Pravilan izbor LPG-uredjaja za FIAT Mareu 2.0 20V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pooya
    CBC Član
    • 01.05.2007
    • 71
    • Böblingen, Germany
    • OPEL Vectra C V6T

    Pravilan izbor LPG-uredjaja za FIAT Mareu 2.0 20V

    Budući da živim u Nemčkoj, gde je trenutna cena benzina 1,4? ?prinudjen? sam da u moj auto ugradim LPG-uredjaj. U svom ex-autu sam LPG-uredjaj ugradio u Srbiji i rado bih to ponovo uradio (ali ovog puta ili kod Dore ili Ivana) ali problem je što to nisam mogao u Nemačkoj da upišem u saobraćajnu dozvolu. I tako sam ?na crno? vozio oko 40.000 km. Inače kazne za tako nešto se enormne i ne smem da se zezam više sa time. U Poljskoj pak mogu da dobijem sve potrbna papire za ?legalizaciju? tako da ću se verovatno odlučiti za ugradnju u Poljskoj (osim ako neko nema bolji/drugi predlog). Auto je FIAT Marea 2.0 20V, 147 PS, 5 cilindara, EURO 2.

    Moja prva dilema je bila venturi ili sekvencijalni sistem. Odgovori iz servisa su bili različiti: može venturi, može venturi ali nema mesta (motor je zaista veliki, hauba je puna k?o brod) i ne može venturi nikako (mikser bi bio predaleko od usisne grane = back fire,...). Većina je bila protiv venturi-a...

    Moje prvo pitanje bi bilo: dali je neko do sada ugradio ili ima ugradjen plinski uredjaj u Marei ili Bravu sa gore navedenim motorom ili njigovim kasnijim varijantama od 154 i 150 PS i ako ima koji? Kakva su iskustva?

    Imam dve ponude za venturi iz Poljske: BRC (nažalos ne znam tačno koji) i Landirenzo (Lambda Control System V05). Cena je 650?. Koji je od ova dva bolji koji bi konkretno modeli odgovarali mom autu? Znam da Landi ima na primer Lambda Control System V05 i LCS/2 uredjaje ali ne znam šta od ta 2 više odgovoara mom autu. Koji bi BRC uredjaj bio pogodan?

    Imami ponudu i za neki ?polusekvencijalni? uredjaj firme LO-GAS. Može li neko da napiše par rečenica o ovom urdjaju, da li je on mozda dobar izbor? Sta je ustvari ?polusekvencijalni? uredjaj?

    Unapred zahvalan za svaki konstruktivan odgovor, predlog i savet,

    Alex
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: Pravilan izbor LPG-uredjaja za FIAT Mareu 2.0 20V

    Originally posted by kopirdzija
    Imami ponudu i za neki ?polusekvencijalni? uredjaj firme LO-GAS. Može li neko da napiše par re?enica o ovom urdjaju, da li je on mozda dobar izbor? Sta je ustvari ?polusekvencijalni? uredjaj?

    Unapred zahvalan za svaki konstruktivan odgovor, predlog i savet,

    Alex
    Logas je uredjaj koji radi na podatke od lambda sonde ali ima dizne, dakle nije venturi a nije ni pravi "sekvencijalni" spor je ali može na starije motore, nisam nešto oduševljen sa njim.
    U svakom slu?aju preporuka za taj motor je sekvencijalni, pa makar i taj LoGas.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • pooya
      CBC Član
      • 01.05.2007
      • 71
      • Böblingen, Germany
      • OPEL Vectra C V6T

      #3
      Hvala na maga-brzom odgovoru, koga sam se iskreno i pribojavao. Naime auto je 10 godina star (doduse ima pedjenih svega 21.000 km), placen nekih 1400? + malo sredjivanja = oko 2300? pa mi se bas veliki novci za LPG ne daju (jer ih nemam). Buduci da ima EURO 2 motor i metalnu usisnu granu (koja ako se ako se ne varam sastoji iz dve celine povezanim sa 5 gumenih manzetni) kao osnovne ali ne i jedine preduslove za ugradnju venturi-ja, nadao sam se da cu ponovo nakon ulozenih par stotina ? moci da se vozim jeftino (LPG kosta u Nemackoj ok 60 do 68c).
      Sta su prepreke za ugradnju Venturija kod ovog motora? Nadam se da nisam dosadan sa pitanjima. Forum listam intenzivno vise nedelja ali nisam mogao da nadjem odgovore na pitanja koja me muce.

      Uzgred, orijentacije radi, LOGAS kosta sa ugradnjom nekih 800 - 850?.

      Comment

      • Vlada_nbgd
        CBC Senator XXL
        • 11.09.2005
        • 1066
        • Novi Beograd/Topcider
        • ford focus sport pack

        #4
        Re: Pravilan izbor LPG-uredjaja za FIAT Mareu 2.0 20V

        Originally posted by kopirdzija
        U svom ex-autu sam LPG-uredjaj ugradio u Srbiji i rado bih to ponovo uradio (ali ovog puta ili kod Dore ili Ivana) ali problem je što to nisam mogao u Nema?koj da upišem u saobra?ajnu dozvolu.
        Mislim da i IvanT i Dora mogu da ti obezbede svu neophodnu dokumentaciju za atest u Nemackoj,vec je na forumu spominjano da su radili automobile koji se voze po EU.
        FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

        Comment

        • pooya
          CBC Član
          • 01.05.2007
          • 71
          • Böblingen, Germany
          • OPEL Vectra C V6T

          #5
          Sve na tu temu mi je takodje zlata vredno. I naravno da cu pare uvek radije ostaviti/potrositi u svojoj zemlji. Ali izgleda da bi mi to u ovom slucaju donelo velike peripetije. Jedan od problematicnih papra je "Abgasgutachten" - nesto kao test izduvnih gasova. No nisu samo papiri problem:

          Prvo poljaci imaju organizovane TÜV-kontrolore koji kontrolisu kvalitet ugradje. Ako odem na tu kontrolu sam (citaj BEZ VEZE) velika je verovatnoca da ce naci (naravno bez ikakvog razloga) faline na ugradjenom sistemu. Ti isti konrtolori naravno nikad u zivotu nisu ugradili ni jedan LPG-uredjaj, no sa njima nema diskusije.

          Drugo, od 01.04.2007. je dodatno poostrena regulativa i procedura legalizacije tako da i Poljaci imaju sve vecih problema sa time.

          I jos nesto: Nemci sve masovnije ugraduju LPG-uredjaje u Poljskoj. To bi se vec moglo nazvati LPG-turizmom. Iako smo mnogo udaljeniji od Nemacke nego sto je to Poljska, mozda bi trebalo izaci organizovano na Nemacko trziste sa konkretnom ponudama. Poljaci (ne svi) organizuju sve: od toga da vas neko od njihovih ljudi saceka na nekom markantnom mestu u za vas nepoznatom gradu u Poljskoj gde se servis nalazi, pa do pravljenja termina kod TÜV-kontrolora. LPG je inace u Nemackoj u pravom usponu...

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            Da samo sto je Poljska u EU tako da se papirologija ocas sredi

            Comment

            • pooya
              CBC Član
              • 01.05.2007
              • 71
              • Böblingen, Germany
              • OPEL Vectra C V6T

              #7
              To sa EU nema nikakve, ali ama bas nikakve veze...

              Comment

              • *IvanT*
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2005
                • 3234
                • Srbija, Beograd, Kara

                #8
                Prvo poljaci imaju organizovane TÜV-kontrolore koji kontrolisu kvalitet ugradje. Ako odem na tu kontrolu sam (citaj BEZ VEZE) velika je verovatnoca da ce naci (naravno bez ikakvog razloga) faline na ugradjenom sistemu. Ti isti konrtolori naravno nikad u zivotu nisu ugradili ni jedan LPG-uredjaj, no sa njima nema diskusije.
                Ovo i jos par stvari koje si naveo u temi su doveli do toga da prakticno (od skora) ni jedna ugradnja uradjena u Srbiji ne prolazi registraciju auta u Nemackoj. Jedno od resenja je debela veza u nekom servisu u Nemackoj, koja ce "progurati" ugradnju kao da je tamo odradjena. Voznja sa uredjajem koji nije legalan je ogroman rizik i ne isplati se.

                BTW

                Taj motor u Marei ce najbolje raditi sa sekvencijalnim ubrizgavanjem, a cena od 800E za Logas je izuzetno povoljna.
                http://www.lovatogas.co.rs

                Comment

                • pooya
                  CBC Član
                  • 01.05.2007
                  • 71
                  • Böblingen, Germany
                  • OPEL Vectra C V6T

                  #9
                  Tja, birokratija u Nemackoj je na tako viskom nivou da ni u toj oblasi ne mozemo da im pariramo. Inace legalizacija LPG-sistema ugradjenih u inostranstvu je ovde mozda i tema no.1 po forumima. Ja licno nisam imao ni zelje ni volje da kroz sve to prolazim. Zena, dete, postdiplomske,? Na eBay-u ima likova koji nude/prodaju svoja iskustva, brojeve telefona i adrese kontrolora koji nisu mnogo strogi i ostale zamislive i nezamislive stvari. Postoje i posrednici koji vam za nekih 75-100? sve organizuju, od odlaska u Poljsku (ima opcija da vam neko odveze auto u Poljsku ako vec sami nemate za to vremena - dal ga posle vrate to ne znem) pa do papirologije i legalizacije u Nemackoj. Razgovarao sam sa nekoliko kontrolora, pa oni svi razlicito pricaju u vezi potrebnih papira, traze dokumente koji ne postoje (npr. dokument/potvrdu proizvodjaca da je ugradjeni ventil za taj i taj Tipp auta), nemaj ljudi pojma. Kad je LPG u pitanju, Nemci su jos u srednjem veku.

                  Comment

                  • pooya
                    CBC Član
                    • 01.05.2007
                    • 71
                    • Böblingen, Germany
                    • OPEL Vectra C V6T

                    #10
                    Originally posted by IvanT
                    Jedno od resenja je debela veza u nekom servisu u Nemackoj, koja ce "progurati" ugradnju kao da je tamo odradjena. Voznja sa uredjajem koji nije legalan je ogroman rizik i ne isplati se.
                    E nasao sam ja i takav servis (10 km od Austrijsko-Nemacke granice):

                    "to te kosta 500? ali tvoj sistem je neregulisani i to kod mog kontrolora ne prolazi. Posto ides za Srbiju neka ti tvoj servis ugradi lambda kontrolu i elektricni ventil na toro-boci i onda dodjes kod mene i zavrsimo sve za 500?".

                    Comment

                    • pooya
                      CBC Član
                      • 01.05.2007
                      • 71
                      • Böblingen, Germany
                      • OPEL Vectra C V6T

                      #11
                      Originally posted by IvanT
                      Taj motor u Marei ce najbolje raditi sa sekvencijalnim ubrizgavanjem.
                      Suzdrzavam se od juce da ne bih bio dosadan al' ne mogu vise pa cu da postavim naredno pitanje:

                      koji su razlozi za to? Ako se ne varam potrbni (ali ne i dovoljni) uslovi da venturi radi u nekom motoru su: max. EURO 2 i metalna usisna grana sto motor u Marei ispunjava. Sta mi jos "fali" da bi venturi radio sasvim korektno i bez posledica?

                      Comment

                      • *IvanT*
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2005
                        • 3234
                        • Srbija, Beograd, Kara

                        #12
                        Preduslovi da bi motor sa ubrizgavanjem benzina, radio normalno sa venturi sistemom za gas su :

                        1. dobra varnica
                        2. dobra varnica
                        3. dobra varnica
                        4. usisna grana male zapremine

                        Motor u Marei koji nema varijabilan usis (147kS) bolje podnosi venturi sistem nego motor od 155kS i varijabilnim usisom.
                        Ako mora venturi, neka to bude na motoru bez VIS-a.

                        http://www.lovatogas.co.rs

                        Comment

                        • pooya
                          CBC Član
                          • 01.05.2007
                          • 71
                          • Böblingen, Germany
                          • OPEL Vectra C V6T

                          #13

                          Comment

                          • pooya
                            CBC Član
                            • 01.05.2007
                            • 71
                            • Böblingen, Germany
                            • OPEL Vectra C V6T

                            #14
                            Originally posted by IvanT
                            Preduslovi da bi motor sa ubrizgavanjem benzina, radio normalno sa venturi sistemom za gas su :

                            1. dobra varnica
                            2. dobra varnica
                            3. dobra varnica
                            4. usisna grana male zapremine

                            Motor u Marei koji nema varijabilan usis (147kS) bolje podnosi venturi sistem nego motor od 155kS i varijabilnim usisom.
                            Ako mora venturi, neka to bude na motoru bez VIS-a.

                            Jos bih samo da kratko "javno izmerim tezinu" tvog odgovora:

                            kada sam se nedavno raspitivao po raznim "servisima" za ugradnju LPG-uredjaja u gore pomenuti auto, tok razgovora je izgledao uglavnom ovako:

                            "a kuji je motor Bale, el Euro 2? El mu metalna grana? E pa ako je metalna onda mos se stavi venturi. Kad os da dodjes?".

                            Varijabilni usis? 147 ili 154 ks (ili 150, ima i ta vraijanta)? 4 ili 5 cilindra? Ma jooook be, ma to nema veze, kog to briga...

                            Hvala jos jednom na kompetentnom i jasnom odgovoru. Svecice sam kupio a ukoro cu i kablove...

                            Comment

                            • *IvanT*
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2005
                              • 3234
                              • Srbija, Beograd, Kara

                              #15
                              Nema kablove... bobina za svaki cilindar.
                              http://www.lovatogas.co.rs

                              Comment

                              Working...
                              X