • Sombor

      #3
      I taj slučaj je zanimljiv za razmišljanje, mapu sa trimovima koje gasni ECU treba da pogodi si sakupio nekad davno vozeći na benzin sa isključenom klimom, voziš na gas i uključiš klimu i sad gađaš trimove koje si sakupio sa isključenom klimom, opet nema logike, zar ne?

      Ili, ako ti je ta opcija sakupljanja benzinskih trimova isključena gasni ECU uporno gađa nulte trimove, a klima uključena i trimovi treba da idu malo gore, opet nema logike... Benzinski ECU kaže moraju trimovi malo gore jer je uključena klima, a gasni kaže ja moram spustiti multiplikator jer gađam nulu kako mi je naređeno i šta smo dobili? Jedan kaže gore, drugi kaže dole, cvrc...
      Last edited by mrdragan; 15.03.2017, 12:40.

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Nije bas tako kako opisujete. Ecu plina nezna jel ukljucena klima ili nije. Jednostavno ako je lepo prekopirao i korigovao pravilno mape radice bez problema na plinu u svim rezimima. Pricamo o iskljucenoj auto korekciji! Problem nastaje kad plinske dizne pocnu da bacaju vise plina zbog habanja, a brzo se habaju. Onda dolazi do bogata smese na plinu sto benz ECU koriguje smanjenjem trimova. Sve dok to ne ode predaleko i pocne da pali lampicu check. E zato sluzi autokorekcija. Naravno neki benzinski ecu imaju drugacije tacke predpaljenja kad motor nije na radnoj temperaturi a dtugacije kad se zagreje. U tim slucajevima se plin ne ponasa isto kad je hladan i kad je vruc motor. Previse parametara je u igri.

        Comment

        • mrdragan
          CBC Član
          • 13.07.2009
          • 88
          • Sombor

          #5
          Nisam rekao da ECU plina zna da li je uključena klima, već šta npr. ako se desi da smo trimove koje treba da pogodimo sakupili na benzinu sa isključenom klimom a gađamo ih na gasu sa uključenom ili obrnuto?


          Sent from my iPad using Tapatalk
          Last edited by mrdragan; 18.03.2017, 20:38.

          Comment

          • speedplus
            RIP Bio nam je drug!
            • 15.01.2007
            • 2419
            • LAZAREVAC

            #6
            Paljenje klime ili nekog drugog potrošača,neće dovesti do promene korektora od +-20%, a autokorekcija plinskog ECU se ostavlja da radi sa nekoliko procenta tolerancije.Ako je target 0% onda je + ili minus 4%(otprilike) i dok se ne pređe ta vrednost adaptacija čuči čekajući

            Comment

            • hirurg83
              CBC Senator XXL
              • 26.02.2014
              • 398
              • Banjaluka
              • VW Jetta

              #7
              @speedplus koliko je onda po tebi optimalno da se stavi procenat tolerancije? 15%
              Da li si siguran da kad se upale potrosaci da ne prelazi 20% ja mislim davjevto preko ako ne i do 10%
              Klima, ventilator na podjelku 3 solidno ozvucenje i duga svjetla( ovo podrazumeva gdje su dve aijalice odvojene)
              Ako sam ja napravio benzinsku mapu bez potrosaca, dakle nista nije trosilo struju, iscrtana je po jednim vrijednostima, kad upalim gore nabrojano ona se znatno pomjeri...

              Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

              Comment

              • mrdragan
                CBC Član
                • 13.07.2009
                • 88
                • Sombor

                #8
                Uključiš potrošače, trim ode gore i tako i treba da bude, a autokorekcija ga gura na nulu ili na neku drugu vrednost sakupljenu ko zna pod kojim uslovima na benzinu. Suština cele teme je upravo u tome da li autokorekcija više šteti ili koristi.


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment

                • speedplus
                  RIP Bio nam je drug!
                  • 15.01.2007
                  • 2419
                  • LAZAREVAC

                  #9
                  odabereš neku srednju vrednost i to zadaš.Sve u svemu,treba dobro naštelovati,a onda nema potrebe za automatskom adaptacijom.Inače ako ovde ubacimo primere iz prakse, potrajaće ovde polemika i na kraju ćemo se vratiti na početak autoadaptacija je priča koja se nikad ne završava,nekad je to dobro a nekad samo problem.

                  Comment

                  • mrdragan
                    CBC Član
                    • 13.07.2009
                    • 88
                    • Sombor

                    #10
                    Meni nekako liči da je cela ta priča sa OBD adaptacijama, raznim algoritmima i samopodešavanjima čist marketing i suvišna stvar. Mislim da Poljaci prednjače u tome, AC i LPGTECH, stalno pokušavaju nešto dobro da još unaprede a to često može da bude suprotno. AC je razvijao ECU a i dalje u setu prodaju Valtek dizne i Tomaseto reduktor koji su isti već godinama. Dobar majstor (nema ih baš puno) i Stag 4 je još tada a i sada dovoljna kombinacija za većinu vozila. Verovatno žele u nekoj krajnjoj iteraciji da naprave ECU koji ubodeš, klikneš i sve samo radi, ali mislim da će teško uspeti i da je dobar majstor neizbežan u svakoj kombinaciji.
                    Last edited by mrdragan; 18.03.2017, 21:13.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Nije to loše i radi to ok samo je stvarno preobimno da se objasni u par reči nekom ko nema iskustva ili bi samo da ubode i radi..
                      To nije opcija upališ i to radi kako treba. Da bi radilo kako treba onda se mora podesiti, iz tog razloga se ne upuštam u diskusiju.

                      Korekcija radi na benzinskom i dizel i svim drugim savremenim autima, nije to nešto što je juče izmišljeno. Postoji opasnost da se dva kompjutera "posvadjaju" ako oba vrše korekciju ali to ne bi trebalo da se dogodi ako je dobro podešeno.

                      AC ima svoje dizne i svoj isparivač ali je navika i cena takva da se i dalje gura Tomasetto i Valtek iako su realno slabiji od poljskog para.

                      Samo ubodeš i to radi je već odavno moguće ali podrazumeva da je auto ispravan i u granicama tolerancije, naravno da ne mogu da predvide izduvane karike.
                      Zastava 10 ima takav ECU, majstoiri montiraju i to radi a ja sam montirao par donešenih iz Nemačke za koje nisam ni čuo i to je radilo, sipaj gas i teraj...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        Originally posted by mrdragan View Post
                        Nisam rekao da ECU plina zna da li je uključena klima, već šta npr. ako se desi da smo trimove koje treba da pogodimo sakupili na benzinu sa isključenom klimom a gađamo ih na gasu sa uključenom ili obrnuto?


                        Sent from my iPad using Tapatalk
                        aj onako laicki da kazem , ne zna motor koji je potrosac upaljen, ili bar ne mora da zna. naprimer paljenje klime,mu dodje slicno,kao da si pre paljenja klime isao uz uspon od 1% posto, pa naisao na uspon od 3% . ako hoces da nastavis da se kreces istom brzinom , moras malo jace da stisnes pedalu gasa (treba vise goriva ,vazduha) . isto je i za ostale potrosace,ceoni vetar i tako dalje.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • mrdragan
                          CBC Član
                          • 13.07.2009
                          • 88
                          • Sombor

                          #13
                          To je jasno ali nije to poenta pitanja. Poenta pitanja je šta ako sakupiš mapu i trimove koje treba da pogodiš pod jednim uslovima a korekcija ih gađa pod drugim uslovima, klimu sam samo naveo kao jedan primer, može biti i uzbrdica kao što kažeš. Trimove koje treba da pododiš si sakupio npr na ravnom i onda posle na gasu ideš npr na uzbrdicu i gasni ECU uporno pokušava da nabode trimove koje si sakupio na ravnom.


                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Comment

                          • hirurg83
                            CBC Senator XXL
                            • 26.02.2014
                            • 398
                            • Banjaluka
                            • VW Jetta

                            #14
                            Pa tp je odgovorio speedplus, to je tolerancija od 20%.
                            A mapa kad se pravi ne smije samo po ravnom, mora tu da bude i uspona manjeg i veceg

                            Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

                            Comment

                            • mrdragan
                              CBC Član
                              • 13.07.2009
                              • 88
                              • Sombor

                              #15
                              Originally posted by hirurg83 View Post
                              Pa tp je odgovorio speedplus, to je tolerancija od 20%.
                              A mapa kad se pravi ne smije samo po ravnom, mora tu da bude i uspona manjeg i veceg

                              Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
                              Nije stvar u pravljenju mape, ona se pravi u jednom danu, što sličnije voziš na benzin pa na gas pa uporediš i podesiš. Stvar je u kolekciji trimova koje pokupiš na benzinu pa posle autokorekcija radi tako da uvek gađa te trimove i pod sličnim i pod raznoraznim drugačijim uslovima, autokorekcija radi non stop.


                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X