Svećice su ok, tako treba bar po mom iskustvu... Stag već par godina stiže prepodešen na 30 stepeni prebacivanja i 600 obrtaja, pre je bilo na 40 stepeni ali su valjda poboljšali uredjaje, to radi ok već godinama...
Hyundai i30 1.4 sa Tartarini TNG sistemom
Collapse
X
-
-
Hvala na odgovoru. Pretpostavljam da prebacivanje na 35 stepeni ne bi trebalo da ima neku nus pojavu, ali rekoh bolje najpre da pitam. Tartarini kao i ranije Stag i verovatno ostali sto kazes su fabricki podeseni na 40 stepeni. Ali, sem te temperature koja ne predstavlja ne znam kakvu razliku, ono sto je definitivno razlika je sto mi je plinadzija iskljucio opciju da je neophodan osrednji gas pre prebacivanja na plin.
Puno puta mi se desilo da sam recimo na semaforu i posto vec znam kada ide prebacivanje sa benzina na plin, auto nije u pokretu ja mu namerno dok stojim na semaforu dam osrednji gas dok sam na leru da prebaci jer je motor vec zagrejan. Ovo mi je sada fluidnije jer nema potrebe za tim, mislim da je plinadzija postavio samo da temperatura isparivaca od 35 stepeni bude uslov za prebacivanje na gas. Svakako idem kod njega ponovo za neko vreme da pogleda sa plinskom mapom kakva je situacija dok se jos prikupe podaci.
Sto se svecica tice vidim da su veoma podeljena misljenja - jedni zastupaju stav da auto bez obzira sto ima pogon na TNG koristi fabricke svecice, drugi kazu da je to lose za auto jer uslovi sagorevanja plina i benzina ne mogu da budu isti i onda preporucuju iridijumske ili svecice specijalizovane za plin.
Onda se vodi posebna polemika oko zazora na svecicama da svecice dolaze fabricki sa 0.9 recimo sto je previse za plinski sistem koji zahteva varnicu sto pre, pa da treba korigovati zazor na 0.5 recimo itd.
Ne znam da li da se zezam dodatno sa zazorima, ali za sada i ovakve kako sam ih zamenio bez ikakvih dodatnih korekcija, u voznji za sada nisam primetio neke nus pojave pa sam zato samo i ovde postavio pitanje preventive radi, kako eventualno na duze staze ne bih nastetio motoru...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment
-
-
Mora da ima obrtaje za prebacivanje, stavi se na 600 a to je ispod lera tako da sam prebaci kad dobije temperaturu... Misterija rešena
Što se tiče ulja, svećica i ostalih LPG gadžeta, ne bih da pogrešno shvatiš jer se stvarno ne odnosi na tebe ali ja imam jednu (koristim) izreku a to je "jedite govna, nemoguće je da milijarde muva greše" što bi u ovom problemu značilo da milijarde vozača sednu u kola i ne misle o tome da li ima LPG ulje, iridijumske svećice (usput samo idiot menja zazor na takvim svećicama a i na bilo kojim drugim jer više to nije ta svećica) i tako to... Voze se u sreći, veselju i neznanju i ništa im ne fali a ni njihovim automobilima....
Comment
-
-
Dobra ti je izreka, sve jasno naravno. Na dijagnostici mi je zadnji put receno da postoji greska "kasno paljenje" koje je ukazivalo na 3. svecicu ili bobinu. Svakako sam hteo da zamenim najpre set svecica i mislim da je to resilo stvar sa pokrenutom greskom jer ne verujem da je do bobine, ali zamenicu i nju kada ako bude bilo potrebe.
Svecice su mi bitna stavka u autu i planiram da ih menjam cesce, jer ako ne rade dobro mogu da naruse rad drugih komponenti, a nisu veliko ulaganje na recimo 2-3 godine, mada cu ih menjati na oko 20k predjenih km.
Trebalo mi je misljenje jos nekog ko se bavi TNG-om, da li je neophodno koristiti ovo sto zoves TNG gadget-ima ili se jednostavno drzati fabrickih preporuka i redovno to servisirati.
I hvala na pojasnjenjima koja se ticu podesavanja plinakog sistema...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment
-
-
Danas mi je plinadzija zamenio plinsku bocu, prvi put cujem za proizvodjaca Tugra Makina, ali prethodno je bila Atiker torusna boca, tako da se ne bunim sto i dalje saradjujem sa Turcima [emoji846].
@Dora Htedoh da proverim sa tobom stvar vezanu za plovak u boci, odnosno pokazivac nivoa plina na boci i da li je normalna situacija da pokazivac prikazuje da je nivo plina manji od 1/4 rezervoara, prakticno strelica pokazuje na manje od 1/8 zapremine grubo receno, a danas sam sipao 15L plina i time napunio preko 1/3 njene zapremine jer je boca od 42L?
Nisam do sada nikad pratio stanje plina na osnovu pokazivaca nivoa na samoj boci, ali evo danas kad mi je zamenjena boca sam hteo cisto da proverim. Imam takodje problem sa tim sto sam prethodnu bocu mogao da punim 41.7 od 42L ukupno i onda sam batalio da je punim celu nego je ispraznim do kraja, pa napunim 20-30L i tako vozim do sledeceg praznjenja. Ocigledno multiventil ne radi posao kako valja, pa sam jutros rekao plinadziji kad vec menja bocu, da pogleda i to i rekao mi je da je cackao nesto oko multiventila, ali ne znam da li je uspeo da sredi to sto se glavi njegov deo dok ponovo ne napinim bocu do kraja sto cu da odradim u toku nedelje.
Sutra me ceka reatest i da zavrsim sa celom ovom procedurom, zamenjen je i filter za plin za svaki slucaj, jer rekoh kad menjam celu bocu i to nek mi odradi.
Imas neke savete vezano za ovo?
U prologu su slike nove boce, FEMA multiventila i zumirana slika pokazivaca nivoa plina.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment
-
-
Taj merač je univerzalan za sve zapremine boce. Položaj plovka preko magneta odredjuje položaj kazaljke. Sam merač ima bar dva položoja za dodatno podešavanje što ovde na slici vidiš kao tri rupe za šraf a šrafa nema jer je uška polomljena
Nakon toga svaki kršten softver ima mogućnost da podesiš merač u zavisnosti od položaja kazaljke kada će upaliti ili ugasiti lampicu na prekidaču...
Sve u svemu neprecizna (orijentaciona) sprava koja može uz neki trud da se dovede do OK preciznosti...
Zaboravih... Ako okreneš malo merač u smeru kazaljke na satu, biće na nuli
Comment
-
-
Ok, znaci razdesio se merac nivoa plina,tj. ova kazaljka koja sad prema prostoj matematici pokazuje manje plina u boci nego sto ga zapravo ima? Ispada da cu podesavanjem ovog meraca mozda uspeti da resim i to sto sam uspevao da bocu od 42L napunim gotovo 100% sto nikako ne bi smelo da se radi, pogotovo u letnjim mesecima... Ovo je solidna razdesenost i utice na oba granicna slucaja i kada se istrosi sav plin (tj. tako sistem prijavi) i kada se puni boca do kraja (jer se zaista puni do kraja posto prijavljuje da ima solidno manje plina od stvarnog stanja i time se probija granica od 80%).
Plinadzija je nesto cackao oko multiventila definitivno jer mi je pokazao deo na njegovom nekom multiventilu koji najcesce zaglavi i zato ne blokira proces punjenja preko 80% kako bi trebao da radi.
Cim prodjem reatest, zvacu ponovo plinadziju da nastelujemo ovo jer ovako ispada da ja uvek imam vise plina nego sto to prikazuje merac, pa kad mi i zapisti kao znak da sam ispraznio plin, onda je verovatno ostalo jos plina i ovo treba da se resi definitivno na duze staze...
Dosta mi je cudno da mi nista od ovoga sto si rekao nije pomenuo jer vazi za dobrog plinadziju u gradu, ali mozda samo nije hteo da se bakce i samo me otkacio, mada ne zna za ovu situaciju jer sam ovo prokljuvio tek kada sam napunio plin i pogledao stanje na meracu.
Hvala na pojasnjenjima, ako imas jos neki savet sta da proverim sa njim javi, mada iako cu da ga napinjem da mi podesi i softverski da se ovo stanje sa meraca prikazuje i sa brojem zelenih dioda na prekidacu u autu, unapred znam da ovo u gradu bukvalno niko nece da mi odradi.
Sent from my M2101K6G using TapatalkLast edited by hyundai_i30; 10.04.2023, 22:23.
Comment
-
-
Da budem poštenm Tartarini sam radio pre 300 godina tako da nemam pojma da li ima podešavanje nivoa goriva na prekidaču. Stag ima.
Sam merač koliko god precizan ili ne ima funkciju samo da pokazuje nivo plina u boci, koliko će se puniti zavisi od multiventila. merač i da baciš ne utiče na punjenje boce, samo pokazuje nivo, precizno ili od oka...
Comment
-
-
Ima i Tartarini i diode su lepo svetlele pre nekoliko godina. U uputstvu za Tartarini je takodje opisano kada diode na prekidacu prikazuju da je nivo plina na rezervi, ili napunjeno 1/4, 1/2 boce itd. i tada odgovarajuce diode svetle zeleno...
Jutros sam sipao jos plina tako da bi sada u boci trebalo da je oko 1/2 zaprimine jer ima oko 20L plina, a merac se nije ni pomerio, tako da definitivno postoji problem sa njim.
U prilogu je slika od jutros i stanje je kao i juce kada je bilo manje plina nego danas.
Mislio sam da samo treba malo da se pomakne u smeru kazaljke kao sto si prethodno rekao i da probam ja to da sredim, ali je ipak ovo posao za nekog plinadziju jer je merac zabio kako stoje stvari i pitanje je kako ce sistem da radi pri trosenju ili punjenju do kraja.
U svakom slucaju, reatest sam prosao jutros, a ovo cemo da resimo kad se javi plinadzija [emoji846]
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment
-
-
@Dora Merac nivoa plina je otisao izgleda skroz jer je zabijen na nivou koji sam slikao u prethodnom ppstu i nakon toga sto sam putpuno ispraznio i napunio bocu do kraja jutros. Sve vreme stoji zabijen kao na slici. Od 42L je u bocu sipano 39.5L plina tako da ni plovak ne radi kako valja.
Interesuje me posto je u pitanju FEMA multiventil koji sad tesko da cu naci negde u prodaji (jer je ubacen pri plinskoj instalaciji pre 10 god.), da li mogu da zamenim trenutni multiventil za neki drugi koji odgovara mojoj boci koji sam zamenio prosle nedelje? Posto bi to bila prepravka, morao bih ponovo da radim reatest? To naravno zelim da izbegnem, mada u sustini ne verujem da bih imao problema do sledeceg reatesta jer ko jos proverava da li se oznaka multiventila slaze sa onim sto pise u potvrdi o atestu...
Kako ga ti cenis, sta mi je najpametnije za uraditi? Da li da se zezam uopste da zamenom multiventila jer plinadzije ovde u Nisu ne zele da se zezaju sa postojecim i da ga srede eventualno? Ili da teram ovako kako je sad, ako je uopste bezbedno tako, pa da jednostavno uvek ispraznim bocu i naspem tipa 35L plina i onda sam miran...? Nemam nikakvih problema u voznji sa ovim multiventilom, hvala Bogu nista nigde ne curi, plinadzija je to proverio, a i ja povremeno proverim oko boce da li se oseca plin itd.
Hvala unapred na odgovoru
Sent from my M2101K6G using TapatalkLast edited by hyundai_i30; 18.04.2023, 13:08.
Comment
-
-
Za početak probaj da zameniš senzor nivoa goriva, ništa nije večno...
Za probu možeš da uzmeš bilo koji i kad ga staviš mora fizički da pokaže nešto drugo...
Comment
-
-
Jasno, probacu tako sa plinadzijom kad ga nahvatam. Cisto informativno da pitam - u slucaju da zamenim ceo multiventil, to bi znacilo da treba da odradim reatest jel tako? Mada, ne verujem da ce neko proveravati da li se multiventil poklapa sa onim sto pise u vazecem atestu, a na sledecem reatestu samo plinadzija treba da doda da je i ovo odradjeno?
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment
-
-
Sve si odgovorio, do sledećeg reatesta niko ne gleda ventil...
Comment
-
-
Dogovorih upravo sa plinadzijom, probacemo najpre ono sto si predlozio, da vidimo da li je samo pokazivac u kvaru.
Posto cu najverovatnije morati ceo multiventil da menjam, koji preporucujes za bocu 600x200 od 42L?
U kabini mi je povezan prekidac koji diodama pokazuje nivo plina, ali je ovo duze vreme zakucano na prvoj diodi (zelenoj) bez obzira na kolicinu plina sem ako ne svetli crvena za istrosen plin, pa ako menjam ceo multiventil, onda cu terati plinadziju da mi i ovo kalibrise...
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment
-
-
Bio na blic do plinadzije i probali smo njegov satic/pokazivac nivoa plina. Ista je situacija kao i sa mojim pokazivacem, tako da je izgleda zezancija do plovka ipak.
Rekao mi je da kada ispraznim bocu odem opet do njega pa ce probati da sredi plovak, ako ne ide zamena.
@Dora Svakako ti javi sta preporucujes od multiventila cisto da imam u rezervi tu info i ako dodje do zamene da trazim da mi taj preporuceni multiventil ubace...
Hvala!
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Comment
-
Comment