Hyundai i30 1.4 sa Tartarini TNG sistemom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hyundai_i30
    CBC Član
    • 21.10.2022
    • 23
    • Niš
    • Hyundai i30

    Hyundai i30 1.4 sa Tartarini TNG sistemom

    Pozdrav forumasi! Otvorih novu temu jer je specifican i rekao bih omrazeni TNG sistem u pitanju, a jos je specificnija kombinacija ovog benzinca i TNG sistema. Sledi duzi tekst da predstavim celu problematiku pa ne zamerite zbog ovolike pisanije...

    Auto kupljen prosle godine, inace je 2011. 1.4 16V, a na plinu je od 2013. godine. Plin ugradjen u Bg-u u oficijalnom Tartarini servisu. Isparivac je ATIKER i plinadzija koji ga je zamenio kaze da je odlican, a drugi kaze da je turski isparivac najgori moguci, za sada izgleda zavrsava posao jer je zamenjen pre 5 godina koliko se secam.

    Odmah znate sta je u pitanju, za koji mesec me ceka zamena plinske boce ili cak izbacivanje celog TNG sistema. O drugoj opciji razmisljam iskljucivo zbog toga sto vec imam dosta problema sa Tartarini sistemom prevashodno zato sto u Nisu gde zivim imam bukvalno jednog servisera koji ima licencu za ovaj sistem, on je gotovo uvek nedostupan i jednostavno mi je prevelika komplikacija odrzavanje TNG sistema bez adekvatnog plinadzije, a ja sam laik i onda tesko mogu da odradim neke "uradi sam" slozenije zahvate. Druge plinadzije kada cuju "Tartarini" maltene beze glavom bez obzira [emoji846].

    Posto je TNG sistem solidno star i auto od kada je ugradjen presao nekih 150.000km, dakle sada je na oko 170k predjenih, interesuje me mišljenje iskusnijih:

    - da li preporucujete eventualnu modifikaciju na neki drugi, kod nas dostupniji TNG sistem, ako je to moguce, koji bi bio laksi za servisiranje jer auto ne planiram da menjam recimo narednih 5 god.?

    - da li i nakon 10 god. i 150k km vredi odrzavati postojecu plinsku instalaciju, sta po vama sada vec treba izmeniti?

    Podrzavam TNG sisteme najpre zbog ekoloskih razloga, a i zbog svoje efikasnosti i pozitivnog uticaja na motor, tako da se tu ne vodim samo ustedom. Zamena plinske boce sa reatestom bi me iznela oko 200e, dok bi me izbacivanje celog sistema iznelo verovatno oko 150+, ali rekoh druga opcija je bukvalno nuzda jer ne mogu da jurim plinadzije po drugim gradovima.

    Uglavnom nemam probleme sa TNG-om sem aktuelnog problema sto nekada nece da mi prebaci na plin, ali se ovo desilo samo 2 puta do sada, kod mene je senzor isparivaca privezan bukvalno za kabl jer je serviser rekao da mi je prethodno prebrzo prebacivao, a eto sada se desi da uopste ne prebaci, onda stanem, ugasim i upalim ponovo motor, nagruvam nekih 3000 obrtaja i turiram tako dok je u leru i posto je auto vec zagrejan on odmah prebaci iako je recimo prethodnih 20km voznje sve vreme treperela plava lampica cekajuci da se ispune oba uslova za prelaz na plin. Moguce i da je do signala sa akumulatora jer je veoma lose to sve povezano, zice nisu ni izolovane kako treba i uvek mi kazu da je to ok, iako i laik zna da to nije sve povezano kako valja.

    Pre oko 2 meseca sam imao problem sa zapusenom plinskom diznom koji se manifestovala time sto auto stuca ukoliko se u prvoj konstantno ne drzi jaci gas, gubio je snagu pri jacem gasu u 3. brzini i na kraju se ispostavilo da je jedna dizna potpuno neprohodna. Tada mi je jedini raspolozivi serviser koji ima dujagnostiku za Tartarini procistio sve plinske dizne i potom podesio mapu i nakon toga nisam imao probleme sa ovim.

    Dodatno postoji problem i sa FEMA ventilom i plovkom u smislu da ne ogranicava punjenje do nekih 80% boce jer je toro boca od 42L, a mogu da punim do bukvalno 41.7L sto naravno ne radim vec sipam kada se potpuno isprazni 20 ili 30L plina.

    I na kraju postoji i problem sa plovkom posto indikator napunjenosti uvek svetli tako da je samo jedna zelena lampica upaljena bez obzira da li je boca puna ili je ostalo manje od 1/4 plina u njoj.

    Ovo sam sve pobrojao cisto da imate u vidu trenutnu problematiku i da li se isplati uopste sredjivati sve ovo mada bi zamenom plinske boce ovo sa plovkom bilo reseno, pa mozda bio sredjen i indikator napunjenosti u kabini sto je i najmanji problem i vec sam navikao da taj indikator prikazuje samo da li vozim na plin ili ne, a ne radi i ono sto treba da radi i prikazuje okvirni nivo plina u toro boci.

    Dakle, glavno pitanje je da li vredi odrzavati TNG sistem nakon 10 god. ili uloziti vise i zameniti za neki novi ili na kraju izbaciti sve i vratiti na fabricka podesavanja auta?

    Hvala unapred na odgovorima!

    Sent from my M2101K6G using Tapatalk
    Last edited by hyundai_i30; 30.01.2023, 07:28.
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    #2
    Ako prelaziš više od 10000km godišnje i ako će auto biti kod tebe 5 godina onda se isplati. Koju opremu ugraditi to će ti već preporučiti neko stručniji, ali ja sam uvek bio zadovoljan Tomaseto - Valtek varijantom sa odgovarajućim ecu-om.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Ima skoro slična tema od neki dan oko održavanja egzotičnog sistema (bar kod nas)...
      Tartarini je čini mi se najgora sekta od sve dece. Uredjaj je ok ali treba hardverski ključ ili original kabel.
      Nije da majstori izbegavaju ali nemaju čime da mu pristupe.Nisi majstori gadjivi na pare ali ne mogu da ih uzmu, pošteniji će priznati a ostali će uzimati pare po sistemu ako prodje prošlo je...

      Ako to sve uzmeš u obzir i starost uredjaja onda ide zamena ili vadjenje. Mehanika može da se zameni ali ostaje elektronika koja pravi problem sa pristupom.
      Ostalo moraš rešiti sam )ekonomiju) ali obzirom da si rekao da bi vozio auto još 5 godina više sam da uložiš pare u zamenu, vratiće se. Ono što sad jedino može da se održava kod nas u mnogim servisima je AC Stag. Sve ostalo je trenutno egzotika..
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • hyundai_i30
        CBC Član
        • 21.10.2022
        • 23
        • Niš
        • Hyundai i30

        #4
        Hvala jos jednom na odgovorima. Upravo o tome i razmisljam, jer prelazim oko 10k+ km godisnje, ali je mahom gradska voznja posto svakodnevno putujem samo do posla i nazad 20-ak km + voznja po gradu svakodnevna i vikend skitnje od par stotina km.

        Dakle, preporuka je da ne vredi odrzavati Tartarini jer recimo nismo u Hrvatskoj ili Italiji [emoji6]. Salim se, jasno mi je, Tartarini je zatvoren sistem, majstorima se ne isplati da kupuju licencu i bakcu se sa "egzotikama" kako kazete.

        Zvao sam upravo jos jednog plinadziju u Nisu koji kaze da ima dijagnostiku za Tartarini, ali moram svakako da odem i proverim da li zahteva kljuc ili ne. Posto covek deluje ok preko telefona i dobio sam preporuku za njega, reci cu mu da sagleda ceo sistem i da mi iskreno kaze i svoje misljenje kao i koliko bi me izneo AC Stag ili neki drugi sistem koji je aktuelan.

        Pretpostavljam da ne bi moglo nesto mnogo da se iskoristi od trenutne instalacije i da bi me zamena sistema na recimo AC Stag, ako je uopste moguce, iznela solidno, ali idem kod plinadzije ove nedelje pa cemo videti sta covek ima da kaze.

        Svakako je velika investicija i imam jos par meseci lufta da razmislim pre isteka tekuceg atesta pocetkom maja. Izbacivanje komplet TNG sistema je svakako opcija i rekoh vec da iako sam za TNG manje bi me bolela glava da izbacim sve iako bi i to zadovoljstvo dosta platio + potencijalno me zezaju na tehnickom, vadjenje nove saobracajne i pratece nebuloze.

        Koliko bi po vama iznelo u ovom trenutku prelazak na AC Stag ili nesto za sta mogu da nadjem redovno servisiranje, tj. pored 200e za zamenu plinske boce i reatest, koliko okvirno bi izaslo sve, da vec krenem da izdvajam novac za to...?

        Sent from my M2101K6G using Tapatalk

        Comment

        • hyundai_i30
          CBC Član
          • 21.10.2022
          • 23
          • Niš
          • Hyundai i30

          #5
          Posto nisam dobio odgovor, ajde da pitam jos jednom, pa ne zamerite na dosadi - da li je neko radio modifikaciju postojeceg TNG sistema, na neki aktuelan?

          Pored zamene plinske boce i reatesta, koliko bi me jos okvirno izneo prelaz na recimo AC Stag i da sam onda miran na duze staze uz redovno odrzavanje?

          Cisto da imam neku okvirnu cifru, a svakako cu se raspitati i kod plinadzija po gradu ovde...



          Sent from my M2101K6G using Tapatalk

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Zavisi šta se menja, ako su isparivač i dizne ok, onda možeš promeniti samo elektroniku što je red veličine od 150 do 200 evra. Time dobijaš da svaki kovač može da pregleda i popravi sistem ako zna. Za mehaniku ako se radi u sklopu radnje je još 100+ evra pa ti sad vidi
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • hyundai_i30
              CBC Član
              • 21.10.2022
              • 23
              • Niš
              • Hyundai i30

              #7
              To mi je ok i iako sam se prethodno iznervirao jer stalno neki problem sa TNG-om, a niko da opravi ovaj Tartarini, ako bude ta neka cifra u pitanju na duze staze se isplati uloziti za modifikaciju TNG sistema.

              Isparivac verovatno moze da ostane jer je menjan pre 2 god. i videcemo sta ce plinadzije reci od ostalih stvari sta jos, pa ako bude neka cifra ukupno sa zamenom plinske boce do 400-500e onda mi je to prihvatljivo da se sad napregnem i da se vrati kroz vreme, jer kao sto sam pomenuo, podrzavam TNG sisteme iskreno gledam i taj ekoloski faktor, a svakako ne planiram nekoliko godina da menjam auto i onda mi sve ovo pije vodu...

              Hvala forumasima na preporukama i savetima, javljam bas sta ce reci plinadzije u Nisu.

              Sent from my M2101K6G using Tapatalk

              Comment

              • hyundai_i30
                CBC Član
                • 21.10.2022
                • 23
                • Niš
                • Hyundai i30

                #8
                Bio juce do plinadzije van grada kod koga taxisti u Nisu servisiraju plin, bas je jedan taxi bio u garazi na remontu od ovih za nase uslove modernih Tojotinih hibrida...

                Nakon sagledavanja TNG sistema, plinadzija je potvrdio ono sto mi je @Dora prethodno rekao sto se tice cifara. Dakle, ako plin definitivno ostaje, za koji mesec ide svakako zamena plinske boce sto je nekih 150-160 EUR za sam rad + 6600 RSD cena reatesta i to sam vec racunao na tih nekih 220 EUR-a recimo. Kaze plinadzija pre neki dan podigao dobavljac i cenu plinske boce.

                Prema njemu, najbolja opcija je da se zameni samo plinska boca za pocetak i nakon reatesta nastavi sa postojecim sistemom. Muka je sto dijagnostiku u gradu za Tartarini moze da mi odradi jedan majstor, pa ako je on nedostupan morao bih da idem u drugi grad bukvalno. Ovaj plinadzija kaze da je sistem kod mene skroz ok, postoji ono sto moze da se zameni ako rikne, cak i senzor za ocitavanje temperature jer ne mora originalni, moze neki zamenski, ali za sada znaju samo jedan zamenski za Tartarini. Ako dodje do toga da je neisplativo zbog delova koji su nedostupni ili preskupi da se nastavi sa odrzavanjem Tartarinija, onda moze da se odradi modifikacija na AC Stag.

                Cena tog zadovoljstva u slucaju da ostane isparivac (kod mene nije vise originalni Tartarini vec Atiker, sto je zamenjeno prosle godine) i plinske dizne, a da se zameni elektronika je reda velicine 220 EUR trenutno. AC Stag je kako kaze najbolji odnos cena/performanse, svi ga odrzavaju, zamenski delovi dostupni u nabavci.

                Ovo mi je cak ok varijanta, svakako finansijski manje opterecuje da ulozim u zamenu najpre, pa posle nekog vremena u modifikaciju ukoliko krenu da se gomilaju problemi. Za sada TNG sistem funkcionise ok kod mene, ali eto glavni momenat je ta dijagnostika i jedan jedini majstor koji moze da se poveze kompom na sistem i tipa odradi mi mape kako treba.

                Pitao sam plinadziju i za problematiku koja mi se javila 2 puta u 2 meseca, da nece da mi prebaci na plin uopste dok ne stanem i recimo turiram u leru pa onda prebaci - kaze to moze da se desi i u novom sistemu, a da nije neki ozbiljan kvar jer nije nista ucestalo, pa moze biti i nesto od generickih odgovora poput loseg plina, zaprljanih dizni itd., ne mora da znaci da riknjava senzor...

                Sent from my M2101K6G using Tapatalk

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Dora je uvek u pravu, čak i kad jeste
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • hyundai_i30
                    CBC Član
                    • 21.10.2022
                    • 23
                    • Niš
                    • Hyundai i30

                    #10
                    Hehehe, pomislice ljudi da se obraca necija supruga jer tako nesto izjavljuju samo udate zene [emoji6].

                    Salim se, vidi se da si odlicno upucen, to je ta cena sto se tice zamene elektronike, a zamena plinske boce se krece od 150-180 EUR u Nisu u zavisnosti od plinadzije - bice ovo za 180 EUR znaci da nakon zavrsenog posla plinadzija i napuni plinsku bocu do blokade multiventila na 80% za ove novce[emoji846]. Taman da testira valja li to ista.

                    Najverovatnije cu odraditi ovako kako je plinadzija predlozio, teram postojeci sistem dok ne krene da riknjava, a u nekom momentu odradim i modifikacija pa se nadam da ce se isplatiti te investicije i peripetije. U suprotnom mogu ici linijom manjeg otpora sto bi vecina na mom mestu verovatno odradila, dakle sve to izbaciti i odraditi factory reset na autu, manje para i daleko manje cimanja. Ali, onda ne bi bilo interesantno...

                    Sent from my M2101K6G using Tapatalk
                    Last edited by hyundai_i30; 03.02.2023, 21:01.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Žena se zilion posto ne bi složila sa tom izrekom a što s tiče upućenosti.. pa vežbam pomalo svaki dan
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • sErGiO
                        Moderator
                        • 30.01.2007
                        • 2769
                        • Neko selo pored Beogr
                        • Alfa Romeo 156SW

                        #12
                        Dora pomalo vedžba već 30 godina

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          E sad si me razočarao i kao čovek i kao komunista i osećam se iznenadjeno i uvredjeno... Znači da je vreme da prestanem da vežbam jer ako do sada nisam navežbao nikad i neću
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • hirurg83
                            CBC Senator XXL
                            • 26.02.2014
                            • 398
                            • Banjaluka
                            • VW Jetta

                            #14
                            Originally posted by hyundai_i30 View Post
                            Hehehe, pomislice ljudi da se obraca necija supruga jer tako nesto izjavljuju samo udate zene [emoji6].

                            Salim se, vidi se da si odlicno upucen, to je ta cena sto se tice zamene elektronike, a zamena plinske boce se krece od 150-180 EUR u Nisu u zavisnosti od plinadzije - bice ovo za 180 EUR znaci da nakon zavrsenog posla plinadzija i napuni plinsku bocu do blokade multiventila na 80% za ove novce[emoji846]. Taman da testira valja li to ista.

                            Najverovatnije cu odraditi ovako kako je plinadzija predlozio, teram postojeci sistem dok ne krene da riknjava, a u nekom momentu odradim i modifikacija pa se nadam da ce se isplatiti te investicije i peripetije. U suprotnom mogu ici linijom manjeg otpora sto bi vecina na mom mestu verovatno odradila, dakle sve to izbaciti i odraditi factory reset na autu, manje para i daleko manje cimanja. Ali, onda ne bi bilo interesantno...

                            Sent from my M2101K6G using Tapatalk
                            Taj plin je dao maksimum prijatelju, i samo sebi stvaras glavobolju. Prebaci se na dobar plinski uredjaj i obavezno sve zamjeni. Da znas da si miran 5 godina i da dobijes full garanciju.

                            Poslato sa NTH-NX9 pomoću Tapatoka

                            Comment

                            • hyundai_i30
                              CBC Član
                              • 21.10.2022
                              • 23
                              • Niš
                              • Hyundai i30

                              #15
                              Menjao sam sad za vikend svecice i kupio iste koje su poslednje bile koriscene na autu:



                              @Dora i ostali
                              Fabricka preporuka je da za moj auto idu ove svecice, ali sam hteo da pitam iskusnije ovde da li misle da sam trebao ipak da uzmem iridijumske ili neke specijalizovane za plin?

                              Ili su i ove ok, ali treba da se koriguje zazor, mada ne znam koliko. Nista nisam dirao sto se tice zazora, bukvalno sam ih izvadio iz kutije i postavio prema semi, ali bez podesavanja zazora.

                              Dodatno da pitam samo da li je ok to sto mi je plinadzija spustio temperaturu prebacivanja na plin na 35 stepeni, a bilo je 40. Da li to moze da ima neke nus pojave. Rekao je da probam sa tim podesavanjem i takodje je iskljucio opciju da je potrebno pre prebacivanja pritisnuti gas na preko 2000 obrtaja recimo. Sada se prebacivanje na plin vrsi automatozovano.

                              I voznji do sada nisam imao probleme za ovih nekoliko dana od zamene svecica i podesavanja TNG-a...



                              Sent from my M2101K6G using Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X