Pozdrav forumasi! Otvorih novu temu jer je specifican i rekao bih omrazeni TNG sistem u pitanju, a jos je specificnija kombinacija ovog benzinca i TNG sistema. Sledi duzi tekst da predstavim celu problematiku pa ne zamerite zbog ovolike pisanije...
Auto kupljen prosle godine, inace je 2011. 1.4 16V, a na plinu je od 2013. godine. Plin ugradjen u Bg-u u oficijalnom Tartarini servisu. Isparivac je ATIKER i plinadzija koji ga je zamenio kaze da je odlican, a drugi kaze da je turski isparivac najgori moguci, za sada izgleda zavrsava posao jer je zamenjen pre 5 godina koliko se secam.
Odmah znate sta je u pitanju, za koji mesec me ceka zamena plinske boce ili cak izbacivanje celog TNG sistema. O drugoj opciji razmisljam iskljucivo zbog toga sto vec imam dosta problema sa Tartarini sistemom prevashodno zato sto u Nisu gde zivim imam bukvalno jednog servisera koji ima licencu za ovaj sistem, on je gotovo uvek nedostupan i jednostavno mi je prevelika komplikacija odrzavanje TNG sistema bez adekvatnog plinadzije, a ja sam laik i onda tesko mogu da odradim neke "uradi sam" slozenije zahvate. Druge plinadzije kada cuju "Tartarini" maltene beze glavom bez obzira [emoji846].
Posto je TNG sistem solidno star i auto od kada je ugradjen presao nekih 150.000km, dakle sada je na oko 170k predjenih, interesuje me mišljenje iskusnijih:
- da li preporucujete eventualnu modifikaciju na neki drugi, kod nas dostupniji TNG sistem, ako je to moguce, koji bi bio laksi za servisiranje jer auto ne planiram da menjam recimo narednih 5 god.?
- da li i nakon 10 god. i 150k km vredi odrzavati postojecu plinsku instalaciju, sta po vama sada vec treba izmeniti?
Podrzavam TNG sisteme najpre zbog ekoloskih razloga, a i zbog svoje efikasnosti i pozitivnog uticaja na motor, tako da se tu ne vodim samo ustedom. Zamena plinske boce sa reatestom bi me iznela oko 200e, dok bi me izbacivanje celog sistema iznelo verovatno oko 150+, ali rekoh druga opcija je bukvalno nuzda jer ne mogu da jurim plinadzije po drugim gradovima.
Uglavnom nemam probleme sa TNG-om sem aktuelnog problema sto nekada nece da mi prebaci na plin, ali se ovo desilo samo 2 puta do sada, kod mene je senzor isparivaca privezan bukvalno za kabl jer je serviser rekao da mi je prethodno prebrzo prebacivao, a eto sada se desi da uopste ne prebaci, onda stanem, ugasim i upalim ponovo motor, nagruvam nekih 3000 obrtaja i turiram tako dok je u leru i posto je auto vec zagrejan on odmah prebaci iako je recimo prethodnih 20km voznje sve vreme treperela plava lampica cekajuci da se ispune oba uslova za prelaz na plin. Moguce i da je do signala sa akumulatora jer je veoma lose to sve povezano, zice nisu ni izolovane kako treba i uvek mi kazu da je to ok, iako i laik zna da to nije sve povezano kako valja.
Pre oko 2 meseca sam imao problem sa zapusenom plinskom diznom koji se manifestovala time sto auto stuca ukoliko se u prvoj konstantno ne drzi jaci gas, gubio je snagu pri jacem gasu u 3. brzini i na kraju se ispostavilo da je jedna dizna potpuno neprohodna. Tada mi je jedini raspolozivi serviser koji ima dujagnostiku za Tartarini procistio sve plinske dizne i potom podesio mapu i nakon toga nisam imao probleme sa ovim.
Dodatno postoji problem i sa FEMA ventilom i plovkom u smislu da ne ogranicava punjenje do nekih 80% boce jer je toro boca od 42L, a mogu da punim do bukvalno 41.7L sto naravno ne radim vec sipam kada se potpuno isprazni 20 ili 30L plina.
I na kraju postoji i problem sa plovkom posto indikator napunjenosti uvek svetli tako da je samo jedna zelena lampica upaljena bez obzira da li je boca puna ili je ostalo manje od 1/4 plina u njoj.
Ovo sam sve pobrojao cisto da imate u vidu trenutnu problematiku i da li se isplati uopste sredjivati sve ovo mada bi zamenom plinske boce ovo sa plovkom bilo reseno, pa mozda bio sredjen i indikator napunjenosti u kabini sto je i najmanji problem i vec sam navikao da taj indikator prikazuje samo da li vozim na plin ili ne, a ne radi i ono sto treba da radi i prikazuje okvirni nivo plina u toro boci.
Dakle, glavno pitanje je da li vredi odrzavati TNG sistem nakon 10 god. ili uloziti vise i zameniti za neki novi ili na kraju izbaciti sve i vratiti na fabricka podesavanja auta?
Hvala unapred na odgovorima!
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Auto kupljen prosle godine, inace je 2011. 1.4 16V, a na plinu je od 2013. godine. Plin ugradjen u Bg-u u oficijalnom Tartarini servisu. Isparivac je ATIKER i plinadzija koji ga je zamenio kaze da je odlican, a drugi kaze da je turski isparivac najgori moguci, za sada izgleda zavrsava posao jer je zamenjen pre 5 godina koliko se secam.
Odmah znate sta je u pitanju, za koji mesec me ceka zamena plinske boce ili cak izbacivanje celog TNG sistema. O drugoj opciji razmisljam iskljucivo zbog toga sto vec imam dosta problema sa Tartarini sistemom prevashodno zato sto u Nisu gde zivim imam bukvalno jednog servisera koji ima licencu za ovaj sistem, on je gotovo uvek nedostupan i jednostavno mi je prevelika komplikacija odrzavanje TNG sistema bez adekvatnog plinadzije, a ja sam laik i onda tesko mogu da odradim neke "uradi sam" slozenije zahvate. Druge plinadzije kada cuju "Tartarini" maltene beze glavom bez obzira [emoji846].
Posto je TNG sistem solidno star i auto od kada je ugradjen presao nekih 150.000km, dakle sada je na oko 170k predjenih, interesuje me mišljenje iskusnijih:
- da li preporucujete eventualnu modifikaciju na neki drugi, kod nas dostupniji TNG sistem, ako je to moguce, koji bi bio laksi za servisiranje jer auto ne planiram da menjam recimo narednih 5 god.?
- da li i nakon 10 god. i 150k km vredi odrzavati postojecu plinsku instalaciju, sta po vama sada vec treba izmeniti?
Podrzavam TNG sisteme najpre zbog ekoloskih razloga, a i zbog svoje efikasnosti i pozitivnog uticaja na motor, tako da se tu ne vodim samo ustedom. Zamena plinske boce sa reatestom bi me iznela oko 200e, dok bi me izbacivanje celog sistema iznelo verovatno oko 150+, ali rekoh druga opcija je bukvalno nuzda jer ne mogu da jurim plinadzije po drugim gradovima.
Uglavnom nemam probleme sa TNG-om sem aktuelnog problema sto nekada nece da mi prebaci na plin, ali se ovo desilo samo 2 puta do sada, kod mene je senzor isparivaca privezan bukvalno za kabl jer je serviser rekao da mi je prethodno prebrzo prebacivao, a eto sada se desi da uopste ne prebaci, onda stanem, ugasim i upalim ponovo motor, nagruvam nekih 3000 obrtaja i turiram tako dok je u leru i posto je auto vec zagrejan on odmah prebaci iako je recimo prethodnih 20km voznje sve vreme treperela plava lampica cekajuci da se ispune oba uslova za prelaz na plin. Moguce i da je do signala sa akumulatora jer je veoma lose to sve povezano, zice nisu ni izolovane kako treba i uvek mi kazu da je to ok, iako i laik zna da to nije sve povezano kako valja.
Pre oko 2 meseca sam imao problem sa zapusenom plinskom diznom koji se manifestovala time sto auto stuca ukoliko se u prvoj konstantno ne drzi jaci gas, gubio je snagu pri jacem gasu u 3. brzini i na kraju se ispostavilo da je jedna dizna potpuno neprohodna. Tada mi je jedini raspolozivi serviser koji ima dujagnostiku za Tartarini procistio sve plinske dizne i potom podesio mapu i nakon toga nisam imao probleme sa ovim.
Dodatno postoji problem i sa FEMA ventilom i plovkom u smislu da ne ogranicava punjenje do nekih 80% boce jer je toro boca od 42L, a mogu da punim do bukvalno 41.7L sto naravno ne radim vec sipam kada se potpuno isprazni 20 ili 30L plina.
I na kraju postoji i problem sa plovkom posto indikator napunjenosti uvek svetli tako da je samo jedna zelena lampica upaljena bez obzira da li je boca puna ili je ostalo manje od 1/4 plina u njoj.
Ovo sam sve pobrojao cisto da imate u vidu trenutnu problematiku i da li se isplati uopste sredjivati sve ovo mada bi zamenom plinske boce ovo sa plovkom bilo reseno, pa mozda bio sredjen i indikator napunjenosti u kabini sto je i najmanji problem i vec sam navikao da taj indikator prikazuje samo da li vozim na plin ili ne, a ne radi i ono sto treba da radi i prikazuje okvirni nivo plina u toro boci.
Dakle, glavno pitanje je da li vredi odrzavati TNG sistem nakon 10 god. ili uloziti vise i zameniti za neki novi ili na kraju izbaciti sve i vratiti na fabricka podesavanja auta?
Hvala unapred na odgovorima!
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment