I ja ću malo da off-ujem.Kada bi tehnički pregledi zaista radili svoj posao i kontrolisali sve ono što treba(i izduvne gasove) mnogo manje kršina bi bilo na ulicama svih gradova u Srbiji, a bezbednost i ekologija bi samim tim bili na mnogo višem nivou!
@ Dora, ja iskreno ne znam ko je temu prebacio ovde, ali njoj je svakako mesto u auto gas sekciji, ali ti si valjda onaj sa machem pa to regulisi.
@ tetak, ako bi imao para vozio bi benzinca na benzin, da li mi mozes reci sta to nedostaje voznji na plin tog benzinca od 2000 ili 3000 ccm. Ja vozim auto od 1.8 ccm na plin i ne osecam nikakvu razliku u voznji osim sto moram da svakih 350km idem na pumpu, kojih sada stvarno ima cesto. Nije me blam, a stvarno mi znaci sto manje moj auto zagadjuje okruzenje. Jer citiram "kada bi svi pocistili ispred svog dvorista i ulaza nasa bi zemlja bila najcistija", pa cu ja ako nista drugo dati primer svojoj deci da se moze spojiti jeftino i cisto.
Sta je kontra-argument da se vozi na benzin????
Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???
Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic
znas sta je pomalo problem Bonde ... evo mog misljenja.
Kod skupljih automobila.. a kad kazem skuplji mislim na sve koji prelaze cenu od naprimer 7000-8000evra...zasto tako malo?,pa zato sto je to granica NOVOG automobila ili je neki dobar polovnjak .. koji je vredeo i celih 20000 evra kad je bio nov pre nekoliko godina.
Kod takvih automobila koji su novi naprimer...ako ga vozim na odredjeno gorivo..
ocekujem da ima:
1.pokazivac goriva(lpg) integrisanog u shalt tablu..kao i pokazivac za benzin (znaci nikakve zelene diode i ostale "budzevine oko i ispod volana),isto vazi i za "prekidac" gas-benzin.
2.da ima prostor za bocu(bilo kog oblika)predvidjena da se u njemu bezbedno montira i potpuno skrije od pogleda ( uplasenih supruga..naprimer ),dece, komsija...gasofobicara..etc...
3 da mu je mesto za tocenje pored benzinskog ili da ima dupla vrata i da to sve "kulturno" i fabricki izgleda.
4 ako je auto nov i ako "fabrika " priznaje garanciju i sa gasnim uredjajem..onda taj tip gasnog uredjaja mora biti servisiran u ISTOM servisu u kome se servisira sve ostalo na tom automobilu u garantnom roku...
5. i ono sto je najbitnije...trebalo bi da ga normalno ima u katalogu,kada birate model auta-tip motora..pa lepo da pise naprimer:dacia dizel motor 1,5 ta i ta snaga ti iti obrtaji bla bla ukupna tezina bla bla....pa za benzince isto tako,pa za LPG ISTO tako...e to je onda nesto.....
to je FABRICKA UGRADNJA...
E onda ti Bonde pokazes komsijama, da je to fabrika ugradila...i zapusis im usta...ovako oce malo da zezaju....
mada je sve ovo sto sam napisao za perfekcioniste,u koje ja nespadam.
kod starijih automobila...gasni sistem je jos i najbezbedniji sistem u vozilu
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
postoje fabricki ugredjeni uredjaji sa lpg i postoje vozila koja priznaju sve garancije ako se uredjaj ugradi u "tom" servisu.
takav polovan auto recimo da sam ja kupio pre dve god i sada imam pokazivac u obliku tih led dioda, koje mi uopste ne smetaju, prekidac je vise nego lep i neupadljiv, da ne kazem ne smeta mi.
boca je u gepeku, daleko od pogleda komsija, zena zna za to a i sin od 6 je vec edukovan sta je to lpg, cerka od dve godine je jos mala za to
ono za tocenje se moze namestiti i ispod postojeceg poklopca, zavisi o kome se autu radi
auto nije nov ali ako jeste da li ti kod onog majstora za motor odrzavas i trap, i menjas gume, i farfas auto (ne do bog) i peres auto...
Da bi komsijama pokazao da je fabrika uradila to i to ona bi trebao da kupim recimo Floridu, a ja to necu (izvinjavam se svima koji voze ovu marku vozila, nista licno).
Drugo mene misljenje komsija ne zanima, a od onih cije mi je misljenje bitno cak i %ajebancija na temu mi prija
Ne znam da li sam nesto zaboravio da prokomentarisem, e da prostor u gepeku jeste manji, ali sam kod kupovine vozila smisljeno jurio karavana, a i krovni nosac je "keva"
Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???
Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic
danasnji prosecan dizel od nekih 150Nm (sto je sasvim dovoljno za opustenu voznju) trosi oko 5 litara (do 6) na 100km.
prosecan benzinac istih tih 150Nm trosi oko 8-9 litara prosecno (u gradu 10+ glatko) za istih 100km.
prosecan LPG od 150Nm trosi 10-12 lit prosecno.
cena dizela kao goriva je negde oko 26 dinara neto, dok dodje na pumpu to nabubri na nekih 70dinara za litar (porezi u raznim oblicima).
cena benzina je oko 35 dinara po litri, odnosno 80 dinara na pumpi.
cena LPG je oko 22 dinara, na pumpi oko 40 dinara.
5lit dizela * 70 dinara -> 3.50 dinara za svaki predejni 1 km puta.
ako bi bio isti porez na LPG i na dizel, 5lit dizela * 50dinara ( za vise nema nikakvog realnog razloga) bi bilo 2.50 dinara po 1km.
u energetici i kod nas a pogotovu u svetu medjusobne odnose cena "uredjuje" politika raznoraznih separatnih interesa a stvarna cena kostanja proizvodnje kWh je neka sasvim druga prica.
ali, tako je kako je uredjeno, pa da se vratimo...
cena LPG i dizela je priblizno ista u praksi po predjenom km- kod nekih modela auta dizel je povoljniji kod nekih LPG ali tu je negde sve zajedno.
a ako zadjemo dublje u racunice pa se u troskove po kilometru obracuna i trosak ciscenja zagadjenja okoline od dizela, lecenja respiratornih bolesti po gradovima, gubljenje poljoprivrednih prinosa, unistenje suma (kisele kise, tipican primer Austrija sa unistenim sumama usled sumpora iz dizela) koje su generator kiseonika itd.... takvo jedno sveobuhvatno poredjenje osvetljava vise strana/ pogleda dobijanja energije.
centri gradova, turisticka podrucja, poljoprivredni krajevi nisu bas kompatibilni sa upotrebom dizela kao optimalnim fosilnim gorivom.
a naftni lobi u svetu je dovoljno mocan da se ne obazire na ekologiju sve dok profiti rastu kao kvasac, i pune se dzepovi.
pitanje ekologije je dugorocan pogled, sistem vrednosti a ne samo trenutna cena bez projekcije svih posledica (na rok 30-50godina).
u svetu su neki vec spoznali probleme ekologije i danas to vise nije cisto pitanje mode vec stil zivota, navika, realizacije zelja.
doduse ekologija je jos uvek skupa za realizaciju ali pomaka i tu ima sve vise....
moze na sve i da se gleda drugacijim ocima, kratkorocno.
@zoranbg-
takvi modeli automobila se odavno fabricki nude, prodaju i koriste vec godinama (da ne kazem druga decenija u toku) bas sa osobinama 1-5 kako si pobrojao.
pogotovu CNG.
druga je stvar broj prodatih u odnosu na ukupan broj, jos uvek su relativno retki.
tehnicki nema nikakvih smetnji, zakonski takodje ali ima " u glavi", to jest bilo je nepopularno kada se pojavilo pre 15tak godina kao serijska ponuda auta u salonima.
nisu ni hibridni niti elektro pogoni nesto novo, jos pre 20tak godina je bilo i tehnologije i svih resursa za elektro pogon a eto cak ni danas elektro nije zaziveo iako je superioran bilo kom SUS motoru a narocito po ceni izrade. (mereno za isti efekat-istu kolicinu Nm na tockovima).
Pretpostavka je teme da ja dobro zaradjujem(ne mora nužno da sam bogat) i da mogu bez krede i lizinga da kupim npr. Hondu Akord 2,0(auto za mene po svim kriterijima) koja je tek nešto manje od 20000 eura.E, Bonde, brate sad zamisli kakva je to hula na takav auto ugraditi gas.Da zaplačeš!?
Pustite ljudi matematiku, tu nema nikakvih emocija, a ja automobile baš volem(kako bi Dora rekao)!
Ma volem ih i ja, ali ta ljubav kosta.....
Sto se tice gasa i dizela, imamo i jedno i drugo...
Nubira II 1.6 105KS gas oko 11.5l/100km ~440din -> 4.5din/km
Corsa C 70KS dizel oko 5.5l/100km ~390din -> 4.0din/km
Imajte na umu da je Nubira dosta veca i jaca i da ima jeftinije odrzavanje...
Doduse Corsa trosi i manje, oko 4.5l kad je vozi moja gospodja, pa je i racunica drugacija... ja je malo maltretiram (mislim Corsu )
@ prolupator, dobro je ja sam vec pomislio da ces da offujes pa da pircas o odnosu sa suprugom, vec sam hteo da trazim da se tema zakljuca
@ tetak, ne mogu da kazem da ne razumem poentu, ali sa druge strane ne mogu da kazem da mogu totalno da zanemarim matematiku. Malo mi je tuzno da imam takav auto (koji si ti pomenuo) a da ga vozim samo za slave i svadbe jer on guta kada se ocepi po gasu, a ja to volim (mislim ko ne voli)???
Znaci kod kupovine auta se pitam koliki mi je budzet i koliko mogu i treba da vozim taj auto. A ne kupujem onda audi A8 i pokusavam da stedim na turskim delovima, polovnim gumama.... ali se vozim u audiju. Plin mi nije takav nacin "jajarenja".
Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???
Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic
Opet se uplicemo u raspravu da li je ovo ili ono gorivo statusni simbol ili ne...
Sve fabrike pocinju da proizvode exkluzivne automobile samo na CNG, hidrogen i sl i to se odma' rasproda, sto iz imidza sto iz "moze mi se", samo se mi pravimo pametni i ne spajamo ugodno s korisnim jer imamo diode u kabini, bojler u gepeku i rupu na braniku ?
da se nadovezem na prolupatora, ... a tek sto nas zakon ili drzava stimulise da vozimo citije ili ekoloske automobile... plati atest, plati vise kod registracije, sve te bre stimulisu da ugradis LPG...
Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???
Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic
Gde se bre rasprodaju vozila na Hidrogen?..na tv "Diskaveriju"
i gde da kupi gorivo? u apoteci ?
Znaci sa @Tetkom se skroz... .
Sad razmisljam..naprimer zaradjujem 2000- 3000 evra...mesecno pa i manje... odem u salon kupim novu Toyotu sve super ..najloni na sedistu,boja po zelji... ... i onda odem da joj buse usisnu granu ,branik,shalt tablu...ubacivanje bojlera...etc... .. i zasta? za 50 evra mesecno ili manje?
i jos platim 1000 evra pa cu da otplatim za 2 god..daj te bre ljudi...ajmo realno...
A sto se tice " fabrickih ugradnji" ... valjda fabrika odradi homologizaciju,ateste... a ne da kupim nov auto pa da ga teram po drugim servisima i po atest-centrima da ga mazu penom za brijanje.
A nemojmo porediti gde cu da perem i eventualno farbam auto....sa stvarima kao sto su : ubrizgavanje goriva,rezervoar goriva...vodovi ,struja ,kompjuteri i ostalo///pa ako TO netreba da odrzava onaj ko ga napravio(auto)..onda neznam sta treba da odrzava.?
Koliko vidim od ljudi koji imaju "malo" losija iskustva sa ovlascenim servisima sa popravkama vozila u garantnom( a bogami i van garantnom) roku...koji li se tek "ZBUN" desi kad nesto pocne da brljavi na relaciji GAS-STRUJA...sta rade?..skupe konzilijum iz dva servisa da bi resili problem???
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
@ zoran, ako zaradjujem 2000 jevreja onda mi se "fucka" za 50 jevreja mesecno. Dobro to jeste tacno. Da li bi sa platom ili sta god da je 2000 mesecno kupio Q7 ili farrai ili ??? pa te za prvi servis oderu 1200 jevreja. Kada kupujes odecu kupujes prema plateznoj sposobnosti. Zasto onda nije tako i sa kolima, vec svi volimo da zagazimo u visu klasu???
Znaci ja kapiram sta ti i tetak pricate ( i slazem se sa time), ali ako si vec kupio A8, mislim da je od njega potekla ova tema, da li onda tim 50 ili 100 eura mesecno znace tako mnogo ili ne???
Nekome jeste, ali onda se siri tema na upravo to sto tetak i ti pricate da li je blam imati bocu, cep ... od LPG-a na tom istom A8??? Brate kupi wv ili neki manji auto i vozi na benzin.
Mislim da je prolupator hteo da kaze da je ona toyota na hibridni pogn dozivela veliki bum sa brojem prodatith vozila.
Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???
Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic
ako vec hoces Toyotu kao primer, oni su prevazisli gas. sada su na redu elektro mobili.
dakle, vec u salonu kada dodjes sa parama odaberes presvlake i slicno a vec ti je fabrika sve ugradila za koriscenje alternativnog goriva.
nigde nista ne busis, nigde nikakav bojler, nigde nikakvog traga nekom nasilju nad limom.
i to tako funkcionise vec vise od decenije.
da se nadovezem, kod nas se cesto pogresno pretpostavlja da model auta pokazuje necije finansijsko stanje.
u svetu to nije tako, auto je obicna roba koja sluzi za odredjenu namenu.
bogatima je to obicna potrosna stvar i nije stvar prestiza, barem ne automobili klase koja je pomenuta tipa Audi A8 i slicni.
niti kilometraza godisnje nije faktor odlucivanja, bogati se ne voze autom na duge relacije. za to sluzi avion (i privatan naravno) a auto je tu za voznju po lokalu.
da ne ponavljam pricu, upotreba LPG nije finansijski iskljucivi motiv a pogotovu ne u klasi bogatih koji biraju sta i kako zele da trose.
i da, sve sto naprave Toyota i Honda od ekoloskih vozila se odmah rasproda, a postoji i lista cekanja u redu. (Prisu +Insight)
a ta su vozila skuplja od obicnih samo benzinskih.
trosak automobila je tako maleni deo budzeta bogatih da su bespredmetne price tipa stedi ili ne stedi 50tak evra kada je trosak auta samomg po sebi godisnje 10.000+ eura na razno raznim drugim troskovima (sofer, pranje, garaziranje, osiguranje, itd).
pod bogatim ne smatram onoga ko kupuje auto od redovne plate i broji novac u novcaniku od prvog do prvog..
Comment