audi a4 b5 1,8 92kW mapa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Neverovatno!! Šokantno!! Kad pročitate ovo, zapanjićete se.. kao panj u šumu..
    Moram da se ovaj put složim sa Samardžićem, iako je to neverovatno ali u pravu je. Ta mapa se dira jedino ako ima problem a da se to naštelba kako je opisano, treba bar deset dana da ostane auto da bih lovio tih 5 minuta...

    A smola ima veze sa podešavanjem kao veverica sa sladoledom... Tomaseto isparivač je do pre nekog vremena ladno prelazio 100k Km a sad ako sastavi 10k dobro je, ne kod svakog ali više da nego ne. Sad neko bi trebao da mi objasni zašto sad ja odjedared dvared loše štelujem te mašine...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • gilekm
      CBC Veteran
      • 16.01.2010
      • 121
      • Kosovska Mitrovica

      #17
      mislim da je ovo ipak prekomplikovano,ima li neka srednja vrednost temperature gasa da se nasteluje i da to bude "prihvatljivo" za razlicite vremenske uslove?razumeo sam sve ovo sto ste napisali ali mislim da je vrlo tesko da se to uskladi i da zahteva bas puno vremena.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        Batali priču, to što piše ni majstori nemaju pojma o čemu se radi... Rekao sam ti kod prvog vagona, dobro je i ne diraj ništa više. Onih milion tačkica ukazuju na šaranje ubrizgavanja i paljenja ali to opet nije do gasa.. Teraj i uživaj.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • gilekm
          CBC Veteran
          • 16.01.2010
          • 121
          • Kosovska Mitrovica

          #19
          Originally posted by Dora View Post
          Batali priču, to što piše ni majstori nemaju pojma o čemu se radi... Rekao sam ti kod prvog vagona, dobro je i ne diraj ništa više. Onih milion tačkica ukazuju na šaranje ubrizgavanja i paljenja ali to opet nije do gasa.. Teraj i uživaj.
          hvala na trudu!tako ce i biti

          Comment

          • zeljkoci
            CBC Veteran
            • 12.05.2008
            • 143
            • La
            • Fiat Punto. 1.2

            #20
            Originally posted by Dora View Post
            ...
            ...Tomaseto isparivač je do pre nekog vremena ladno prelazio 100k Km a sad ako sastavi 10k dobro je, ne kod svakog ali više da nego ne. Sad neko bi trebao da mi objasni zašto sad ja odjedared dvared loše štelujem te mašine...
            Ako smole ima u TNG-u, onda je ima za svaki isparivač. Nema pravila da za nekoga vazi, a za nekoga ne.
            Ako ima prljavstine u benzinu, onda ce je biti za svaki auto podjednako.
            Ako u vodi ima kamenca, onda ce nastradi svaki grejac u bojleru, pa bio on u ovoj izvedbi ili onoj.
            Skoro sam rasturao Tomaseto sa 100.000km, a koji sam podesio od 0km. U njemu je bilo smole koliko i zejtina u tiganju za palacinke.
            Ali coveku nije bilo tesko s pocetka da par dana dolazi peske i da se vozamo sa hladnim autom i podesavamo. Naravno, sve sam naplatio.
            Licno moj isparivac (honda acord 2.0) nije bilo potrebe otvarati tek na 190.000km.


            Originally posted by Dora View Post
            ...
            ...Ta mapa se dira jedino ako ima problem...
            Sa prvim dnevnim temperaturama u minusu ili sa prvim letnjim temperaturama, ta mapa više nece biti potpuno ista kao sa prve stranice. Biće veliko odstupanje u odnosu na prvo podesavanje.

            Da bi @gilekm@ zadrzao koliko-toliko istu mapu u svim temp. poljima, moras da odradis i temp. korekciju. Ali, kao sto sam i rekao, neko nije spreman biti dovoljno precizan. To je sad vec trazenje dlake u jajetu. Gubi se puno vremena, zivaca, goriva, ali i para.


            Jedan od osnovnih sastojaka TNG-a je i propilen, za koji po svetskom standardu ne postoji propisan procenat umesanosti u TNG. Cestom frekvencijom hlađenja i grejanja i protokom kroz isparivac, dolazi do reakcije sa drugim elementima. Kao nus pojava moze da se pojavi katran. Mozda je u poslednje vreme i pojacana koncetracija propilena, ali preciznijim podesavanjem sistema moze uveliko da se spreci ova pojava.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Ok, ti si Car a mi smo papani... Ne bih dalje da se raspravljam...
              Razumem i podržavam pomoć čoveku u skladu sa njegovim znanjem ili procenom koliko on može ili ima alata ali cepanje dlake ne razumem. Nemam pojma čemu sad ova priča uopšte? Sad da krenemo sa Q generacijom koja ima 12 mapa? Mislim brate.

              Voleo bih da mi smisleno objasniš kako ti to štelbaš, čisto radi nauke...

              Tako je jedan ovde kenjao oko podešavanja hoda klipa baš za svaki auto pa se ispostavilo kako sam i rekao sad će njih zilion da pita a koliki je hod klipa za baš moj auto a cilj je bio objasniti da je majstor u moru nemajstora.. Ima drugih boljih načina za to. Naravno svi izvade dizne iz kutije i montiraju, nemaju ni komparator a mnogi na žalost ni sve dimenzije burgija i opet sve to lepo radi jer je AC stvarno dobar komp i trpi svašta...

              Što se tiče isparivača, ipak nisam papak koji je pre dobro štelovao sa da nedobro šteluje te iste stagove i te iste tomasto isparivače.. Konstrukcija je takva da se na klipu ventila hvata smola i da je dovoljno baš malo da da ga zaglavi dok se ne otopi od temperature.. Drugi isparivači nemaju taj problem ili se baš malo manifestuje.

              Da, zaboravih, čemu služi senzor temperature gasa? Da majstor vidi kolika je?
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #22
                Evo procitah post i sve lepo pises ko u reklami za kosmodisk. Ali objasni mi kako plin zna da si lepo nastelovao vreme ubrizgavanja i korekciju mape po temperaturi? Ako nisi lepo nastelovao onda je ljut i lepi se u isparivacu? Kako isparivac zna dal je iza njega motor euro 5 norme ili obican plinski rešo?

                Comment

                • zeljkoci
                  CBC Veteran
                  • 12.05.2008
                  • 143
                  • La
                  • Fiat Punto. 1.2

                  #23
                  Odgovor je jednostavan.
                  Podesavaj ubrizgavanja plina sve dok ubrizgavanja benzina ne ostanu identicna. Ukoliko si sve to radio pri temp. gasa od npr. 40°C onda je pesma. Ali sutra ces voziti auto sa temp gasa od 65°C i gle cuda?! Mapa ima odstupanje od cak 20%. Sta cemo sad?
                  Dora zna da to ne valja, kao i ostali.
                  Princip je isti, sve ostalo su nijanse, sto bi rekao Djole. I temp faktor podesavaj da ubrizgavanja benzina ostanu ista u svim rezimima. Mislim da sam ti lepo pojasnio kako se to podesava. Ako imas strucnost, odradices. Ako nemas strucnost, a zeljan si savrsenstva obratices se pravom servisu.
                  Ovde nam je svima cilj da pomazemo jedni drugima bez omalovazavanja. Nigde ja sebe ovde ne prozivam CAREM, kao ni druge PAPANOM. Stariji bi mogli malo da obrate paznju na recnik.

                  Za one koji ne razumeju....
                  Gas nema istu gustinu na razlicitim temperaturama. Reci cemo da isparava od -40°C pa na vise. Sto je temp niza, to u odredjenoj jedinici vremena ima vise ubrizganog gasa, jer je gusci. Sto je temp visa, to u istoj jedinici vremena ima manje gasa, jer je redji. Stoga je potrebno regulisati kolicinu ubrizgavanja preko temp faktora.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Nisi odgovorio čemu služi senzor temperature gasa? Imformacija za gledaoce ili nešto drugo?
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • hirurg83
                      CBC Senator XXL
                      • 26.02.2014
                      • 398
                      • Banjaluka
                      • VW Jetta

                      #25
                      Originally posted by zeljkoci View Post
                      Odgovor je jednostavan.
                      Podesavaj ubrizgavanja plina sve dok ubrizgavanja benzina ne ostanu identicna. Ukoliko si sve to radio pri temp. gasa od npr. 40°C onda je pesma. Ali sutra ces voziti auto sa temp gasa od 65°C i gle cuda?! Mapa ima odstupanje od cak 20%. Sta cemo sad?
                      Dora zna da to ne valja, kao i ostali.
                      Princip je isti, sve ostalo su nijanse, sto bi rekao Djole. I temp faktor podesavaj da ubrizgavanja benzina ostanu ista u svim rezimima. Mislim da sam ti lepo pojasnio kako se to podesava. Ako imas strucnost, odradices. Ako nemas strucnost, a zeljan si savrsenstva obratices se pravom servisu.
                      Ovde nam je svima cilj da pomazemo jedni drugima bez omalovazavanja. Nigde ja sebe ovde ne prozivam CAREM, kao ni druge PAPANOM. Stariji bi mogli malo da obrate paznju na recnik.

                      Za one koji ne razumeju....
                      Gas nema istu gustinu na razlicitim temperaturama. Reci cemo da isparava od -40°C pa na vise. Sto je temp niza, to u odredjenoj jedinici vremena ima vise ubrizganog gasa, jer je gusci. Sto je temp visa, to u istoj jedinici vremena ima manje gasa, jer je redji. Stoga je potrebno regulisati kolicinu ubrizgavanja preko temp faktora.
                      Mene zanima da kazes, da li sada kad se dobro podesi korekcija temp plina isto vazi i na ljeto?? Ili moram da podesim ljetnu i zimsku? Da li imas slike idealne mape da okacis da se vide razlike i sustina korekcije temperature. Takodje me zanima koliko drzis idealnu temp prebacivanja sa benzin na plin?

                      Dora moras nas pustiti da malo polemisemo. Vnerovatno ce nesto korisno da iskoci

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #26
                        Radi mira u kući i da ne davim kolegijalnost dozvolio sam da se "proizvede" tomasetto uredjaj, trebale su godine da ljudi uklavire da nemaju tomasetto uredjaj nego Lešo a posle njega i što šta drugo pod tim imenom... Znam mnogo majstora ali baš mnogo, dobrih, osrednjih pa i loših i znam da NIKO ne dira tu mapu sem kad baš mora a i onda samo prva kategorija i sad dodje neko i popiša se na sve nas.. pa neće moći ove noći, bar ne ovde...

                        Nemam ništa protiv znanja, to sam već rekao ali kad se kaže "ništa ti to ne valja ali ja znam kako jer sam perfekcionista ali neću da vam objasnim kako" ..
                        Sa druge strane lupetanje poput onog kad ja dobro podesim nema smole u isparivaču omalovažava sve majstore koji imaju problem sa tim pa je zato otvorena posebna tema, pa je čak i SAT prikaza u valjda dve emeisije kako postoji problem.. Pa mislim, mi smo tupani a on je pametan... Reći nekom ga je tupan ne znači obavetzno reči to baš tim rečima, postoje mnogi drugi načini da se isto kaže.
                        Daklem otvori s tema u cilju saznanja pa se lepo objasni šta i kako to radi, veoma bih cenio...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • zeljkoci
                          CBC Veteran
                          • 12.05.2008
                          • 143
                          • La
                          • Fiat Punto. 1.2

                          #27
                          Dora, sve sam lepo objasnio cemu sluzi temp senzor u mom zadnjem odgovoru, drugi pasos. Kao sto vidis, sve je lepo objasnjeno. Na sva pitanja sam odgovorio, samo neko ne cita pazljivo. Samo se treba vratiti nazad kroz postove, da ne pravimo dugacke price bez veze.
                          A to sto je SAT otvorio pitanje.... u medijima je sve dobrodoslo sto dize rejting. Bilo da je tema objasnjena do kraja ili ne. U emisiji je dokazano da pojava smole nije do rafinerija!!! Pa i sam si onomad prokomentarisao kako neko pokusava da sakrije pravu istinu, i da je problem u "alavim pederima".
                          Originally posted by Dora View Post
                          ...Inace onaj u emisiji se maže pa se... U maju smo bili u AC fabrici na nekoj obuci, pokrenuto je naravno i to pitanje jer me žulja kao i ostale da se posao unapredi a ne unazadi... Čovek je rekao da imamo mi i Litvanija problem, ostali se nebune a izvoze u desetine zemalja širom sveta.

                          Voleo bih da vidim kako je u tim Nemačkama i ostalim državama evropskim gde "isto imaju problem kao i mi" neko objasni vlasniku vozila da su mu eto te skupe Baracuda ili Hana dizne crkle jer su se slepile a nema rastavljanja.. Nego bato baciš pa staviš nove... ma da kako da ne...

                          Svakako ne marim tu SAT emisiju ali neka bar nešto pričaju pa i zavijeno mada ovim pajserima ni direkt pesnica u nos ne bi promenila fazon...."
                          Svi cemo se sloziti da je standard za proizvodnju TNG-a jedan i to na svetskom nivou. Kako onda mi imamo problem, a nemci ne?! Neka mi neko objasni.
                          I EN14399-4 je evropski standard, pa niko nema problem sa tim vijkom, ako zna kako da ga upotrebi. Ako ne zna, eto belaja...


                          @hirurg83@
                          Ne treba ti letnja i zimska podesavanja. Jedno podesavanje je za sva doba. Tu samo trebaju veca znanja, jaci servisi, poput Rasica, Slavka, Dore, pokojnog Ivice itd...

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Nisi ništa objasnio, samo si naveo čemu se nadaš..
                            Motor radi na sledećem principu, meri temperaturu vode, u****nog vazduha i smešu izduvnih gasova. Dobri izduvni gasovi su cilj a postižu se korekcijom ubrizgavanja goriva u zavisnosti od temperature vode i u****nog vazduha, naravno i od opterećenja, dodavanja benzinskih i uljnih para, nadmorske visine i koješta čega ali da ostanemo kod ova dva prosta...

                            Da se odmah razumemo, dobri izduvni gasovi su cilj zbog ekologije ali svakako nisu optimalni za iskorišćenje motora..

                            E sad, ovi papci iz AC-a su totales blesavi i propustili su da primene te principe i da kradu sve što mogu a već je sažvakao benzinski ECU. Uporno te pitam čemu služi temperaturni senzor gasa a ista stvar je i za vodu? Nije valjda da serviser vidi kolika je trenutno. Naravno da se uzima u razmatranje i da dizne neće biti isto otvorene kad je temperatura gasa 10 ili kad je 50 stepeni kao što ni benzinske neće. Isto važi i za vodu, vrši se korekcija u zavisnosti od temperature.
                            Šta da rade neki talijanci koji nemaju temperaturnu mapu gasa? Da se obese ili da predju na AC koji je ima? ILi koji mere samo gas a obično je na diznama pa kad se stave na glavu to je veoma realna temperatura gasa

                            I za kraj, leti ili zimi, postoji razlika u vremenu dostizanja radne temperature ali se ona ne meri vekovima ili satima, minuti su u pitanju. Čak i kad je napolju -20 motor će postći radnu temperaturu. Ispravno povezan isparivač ( na tečnost) će pratiti to zagrevanje i veoma brzo doći u stanje kad je svejedno da li je leto ili zima... Inače bi motoru zimi oblačili džemper.

                            Pokušao sam da budem konstruktivan

                            P.S. Ja ne spadam u te dobre servise koji to rade, već sam rekao da to radim baš kad mora a to znači da nešto drugo nije ok pa je potrbna korekcija i to se manifestuje samo zimi. Obično je loš protok vode kroz isparivač pa se u tom slučaju ne prate motor i isparivač.

                            P.S. 2 Letos kad smo bili u AC fabrici bilo je razgovora i o kvalitetu gasa, ko se buni a ko ne.. Kažu ljudi, Srbija, Litvanija i još jedna država (zaboravih trenutno) imaju problem, ostali jok.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • zeljkoci
                              CBC Veteran
                              • 12.05.2008
                              • 143
                              • La
                              • Fiat Punto. 1.2

                              #29
                              Originally posted by Dora View Post
                              ...Motor radi na sledećem principu, meri temperaturu vode, u****nog vazduha i smešu izduvnih gasova. Dobri izduvni gasovi su cilj a postižu se korekcijom ubrizgavanja goriva u zavisnosti od temperature vode i u****nog vazduha, naravno i od opterećenja, dodavanja benzinskih i uljnih para, nadmorske visine i koješta čega...
                              U pravu si, to je ono glavno, ali zaboravljas da i dodatni parametri uticu na mapu i to podosta. Ponekad u velikoj meri. A to je npr. faktor temp ubrizg gasa. Sam si to objasnio u svom postu. Potvrdio si moju recenicu. Nisu iste mape ubrizgavanja kad je temp gasa 10 ili 50°C.
                              Jednostavno receno, kada podesimo mapu ubrizgavanja gasa pri temp gasa od 70°C (bilo da je to u voznji ili u mestu), bez pipanja temp. koeficijenta gasa (neka bude na 0%) moze da se desi da dobijemo 100% idealnu mapu. Ali onda dodje djavo po svoje, dodje zimsko vreme, vozimo se magistralom, temp. gasa nece da predje 30°C, i gle cuda!!! Mapa je u velikoj dilataciji?! Zasto? E, pa zato sto je temp. faktor gasa na 0%. Kad bi to mrdnuli malo gore-dole sve bi doslo na svoje mesto. Tako bismo dobili i na ekologiji, i na snazi, i na potrosnji, i odsustvo stucavice i sl. Da ne nabrajamo.

                              Danasnji proizvodjaci gasnih softvera, manje vise svi imaju podesavanja koeficijenta temp. gasa.
                              Ima ga i Landirenzo. Samo treba malo proceprkati. Onaj ko ga nema, ima samo jednu funkciju manje i nesto manju mogucnost preciznosti.
                              Bas kao sto imamo obicnu rernu i turbo rernu. Obe rade, ali ova druga ima funkciju vise, za bolju iskoriscenost. Pile se pece i u jednoj i udrugoj, ali postoji razlika na kraju. Zato je i skuplja. Nekome odgovara ta cena, a nekome ne. Slazemo se?


                              Originally posted by Dora View Post
                              ...P.S. Ja ne spadam u te dobre servise koji to rade, već sam rekao da to radim baš kad mora a to znači da nešto drugo nije ok pa je potrbna korekcija i to se manifestuje samo zimi. Obično je loš protok vode kroz isparivač pa se u tom slučaju ne prate motor i isparivač.
                              ..
                              Los protok vode moze biti izazvan samo losom vod.pumpom, smanjenim poprecnim presekom creva ili prisustvom nekog blata u sistemu. Resenje se tada ne sagledava u podesavanju plinskog sistema, jer je to sarena laza. Milon puta smo ponovili da benzinski sistem mora biti sto ispravniji, pa onda pristupamo podesavanju gasa. Ako imamo prisutan los protok vode zimi, onda ga imamo i leti. Zar nece doci do kuvanja na letnjim temp.?!

                              Dora, nemoj sebe toliko omalovazavati. Ti si veoma strucan, renomiran i priznat servis. Sve ti znas i mozes kad hoces. Kao i vecina dobrih servis kao sto je tvoj. U ovome sam i vise nego siguran. Potpuno sam iskren. Ako nekad i preskocite nesto sto je po protokolu o podesavanju gasa (eto npr, gore si pomenuo da podesavas gas, jer je mozda slab protok vode. Resenje se trazi na drugom mestu), razumem zasto je to tako. Veliki servisi nemaju kad da se bakcu po nekoliko dana sa nesto zahtevnijim klijentom za male pare ili za nikakve pare. Bez obzira na to sta je razlog njegovog dolaska. Drugi kijent vec stoji na kapiji i mase parama da mu se resi jednostavniji problem sa manje vremena i naravno odlazi u sledeci servis, nemajuci vremena za cekanje u redu.

                              Pod P.S.2 si objasnio da samo 3 drzave imaju problem sa autogasom. Ako uzmemo u obzir da se TNG proizvodi pod jednim standardom EN589, kako onda nekolicina ima problem sa istim, a velika vecina nema?!
                              Problem je tu ili za sve ili za nikoga. Pojedinacne jedinke ne uzimam u razmatranje.

                              Dora, reci cu jos, vazis za veliki servis, veliko ime, strucnog coveka..... vremena se menjaju. U neimastini posla svako se vata za sve i svasta, svuda u svetu. Konkurencija je velika. Znam da to donosi vise usavrsavanja, zastite, manje slobodnog vremena, vise ulaganja za onoga ko zeli ispravno da radi. Na svim poljima se treba boriti kvalitetom i dobrim radom, inace, dobar klijent ode dalje.... doslo je vreme kad poslodavac treba pruziti mnogo vise, za iste pare nego pre.
                              Pogledajmo samo danasnju rentabilnost ugradnje gasnog uredjaja u odnosu na pre 15g ili 10g. Niti je razlika u gorivu ista, niti su nameti u legalizaciji isti.
                              I sad ce jos nekome da padne na pamet da trosi dodatna sredstva i vreme i da odlazi kod majstora da svoje vozilo dovede do savrsenstva. Retki su takvi klijenti, a i majstori.

                              Znanje je na prvom mestu, a zatim ljubaznost. Pa neka kosta. Ja tako razmisljam.
                              Kamo srece da tako razmislja ceo svet. Gde bi nam kraj bio....

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #30
                                Hteo sam da kažem da se na osnovu temperature gasa korekcija vrši avtamacki.. ali nema veze.

                                Ono što treba da se koristi prilikom štelovanja je 3D mapa ali i to ako treba na odredjenim kolima koja imaju velike dizne ili baš malo vreme ubrizgavanja a tu se može naštelbati različito od množioca koji je na 2D mapi i to samo baš za taj opseg, najčešće ler.

                                Što bi rekli ovi na Darkorbit forumu, OP je dobio odgovor da zaključam?
                                Neću naravno ali tamo stvarno tako rade, možda je pametnije
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X