Samo da dodam da i se fabricka ugradnja kao pojam dopada iz razloga bolje sakrivenosti svih creva (cisto estetski), ukalupljivanja instrumenata u inst. tablu i sl. A verovatno ce ti uradjaji biti opremljeni nekim cudnim filterima koji ce moci da se nabave samo u ovl. servisima. Ali, to sve povlaci i garanciju, koja, eto, postoji i sad...
Sve u svemu, fabricka ugradnja ce doneti malo vise lepote ispod haube (ali ko i otvara haubu), garanciju kao i do sad (za nov auto sa LPG uredjajem) i to bi bilo to ?!
Prolupator, cini mi se da nisi video "fabricke" ugradnje pa tako pricas. Ako mislis na Opelova vozila uvezena iz Belgije i Holandije sa LPG-om, nijedno od njih nema gas ugradjen u Opelovoj fabrici. To sto imaju "fensi" zajdnicki pokazivac nivoa goriva je standard za Holandske sisteme.
Cak ni Fiatova bi-fuel vozila, koja je bas Fiat prodavao, nemaju sisteme ugradjene u Fiatovoj fabrici.
Mnogo ce vode proteci Dunavom, dok fabrike budu seriski ugradjivale LPG sisteme. Pitanje je da li cemo to ikada docekati, jer ce se preci na druga alternativna goriva. LPG ce mozda biti prelazna solucija, ali osnovno pogonsko gorivo za fabricke modele, nece biti nikada, mozda eventualno za neke male serije automobila.
P.S.
Ovo je "fabricka" ugradnja za Stilo SW bi-fuel.
Ugradjeno je "fabricki" sa toliko gresaka, da je to prakticno nedopustivo. Estetika je takodje na losem nivou. U ovoj fabrici se ugradju OEM uredjaji za 12 Opelovih novih modela, sve VW, Setae, PSA grupaciju, i mnoge druge.....
Nisam video ni jednu "fabricku" ugradnju, vec samo distributerske varijante (belgijske, holandske..) i ocekivao sam mnogo bolji kvalitet i integraciju. Stvarno sam mislio da je ceo sistem ukomponovan a ne dogradjen kao u uobicajenom slucaju... E, sad sam se razocarao.
Mnogo toga nelogicnog ima na fotografijama, ali sistem je takav da se sve to dovede da "radi normalno". Mnogo lakse je bilo da uvodnici brizgaca budu na kraju usisne grane, ali sta bi onda radili ING po fabrikama.
Ja mislim da to "fabricki" znaci da je ugradjeno na 000000km.Imao sam prilike da vidim takve sisteme na laguni iz '98. i meganu iz 2003.i mogu da kazem da je megan stvarno kao fabricki,nista se ne vidi,tocak-boca osigurana nekim silnim gvozdjem i perfektno upakovana,dok de na laguni ipak vidi isparivac i neka creva.Ono sto je zajednicko,jeste pokazivac na inst.tabli.Cak i otvor za punjenje je na laguni na braniku a na meganu pored cepa za benzin.Vrlo lepo izgleda i mislim da su holandjani po tom pitanju pedantniji od italijana.
Nisam video ni jednu "fabricku" ugradnju, vec samo distributerske varijante (belgijske, holandske..) i ocekivao sam mnogo bolji kvalitet i integraciju. Stvarno sam mislio da je ceo sistem ukomponovan a ne dogradjen kao u uobicajenom slucaju... E, sad sam se razocarao.
Šta si o?ekivao... nevidljivo mastilo?
Svaki auto je prvenstveno projektovan da radi na benzin i tako ej koncipiran raspored motora i njegovo okruženje. Na to se kalemi još jedan sistem i u zavisnosti od mesta i tipa vozila to uspeva više ili manje da se ukomponuje.
Ono što stvarno razlikuje fabri?ku ugradnju od naknadne je boca koja je uvek tipska baš za to vozilo i cevi od nje do napred koje se montiraju na svoje drža?e. I ono što najviše mu?i Nikolupanica svi imaju integrisano pokazivanje goriva na skali gde je benzin.
Ocekivao sam specificnu bocu, cevi na drzacima, integrisane indikatore, bolje "uglavljivanje" ispod haube, da se vidi da se u toku pravljenja auta razmisljalo o tome! Znas ono, veliki poklopac a ispod sve isplanirano i prilagodjeno... a ne cevi na sve strane i jos secene na metar! To je naknadno, jeste da radi kako treba, ali zamisli da imas kuhinjske stolice umesto zadnje klupe, radi posao ali izgleda nakaradno.
IvanT, ajd sad, kad se počela priča o fabričkim.... imam 2 pitanja iz struke...
Ako si slučajno zapazio, pre ovog krš juga, vozio sam astru 1.6i singlepoint na TNG, i silom prilika sam morao da je prodam, ali nadam se da cu eto za 6 meseci - godinu doci u posed neke Astre G, karavan (ovo kažem zbog boce, toro) a ako posao bude išao, možda i na kredu novu astru classic II (tj astru G).Pošto sam se zarekao da u Požarevcu necu da ugradjujem NI PO KOJU CENU,razmišljao sam o tebi ili o Dori,odvojim jedan dan za to, i da to bude uradjeno kako treba. Ciljam na motor X14XE ili X16XEL (ili ako bude bila nova Z14XE ili Z16XE) Pošto sam ovde sad pročitao da imaš ugovor sa autoprometom o zadrzžvanju garancije,koliko bi koštala ugradnja na auto sa ovim motorom, sa torobocom? Da li može i preko računa, kao firma firmi, jer će i vozilo verovatno biti na firmu, pa da ide i kao trošak... I da li se cena u tom slučaju menja (nije zlonamerno ni provokacija, jednostavno nailazio sam par puta na slucajeve sve se dogovorimo oko cena, i kada kažem da plaćam preko računa, e pa ne može to tako, zašto nisam odmah rekao, to mora bar 10 posto skuplje... Mislim, kad ja nešto prodajem, cena mi je ista, kako god da platiš, te pare svakako završe na mom računu, ali eto, ima i drugačijih...)
Drugo pitanje, Daewoo Espero, 1.8i, single point, 1998 godište, burazer ga je kupio pre 2 god sa ugradjenim plinom, uvezo ga je iz Italije, sa pričom da je to "fabrički" ugradjen, i svima priča kako je fabrički, ali meni neki crv ne da mira... Jeste da ima cak i plasticnu pokrivku preko boce, da se ne vidi u gepeku, i puni se odmah pored cepa za gorivo, i ne vidi se ispod poklopca, ali.... Reci ti meni, da li se ovi automobili stvarno isporučivali sa "fabrički" ugradjenim plinom, ili je to opet ugradjivala neka firma kao tvoja, imali ljudi ugovor, ugradili na X komada, pa narucili i da im naprave te plasticne poklopce... O cemu se tu radi?
što se tiče opela, u Opel EPC programu, i u Bosch-ovom ESI-ju, postoji Astra G, sa Z16YNG motorom sa pogonom na gas, kaže od 2002 do 2004, pa Combo od 2005 naovamo za Y 16 YNG motorom, i Zafira 1.6 i sa Z16YNG motorom, od 2001 naovamo, jedino ako ih je malo proizvedeno, i nijedan primerak nije stigao na naše prostore, ali po ovome, prave ih fabricki sa pogonom na gas. Jedino ako nije TNG nego metan? Kada u boschovom programu ukucaš da traži gasne motore, još proizvodjaca izbacuje. U Mercedesu izbacuje Sprinter-a, u Renou izbacije Kangoo, Twingo, Laguna....
Cena za sekvencijalni sistem sa toro rezervoarom je 980E, ukoliko se radi o polovnom vozilu, ili 50E skuplje za nova vozila (razliku uzima Autopromet).
Cena je naravno ista za bilo koji uslov placanja (kes, racun, kartice....)
Kod Espera nije u pitanju singl point ubrizgavanje, vec multi, ali to nije bitno za pricu. Daewoo je za italijansko trziste ima ugovor sa BRC-om za ugradnju gasa. Isporucivala su se nova vozila sa gasnim uredjajem, ali ugradjenim u servisima, ne direktno u fabrici.
Isto je i za nastavak price. Novo vozilo se isporuci proizvodjacu gasne opreme, koji ugradi uredjaj za gas, vrati ga fabrici ili distributeru za neko trziste i vozilo se prodaje kao novo sa ugradjenim gasom. Ti uredjaji se ne ugradjuju u fabrikama proizvodjaca automobila i u tome je razlika. Mislim da se jedini Volvo "igrao" sa time i sada nasa Zasrava.
Hvala na brzom odgovoru! Za espera si u pravu, jeste multipoint, nesto sam ja u glavi zbrkao. Znaci, (Bože zdravlje) kada budem kupovao novu astru, i ja ću moći da pričam kako ima "fabrički plin"?
Baš ću da pitam u Požarevcu koliko bi uzeli za ugradnju TNG-a u takav auto, sad kad pocnu priče: ma može tu običan, malo ga mi dobudžimo, prepravimo,napravimo klapne i 300 evra, pa ko sme, nek sedne i nek vozi
Hvala, prijatelju, pozdrav, i srećan rad, pa da bude para, pa se vidimo na leto ili jesen
kod Volvoa u seriju 70 motoru je osnovno gorivo gas, a pomo?no benzin i tako su ga podesili.
boca za gas je ve?e zapremine a za benzin je tek za nuždu, ?ini mi se negde oko 13 litara benzina samo.
bio je svojevremeno test takvog modela koji je kupljen u auto salonu Volvoa u Nema?koj, od strane Auto Bilda (nema?kog).
taj model je pratilo sve isto kao i za single fuel modele, od garancije bez ograni?enja kilometraže, do servisne mreže, delova i sve ostale podrške.
prodaja se nije pokazala efikasnom, male godišnje brojek su bile na kraju rezultat.
sistem je bio Vialle, doduše nije nigde pisalo ali po osobinama tako šta se moglo zaklju?iti u to vreme.
Mercedes je isto imao jednu seriju E200 bi fuel CNG modela fabri?ki ugradjeno.
na testu je neslavno prošao, i ubrzo povu?en iz prodaje.
Comment