Autokorekcija, realna potreba ili marketing?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Jel zna neko da mi objasni šta su to trimovi, odakle ispadaju, kako se računaju? Kako radi taj gasni ecu, čemu služi na AC recimo ona narandžasta crta?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • mrdragan
      CBC Član
      • 13.07.2009
      • 88
      • Sombor

      #17
      Autokorekcija, realna potreba ili marketing?

      Ako je polaganje u pitanju evo da pokušam da odgovorim na postavljena pitanja:

      1. Trimovi su odstupanja od predefinisane fabričke benzinske mape u skladu sa uslovima koji se dešavaju u toku vožnje, postoje kratki i dugi trimovi tj STFT i LTFT. ovaj prvi se menja brzo i često i ako dugo traje pomeri za taj iznos LTFT, to je kontinuiran proces. Trenutni ukupni trim se dobija kao zbir ova dva, tj za toliko je pomerena predefinisana benzinska mapa u toj tački u tom trenutku. Pod tačkom se smatra tačka u trodimenzionalnom koordinatnom sistemu gde su x i y osa podpritisak u usisnoj grani i broj obrtaja motora a z osa vreme ubrizgavanja.

      2. Gasni ECU radi na način da prati vremena ubrizgavanja benzinskog ECU-a i množi ih sa određenim multiplikatorom kako bi dao potrebno vreme ubrizgavanja na gasnom injektoru. E sad poenta je da se gasni ECU tako iskalibriše da ne pomera i ne utiče na benzinska vremena ubrizgavanja.

      3. Narandžasta crta je crta multiplikatora objašnjenih pod 2. ako se na tu crtu mislilo. Na te vrednosti multiplikatora dodaje se još ili oduzima relativna vrednost korekcije po obrtajima ako smo je uradili i eventualno autokorekcija o kojoj pričamo ovde. Doduše mogu i druge korekcije da se dodaju na celu mapu tipa po pritisku, temperaturi i sl. ali sumnjam da to iko radi.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Last edited by mrdragan; 19.03.2017, 12:20.

      Comment

      • mrdragan
        CBC Član
        • 13.07.2009
        • 88
        • Sombor

        #18
        E da zaboravih i da odgovorim kako se računaju trimovi. Računaju se na osnovu podataka pre svega sa lambda sonde koja u svakoj tački u zatvorenoj petlji daje podatak ECU-u da li ima više ili manje kiseonika odnosno da li je smeša bogata ili siromašna, pa ako je bogata trim ide dole a ako je siromašna ide gore, odnosno smanjuje ili povećava vreme ubrizgavanja.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Nije polaganje u pitanju al ida vidimo čime raspolažemo
          Sad kad si lepo napisao očigledno je da benzinski kompjuter drnda ubrizgavanje ako se ide uzbrdo jer naravno nije isto ako se ide nizbrdo To bi se reklo da je vreme ubrizgavanja promenljivo u odnosu na način korišćenja vozila.
          Gasna mapa je fiksirana množiocem koji je napravljen dobro ili nije u zavisnosti od pravioca mape. Ako se korektor napravi dobro neam veze jel bila upaljena klima ili nije pošto će benzinski ecu u tom slučaju povećati vreme ubrizgavanja (ako se naknadno) upali klima, gasni ECU će to primetiti na osnovu toga će i on povećati vreme ubrizgavanja i tako to pliva sinhronizovano...

          Sad dodje zajeb.. vremenom se nešto pohaba, zapuši ili zaprlja pa to više nisu uslovi na kojima je postavljen gasni sistem. U tom slučaju gas će vršiti korekciju kao i do sada ali džabe jer dizne neće isporučivati predvidjenu vrednost goriva pošto se recimo smanjio hod klipa i tu počinje da deluje korekcija pošto se dobija informacija da je trim otišao u PM iako je sve odradjeno kako treba, gasni ECU donosi odluku da naknadno doda ili oduzme od svoje strategije da bi postigao trim nula...

          Šta ko misli o ovome?

          Opasnost postoji kod starijih generacija ovog načina da se oba ECU-a poćnu loptati izmedju sebe na način da beztinski kaže trim a gasni koriguje a onda gasni utvrdi da nije dobar pa on koriguje a zatim to uradi benzinski u na kraju pokvare mapu totalno i slude motor... To je bio ISA2, neki automobili su jednostavno pravili takav problem, neki nisu. Sad je ISA3 i ako bude zdravlja imalo sreće saznaćemo malo bolje šta je razlika izmedju ISA2 i 3. OBD korekcija ne bi trebalo da pravi takav problem ali nikad se ne zna
          Zato tamo ima sijaset dodatnih potpitanja koja ni majsotri ne razumeju a za amtere je besmisleno reći stavi na 20 posto i teraj...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • mrdragan
            CBC Član
            • 13.07.2009
            • 88
            • Sombor

            #20
            Autokorekcija, realna potreba ili marketing?

            Konačno smo došli do suštine ove teme i bespotrebno otišli u širinu. Suština je upravo u tome da li autokorekcija (neka je to npr obd) više šteti ili koristi. Da li je veća korist od toga što će nekad u jednom trenutku kad se promene parametri gasnog sistema početi da ispravlja stvari ili je veća šteta što će odmah u startu krenuti da brljavi i te parametre gasnog sistema umesto konstantnim (pa da sam benzinski ECU razmišlja i drnda) učiniti varijabilnim. Pa kad auto ide uzbrdo i kad trim treba da ode gore autokorekcija ga gurati u nulu ili neku drugu prikupljenu vrednost od ranije koja nije bila uz brdo. Moje mišljenje je da parametri gasnog ECU-a treba da budu konstantni uvek i da benzinski ECU sam razmišlja i da trim ako treba da ide gore zbog nekog razloga (potrošač, uz brdo i sl) zaista i ide gore, a da to što će vremenom gasni sistem da se promeni treba kontrolisati s vremana na vreme i ručno podešavati. Ako je oprema kvalitetna ne verujem da to ide baš tako brzo.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment

            • mrdragan
              CBC Član
              • 13.07.2009
              • 88
              • Sombor

              #21
              Autokorekcija, realna potreba ili marketing?

              Sa druge strane ako se vremenom nešto pohaba i zapuši benzinski ECU će vremenom pomeriti mapu toliko da upali MIL lampicu što i treba da se desi ako je nešto zapušeno pa lepo odemo do majstora i rešimo problem. A šta radi autokorekcija, ona sve to praktično sakriva i pegla softverski a mi nismo ni svesni da se nešto polako haba i zapušava. Praktično sakriva nam problem. I na kraju se sve lepo pozapušava, pohaba, benzinski i gasni ECU se međusobno posvađaju i onda idemo kod majstora na malo više posla.


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Last edited by mrdragan; 19.03.2017, 21:28.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Saab koji ima vrhunsko ubrizgavanje, svaka svećica mu je lambda sonda takodje sarani motor jer pegla ostala tri cilindra toliko da uvek izvuče maksimalno optimalno, što usput ubije taj jedan cilindar.. paa.. Astra, Merc i neki slični na više misfajera ugase cilindar, doduše upali lampicu ali je obično vlasniku slon prdnuo u uvo pa to ne primeti nego tera na tri cilinda uz konstataciju da malo slabije vuče...

                PoJenta teme i pitanje je da je autokorekcija dobra stvar ali da onaj ko je upali veoma dobro mora znati šta je uradio, na kom autu i kako. Iza toga mora stajati neko znanje i iskustvo.

                Daklem, nije marketing i ok je da to razvijaju ali kao i ostalo u auto industriji ide na komlikovano što naravno posle izaziva kontra efekat, to jest probleme. Kad se pojavio AC softver bio je odmah 10 u glavu za sve ostale a onda su naravno krenuli da ga unapredjuju, pozitivno a sad u poslednje vreme malo preteruju iz razloga da ne "zaostanu" za konkurencijom a po meni nema potrebe. No i dalje mi se svidja i smatram da je dobar softver.

                Mislim da tema nije otišla uzalud u širinu, ipak se malo nečega saznalo za ubuduće
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • mrdragan
                  CBC Član
                  • 13.07.2009
                  • 88
                  • Sombor

                  #23
                  Ajmo još malo da produbimo ovu problematiku. Recimo da je autokorekcija uključena i recimo da je tako naštelovano da gađa benzinski LTFT tu negde oko nule. U zatvorenoj petlji gasni ECU drnda gore dole i sve je ok. Međutim, recimo da vremenom dođe do neke promene gasnog sistema, nešto se malo pohaba, zapuši i sl. U tom slučaju u zatvorenoj petlji gasni ECU dodaje koliko treba i sve je ok, ali, šta se dešava u otvorenoj petlji? Naš LTFT je tu negde oko nule i da kažem sve vreme konstantan jer ga teramo da bude takav a gasne dizne daju sve manje gasa i šta sad? Imamo li sad problem u otvorenoj petlji a da to i ne znamo? I šta ako problem potraje? Nije li u tom slučaju autokorekcija kao lek za simptom a uzrok nam je sakriven?
                  Last edited by mrdragan; 21.03.2017, 08:40.

                  Comment

                  • speedplus
                    RIP Bio nam je drug!
                    • 15.01.2007
                    • 2419
                    • LAZAREVAC

                    #24
                    Ako pričamo o Q-box,Q-next,Q-max i DPI ,onda nemamo problem, jer u otvorenoj petlji(pod uslovom da je motor zagrejan) korektor, koriguje mapu na osnovu vrednosti isčitanih sa lambda sonde.

                    Comment

                    • mrdragan
                      CBC Član
                      • 13.07.2009
                      • 88
                      • Sombor

                      #25
                      Opcija postoji ali je vrlo upitno kako to radi. Koja to mora biti brzina obrade podatka sa te lambda sonde i brzina korekcije? Zašto onda uopšte postoji open loop ako to može tako brzo da se obrađuje i koriguje? Zašto onda auto jednostavno nije stalno u zatvorenoj petlji i da sve bude idealno? Lično ne verujem da kad auto ode s razlogom u open loop (patosiramo gas npr.) da gasni ECU može da iščita lambda sondu, obradi podatke i još koriguje ubrizgavanje.
                      Last edited by mrdragan; 21.03.2017, 10:36.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #26
                        Ja stvarno ne razumem šta hoćeš i šta želiš da kažeš tako da ću se odjaviti.
                        Jedno samo za kraj, nije mi jasno kako milioni auta u svetu imaju korekciju na benzinu jer ne bi radili drugačije a rade sa istim ili sličnim procesorima jer je to danas tepsija ribe tehnologija a gasni ecu je tupi glupi na nivou dečije računaljke na kuglice... pa nije i on je brz i on obradjuje podatke koje mu šalje njegov brat. Strategija ili algoritam ubrizgavanja nije NAS-ina tajna, poznato je odavno a razlikuje se po filozofiji pristupa od fabrike do fabrike ali nema velikog odstupanja jer rezultat mora na kraju biti isti...

                        AC fabrika (kao i ostali proizvodjači) nije zajebancija nego imaju razvojne timove, ogledne testove, valjke za testiranje na sva 4 točka i plus kupe auto pa ga maltretiraju 100K i više kilometara uz stalno merenje i kontrolu.

                        To što mi ili Vi ne razumete kako to radi ne znači da to nije dobro. Na golfu dvici će raditi i ovaj moj a na EURO 5 ili više baš i ne može tek tako neka prostačka stvar da radi kako treba a sve j manje dvica u saobraćaju...

                        Ti očigledno ne kapiraš stil rada... Gasni ECU ne izmišlja strategiju i ne pravi je sam, do sada je bio samo kontroler za način rada dizni a sa ovim postaje ECU sposoban da samostalno radi ako bi baš trebalo.
                        Izbacio sam svojevremeno iz Alfe komplet elektroniku i ubacio glupi VEMS, i to je lepo radilo. Glup u tom smislu da nema ništa od podataka pa sve sam moraš napraviti.. Ako je meni bledom materu uspelo to da uradim i proteram taj auto punim gasom na Navaku šta onda radi jedna fabrika koja ima sve uslove.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • mrdragan
                          CBC Član
                          • 13.07.2009
                          • 88
                          • Sombor

                          #27
                          I ja se odjavljujem jer priča nigde ne vodi. Na moja konkretna pitanja koja sam imao želju da raspravimo kako bi razmenom mišljenja svako od nas nešto naučio dobijao sam odgovore na pitanja koja nisam postavio, e sad da li neko ne razume šta pitam i o čemu pričam to je neka druga tema...

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #28
                            ma ajde molim te , zali boze pisanja ovih strucnih i cestitih ljudi .
                            a znao sam od prvog vagona da ce oveko da bude na kraju.

                            to je kao i ovi sto lupetaju da je zemlja ravna ploca (imam takvog jednog na poslu , inace ima Fax.) , pa onda ja treba da mu trazim primere kako treba sam da proveri.ja odavno takve otkacim na prvu loptu.
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • speedplus
                              RIP Bio nam je drug!
                              • 15.01.2007
                              • 2419
                              • LAZAREVAC

                              #29
                              Originally posted by mrdragan View Post
                              I ja se odjavljujem jer priča nigde ne vodi. Na moja konkretna pitanja koja sam imao želju da raspravimo kako bi razmenom mišljenja svako od nas nešto naučio dobijao sam odgovore na pitanja koja nisam postavio, e sad da li neko ne razume šta pitam i o čemu pričam to je neka druga tema...
                              za razmenu mišljenja na nivou koji očekuješ,mislim da si pogrešio odeljenje.Škola jeste ta,ali odeljenje nije.Neverujem da iko ovde ima vremena da rastavlja i sastavlja uređaj u sitna crevca(osim Dore,koji se povremeno otkači i piše više nego treba,pa mu posle kriv đavo,kad mu se zahvale).Znanje se ne dobija na forumu,već košta gomilu vremena truda a bogami i para,pa samim tim ako nisi prepoznat kao neko ko ulaže u sebe,odnosno znanje,ne znam zašto ti teško pada to što s tobom ne čavrljamo na profi nivou.Nisi član nijedne grupe auto-gas servisera,koja razmenjuje znanje,mišljenja ili iskustva,već član otvorenog foruma gde se komentariše o auto-gasu.Toliko od mene,a ti razmisli dali nisi dobio nikakve odgovore.

                              Comment

                              • mrdragan
                                CBC Član
                                • 13.07.2009
                                • 88
                                • Sombor

                                #30
                                Originally posted by speedplus View Post
                                za razmenu mišljenja na nivou koji očekuješ,mislim da si pogrešio odeljenje.Škola jeste ta,ali odeljenje nije.Neverujem da iko ovde ima vremena da rastavlja i sastavlja uređaj u sitna crevca(osim Dore,koji se povremeno otkači i piše više nego treba,pa mu posle kriv đavo,kad mu se zahvale).Znanje se ne dobija na forumu,već košta gomilu vremena truda a bogami i para,pa samim tim ako nisi prepoznat kao neko ko ulaže u sebe,odnosno znanje,ne znam zašto ti teško pada to što s tobom ne čavrljamo na profi nivou.Nisi član nijedne grupe auto-gas servisera,koja razmenjuje znanje,mišljenja ili iskustva,već član otvorenog foruma gde se komentariše o auto-gasu.Toliko od mene,a ti razmisli dali nisi dobio nikakve odgovore.
                                Da ne bih bio pogrešno shvaćen, još ovo da napišem. Ovde nisam došao da nešto učim niti da kradem nečije znanje, ovo nije moje zanimanje i svoje zanimanje nemam nameru da menjam. Ovde sam došao jer imam automobil na gas i jer me to interesuje samo toliko i ništa više. Ne mislim da je bilo kakvo znanje nešto što treba da bude zatvoreno u neke krugove već nešto što se slobodno razmenjuje i samim tim nadograđuje. Sa druge strane nikakav nije problem što neko nema vremena ili želju da priča o temi koju sam postavio ali isto tako ne treba ni da se zamera nekom ko želi da razmenjuje mišljenje, npr Dori. Njemu hvala za razmenu mišljenja i mislim da je za primer mnogima...

                                Comment

                                Working...
                                X